Toki on takuu uudessa mutta entäs sen jälkeen? Kun sellasiakin ihmeotuksia on jotka käyttävät autoa vielä takuuajan jälkeenkin.
Mulla on uutena hankittu nyt 237tkm ajettu MY12 V70. Välillä olen ostohousuja sovitellut, mutta eipä ole kylmien tyyppien jälkeen viitsinyt lähteä edes koeajolle, jotenkin tuntunut ettei välirahalle saisi vastinetta. Kerran katsastusmieskin vannotti että, tätä älä myy, uudet ovat ihan paskoja.
Mitä olen seuraillut juutuubia ja eri palstoja, niin paljon on uudemmissa ongelmia. Moottoripuolella muoviosien määrä kasvaa vuosi vuodelta, jotka sitten vanhemmiten haurastuvat. Saasteenpoistolaitteistojen monimutkaistuminen jne. himmelit, hybrideistä puhumattakaan lisäävät vikakohtia ja hintakilpailu vaatii yhä halvempia (lue kunhan kestää 3-4 vuotta) ratkaisuja.
REX hybridi, jolle luvataan 100km akulla, olisi mulle optimaalinen peli. Maltillisen kokoinen akku, millä kattaa 95% ajoista, mutta ei kuitenkaan tulisi toimintamatka-ahdistusta. Tuollainen vaan pitäisi vaihtaa väh. 3v välein, ettei yo.ongelmiin tarvitsisi varautua.
Patteriautot taas maksavat lähes tuplaten vastaaviin polttisautohin, ja ihan luojassaan mitä akku keksii takuuajan jälkeen. Sen verran tullut harrastuksissa akkujen kanssa pelattua että, vaikka akkupakettiin vaihtaa yhden kilahtaneen moduulin, niin ei loputkaan priimaa ole, vaan tekohengitystä jolla akun saa taas jotenkin toimimaan.
Nykyisellä siis jatketaan.