Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

Diesel-Volvoni kuluttaa polttoainetta keskimäärin

alle 5 l/100 km
87 (8.4%)
5-6 l/100 km
271 (26.2%)
6-7 l/100 km
342 (33%)
7-8 l/100 km
197 (19%)
8-9 l/100 km
70 (6.8%)
9-10 l/100 km
36 (3.5%)
yli 10 l/100 km
33 (3.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 908

Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?

  • 1034 Vastauksia
  • 302949 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #990 : 22.06.2022, 10:56:20 »
Joo, hyvitys varmasti on sama muuallakin. Ainakin dieseliin vaihtaessa.

Listasin myös kaikki huollot, korjaukset ja rengashankinnat reilulta neljältä vuodelta. Yksi "oikea" huolto ja 4x essential, yksi jakohihnan ja laatikkoöljyn vaihto, etuiskarit (katsastusvika), jarrupalaa & -levyä, akkua, ilmastointihuoltoa ja katsastuksia. Kaksi ajon keskeyttänyttä 400€ vikaa (ahtoputki ja MAF/MAP anturi), joista Fragus maksoi toisen. Yhdet talvi- ja yhdet kesärenkaat.
Sain yhteensä 4600€, eli 1080€/ vuosi.
Lisänä kustannuksina:
  • Dieselvero & käyttömaksu 650€/ vuosi
  • Vakuutus 600 €/ vuosi (80% bonus)
  • korkoa pääomalle, jota kiinni keskimäärin (17700+6500)/2 = 12100, vaikka 4% = 0,04 * 12100 = 484€/vuosi

Ja se polttoaine historiallisella hinnalla 1,6 €/l: 300 * 5,5 *1,6 = 2640 €/vuosi.

Näistä kaikista sain 670 €/ kuukausi. Tulevaisuutta suunnitellen dieselin hinta on kuitenkin kokonaan toinen. 
Uudempi 8-v Volvo voisi nykyistä vähemmän kuluttaa. Nykyisellä arvonlasku taittuu, mutta korjauksia voi tulla enemmän. Vai pystyiskö ajoista karsimaan tai korvaamaan muilla kulkuvälineillä. Toki, jos velkaa ei pelkää, niin sähköautojen rahoituslaskurit antaa noin 500 € kuukausieriä, johon tulee tietysti lataussähköt ja vakuutukset päälle. Toimitusajat myös pitkiä. Siinäpä sitä miettimistä.

Ihan mielenkiintoisia laskelmia ja vastaa suurinpiirtein omaa kokemusta vähän tuoreemmasta V60:sestä joka on viisi vuotta ollut todella vähävikainen. Vaihtotarjouksia en ole kysellyt ja johtuen pitkistä toimitusajoista ja korkeista lähtöhinnoista autonvaihto tuskin juuri nyt helpolla onnistuu. Ymmärrän, että sähköautolla ajo on juuri nyt todella edullista, mutta mitä se maksaa viiden vuoden kuluttua ja entä mitä dieselillä ajo maksaa silloin? Millaisen auton tuolla 500e/kk saa ja kuinka paljon pitää laittaa käsirahaa ja millainen viimeinen erä? Suoralla kaupalla jos katsoo tämänhetkistä tarjontaa, niin tuolla 18 000:lla saa jonkun vuoden 2014 VW- konsernin UP:n tms, 25 000e luokassa on 5v vanhoja Leafeja ja Ioniqeja sun muita, 35 000e:lla saa heti alle uuden Corsan. Taitaa vanhempi Volvo olla kaikkia näitä mukavampi matkakumppani.

Todennäköisesti autosi arvo ei enää tipu vanhaan tahtiin ja kustannukset riippuu miten vikoja tulee sekä missä vaiheessa renkaat, akku, jakopää yms pitää uusia. 

Poissa Lasse Tikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #991 : 26.09.2022, 16:23:20 »
Itseäni mietityttää diesel- ja bensakoneiden ympäristövaikutusten ero, kun C70 perusbensakoneen ja D3 dieselvehkeen kulutusten ero sekä maantiellä että kaupungissa on ollut n. 3 l / 100 km.

Kun kilsoja tulee vuodessa n. 20.000, tarkoittaa sitä että bensaa kului vuodessa 600 litraa tätä mun nykyistä dieseliäni enemmän. Se on melkoisen iso tynnyrillinen. Samaa luokkaa tuntuu kulutusero olevan vähän autossa kuin autossa ja merkissä kuin merkissä.

Onko kukaan nähnyt missään diesel vs. bensa -ympäristövaikutuserovertailua, jossa huomioitaisiin kulutusten ero?

Kauto

  • Vieras
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #992 : 26.09.2022, 21:57:05 »
Pari dieseliä ollut yhteensä n 12 kk ajan käytössä, ( kymmenien vuosien aikana ), eli pääosin aina bensalla kuten nytkin. Ei niissä ollut 3 litraa / 100km matkalle pienempi kulutus. Niin pieni ero että verojen määrä + ominaisuudet sai hävittämään pois. "mualimalla" ei taida lisäveroa olla H-autoissa joissa polttoaineena dieseliä.

Suomen polttomootteillä ei muuteta päästöjä tällää pallolla koska ihmisten lukumäärä on 5 miljoonaa.  Euroopassa 750 miljoonaa. Esimerkiksi Amerikassa on huimat kulutukset polttomootteissa jos heidän autokanta on olisi sama mitä täällä niin maailman päästöt paljon pienemmät. 

Poissa Lasse Tikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #993 : 27.09.2022, 15:24:03 »
Jep, Suomen vaikutus maailman tasolla on häviävän pieni. Mut, kun dieseliä pidetään varmaan oikeutetustikin kaiken pahan alkuna ja juurena, en ole kuitenkaan nähnyt missään ympäristövertailua, jossa tuo kulutusten ero olisi huomioitu. Ja jos ei ole, vertailun todistusarvo on hyvin kyseenalainen.

Omien koslieni kulutuserot on ollut helppo laskea, kun eka C70:ni oli normi 2,4 litran bensakone, ja tämä nykyinen D3-diesel. Näissä erot ovat tuota 3 l / 100 km luokkaa.

Anyone?

Poissa V850

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #994 : 27.09.2022, 17:38:10 »
Suomesta ja Euroopasta vanhat autot lähtee Afrikkaan. Siellä niillä ajetaan vielä vähintään toiset 20v. Siellä niistä ei synny enää päästöjä.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #995 : 27.09.2022, 18:02:54 »
Jep, Suomen vaikutus maailman tasolla on häviävän pieni. Mut, kun dieseliä pidetään varmaan oikeutetustikin kaiken pahan alkuna ja juurena, en ole kuitenkaan nähnyt missään ympäristövertailua, jossa tuo kulutusten ero olisi huomioitu. Ja jos ei ole, vertailun todistusarvo on hyvin kyseenalainen.

Omien koslieni kulutuserot on ollut helppo laskea, kun eka C70:ni oli normi 2,4 litran bensakone, ja tämä nykyinen D3-diesel. Näissä erot ovat tuota 3 l / 100 km luokkaa.

Anyone?
Bensassa on vähemmän energiaa kuin dieselissä. Energiatiheys bensassa on noin 9 kwh/litra ja dieselissä 10 kwh/litra. Tuosta tulee se kulutusero per 100 km. Yleensä kuitenkin vähemmän kuin 3 l/100 km, mutta pätkäajossa voi ollakin. Molemmilla käyttövoimilla syntyy koko lailla yhtä paljon CO2 päästöjä. Hiukkaspäästöjä on tullut eri aikoina eri määrä. Tällä hetkellä uudet dieselit taitavat olla hitusen puhtaampia, jos täyttävät aidosti vaatimukset.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2022, 18:30:08 kirjoittanut hessu80 »
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Lasse Tikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #996 : 27.09.2022, 18:15:37 »
Bensassa on vähemmän energiaa kuin dieselissä. Energiatiheys bensassa on noin 9 kwh/litra ja dieselissä 11,8 kwh/litra. Tuosta tulee se 3 litran kulutusero per 100 km. Molemmilla käyttövoimilla syntyy koko lailla yhtä paljon CO2 päästöjä. Hiukkaspäästöjä on tullut eri aikoina eri määrä. Tällä hetkellä uudet dieselit taitavat olla hitusen puhtaampia, jos täyttävät aidosti vaatimukset.

Kiitokset Hessu, tuo kulutusero tulikin tuossa tosi napakasti perustelluksi. Ja molemmilla käyttövoimilla syntyy yhtä paljon C02 -päästöjä per litra, niinkö? Elieli, hiukkaspäästöjen määrän luotettava laskeminen on asiassa se ongelma.

Eli jos uskomme autovalmistajia - ja miksi emme heitä uskoisi -, diesel on käyttövoimana ympäristöä vähemmän rajoittava kuin bensiini :)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #997 : 27.09.2022, 18:37:21 »
Kiitokset Hessu, tuo kulutusero tulikin tuossa tosi napakasti perustelluksi. Ja molemmilla käyttövoimilla syntyy yhtä paljon C02 -päästöjä per litra, niinkö? Elieli, hiukkaspäästöjen määrän luotettava laskeminen on asiassa se ongelma.

Eli jos uskomme autovalmistajia - ja miksi emme heitä uskoisi -, diesel on käyttövoimana ympäristöä vähemmän rajoittava kuin bensiini :)
Korjasin lukuja, kun ensimmäisessä lunttaamassani lähteessä oli väärin. CO2 päästöjä syntyy suhteessa kulutettuun energiasisältöön. Auton liikuttamiseen tarvitaan sama määrä energiaa, olipa siinä kumpi käyttövoima tahansa. Bensamoottori on teoriassa hieman huonompi hyötysuhteeltaan ja kuluttaa vähän enemmän energiaa.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2022, 18:40:15 kirjoittanut hessu80 »
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 782
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #998 : 28.09.2022, 09:51:35 »
Onko kukaan nähnyt missään diesel vs. bensa -ympäristövaikutuserovertailua, jossa huomioitaisiin kulutusten ero?
Kyllä näitä on pyöritelty eri tahoilla runsaastikin. Katsontakannat ja erityisesti tutkimus muuttuvat päivä päivältä äänekästä mielipidettä myötäileväksi, ja siten usein karut tosiasiat unohtuvat. Oman opintopolkuni aikana olen ajanut dynamometrissä muun muassa Valmetin dieseliä, josta määritettiin ominaiskulutus, hyötusuhde ynnä muuta asiaankuuluvaa. Myöhemmin ymäristöjohtamisen ainekokonaisuuteen mahtui yhtä sun toista elinkaarimallinnuksista alkaen. Kuulemani mukaan yliopistomaailmassa ideologinen ohjaus rajoittaa avointa tutkimusta, mikä on toisaalta rakennemuutosten taustat tuntien ymmärrettävää, joskin kansantaloudelle tuhoisaa.

hessu80 jo avasikin bensiinin ja dieselin eroja. Tänä päivänä molemmat ovat sangen pitkälle kehittyneitä voimanlähteitä.

Meillä kuluttajia ohjataan vahvasti verotuksella. Vuoden 2007 autoverolain uudistuksessa siirryttiin hiilidioksidipohjaiseen verotukseen, mikä avasi markkinat dieseleille. Aiemmin niillä ajoivat pääsääntöisesti vain paljon ajavat. Samalla esimerkiksi Volvon bensiinimallisto lähes katosi Suomen markkinoilta. Pian myös huomattiin, ettei edullinen diesel ollut paras vaihtoehto vähän ajaville. Monelle papparaiselle tuli ikävä yllätys, kun omamekaanikko kehotti ajamaan kerran viikossa vähintään sadan kilometrin lenkin, että dpf poltto toimii. 

Melko varoittamatta ja mielestäni perusteettomasti dieseleistä tuli lähes sylkykuppeja. Typen oksidit eli hiukkaspäästöt olivat jo hyvää vauhtia vähenemässä. Samalla trendikkäät pienet bensiinimoottorit toivat mukanaan uuden pienhiukkasongelman.

Tutkimme pahimpaan katupölyaikaan hiukkaspäästöjä valtatien varrella, ja kuinka ollakaan, pääosa haitallisista hiukkasista muodostui suoloista eri liukkauden torjuntaan levitetystä liuoksesta. Mukana oli myös keraameja, joiden voisi olettaa olevan peräisin puhtoisista kitkarenkaista. Käytettävissämme ei ollut laitteita, joilla olisi voinut tutkia kaasumaisia tai edes nanopartikkeleja, mutta melko vahvasti syyttävä sormi kohdistuu ELY-keskusten suolafakiireihin. Ironista kyllä, samasta talosta langetetaan ympäristösanktioita.

Ympäristöä ei tieten tahtoen kannata pilata, enkä katso hyvällä silmällä päästömanipulointia. Kuluttajan kannalta ailahteleva, ja mikä pahinta, taannehtivasti rankaiseva verotus ei myöskään kuuluisi oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan.

Polttoaineesta riippumatta jokainen voi ajaa hyvällä omalla tunnolla kaikilla polttoaineilla. Bioetanoli toki on kyseenalainen, koska kaikki biomassa tulisi palauttaa luonnon kiertokulkuun hyödykkeenä, eikä polttaa sitä taivaan tuuliin. Jätteen poltosta nyt puhumattakaan. Ilmaston kannalta olisi loistavaa, jos suoperäisen maaston tuottama metaani saataisiin talteen ja polttoaineeksi. Varsinkin, kun tuottavaa maata halutaan ehdoin tahdoin soiksi muuttaa.

Käsittääkseni myös öljyn jalostus toimii jokseenkin entiseen tapaan, eli jokaista bitumitonnia kohti tulee tietty määrä kevyempiä jakeita. Bensiiniä siis tulee tuutista, jos polttoöljyä ja lentopetroolia tarvitaan. Kahden jalostamon käydessä täydellä teholla bensiiniä vietiin meiltä tuettuna ulos, kun oma kysyntä ei riittänyt.

Maailmanparantajat eivät ole myöskään vastanneet, mitä tekevät niin kutsutut öljyvaltiot, jo kulutus romahtaisi ideologisten päiväunien tasalle? Veikkaan ongelmia, esimakua energia-aseesta on jo saatavilla.

Minulla dieseliä kuluu noin 5 litraa sadalla, 98 oktaanista menee arkiajossa lähemmäs 10. Jos ja kun eteen sattuu yhteiskunnan kannustama hidasteleva nysväri, AW heittää kolmosta sisään, ja kulutus pomppaa siitäkin. Omaan tahtiin pääsisi kasin nurkilla.

Kävin jo hieromassa Teslakauppoja, mutta ei vielä kättä paiskattu. Dieselin hyvitys alle 25 ja sähkäri maksoi parin vuoden käytön jälkeen kaksin renkain ja autopilotilla lähes saman, kuin aikanaan uutena.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #999 : 28.09.2022, 16:48:02 »
Eikö tämä ole vähän eri asiaa kuin mikä topicin otsikko on?? Mulla kulutus laskee kohti 7 litraa eli pienenee pikkuhiljaa auton vanhetessa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Lasse Tikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #1000 : 29.09.2022, 09:39:51 »
Kyllä näitä on pyöritelty eri tahoilla runsaastikin. Katsontakannat ja erityisesti tutkimus muuttuvat päivä päivältä äänekästä mielipidettä myötäileväksi, ja siten usein karut tosiasiat unohtuvat. Oman opintopolkuni aikana olen ajanut dynamometrissä muun muassa Valmetin dieseliä, josta määritettiin ominaiskulutus, hyötusuhde ynnä muuta asiaankuuluvaa. Myöhemmin ymäristöjohtamisen ainekokonaisuuteen mahtui yhtä sun toista elinkaarimallinnuksista alkaen. Kuulemani mukaan yliopistomaailmassa ideologinen ohjaus rajoittaa avointa tutkimusta, mikä on toisaalta rakennemuutosten taustat tuntien ymmärrettävää, joskin kansantaloudelle tuhoisaa.

hessu80 jo avasikin bensiinin ja dieselin eroja. Tänä päivänä molemmat ovat sangen pitkälle kehittyneitä voimanlähteitä.

Meillä kuluttajia ohjataan vahvasti verotuksella. Vuoden 2007 autoverolain uudistuksessa siirryttiin hiilidioksidipohjaiseen verotukseen, mikä avasi markkinat dieseleille. Aiemmin niillä ajoivat pääsääntöisesti vain paljon ajavat. Samalla esimerkiksi Volvon bensiinimallisto lähes katosi Suomen markkinoilta. Pian myös huomattiin, ettei edullinen diesel ollut paras vaihtoehto vähän ajaville. Monelle papparaiselle tuli ikävä yllätys, kun omamekaanikko kehotti ajamaan kerran viikossa vähintään sadan kilometrin lenkin, että dpf poltto toimii. 

Melko varoittamatta ja mielestäni perusteettomasti dieseleistä tuli lähes sylkykuppeja. Typen oksidit eli hiukkaspäästöt olivat jo hyvää vauhtia vähenemässä. Samalla trendikkäät pienet bensiinimoottorit toivat mukanaan uuden pienhiukkasongelman.

Tutkimme pahimpaan katupölyaikaan hiukkaspäästöjä valtatien varrella, ja kuinka ollakaan, pääosa haitallisista hiukkasista muodostui suoloista eri liukkauden torjuntaan levitetystä liuoksesta. Mukana oli myös keraameja, joiden voisi olettaa olevan peräisin puhtoisista kitkarenkaista. Käytettävissämme ei ollut laitteita, joilla olisi voinut tutkia kaasumaisia tai edes nanopartikkeleja, mutta melko vahvasti syyttävä sormi kohdistuu ELY-keskusten suolafakiireihin. Ironista kyllä, samasta talosta langetetaan ympäristösanktioita.

Ympäristöä ei tieten tahtoen kannata pilata, enkä katso hyvällä silmällä päästömanipulointia. Kuluttajan kannalta ailahteleva, ja mikä pahinta, taannehtivasti rankaiseva verotus ei myöskään kuuluisi oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan.

Polttoaineesta riippumatta jokainen voi ajaa hyvällä omalla tunnolla kaikilla polttoaineilla. Bioetanoli toki on kyseenalainen, koska kaikki biomassa tulisi palauttaa luonnon kiertokulkuun hyödykkeenä, eikä polttaa sitä taivaan tuuliin. Jätteen poltosta nyt puhumattakaan. Ilmaston kannalta olisi loistavaa, jos suoperäisen maaston tuottama metaani saataisiin talteen ja polttoaineeksi. Varsinkin, kun tuottavaa maata halutaan ehdoin tahdoin soiksi muuttaa.

Käsittääkseni myös öljyn jalostus toimii jokseenkin entiseen tapaan, eli jokaista bitumitonnia kohti tulee tietty määrä kevyempiä jakeita. Bensiiniä siis tulee tuutista, jos polttoöljyä ja lentopetroolia tarvitaan. Kahden jalostamon käydessä täydellä teholla bensiiniä vietiin meiltä tuettuna ulos, kun oma kysyntä ei riittänyt.

Maailmanparantajat eivät ole myöskään vastanneet, mitä tekevät niin kutsutut öljyvaltiot, jo kulutus romahtaisi ideologisten päiväunien tasalle? Veikkaan ongelmia, esimakua energia-aseesta on jo saatavilla.

Minulla dieseliä kuluu noin 5 litraa sadalla, 98 oktaanista menee arkiajossa lähemmäs 10. Jos ja kun eteen sattuu yhteiskunnan kannustama hidasteleva nysväri, AW heittää kolmosta sisään, ja kulutus pomppaa siitäkin. Omaan tahtiin pääsisi kasin nurkilla.

Kävin jo hieromassa Teslakauppoja, mutta ei vielä kättä paiskattu. Dieselin hyvitys alle 25 ja sähkäri maksoi parin vuoden käytön jälkeen kaksin renkain ja autopilotilla lähes saman, kuin aikanaan uutena.

Hienoa dataa, kiitokset. Tuota pienten bensamyllyjen päästöasiaa olen itsekin pohtinut. Taitaa lopputulema olla, että suht hyvällä omallatunnolla jatkan tätä dieseltouhuani - tai ainakaan en pidä kiirettä vaihtamisella toisenlaiseen - etenkin, kun näillä ajoilla se 600 litran säästö polttoaineessa painaa vaakaa jo sinänsä dieseliin päin.

Ja joo, vähän tämä menee alkuperäisestä topicin ideasta vinoon, sorgen

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 397
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #1001 : 22.12.2022, 17:58:06 »
Seuranta jatkuu. Reippaalla 16tkm matkalla menovettä on keskimäärin mennyt 7,4l/100km. Vaihteluväli tankkauksilla on ollut 5,4-9l/100km välillä ja suurin osa tankkauksista painottuu 7-8l/100km välille.

630km 5,57l/100km kesänopeuksilla 18" valsseilla, keskinopeus 87km/h

Yhteinen taival sen kuin jatkuu, 29295km takana 7,18l/100 keskikulutuksella.
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Shiomega

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #1002 : 22.12.2022, 20:06:39 »
V90 CC D4 Polestar, 2017 (202tkm)
Ajoin tuolla yksilöllä 30000km - keskikulutus 6.0l/100km, sisältää noin 70% pitkää matkaa ja loput lyhyitä reissuja kaupungilla.

Nyt alla 2017 V90 CC D5 koneella (78tkm) ilman Polestaria ja ainakin ensimmäisen pitkän matkan jälkeen hieman pettynyt kulutukseen: maantieajossa 6,4l/100km. Pitääpi tutkia miten tulevaisuudessa. Tämä sama reissu tehty kolmesti aiemmalla D4 moottorisella CC:llä ja silloin pääsin yhdellä tankilla eestaas, eli n. 1200km. Nyt meni 3/4 tankista pelkästään tännepäin ajaessa. Toki tässä mallissa 19"-kitkat (VS D4 18”-nastat) ja keli oli semmosta alijäähtynyttä vettä suurimman osan reissusta.

Jos jollain on antaa osviittaa V90 CC D5 kulutuksesta niin olisin kiitollinen. Ja vielä jos joku vertailuksi osaisi kertoa, miten paljon Polestar vaikuttaa tosielämässä. Nykyinen motti tuntuu paljon tuhnuisemmalta kuin aiempi D4 Polestarilla.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2022, 20:11:52 kirjoittanut Shiomega »
V90 CC D5 2017

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #1003 : 22.12.2022, 23:43:43 »
Äänestettyä onkin tullut jo aiemmin, mutta kirjoitetaan nyt vielä.

Vm. 2014 V70, 2.0 diesel D4 VEA, keskikulutus 50 tkm aikana 5.9-6.1 välillä. Ajoista noin 70% taajamaa 30% maantietä plus talvella melko surutta webastolla lämmitystä.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Mikä on diesel-Volvon polttoaineenkulutus?
« Vastaus #1004 : 11.05.2023, 15:17:03 »
Ajalta 1.11-22 - 11.5-23 vajaan 1700 km kulutus 10,43 litraa/100km,   :D  vai   :o , -08 V70 D5 manuaali.
Kun ajaa vain muutaman kilometrin kauppareissut ja silloin tällöin parin kymmenen km lenkin + webaston käyttö ajaessa, niin ihmekös tuo.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron