Autodiagnoosi  Carcom Oy

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 94855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13582
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #15 : 15.01.2013, 10:08:43 »
:facepalm: Tämä on vaan niin jotenkin facepalm.

Suomessa taitaa olla eniten Skodan Superbpeja taksina näistä VAGgineista. Mitenköhän ovat kestäneet..
sen verran hyvin että tutulla on kolmas superb menossa ja ekassa oli DSG näissä kahdessa jälemmässä kovalaatikko.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #16 : 15.01.2013, 19:10:07 »
DSG:ssäkin on eroja. Märkä DSG6 on kohtalaisen asiallisessa maineessa nykyisin. Kuiva "huoltovapaa" DSG7 on kai se, jossa on ollut eniten ongelmia. Sitten on joku superjäreä heavy duty-DSG7 (mm. Tiguanissa), joka on tehty kestämään kovia vääntöjä.

DSG tuntuu olevan sellainen, että jos se on hajotakseen, se hajoaa uutena ja vähillä kilometreillä siinä missä perinteinen momentinmuunninlaatikko tyypillisesti hajoaa huollon puutteen takia paljon ajettuna tai sitten suurten ajokilometrien myötä kulumisen vuoksi. DSG:n hajoamisista oli yhteen aikaan niin paljon juttua, että pelkästään myyntimäärät eivät enää selitä asian saaman huomion määrää. Voihan se silti olla niin, että ongelmia on vain 10%:lla kaikista ko. vaihteistoista tai jopa vähemmänkin.

Koska ostan käytettyjä autoja, välttelen itse DSG:tä, olipa välttely aiheellista tai aiheetonta. "Märkä DSG6" vois olla kuitenkin sellainen, että voisin kuvitella sellaisella varustetun auton omistavanikin, se kun on tehty vääntävämpien ja tehokkaampien autojen vaihteistoksi ja oletettavasti materiaalivahvuudet vastaavasti paremmat. DSG7 arveluttaa jo siksi, että se on VAG:n heppoisampien autojen vaihteistoksi tehty ja jos oikein ymmärrän, kuivakytkimisenä ei edes öljynvaihtoa ole siihen tehtävissä. Huoltovapaiksi tarkoitetut voimansiirron monimutkaiset osat arveluttavat jo lähtökohtaisesti.

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #17 : 16.01.2013, 13:27:28 »
sen verran hyvin että tutulla on kolmas superb menossa ja ekassa oli DSG näissä kahdessa jälemmässä kovalaatikko.
Manuaali taksikäytössä?

Koska ostan käytettyjä autoja, välttelen itse DSG:tä, olipa välttely aiheellista tai aiheetonta.

Ihan fiksu pointti. Asioita joita jokainen painottaa omalla tavallaan auton hankinnassa.
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #18 : 17.01.2013, 07:29:55 »
Justjoo, yksityisessä käytössä ei hajoa.. Tai sitten se on niin että yksityisillä tulee niin harvoin tarpeeksi kilometrejä vuodessa että ehtisi takuuaikana porsimaan.

Konsernin ohjeena oli että jos asiakas ei ollut valittanut DSG:stä, huollossa ei saannut huomata vikaa siinä takuuaikana
vaikka olisi ollut meleko selvä..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #19 : 17.01.2013, 07:44:26 »
Manuaali taksikäytössä?


Eipä tuo mikään ihme ole

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13582
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #20 : 17.01.2013, 08:20:18 »
Manuaali taksikäytössä?
Maaseututaksi.

ja minusta ei ole mitään ihmeellistä kunnon kuski vaihtaa tasaisemmin kuin moni automaatti. jollon kyyti on mukavaa... kaupungissa varmana on sitä veivaamista mutta eipä noilla nyky diiseleillä kamalasti edes kaupungilla tartte veivata...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa janne70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #21 : 17.01.2013, 15:09:20 »
Maaseututaksi.

ja minusta ei ole mitään ihmeellistä kunnon kuski vaihtaa tasaisemmin kuin moni automaatti. jollon kyyti on mukavaa... kaupungissa varmana on sitä veivaamista mutta eipä noilla nyky diiseleillä kamalasti edes kaupungilla tartte veivata...

Lahdessakin on pirssejä jotka on manuaaliaskilla. Jotkut isännät tykkää kun saa itse hämmentää, rengit ei niinkään...

Mun tuttavilla on ollut ja on noita DSG-härpäkkeitä. Yhdellä oli kaksi Superbia peräkkäin, ei koskaan mitään vikaa. Tosin alle kakssataa ajettuina meni jo vaihtoon, mutta kuitenkin. Toisella kaverilla oli vähän päälle satku ajettu Touran, kun meni loota uusiksi. Yhdellä 85 000 ajettu RS Octavia odottaa uutta vaihteistoa. Lisäks yks kaveri osti vähän aikaa sitten noin satkun ajetun Passatin tuolla lootalla ja nyt jännityksellä odottelee, kauan kestää. Kiva loota, kun toimii. Itse ehkä kuitenkin jättäisin väliin.
The best or nothing x 2

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #22 : 19.01.2013, 09:24:58 »
6-koppasen golffi (2011) DSG-laatikko alkoi nykiä erikoisesti kovalla pakkasella. Arpoi 2-3sek vaihdetta jos lähdit -15 pakkasesta.   Mittarissa oli silloin 12 000km. itse en ajanut kuin 20thkm ko.autolla. En tiedä käyttääkö skoota samaa jarrusatulamallia mitä oli golffissa mutta ainakin golffin jarrusatula keräsi kiviä sen verran että sillä olis sannoittanut jalkakäytäviä. Yhden, ensimmäisen ja viimeisen talven aikana kävin 3 krt poistattamassa kivet pois satulasta. niitä kun ei saa ilman että irroittaa satulan.
Juuri nyt  Start-ohjelmaa katselelssa tuli mieleen sama mitä siinäkin kerrotaan että jos haluaa tehdä ripeän ohituksen niin joutuu heittämänä manuaalille jotta ohitukseen lähdettäessä laatikko ei  turhaan ala arpomaan liikaa alaspäin. Omassa kesti 2sek kun laittoin lapikan pohjaan että 6:lta  meni 3:selle ja sitten kone huutaa miljoonaa ja sitten vasta lähdetään. Nyk. auto on unelma tuohon verrattuna. Sillä ollaan jo ohi kun golffissa vasta mietitään vaihteita.

« Viimeksi muokattu: 19.01.2013, 09:29:42 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #23 : 19.01.2013, 10:10:20 »
Kyllähän niihin molempiin, 6 ja 7 vaihteisiin saa mekatroniikan (ohjausboxi) vaihdettua. Jos on ongelmia niiden kanssa niin kannattaa selvittää tuleeko tehdas vastaan kuluissa. Kävi juuri niin että toisessa merkkihuollossa sanoivat ettei mene takuuseen ja toisen kautta maksoi tehdas osat ja puolet töistä.

Autona siis parisataatuhatta ajettu Touran... -08 tuontiauto jossa oli kyllä täysi vw huoltohistoria.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2013, 10:15:54 kirjoittanut jussin78 »

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #24 : 21.01.2013, 10:08:44 »
Maaseututaksi.

ja minusta ei ole mitään ihmeellistä kunnon kuski vaihtaa tasaisemmin kuin moni automaatti. jollon kyyti on mukavaa... kaupungissa varmana on sitä veivaamista mutta eipä noilla nyky diiseleillä kamalasti edes kaupungilla tartte veivata...

Varmasti kehä3:sen ulkopuolella ihan hyvä vaihtoehto.

Kyllähän niihin molempiin, 6 ja 7 vaihteisiin saa mekatroniikan (ohjausboxi) vaihdettua. Jos on ongelmia niiden kanssa niin kannattaa selvittää tuleeko tehdas vastaan kuluissa. Kävi juuri niin että toisessa merkkihuollossa sanoivat ettei mene takuuseen ja toisen kautta maksoi tehdas osat ja puolet töistä.

Autona siis parisataatuhatta ajettu Touran... -08 tuontiauto jossa oli kyllä täysi vw huoltohistoria.

Tuntuu että osa (merkki)huolloista ei edes halua selvittää maahantuojalta meneekö takuuseen tai "goodwillinä" joku osan rikkoutuminen. Sanovat vaan suoraan ettei mene.
"The computer says no..." Osaan vioista kai löytyy vastaukset suoraan koneelta ja osassa joutuu asioimaan ihan ihmisen kanssa. Näin sain kuulla yhden maahantuojan kanssa asioidessa.
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #25 : 22.01.2013, 07:07:14 »
pikku ero myös noissa 6- ja 7-lovisissa on että 6-loviseen kuuluu huolto-ohjelmassa öljynvaihto,
7-vaihteisessa ei.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Paikalla TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6029
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #26 : 22.01.2013, 08:31:53 »
pikku ero myös noissa 6- ja 7-lovisissa on että 6-loviseen kuuluu huolto-ohjelmassa öljynvaihto,
7-vaihteisessa ei.
Niin 6-v on aina märkälevykytkimin ->
Öljyn vaihtoväli 60tkm.
7v laatikkoa on kuivilla ja märillä kytkimillä. Kuivat huoltovapaita. Märkäkytkimien öljynvaihtoväli 60tkm.
Kuivat 7v nyk. yleensä pienissä moottoreissa 1.2TSI, 1.4TSI ja 1.6TDI.
Märkälevykytkimelliset 7v DSG:t nelivetoisissa, Tiguan, Transporter, Sharan...
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #27 : 22.01.2013, 18:13:54 »
Miten muuten VAGina konserni menettelee näiden DSG lootien kanssa atlantin toisella puolen isossa maassa? Meinaan vaan kun siellä kuluttajan suojalait ja säädökset vähän erillaiset.

e. Niin siis meinasin että uskaltavatko laatikkoa ollenkaa tarjota vaihtoehdoks, tällä hetkellä kännykällä liikenteessä ja viiti alkaa pikkunäytöllä tietoa ettimää.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2013, 18:16:34 kirjoittanut sheiggi »
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa JMN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #28 : 29.01.2013, 17:09:26 »
Miten muuten VAGina konserni menettelee näiden DSG lootien kanssa atlantin toisella puolen isossa maassa? Meinaan vaan kun siellä kuluttajan suojalait ja säädökset vähän erillaiset.

Tokihan sita tarjotaan taalla molempien Audin ja VW:n puolesta. Itse kavin ajamassa just S6:n DSG:lla ja toimi moitteetta (eka DSG milla itse ajanut) - aina manuaalin puolella ollut mutta pitaa sanoa etta tama oli erittain sarma. Kyselin tuolla vahan lodjujen kestosta niin APR:lta pojat vastas nain (niilla on S7 mihin kehittavat lastua): "We haven't broken it yet, even with redline launches with more torque measured at all 4 wheels than the RS7 claims at the crank. Enjoy that tid bit for the evening."
2015 BMW M3

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #29 : 13.03.2013, 16:01:52 »
Minkäs ikäisiin VAG-konsernin autoihin tuli tämä DSG? Mietin että onko jo neloskorin golffissa tai samanikäisessä Polossa eli noin 2000-luvun vaihteen volkkareissa, tuolloin ei tainnut pahemmin skodia olla automaattina. Jos ei ole niin mikä niissä on?

Edit: Oiskohan vasta vitos korin golffiin tuo laatikko mutta millainen on Golffin se vanhempi automaatti laatikko.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagenin-dsg-vaihteisto-7-portaiseksi
Kun katsoo tuolta milloin Golffin kori vaihtui
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf
« Viimeksi muokattu: 13.03.2013, 16:42:50 kirjoittanut Kuppi_kahvia »

 

Futurez  Kulkukoira