Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 374 Vastauksia
  • 164747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Jos noin paljon töitä tehdään, niin eikös siihen kannata varmaan laittaa sitten jo isommat venttiilit? Ja kansisetillä on kyllä osaamista ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Joo ei muuta ku luuri kouraan ja puhelua Jampalle, ei se pure... Kiirusta tosin voi olla näin ennen eri lajien kauden alkua  ;) Vinku varmaan pyörii yötäpäivää  P>

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Hyvä kaveri on, ja hyvä työnjälki ( tosin en muualla o teettänykkää,
että varsinaista vertailukohtaa ei o, mutta silmin katsoen) sekä mukava kaveri.

Yhen kannen teettäny ja toinen itseasiassa taitaa olla pikkuhiljaa melkolailla valmis,
pitäs hakea tuossa toukokuun puolella.

Että luuria vaan kouraan, osaa kertoa sulle paremmin ku miltää foorumilta
voit saaha selvillekkään, mitä tarviit ku kerrot mihin tulee ja mitä haluut.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Arska79

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen kannet virtys mielessä
« Vastaus #48 : 20.04.2012, 08:42:46 »
Paljonko olette laskeneet noita kansia? -530, paljonko kärsii laskea... 2.0 ja 2.1 alakerran kanssa.

donnari

  • Vieras
Suosittelen kysymään eri tekijöiltä tarjouksen kannen työstöstä!Ja KANNATTAA verrata työnjälkeä+lopputulosta eikä pelkkää hintaa.Yleensä ne kehut tekijän taidoista tulee muualta eikä tekijän omasta suusta!
Omin silmin nähtynä nuo muistutti myyränkoloa:/
Ps.hyvin tehdyt venatyöt=pitää nesteen.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
miten lasketaan imuventtiilin riittavyys teholle? tai miten selvitetään onko imuventtiilit liian pienet? eräs vanhankansan kansiseppä kerto että männänhalkasijaX0.53= imuventiilin halkasija. pitääkö paikaansa?
virtauspenkki on käytössä mutta on vielä opettelussa nä kansi hommat ;)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
moro,

olin eilen käyttöautolla ostamassa 318is bemarin tuplaventtiilin jousia volvon 16v kanteen. kun kuulemma istuu paikoilleen ilman muita muutoksia.

myyjä heittikin pahan kysymyksen kun kysyi korimallia ja kone tyyppiä.
eli noita 318is bmw:tä on kahta eri korimallia ja kahta eri konetyyppiä, en sitten osannut vastata kysymyksiin ja sanoin hakevani ne myöhemmin kun otan asiasta selvää

muistaako kukaan nimimerkkiä joka olisi näitä bmw tuplajousia käyttänyt 16v kannessa ? saisi vastauksia udeltua sitten häneltä. kun ei välttämättä tätä topickia lue

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
moro,

olin eilen käyttöautolla ostamassa 318is bemarin tuplaventtiilin jousia volvon 16v kanteen. kun kuulemma istuu paikoilleen ilman muita muutoksia.

myyjä heittikin pahan kysymyksen kun kysyi korimallia ja kone tyyppiä.
eli noita 318is bmw:tä on kahta eri korimallia ja kahta eri konetyyppiä, en sitten osannut vastata kysymyksiin ja sanoin hakevani ne myöhemmin kun otan asiasta selvää

muistaako kukaan nimimerkkiä joka olisi näitä bmw tuplajousia käyttänyt 16v kannessa ? saisi vastauksia udeltua sitten häneltä. kun ei välttämättä tätä topickia lue

mun tietojen mukaan 1.8 is konetta on E36 ja E30 korimalleissa. E30 on muistaakseni 8 venanen.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
mun tietojen mukaan 1.8 is konetta on E36 ja E30 korimalleissa. E30 on muistaakseni 8 venanen.

totta, mutta onko noi etsimäni jouset kummasta mallista :)
e30 on myös 16 venttiilisenä

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
moro,

olin eilen käyttöautolla ostamassa 318is bemarin tuplaventtiilin jousia volvon 16v kanteen. kun kuulemma istuu paikoilleen ilman muita muutoksia.

myyjä heittikin pahan kysymyksen kun kysyi korimallia ja kone tyyppiä.
eli noita 318is bmw:tä on kahta eri korimallia ja kahta eri konetyyppiä, en sitten osannut vastata kysymyksiin ja sanoin hakevani ne myöhemmin kun otan asiasta selvää

muistaako kukaan nimimerkkiä joka olisi näitä bmw tuplajousia käyttänyt 16v kannessa ? saisi vastauksia udeltua sitten häneltä. kun ei välttämättä tätä topickia lue


Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
totta, mutta onko noi etsimäni jouset kummasta mallista :)
e30 on myös 16 venttiilisenä

Offtopic, mutta akateemisesta mielenkiinnosta:
'89 esitelty e30 318iS on M42B18 motilla, joka on kovasti paljon 16-venttiilinen.
Onko johonkin pienelle markkinalle tehty jotain "Pohjois Botswanan 318iS vientimallia" jossa on ollut jokin 8v moottori ?

e36 kuupassa mosa vaihtuu '95 M44B19 moottoriin, mutta sekin on 16v.

JuHaU antamat numerot käyvät e30 ja e36 koreihin, joten ne lienevät M42 jouset.
   

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Kiitos JuHaUlle ja muille jotka otitte yv:llä yhteyttä  :)

En tiedä kuin 16v version, siksi kirjoitinkin että niitä on myös 16v.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Etäisyys imuventtiilistä imusuppilon päähän.
« Vastaus #57 : 01.11.2012, 16:55:32 »
Joku näki noi minun uuden uutukaiset läppärungot ja imusarjan, ja totesi:"liian pitkä setti, ei toimi"
Hänen mielestään pituus pitäisi olla ~26cm, jotta tehoalue olisi 4000-6000rpm.

Voiko tuon etäisyyden mukamas yleistää koskemaan kaikkia autoja??? :o

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Pituus vaikuttaa toki siihen millä kierrosluvulla se imupuoli sykkii, myös kanavan halkaisijalla on merkitystä. Tuommoiset käyrät on esitetty jossakin aihetta käsittelevässä kirjaillisuudessa...



Jokkis moottoreissa käytetään nykyisin hyvinkin pitkiä imusarjoja, tuossa tyypillinen viritelmä



Ei kun kokeilemaan miten toimii.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2012, 12:23:04 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
530 kannen siistiminen
« Vastaus #59 : 15.11.2012, 00:07:18 »
Tuossa nurkissa pyörii 530 kansi, mietin jos sitä vähän siistisi... (ja t nokan tilalle jotain muuta)

Omat "tiedot" lähinnä rajottuu pieniin kanavan siistimisiin (valujäljet pois), ajattelin vaan jos on jotain selkeitä kohtia mistä kannattaa kanavaa kasvattaa tjsp niin voisin kokeilla!
Eikös pakopuoli kannata suht sileäksi vetää, ja imupuoli vähän rososeksi ettei bensa "pisaroidu" seinämille.  ???

Turbokäytössä/käyttiksenä on käyttötarkoitus kannella...

Paitsi jos nämä on jotain salaisuuksia tai huippu rakettitiedettä niin taidan jäädä ilman tietoja!  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Ateho  Elekma