Ateho  Elekma

Äänestys

Onks nappi hyvä vai silee ruutu?

Nappi paras
Näyttö paras
Yhtä hyviä
Anna vaimon ajaa
Osta mopo

Testivoittaja Volvo V70 2005

  • 32 Vastauksia
  • 3740 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2889
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #15 : 27.08.2022, 01:23:56 »
Kai nämä ovat jossain määrin mielipideasioita, mutta allekirjoitan kyllä vahvasti tuon testin viitoittaman suunnan. Useampi vuosi ajeltu P2 ja SPA -Volvoilla ristiin ja rastiin ja kyllä P2 vie nappuloidensa kanssa voiton ehdottomasti, jos pitää esim. lämpötilaa säätää.

Poissa JJakes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #16 : 27.08.2022, 12:36:50 »
Jos vaikka vertaa nykyiseen Android pohjaiseen järjestelmään niin kehitys on mennyt ihan väärään suuntaan. Monet arjen yleisimmät toiminnot olisi hyvä olla perinteisiä nappeja. Ei se paljon naurata kun pitää lukulasit laittaa päähän jotta saa penkinlämmittimet tai ratin lämmittimen päälle.
Viihdepuoli voi hyvin olla kosketusnäytön takana mutta volumen säätö tarvitsee kuitenkin perinteisen nappulan.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #17 : 28.08.2022, 09:16:08 »
Minusta tuo on ihan hyvä, joskin itsestäänselvä, testi. Tottakai nappulat ovat helpompi ja turvallisempi tapa käyttää ajaessa verrattuna kosketusnäyttöön. Kännykkään en enää nappulaviidakkoa kaipaa mutta autoon en välttämättä kosketusnäyttöä ainoaksi tavaksi haluaisi.

Käytännöllisyyden arvostaminen, siitä ei liikaa nykyään puhuta. Ennenhän Volvon ja Saabin ergonomiaa kehuttiin paljon.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2022, 09:17:41 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #18 : 28.08.2022, 14:14:14 »
On Volvoja ja Saab. Missään pihan ei tarvitse katsoa erikseen missä milloinkin tarvittavat säätönapit sijaitsevat kun tarvitsee säätää jotain..
Kosketusnäyttö ei kuulu valittuihin kriteereihin kun autoa jatkossakin vaihdan.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #19 : 28.08.2022, 17:44:12 »
Anopin sähkö-opelissa on vielä kiitettävästi perinteisiä nappeja
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa JJakes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #20 : 28.08.2022, 19:48:37 »
On Volvoja ja Saab. Missään pihan ei tarvitse katsoa erikseen missä milloinkin tarvittavat säätönapit sijaitsevat kun tarvitsee säätää jotain..
Kosketusnäyttö ei kuulu valittuihin kriteereihin kun autoa jatkossakin vaihdan.
Jos uudehkoa seuraavaksi etsiskelet niin alkaa vaihtoehtoja olemaan aika vähän. Noi koko koetaulun kokoiset telkkarit taitaa tulla jokaiseen merkkiin ja malliin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #21 : 29.08.2022, 08:28:32 »
Jos uudehkoa seuraavaksi etsiskelet niin alkaa vaihtoehtoja olemaan aika vähän. Noi koko koetaulun kokoiset telkkarit taitaa tulla jokaiseen merkkiin ja malliin.
Taitaa uudehko Saab olla muutenkin hakusessa  :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #22 : 29.08.2022, 12:06:23 »
Jos uudehkoa seuraavaksi etsiskelet niin alkaa vaihtoehtoja olemaan aika vähän. Noi koko koetaulun kokoiset telkkarit taitaa tulla jokaiseen merkkiin ja malliin.

Näyttöjä on, jo ihan navigoinninkin takia ja monipuolisemman mittariston näytöllä saa. Mutta esim. Mersussa on todella runsaasti mekaanisia nappeja edelleen, verrattuna viiden vuoden takaiseen Volvoon.

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #23 : 29.08.2022, 19:07:44 »
Anteeks ny tyhmyyteni, mutta mitä niillä nappuloilla tai kosketusnäytöillä pitää ajon aikana säätää? V90:ssä mulla on lämpötilan pyynti +21 astetta ja sillä säädöllä on menty nyt rapiat neljä vuotta. Sitten kun talvi alkaa tulla, penkit ja ratti lämpiää automaattisesti. Myönnän joskus ottaneeni ratinlämmittimen pois kosketusnäytöstä, kun on tullut sormille kuuma. Mulle siis passaa kosketusnäyttö vallan mainiosti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #24 : 29.08.2022, 19:19:52 »
Taitaa uudehko Saab olla muutenkin hakusessa  :D

Ei onneksi ole  :) ,kun T5 viimeinen kunnon kestävå konemalli, ei myöskään nykyisiä uudempia Volvojakaan tarkkaillut.
Jää kohtapuoliin vapaaherraksi  töiden puoleen niin joku nostalginen -70 luvun takaveto poltellut vuosi vuodelta enemmän.  :)
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #25 : 29.08.2022, 19:33:29 »
Anteeks ny tyhmyyteni, mutta mitä niillä nappuloilla tai kosketusnäytöillä pitää ajon aikana säätää? V90:ssä mulla on lämpötilan pyynti +21 astetta ja sillä säädöllä on menty nyt rapiat neljä vuotta. Sitten kun talvi alkaa tulla, penkit ja ratti lämpiää automaattisesti. Myönnän joskus ottaneeni ratinlämmittimen pois kosketusnäytöstä, kun on tullut sormille kuuma. Mulle siis passaa kosketusnäyttö vallan mainiosti.
Harvoin kyl tarvii kajota mihinkään omassa autossa. Töissä on fyysiset nappulat autossa aika kova sana, jos et jumiin halua jäädä niin tarvittavat nappulat käy äkkii läpi siin samalla kun ajamiseen keskittyy.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #26 : 29.08.2022, 19:50:26 »
Ardicin, ikkunoiden ja perushallintalaitteiden lisäksi radiota eniten säädän, sit penkinlämmittimet alun jälkeen pois, ilmastointia aste lämpimmälle 30 min kohdalla kun p2-volvossa rupeaa ilma kylmenemään ominaisuutena. Se mihin kaipaisin automaatiota nappien sijaan olis että sivupeilit laskisi kun vaihde menee pakille mut sitä ei tähän saa helpolla. Niin joo ja startissa ja heti sen jälkeen on vain parkkivalot päällä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #27 : 29.08.2022, 19:55:15 »
Anteeks ny tyhmyyteni, mutta mitä niillä nappuloilla tai kosketusnäytöillä pitää ajon aikana säätää?

Toki jos pysäköi aina säätilan muuttuessa, niin ei tarvi lämppäriä säätää liikkeellä.

Ja kyllä esim uuskoppasen XC90:n "automaatti" ilmastointi on siinämäärin tyhmä että sitä joutuu ihan manuaalisesti komentamaan sisällä ja ulkona vallitsevan atmosfäärin mukaan. Lämpöä lähinnä jos pitkällä matkalla kaipaa viileämpää puhallusta virkistyksekseen (senkin kai voi korvata pysäköimällä happihypylle, itse jatkan mieluummin matkaa) mutta puhalluksen voimaa ja suuntausta kovastikin.

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #28 : 29.08.2022, 21:45:17 »
Toki jos pysäköi aina säätilan muuttuessa, niin ei tarvi lämppäriä säätää liikkeellä.

Ja kyllä esim uuskoppasen XC90:n "automaatti" ilmastointi on siinämäärin tyhmä että sitä joutuu ihan manuaalisesti komentamaan sisällä ja ulkona vallitsevan atmosfäärin mukaan. Lämpöä lähinnä jos pitkällä matkalla kaipaa viileämpää puhallusta virkistyksekseen (senkin kai voi korvata pysäköimällä happihypylle, itse jatkan mieluummin matkaa) mutta puhalluksen voimaa ja suuntausta kovastikin.
En tunnista ominaisuutta. +21 asteen pyynti on omaan makuun aina sopiva, riippumatta ulkolämpötilasta. Lämpötila auton sisällä ei tietenkään ole vakio, vaan kesähelteellä lienee jotain +25 ja paukkupakkasilla lähempänä +15. Yleensä kuitenkin kesähelteellä on kevyemmät kuteet kuin pilkkiaikaan. Hyvin on volvoinsinöörin mieltymykset olleet samanlaiset kuin itsellä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
« Vastaus #29 : 29.08.2022, 22:50:46 »
En tunnista ominaisuutta. +21 asteen pyynti on omaan makuun aina sopiva, riippumatta ulkolämpötilasta. Lämpötila auton sisällä ei tietenkään ole vakio, vaan kesähelteellä lienee jotain +25 ja paukkupakkasilla lähempänä +15. Yleensä kuitenkin kesähelteellä on kevyemmät kuteet kuin pilkkiaikaan. Hyvin on volvoinsinöörin mieltymykset olleet samanlaiset kuin itsellä.
Sama täällä, eikä edellinen 14 vuoden V60 eronnut tässä mitenkään. Kertaakaan ei ole tarvinnut laittaa kylmemmälle tai kuumemmalle kesken ajelun. Toki käytän pysäköinti-ilmastointia aina kuin vain voi/muistaa
V60 T8 -19

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo