Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70

  • 39 Vastauksia
  • 7432 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #15 : 11.09.2022, 00:19:00 »
En tiiä kehtaisko ehdotella taas tyhmiä mutta jos siis haluat öljynpaineen jostain niin öp anturin paikalle mittari tai haaroitus että saa sen anturinkin toimimaan.
Muutenhan siitä tulee punainen herja.

Näppäryydestä en tiedä.

Eli haaroitettava anturin kohdalta näemmä.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #16 : 11.09.2022, 01:46:06 »
Jos se auto valittelee satunnaisesti öljynpainetta, niin ei kannata tuudittautua anturivikaan, saatikka mittaristovikaan. Koneen ja kilometrit huomioon ottaen, on hyvä todennäköisyys että öljypohjan imusihti on enemmän tai vähemmän tukossa.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #17 : 11.09.2022, 13:09:13 »
Tuossa video jolla heppu vaihtaa öp-anturin 2001 V70 XC:n.
https://www.youtube.com/watch?v=Lo1oYgKYv88

Tekee homman hylsyillä ja siirtoleuka pihdeillä, uusi anturikin on pienempi 22mm tarvike. Käytännössä näyttäs olevan suht helppo homma tehdä 25mm kiintolenkillä alakautta.
Painemittaus onnistuu samasta reiästä, eikä öp-valon pitäisi herjata mitään mittauksen aikana koska johto on irti.

Jos haluaa autoon kiinteän öp-painemittarin, niin varmaan tuohon saanee tehtyä haaroituksenkin aika helposti kunhan löytää sopivan adapterin öp-anturi/painemittarin anturi:lle. Mahdollisesti tuo metallipunosletkulla haarakappaleesta paineen painemittarin anturille sopivampaan paikkaan jos liian ahdasta. Joissakin mittareissa samassa anturissa on liitin myös auton öp-valolle.

Ps. Mittariksi suosittelen Autometer/Autogage tai VDO mittaria, jätä kiinalaiset AutoGauge:t suosiolla sinne Motonetin hyllyyn, ne ovat ihan puhdasta roskaa  ;)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #18 : 11.09.2022, 20:41:55 »
Tuossa video jolla heppu vaihtaa öp-anturin 2001 V70 XC:n.
https://www.youtube.com/watch?v=Lo1oYgKYv88

Tekee homman hylsyillä ja siirtoleuka pihdeillä, uusi anturikin on pienempi 22mm tarvike. Käytännössä näyttäs olevan suht helppo homma tehdä 25mm kiintolenkillä alakautta.
Painemittaus onnistuu samasta reiästä, eikä öp-valon pitäisi herjata mitään mittauksen aikana koska johto on irti.

Jos haluaa autoon kiinteän öp-painemittarin, niin varmaan tuohon saanee tehtyä haaroituksenkin aika helposti kunhan löytää sopivan adapterin öp-anturi/painemittarin anturi:lle. Mahdollisesti tuo metallipunosletkulla haarakappaleesta paineen painemittarin anturille sopivampaan paikkaan jos liian ahdasta. Joissakin mittareissa samassa anturissa on liitin myös auton öp-valolle.

Ps. Mittariksi suosittelen Autometer/Autogage tai VDO mittaria, jätä kiinalaiset AutoGauge:t suosiolla sinne Motonetin hyllyyn, ne ovat ihan puhdasta roskaa  ;)

Tästä kiitos  -H-  Juu, ei noita halpoja. Mielellään laittaisin ihan samanlaisen mittanipan haaran päähän kuin mitä töissä löytyy koneista. Tällöin saisi mittarin kiinni tarvittaessa.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #19 : 11.12.2022, 18:47:34 »
Tämä pääsikin tänään käymään hallissa jarrujen tutkailua varten. Alku viikolla ihmettelin merkillisesti parilla litralla pompannutta kulutusta ja perjantaina todettiinkin että vasen etusatula jumiin.




Eli auto tunkin nokkaan ja tutkimaan. Mäntä liikkuu sisäänpäin puristimella vaivatta. Polkimella takaisin iholle ja kiinni -> jumiin. Tässä vaiheessa diagnoosin saikin jo silmämääräisesti aikaan, satula vaihtoon rikkonaisten tiivisteiden saattelemana. Saataisihan tuon saada pelaamaan uusilla tiivisteillä mutta en liian toiveikas ole sen suhteen kun pölysuoja ympäri ratkennut.  :buck2:
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #20 : 14.12.2022, 19:14:43 »
Ja taas voi jarrupedaalia käyttää  :) Eli satula vaihtui tänään töiden perään. Noin 30 minuuttia ilmauksen kanssa. Vanhasta totesin että hyvä etten edes yrittänyt kunnostaa, mäntä päätti hirttää kiinni totaalisesti kun painoi sisään.  :D



Vanhoilla jarrupaloilla sai laittaa kasaan kun uusia ei tullut tähän hätään ostettua, vaihtaa kummallekin puolen samalla kertaa kun kunnostaa toisen puolen satulan. Lievää jumia havaittavissa siinäkin mutta toistaiseksi ei jää laahaamaan.

Mittari lukemaksi jäi tässä vaiheessa 478 965 km
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #21 : 14.12.2022, 22:22:59 »
Itse kokeilen miten pitkälle pääsee kun kerran päivässä valoissa painaa jarrupolkimen pohjaan ja sit samaa tahtia kun vaihtaa jarrunesteet putsaa männän ja rasvaa liu'ut. Edessä on 390tkm ajetut satulat nyt, takasatulat uusin molemmat ennen tätä harrastusta, ne on onneksi halpoja.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #22 : 15.12.2022, 01:27:42 »
Itse kokeilen miten pitkälle pääsee kun kerran päivässä valoissa painaa jarrupolkimen pohjaan ja sit samaa tahtia kun vaihtaa jarrunesteet putsaa männän ja rasvaa liu'ut. Edessä on 390tkm ajetut satulat nyt, takasatulat uusin molemmat ennen tätä harrastusta, ne on onneksi halpoja.
Taisit mainostaa tätä jarrun painelua jo muutama vuosi sitten ja olen itsekin harrastanut tätä siitä lähtien.  :D Muutenkin tulee survottua jarrua välillä ajossa oikein huolella ja varsinkin nyt liukkaalla annan ABS:n rutista huolella. Kai siellä joku ainakin jumppaa saa. Jokaisessa nurkassa tosiaan uudet satulat ja suolaa eivät ole nähneet.

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #23 : 15.12.2022, 09:07:35 »
Itse kokeilen miten pitkälle pääsee kun kerran päivässä valoissa painaa jarrupolkimen pohjaan ja sit samaa tahtia kun vaihtaa jarrunesteet putsaa männän ja rasvaa liu'ut. Edessä on 390tkm ajetut satulat nyt, takasatulat uusin molemmat ennen tätä harrastusta, ne on onneksi halpoja.

Jarrun käyttöä ei täälläkään pelätä  :D Nesteiden vaihto saattaisi olla tosin sekin ajankohtaista tälle. Muut satulat eivät ainakaan kovin uusia ole ulkonäöstä päätellen.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #24 : 15.12.2022, 12:09:38 »
Ainakin kun jarruja välillä käyttää vaarattomassa paikassa kunnolla, tulee se jarruletkun/putken vian ulos ajo siinä eikä silloin kun jarruja oikeasti tarttis  O0 Alipaineimuria voin suositella nesteiden vaihtoon, itsellä on bilteman malli, ilmaa tosin kuluu _paljon_
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #25 : 15.12.2022, 14:12:18 »
Ainakin kun jarruja välillä käyttää vaarattomassa paikassa kunnolla, tulee se jarruletkun/putken vian ulos ajo siinä eikä silloin kun jarruja oikeasti tarttis  O0 Alipaineimuria voin suositella nesteiden vaihtoon, itsellä on bilteman malli, ilmaa tosin kuluu _paljon_

Itsellä motonetin paineilma käyttönen ilmauslaite (mtx) ja totesin että bilteman vastaventtiili paketti on parempi (ja edullisempi).
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #26 : 17.12.2022, 10:52:08 »
Hmm... ???  Tässä tällä viikolla pariin kertaan ollut antamassa apuvirtaa niin väkisin ruvennut miettimään virrananto pistettä takakontin puolelle.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2022, 21:27:17 kirjoittanut TheReiska »
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #27 : 17.12.2022, 21:08:04 »
Mä mietin että laittaisin latauspiuhan akusta kontin alle sen kumitulpan kautta, mut en keksi millaisen suojatun liittimen laittaisin niihin olosuhteisiin. Vetokoukun sähköt ei oikein ole vaihtoehto kun en halua REM:n kautta sähköjen kulkevan. Buusteria kuljetan mukana kun moni tarttee apuvirtaa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #28 : 17.12.2022, 21:26:38 »
Mä mietin että laittaisin latauspiuhan akusta kontin alle sen kumitulpan kautta, mut en keksi millaisen suojatun liittimen laittaisin niihin olosuhteisiin. Vetokoukun sähköt ei oikein ole vaihtoehto kun en halua REM:n kautta sähköjen kulkevan. Buusteria kuljetan mukana kun moni tarttee apuvirtaa

Mulla on tällä hetkellä se romuloota siitä pohjan alta irtonaisena kontissa kun kahdesti tällä viikolla ollut kaapelit kiinni virran anto tarkoituksessa. Tiistaina vokus kaipasi startti apua ja perjantaina jelppasin kotipihassa diisseli kian käyntiin.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #29 : 14.01.2023, 15:18:05 »
Jaahas, keula käytetty pukeila öljynvaihdon muodossa.  Kilometrejä tässä kohtaa 480 478.
Suodattimeksi motonetista manfilteri ja öjyiksi Bilteman 5w-40 (4litraa) ja loput saman lafkan 5w-50. Tuntuu tuo lämpöisenä piirun paksumpi kestävän paremmin sisässä.

Samalla teki alumiini turkkilevystä kannakkeen auton alla roikkuvalle letkulle ja vaijerille. Muovikannakkeet lähteneet kävelemään jossain vaiheessa. Olisikohan viime talvella jotain tekemistä asian kanssa kun pohja hankea hangaten sai jäällä pariin kertaan olla ajamassa  :idiot2:
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

 

Samppasport  Futurez