Proturbo  Autodiagnoosi

V50 D5 optimointi

  • 30 Vastauksia
  • 18747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
V50 D5 optimointi
« : 25.03.2012, 01:53:19 »
Näillä specseillä mennään parin viikon päästä rullille.Nyt 180 hp ja 350 nm ja jos laitetaan V70 perus settti niin 225 hp ja 450nm.Alustavasti sain kuulla että sitten vaihtuu maisema oikein tosissaan.Onhan tää pikkuauto verrattuna esim V70.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012, 10:59:24 kirjoittanut rade »
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #1 : 06.04.2012, 17:35:46 »
Vähä lievennettiin tehomuutosta
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012, 10:58:39 kirjoittanut rade »
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #2 : 06.04.2012, 18:36:02 »
Olisi myös mielenkiintoista saada jotain mittaustuloksia, esim. 80-120 km/h, 0-100 km/h ja vaikka 100-150 km/h niin saisi vähän osviittaa miten pikku-Volvo liikkuu vähän ruuvatulla isolla dieselillä. :)
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa wilbert

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #3 : 07.04.2012, 17:46:33 »
Miksi sulla on polttoöljyvehkeessä "R"- merkki takapaksissa :idiot2:? Muuten varmasti asialliset tehot tulossa. Vetokoukku muuten pilaa koko perän lookin.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2012, 17:48:42 kirjoittanut wilbert »
Volvoton

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #4 : 07.04.2012, 20:59:07 »
R-merkillä hämään lähinnä itseäni ja koukku on jo muutamassa autossa suojannu perseeni vihollisen pieniltä rynnistyksiltä.Tämähän on kuitenkin pikku perheauto joka kuitenkin sortui tänäänkin passatin kanssa pieneen kisaan.Oli sitten 220 Kw:n v6 malli.Elämä on. :)
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #5 : 07.04.2012, 21:37:36 »
Mun mielestä noi kisailujutut yleensä voi jättää omaan arvoonsa mutta taisi tosin tuo Passatti jättää aika hajuraon, ei meinaan noilla tehoilla tuossa korissa pysyttäisi edes mun pikkuvaparin 140 kW:n perässä.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #6 : 07.04.2012, 21:46:09 »
Mä yritin pitää turvaväliä kun puskurissa roikkui ja lopetin ajoissa.Kehä 3:lla ei kuitenkaan voi urheilla.
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #7 : 08.04.2012, 00:46:03 »
Pientä jatkoa edelliseen.Niksuhan tietää että kun Motonetistä käännytään kehä 3:lle  (itään )nykyään niin siinä on ramppi.Siinä sitten polkaisin  Volksvaakkenia vastaan oikein kunnolla.Edelliset Sirocco 163 hepan versiot jää kuin tikku paskaan .Se perustuu siihen kun ne on perseessä kiinni ja tomaati kundi fudaa lämän tiskiin niin sitten mennään.Voit kuvitella kun en mistään kisasta ole kiinostunut niin annanko mitään tietoja.Italjet kuviot mulle täyttä harhaa.Ne ei ilmeisesti paina mitään kun ei ole air-backejä jaettu joka suuntaan.Kyllähän Ropeot kiihtyivät jo 70 luvulla ihan hyvin.Veikkaisin että niitä näkee Classic Motor Shoowssa Lahdessa.Oon sielä itekkin mukana järjestelypuuhissa .
« Viimeksi muokattu: 08.04.2012, 01:28:04 kirjoittanut rade »
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #8 : 08.04.2012, 13:33:07 »
Kyllähän minä juu tuon paikan tiedän, näiden remonttien jäljiltä siinä tosiaan on se ramppi.
Niin ja ei tarkoitus nyt loukata ollut lähinnä vain, että aina löytyy niitä nopeampia autoja. :) Niin ja kyllä itsekin välillä harrastan sitä jos joku persiissä roikkuu, että rajoituksien mukaan annettaan vähän nopeammin kenkää.
Kyllä tuo 156 on kolariturvallisuudeltaan aika kiva, on tuossa omassakin bageja enempi ja vähempi. 1390 kg on kyllä jonkun verran painoa, kuitenkin alle 4,5 metrinen auto kyseessä. Silti lähtee tarvittaessa.
Voi olla joo, että sinne eksyy Alfoja ja alfistejakin enempi tai vähempi.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #9 : 17.03.2013, 16:34:46 »
Eikö yhtään pelota että 445Nm vääntö murhaa vaihdelaatikon?

Ilmeisesti 400Nm on sellainen turvallinen maksimi vääntö jonka tuo automaattilaatikko kestää.
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #10 : 17.03.2013, 22:44:49 »
Kaiken saa rikki, jos oikein yrittää, mutta järkevällä käytöllä ja ajallaan vaihdetuilla laatikkoöljyillä ei pitäisi ongelmia olla vielä noilla väännöillä.  ;)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #11 : 18.03.2013, 08:06:01 »
Eikö yhtään pelota että 445Nm vääntö murhaa vaihdelaatikon?

Ilmeisesti 400Nm on sellainen turvallinen maksimi vääntö jonka tuo automaattilaatikko kestää.

Ei noilla väännöillä vielä ole vaikutusta laatikon ikään! Kukahan on tuon 400Nm keksinyt kun ei se pidä paikkaansa? Kuten jo yllä todettiin, vakiokin saa väärällä käytöllä hajalle. Manuaalista olisin enemmän huolissani se kun ei osaa käsitellä vääntöä kuten automaatti, joka ohjelmallisestikin pystytään muokkaamaan paremmin vääntöä kestäväksi!
« Viimeksi muokattu: 18.03.2013, 08:17:53 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #12 : 18.03.2013, 09:02:39 »
Hyvin on pelit kestänyt ! :)
Muutoksen jälkeen on tullut n.25tkm mittariin.
Päivääkään en vaihtaisi pois......
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #13 : 18.03.2013, 17:38:58 »
Kukahan on tuon 400Nm keksinyt kun ei se pidä paikkaansa?

Ainakin volvofinns foorumilla joku väitti Karalan kertoneen ettei ne nosta vääntöä yli 410Nm kun automaattilaatikko ei kestä sitä, viimeisessä postauksessa sitten Karala onkin kuulemma jo kertonut laatikon kestävän 460Nm. Ota tästä nyt sitten selvää :)

http://www.volvofinns.com/index.php?topic=515.0
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #14 : 18.03.2013, 18:01:15 »
Ainakin hiekkalaatikko foorumilla joku väitti Karalan kertoneen ettei ne nosta vääntöä yli 410Nm kun automaattilaatikko ei kestä sitä, viimeisessä postauksessa sitten Karala onkin kuulemma jo kertonut laatikon kestävän 460Nm. Ota tästä nyt sitten selvää :)

http://www.hiekkalaatikko.com/index.php?topic=515.0
Helppo ja uskottava selitys jos ei saa enempi tehoa niin vetoaa laatikon kestävyyteen.  ;D
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

KL-varaosat  Race.fi