Proturbo  Autodiagnoosi

V50 D5 optimointi

  • 30 Vastauksia
  • 18758 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

donnari

  • Vieras
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #15 : 28.03.2013, 23:43:28 »
Karalan kannattais joskus perehtyä asiaan ennenkuin jakaa oppejaan...
Onhan esim.07 v70 awd 185hv jo vakiona 400nm väännöllä ja v8 440nm...laatikot tuskin sisuskaluiltaan eroaa mm.163hv versiosta?henkilökohtaisesti kuvittelen jännitysmomentin kasvavan kun mennään 500nm yli,mutta mistäpä näistä tietää..särkyy ne aikanaan kaikki.
50-sarjasista ei tosin oo kokemusta eikä tuukkaan.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2013, 23:45:36 kirjoittanut donnari »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #16 : 29.03.2013, 00:07:50 »
Karalan kannattais joskus perehtyä asiaan ennenkuin jakaa oppejaan...
Onhan esim.07 v70 awd 185hv jo vakiona 400nm väännöllä ja v8 440nm...laatikot tuskin sisuskaluiltaan eroaa mm.163hv versiosta?henkilökohtaisesti kuvittelen jännitysmomentin kasvavan kun mennään 500nm yli,mutta mistäpä näistä tietää..särkyy ne aikanaan kaikki.
50-sarjasista ei tosin oo kokemusta eikä tuukkaan.
ööö... Vanhemmassa 163hv mallissa ihan eri vaihteisto. Vanhemmassa 5-vaihteinen ja uudemmassa 6-vaihteinen. Vanhemmassa ei ollut koskaan tehtaan jäljiltä kuin 350Nm vääntö, uudemmassa juuri kertomiasi lukuja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #17 : 29.03.2013, 23:04:42 »
Joo minäkin vetelen tällä 5 vaihteisella versiolla jossa on normiväännöt sen 350 Nm.Toistaiseksi jatkuva yli 400 Nm ei ole koitunut laatikon turmaksi.Huiputhan mulla on 445Nm.Pyrin normaalisti että en paikaltaan lähtöjä vedä ihan tappiin mutta sitten esim 50:stä ylöspäin.....liikahtaa. 8)
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

donnari

  • Vieras
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #18 : 30.03.2013, 05:11:42 »
ööö... Vanhemmassa 163hv mallissa ihan eri vaihteisto. Vanhemmassa 5-vaihteinen ja uudemmassa 6-vaihteinen. Vanhemmassa ei ollut koskaan tehtaan jäljiltä kuin 350Nm vääntö, uudemmassa juuri kertomiasi lukuja.

Sori jäi kirjottamatta,mutta tarkotin siis nimenomaan 6-vaihteista lootaa.
 

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #19 : 30.03.2013, 09:10:12 »
Sori jäi kirjottamatta,mutta tarkotin siis nimenomaan 6-vaihteista lootaa.
mutt karala tarkoitti varmaan tuota vanhempaa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #20 : 30.03.2013, 09:26:38 »
mutt karala tarkoitti varmaan tuota vanhempaa :)
Tuolta hiekkalaatikoltahan se tosiaan selviää, että 400Nm luvuista kertonut viesti tarkoitti 2002 mallista V70:ä jossa on 5-pykäläinen laatikko.

Ennen kuin alkaa toisia arvostelemaan, niin kannattaisi varmaan keskustella suoraan sen henkilön kanssa, jota alkaa julkisesti ns. mollaamaan??

donnari

  • Vieras
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #21 : 31.03.2013, 13:30:52 »
No sekin on tehty jo pari vuotta sitten :o
07 eli 6-vaihteisella olevaan kysyttäessä oli vastaus just tuo,että ei kestä.Jospa se ei tiedä millanen laatikko missäkin on joka on toisaalta aika ymmärrettävääkin.Miten täällä yleensäkkään voi keskustella eri tekijöitten softista jos ei tekijän nimeä voi kertoa???Jotenkin rivien välistä on luettavissa,että eri softista saa keskustella puolesta ja vastaan mutta Karalan nimeä ei saa mainita??Mun kokemus kyseisen herran softia kohtaan perustuu kahteen eri kertaan ja kolmatta ei tuu.Toisin kun Rican softia voin suositella omien neljän auton kokemuksella.Mutta jokainenhan meistä johonkin suuntaan kumartaa ;D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #22 : 10.04.2013, 07:59:30 »
Näköjään V50 D5:sta saa mukavasti vääntöä (ja savua) irti vakio turbollakin  :o
http://www.youtube.com/watch?v=hH6wJbo4FOo
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #23 : 10.04.2013, 08:26:50 »
Ei tainnut optimointi mennä ihan putkeen..

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #24 : 10.04.2013, 08:27:50 »
Ei tainnut optimointi mennä ihan putkeen..
255.4hp/661Nm omasta mielestä kohtuu hyvät lukemat. Ja
Lainaus
this was only for demonstration purposes
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #25 : 10.04.2013, 08:49:24 »
Lukemilla ole mitään merkitystä jos laitteesta tulee savukone.. Tollanen nokimäärä alkaa lyhentämään elinkaarta todella rajusti.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #26 : 10.04.2013, 08:54:46 »
Ja auto ajokieltoon, jos liikenteessä noin savuttaa!
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #27 : 10.04.2013, 11:02:48 »
Heh, ei ainakaan hiukkassuodatinta ole  :2funny:
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #28 : 10.04.2013, 12:29:45 »
Oonpa kerran nähnyt liikenteessä s70 volvon missä savumäärä oli lähes tota luokkaa. Oli se vähän helvetin hölmön näköstä ja silti ei pärjännyt vakio deevitoselle :D Joo vähän ot:n puolelle meni. Jatkakaa :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D5 optimointi
« Vastaus #29 : 10.04.2013, 18:58:51 »
Tossa nyt oo mitään järkee / onnistumisen tunnetta. Ei vielä tuommoisilla tehoilla saa moista tuprakkaa päästää jos kunnolla säädetty, ne oikeasti tehokkaat 500-600 heppaiset diiselit saa sitten jo vähän pössäytelläkkin.
Yksi suomen kokeneimmista ohjelmoijista tuumasi taannoin, että ns, vakio autoa ohjelmoidessa on homma mennyt reisille, jos työntää rankasti mustaa perässä = ihan turha lisätä syöttöä niin paljon, että puolet polttoaineesta menee palamattomana putkeen..
Kieltämättä omakin auto ilman DPF:ää pukkaa snadisti mustaa, kun tempaisee lenkkarin lattiaan, mutta vain vähän kuitenkin..  ::)

 

Kulkukoira  Proturbo