RallyBaron  Samppasport

Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!

  • 68 Vastauksia
  • 26208 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #30 : 13.05.2015, 19:40:48 »
Kysymykseni liittyy sytytyslaitteisiin. Eli oma 1.8 amazon alkoi pätkimään suhteellisen paljon.
Vaihdoinkin kärjet , konkan , pyörijän , johdot , tulpat ja kannen mutta pätkiminen jatkuu. Alan epäillä puolaa.
Kysymys kuuluukin , mikä ero on panssaripuolalla ja ei pansaripuolalla.
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #31 : 13.05.2015, 20:12:49 »
Panssaripuolassa on virtalukko samassa paketissa.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #32 : 13.05.2015, 20:42:11 »
Auto on vuosimallia 67 virtalukko on hytin rintapellissä , ei rattiakselissa
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #33 : 13.05.2015, 21:36:08 »
Lisäksi kysyisin että onko tappikoneen virranjakajaan kahta erilaista kantta
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #34 : 13.05.2015, 23:03:08 »
Siellä taitaa olla panssaripuola. Ei pitäisi olla erilaisia kansia, mulla on hirvee läjä vanhoja jakajan kansia ja jakajia ja ainoastaan pyörijöissä on ollut jakaja kohtaisia eroja.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #35 : 14.05.2015, 00:44:19 »
Auto on vuosimallia 67 virtalukko on hytin rintapellissä , ei rattiakselissa
Virtalukolta puolalle kulkevat johdot ovat teräskaapelin sisällä, tavallisen puolan voi vaihtaa, mutta joutuu vaihtaan virtalukonkin ja tekemään sähköhommia..  eli virtalukko ja puola on samaa pakettia.
Volvo PV&Duett

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #36 : 14.05.2015, 20:08:23 »
Vaihtamaan virtalukon ? Kyllä meinaan korvata tuob panssaripuolan tavallisella
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #37 : 14.05.2015, 20:20:43 »
Vaihtamaan virtalukon ? Kyllä meinaan korvata tuob panssaripuolan tavallisella
Ok, siitä vaan sitte..
Volvo PV&Duett

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #38 : 14.05.2015, 20:40:07 »
Ensinäkin tuon panssaripuolan saanti on ainakin suomesta vaikeaa. Eikai siinä ole kuin uusi virtalukko ja puola . Hieman sähkötyötä ja avot . Menee kärjetön sytkä samantien kiinni
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #39 : 15.05.2015, 18:38:27 »
Sen panssaripuolan voi patentoida silleen hienosti alkuperäisen näköiseksi, sahaat vanhan puolan pois ja poraat pistehitsit pohjasta niin saa + johdon esille ja siihen tinaamalla jatkopalaa. Vanhan puolan kuoreen tunkee uuden tarvike bosch puolan kiinni ja johto sieltä välistä esille ja sitten täyteen sikaflexiä koko paska että pysyy ja maalia päälle. Kannattaa tarkistaa että virtalukon pohja on hyvässä kunnossa.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5808.30

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #40 : 16.05.2015, 16:21:49 »
Siellä taitaa olla panssaripuola. Ei pitäisi olla erilaisia kansia, mulla on hirvee läjä vanhoja jakajan kansia ja jakajia ja ainoastaan pyörijöissä on ollut jakaja kohtaisia eroja.
Ihan tarkkaan en enää muista kun en tikkukoneitten kanssa oo vähään aikaan enemmälti pelannu mutta kyllä niitä kansia on ainakin 2-3 erillaista kun jakajiakin on ainakin 4 erillaista noissa ollu aikojen saatossa esim.B18B koneen jakaja jossa kärjissä erillinen alasin ja ei alipainesäädintä,ja sitten se vanhempi Alipaineellinen missä oli 2 osaiset kärjet,ja sitten nää yleisemmät vasen ja oikee kätisillä peruskärjillä olevat valu ja alumiinikuoriset ja tietty sitten vielä se D Jetin jakaja jossa erilliset kärjet ruiskun ohjaukseen ;)Ja tosiaan niissä kansissa oli erona ainakin kiinnityksen suhde napoihin eli väärällä kannella ei kipinä osu navan kohille ;)
« Viimeksi muokattu: 16.05.2015, 16:26:18 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Terock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #41 : 16.05.2015, 21:30:18 »
Amazon -63, V70 D4 -16, 164 -70 (museorek.). (Inmemoriam 960 3.0 -91, V70 2.4t -01, V70 2.5T AWD -06, V70 D3 -13)

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #42 : 17.05.2015, 18:06:35 »
Ihan tarkkaan en enää muista kun en tikkukoneitten kanssa oo vähään aikaan enemmälti pelannu mutta kyllä niitä kansia on ainakin 2-3 erillaista kun jakajiakin on ainakin 4 erillaista noissa ollu aikojen saatossa esim.B18B koneen jakaja jossa kärjissä erillinen alasin ja ei alipainesäädintä,ja sitten se vanhempi Alipaineellinen missä oli 2 osaiset kärjet,ja sitten nää yleisemmät vasen ja oikee kätisillä peruskärjillä olevat valu ja alumiinikuoriset ja tietty sitten vielä se D Jetin jakaja jossa erilliset kärjet ruiskun ohjaukseen ;)Ja tosiaan niissä kansissa oli erona ainakin kiinnityksen suhde napoihin eli väärällä kannella ei kipinä osu navan kohille ;)

Niin joo olihan niitä erilaisia jakajia, pää ei enää oikein pelannut klo 23 :idiot2:. B18A ja B18B valurauta jakajissa kannet oli samat mutta pyörijät ja kärjet oli erilaiset. Sama kansi sopii 123ignitioniin.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #43 : 18.05.2015, 18:53:34 »
Juu nyt mää muistin että se virranjakajankansi on erillainen vasta siinä alumiinijakajassa ja se on sama kuin esim.Vinokoneessa eli kiinnitysklipsit on napojen keskellä eikä vieressä niinkuin vanhemman mallin kansissa ;),ja jotain pientä eroa tais olla niissä vanhempienkin jakajien kansissa oliko niin että jossain se matalajännitejohdon läpivienti jakajassa oli niin ylhäällä että oli kannessa pieni loveus sitä varten mutta muuten käyvät kyllä keskenään ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #44 : 20.05.2015, 07:05:40 »
Onneksi homma ratkesi. Kyseessä ei ollut puolan rikkoontuminen vaan huonot johdotukset. Laitoin eilen kaikki johdot uusiksi ja säädin sytyn , lisäksi vaihdoin paikalleen sporttijakajan  käy ja kukkuu erittäin hienosti . Mutta jakajaan liittyen. Jakajaan on ainakin kahta erillaista kantta ja kärkivaihtoehtoja on muutamia.
Volvo Amazon Favorit 67

 

RallyBaron  Samppasport