Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60r palikoiden vaihtoa

  • 8 Vastauksia
  • 1511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
S60r palikoiden vaihtoa
« : 20.09.2022, 09:12:47 »
Moro! :)

Tässä pohdinnassa vähän piristää autoa ja kiinnostaakin mihin teholukemiin asti tuo vakio pakosarja vielä pelittää?Ahtimeksi olisi suunnitteilla hx40 ja ilmeisesti tämän koneen kylkeen käy isolla pakopesällä oleva hyvin?Jos tuon hx40 pulttaa vakio p.sarjaan niin ilmeisesti ahdin mahtuu hitsatun hukkiksenkin kanssa paikoilleen?

Toinen mietintä olis sitten että laittais kerralla,nokka-akselit ja venttiilikoneiston uusiks jotta pystyis kierrättää vielä pari tuhatta kierrosta ylemmäs.Kiinnostaakin millä kierrosalueella tuosta hx40 saadaan paras kulku ulos?Oletan että vakio-nokilla ja venttiilikoneistollakin muutos olis ihan havaittava.

Miten koneen kuluminen muuttuu raceprofiilin nokka-akseleilla ja yli 9000rpm kierrättämisellä?

Hyviä kustom ohjelman vääntäjiä saa ehdottaa!

Lohkoon tarkoitus laittaa rakotulkit.Takomännät ja h kanget on jo
Lisätään vielä että lohko b5234t5, 0,5mm ylikoossa,mihin asti rakotulkit tässä yhtälössä riittää?
Portattu r kansi.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2022, 10:04:14 kirjoittanut Vesikko »

Poissa ArtsiT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: S60r palikoiden vaihtoa
« Vastaus #1 : 26.09.2022, 23:16:17 »
Vakio pakosarjaa on pyöritelty jos monenmoisilla tehoilla. Vakio pakosarja rupeaa näyttämään kuristamisen merkkejä noin 500 pyörätehoilta eteenpäin. Pakopaineiden kasvun yms. ongelmien puolesta. Jotkut hurjapäät on vakio pakosarjaa pyöritellyt jopa 700 pyörätehon kanssa joten kyllähän se venyy aika pitkällekkin.

Jos oikeasti haluaa kaikki tehot irti niin kannattaa kyllä panostaa pakosarjan rakentamiseen. Ei se vakio huono vaihtoehto ole, mutta ei sen rakenne mikään paraskaan ole. Jos vakio pakosarjaa aikoo käyttää niin ehdottomasti kanavien kohdistus ja porttaus niin helpottaa kaasujen liikkumista mukavasti.

81mm poraus rakotulkeilla on aika pommin varma kone. Kyllä se kestää ainakin 700hp helposti. Hyvä ohjelma se tärkein on, että kaikki toimii oikeasti hyvin. Huonolla ohjelmalla näitä saa helposti rikki.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2022, 23:27:17 kirjoittanut ArtsiT4 »

Poissa Vesikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: S60r palikoiden vaihtoa
« Vastaus #2 : 27.09.2022, 14:25:24 »
Kiitos asiallisesta vastauksesta.Pakosarjan porttauskin kävi mielessä,mutta melkein voisi mennä pidemmän kautta ja tuubisarja jyrkemmille nokille oikein mitoitettuna.Kovat nostajat ja jäykemmät jouset.hx42 ahtimeksi,hx35 nyt ja ilmeisesti saman kokoinen kuin hx40.En tiedä hx42 mittoja,että mahtuuko.

Projektin vireille laitto jäähynesteen kovasti kasvanut kulutus.kone noin 40tkm ajettu.Nesteet ja öljyt ei o sekoittuneet.Kävi mielessä että voisko olla lohko halki.

Poissa ArtsiT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: S60r palikoiden vaihtoa
« Vastaus #3 : 27.09.2022, 15:30:43 »
Millä tehoilla oot ajanut? Ei tota 81mm lohkoa kovin helposti rikki saa, mutta jos ei nestettä mihinkään ulos vuoda niin ei siinä montaa vaihtoehtoa ole.

Poissa Vesikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: S60r palikoiden vaihtoa
« Vastaus #4 : 28.09.2022, 01:00:34 »
340 pyöriltä.Sylinteriin menee kun auto savuttaa.En myös itse keksi muutakuin että olisi vesikanavan vierestä lohko halki.Jos, niin lohkosta putket pois ja paksut teräsputket ja korsetti.Näihin voi antaa myös vinkkejä jos on tietoutta.

Poissa ArtsiT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: S60r palikoiden vaihtoa
« Vastaus #5 : 28.09.2022, 09:58:25 »
Ei pitäs kyllä noilla tehoilla vielä mennä lohko rikki... Vähän kyllä haiskahtaa erikoiselta. Kenen tekemä ohjelma sulla siinä on?

Poissa Vesikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: S60r palikoiden vaihtoa
« Vastaus #6 : 28.09.2022, 11:19:05 »
Karalan ohjelma ja 1.8bar ahtoa.Toimii kyllä tosi hyvin,ja vedot on täysin tallella ja seosmittari näyttää normaaleja lukemia.Mutta auto savuttaa ja jäähdytysnesteet katoaa.Ei tule mieleen muuta kuin lohko.

Poissa ArtsiT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: S60r palikoiden vaihtoa
« Vastaus #7 : 28.09.2022, 12:21:09 »
Aika suuret ahdot noille tehoille. Itsellä 1.6bar hybridillä ja 400hp pyöriltä.

Poissa Vesikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: S60r palikoiden vaihtoa
« Vastaus #8 : 28.09.2022, 13:44:40 »
Ite miettiny samaa,pakopainetta peräti 2.2.Lähtee ahtamaan vasta 4000rpm,jotenkin olettais että hx35 lähtis alempaa,kansikin on koneistettu eli pitäis virrata paremmin.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron