Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Aman ohjaussimpukka

  • 2 Vastauksia
  • 949 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jokotai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Aman ohjaussimpukka
« : 07.09.2022, 17:30:20 »
Amazoneissa on ilmeisesti ollut kahta eri välityssuhdetta ohjaussimpukoissa. Vanhemmissa malleissa "nopeampi" kuin uudemmissa. Missähän vuosimallissa menee raja?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Aman ohjaussimpukka
« Vastaus #1 : 07.09.2022, 19:15:22 »
Simpukan malli ainakin vaihtuu, kun tuli kaksipiirijarrut ja B20 moottori. Eli lienee jostain -68 vuoden puolivälistä eteenpäin. Varmaksi en tiedä, mutta luulisi välityksen muuttuvan samalla  :(

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Aman ohjaussimpukka
« Vastaus #2 : 08.09.2022, 07:58:42 »
Seuraavaa tietoa löysin:
Euromallit: 3,5 rattikierrosta lock to lock, reduction ratio (vähennyssuhde) 15.4:1, jossain tiedoissa 15.1:1
US-mallit: 3,25 rattikierrosta lock to lock, reduction ratio 15.5:1

Ei ole riippuvainen vuosimallista.

Tosiaan 1968 vaihtuu simpukka, samalla rattiakseliin tulee törmäyssuoja.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Futurez  Kulkukoira