Carcom Oy  Elekma

DTA 48 Kannattaako hankkia..

  • 42 Vastauksia
  • 15998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
DTA 48 Kannattaako hankkia..
« : 22.02.2013, 22:35:58 »
Eli olisi tarjolla tuollainen boksi ja antureita yms. Uusi tehtaan paketissa ja hinta olisi kohtuullinen.

Lähinnä kiinnostaa millainen tuo ohjaus on verrattuna esim tateciin ja hesteciin yms. ns. tunnetuihin meillä suomenmaalla..

Jollainhan näitä täällä olikin niin varmasti osaa kertoa säädettävyydestä yms. ominaisuuksista.

240 Volvo on jäänyt kovin vähälle ajolle, kun megasquirt ei vaan suostu toimimaan ja mitta on sen takia täynnä koko autoa.. Jotain on tehtävä  :)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #1 : 23.02.2013, 07:57:12 »
Mega roskiin ja DTA tilalle.
JuhaU ja Kulmamies varmaan osaa kertoa jotain DTA:sta, ehkä ei just tosta 48:sta mutta kuitenkin.

Sen verran mitä olen kuunnellut isojenpoikien juttuja niin DTA on hyvä vehe. Karala ainakin osaa sitten rassata sitä täällä meilläpäin ja varmaan osaa kertoakin vehkeestä.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #2 : 23.02.2013, 09:08:51 »
Juhan nykyisessä Amazonissa on juurikin tuo 48. Se on toiminut asennuksesta (olisiko ollut joskus 2000-luvun alkupuolella) lähtien täysin ongelmitta. Ei siis kertakaikkiaan mitään vikaa, ei pienintäkään häiriötä, eikä mitään muutakaan moitittavaa. Säätäminen on simppeliä ja loogista.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #3 : 23.02.2013, 11:21:26 »
Viime ajokauden aikana läppäri ei olisi ollut kertaakaan kiinni ruiskussa ellen olisi vaihtanut moottoria.
Silloinkin vain lisäsin polttoainekarttaan hieman ainetta. Kaasuläpän ja triggeröinnin asetuksetkin pysyivät paikoillaan.

Eli todella luotettava laite ja looginen säätettävä.

Ruiskun ongelmien takia ei läppäriä ole tarvinnut ruiskun kytkeä, koska niitä ei ole ollut.

Hinta ja laatusuhteeltaan hyvä laite.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #4 : 23.02.2013, 19:01:50 »
Viime ajokauden aikana läppäri ei olisi ollut kertaakaan kiinni ruiskussa ellen olisi vaihtanut moottoria.
Silloinkin vain lisäsin polttoainekarttaan hieman ainetta. Kaasuläpän ja triggeröinnin asetuksetkin pysyivät paikoillaan.

Eli todella luotettava laite ja looginen säätettävä.

Ruiskun ongelmien takia ei läppäriä ole tarvinnut ruiskun kytkeä, koska niitä ei ole ollut.

Hinta ja laatusuhteeltaan hyvä laite.

Täysin vastakohta siis mun autolle:)

Ostan siis pois.

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #5 : 23.02.2013, 20:13:19 »
dta ja kms molemmat pelannu meillä erittäin hyvin. paljon säätömahdollisuuksia. kummassakin riittää anturi kampiakselille. se moniko hampaista trikkeriä käyttää on maku asia. 36-1 ja 62-2 on molempia ollut. nyt laitoin vinokoneeseen 62-2 rattaan dumpperin taakse kiinni.

mulla ollu kahden mega ammattilaisen tekemät mato laatikot ja molempien kanssa on ollut murheita.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #6 : 23.02.2013, 21:25:24 »
62-2 ratas. Aika hätänen anturi vissiin tossa? Siis verratuna megan halliin.. Luulis jo noilla hampailla olevan aika tarkka koneen asentotunnistus.


Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #7 : 23.02.2013, 21:28:28 »
62-2 ratas. Aika hätänen anturi vissiin tossa? Siis verratuna megan halliin.. Luulis jo noilla hampailla olevan aika tarkka koneen asentotunnistus.
Kyllä.
Mahdollisesti sama kuin Megan VR-anturilla.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #8 : 23.02.2013, 21:32:12 »
62-2 ratas. Aika hätänen anturi vissiin tossa? Siis verratuna megan halliin.. Luulis jo noilla hampailla olevan aika tarkka koneen asentotunnistus.
DTA48:n kanssa voi käyttää LH2.4 vakioanturia.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #9 : 23.02.2013, 21:48:19 »
DTA48:n kanssa voi käyttää LH2.4 vakioanturia.

Onkos kaikki vauhtipyörät sen kanssa yhteensopivia? En ole koskaan perehtyny tuohon vp anturointiin orkkiksissa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #10 : 23.02.2013, 22:00:56 »
Onkos kaikki vauhtipyörät sen kanssa yhteensopivia? En ole koskaan perehtyny tuohon vp anturointiin orkkiksissa.

Mulla oli aikaisemmin pottapyörästä muokattu versio käytössä. Nyt on teräs vp.

Normi LH vp:ssä on tasainen kohta ja siihen on tehty pitkä kolo eli siitä puuttuu nyt hammas.



Racessa on muokattu automaatin vetolevyn triggerikehä liitetty teräs vp:hen.

Tässä juttua siitä

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12.msg244713#msg244713

Ja tässä vp.

Klo 3 kohdassa näyy muutos.


« Viimeksi muokattu: 23.02.2013, 22:09:48 kirjoittanut JuHaU »

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #11 : 23.02.2013, 22:14:27 »
 volvon vakio antureilla meillä on kisa koneet ollu. tosin koneen toisessa päässä ;)
mulla nyt käytössä 850:sen 5 koneen asento anturi. kun siihen tuossa yhdellä kaverilla oli alumiini telineitä valmiina. on kooltaankin pikkuisen sirompi.
käytössä on ollut myös punakoneen asento anturia mikä on saman kokoinen kun megassa käytettävä hall anturi.

trikkeri kehän paksuuskin saa olla huomattavan paljon ohkaisempi kuin megassa ja hampaita reilusti enemmän. koskaan ei ole ollut ongelmia 36-1 tai 62-2 hammastuksen kanssa volvon omilla antureilla. megan 12-1 paksulla levylla taitaa johtua lähinnä anturista joka on tarkoitettu hitaampaan lukemiseen. saa silläkin toimimaan oikeita moottorin ohjauksia mutta itse suosittelisin vähintään 36-1 levyä.

tuossa vanhan roadsport auton moottorissa (b6284 24v 350hv) on prospark järjestelmä ja sitä pyöritettiin 9500 -10000 kierrosta 36-1 levylla. ei havaittavia ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013, 22:28:29 kirjoittanut s40racing »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #12 : 24.02.2013, 09:06:44 »
Kyllä se mega lukee 60-2 pyörää ihan yhtä lailla.Ja vieläpä sillä lh:n omalla anturilla, omalla anturitelineellä ja omalta vauhtipyörältään. Minulla käytössä tämä ja, eteenpäinhän tuo auto meni ihan normaalisti.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #13 : 24.02.2013, 11:41:28 »
Kyllä se mega lukee 60-2 pyörää ihan yhtä lailla.Ja vieläpä sillä lh:n omalla anturilla, omalla anturitelineellä ja omalta vauhtipyörältään. Minulla käytössä tämä ja, eteenpäinhän tuo auto meni ihan normaalisti.

Ei kait kukaan muuta ole väittänytkään

Poissa krisse k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: DTA 48 Kannattaako hankkia..
« Vastaus #14 : 10.03.2013, 22:09:44 »
Miten olette saanut toimimaan kierroslukumittarin dta:n kanssa?

 

Samppasport  Futurez