Kulkukoira  Proturbo

Endurance & Jokkis -topic

  • 1473 Vastauksia
  • 352103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1260 : 30.12.2014, 21:37:32 »
Iskarit vähän niinkuin alunperinkin mutta akselin takapuolelle, yläpää runkopalkin sisäpuolelle ja alapää jousen viereen pitkällä pultilla tukivarteen kiinni. Pitäs vaan mittoo mitkä iskarit sinne sopis... Tolpalle pitäs tehdä akseliin ja koriin kiinnikkeet kun runkopalkki on justiin tukivarren kohdalla ettei saa tukivarteen jousen paikalle kiinni.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa -timppa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1261 : 30.12.2014, 22:07:59 »
Koitin ettiä kuvia googlaamalla muttei löytyny. Kaverin sprintti auto on siinä vieres mutta siittä ei apua oo jos ei ala levittään pyörän koteloita ja sovittamaan kynätolppaa :).  Ei jaksais kyläkisa vekottimeen tehdä sellasta :) jätäks kuitenki sen tukivarren kiinni sinne akselin etupuolelle? Että ainoastaan siirtäis sen iskarin sinne jousen viereen?. Kiitokset muuten avusta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1262 : 31.12.2014, 08:05:57 »
Joo jätän alatukivarret ihan niinkuin ovat alunperin, ehkä lasken kiinnitystä akselissa vähän alaspäin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1263 : 31.12.2014, 14:13:42 »
Meillä oli ladassa sherpan peräs kierrejouset ladan omalla paikalla akselin päällä, ja iskari akselin taka-puolella, nostavalla linkillä. ja hyvin toimi.

Poissa -timppa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1264 : 31.12.2014, 15:24:53 »
Kiitokset avuista! Viimestään viikonloppuna pajalle sitte linkkien tekoon. :)

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1265 : 03.01.2015, 03:58:34 »
Meillä oli ladassa sherpan peräs kierrejouset ladan omalla paikalla akselin päällä, ja iskari akselin taka-puolella, nostavalla linkillä. ja hyvin toimi.

Varmaan se toimikin, kuten mikä tahansa muukin ratkaisu, kunnes tulee liikaa voimaa ja nekin pikkupyörät hajoavat tasauspyörästöstä. Näin meillä kävi Triumphin Herald 6 kanssa sitten lopulta. Sillä vain harrastemielessä kokeiltiin , mutta asfalttiradalla ei enää kestänyt, kun ei ollut öljynkiertoa perässä. Vähemmällä pääsee kun jättää ne Hi-Acen ja muitten sovitukset pois ja tekee Volvon akselin, eli M31. Se kestää kempin lukollakin jos laite muuten on ajettava. Jäälle ja soralle tämä käy. Asfalttikisoihin ei.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1266 : 03.01.2015, 11:45:18 »
Niinhän siinä kävikin, mutta onneks vasta seuraavalla omistajalla. Ja perä oli jo ostettaessa autossa.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1267 : 03.01.2015, 13:55:03 »
Eikös Hiacen periä oo käytetty ihan menenstyksellä kisoissa kuitenkin? Tihee välitys ja kuitenkin kestää ainakin pikkuautojen tehot kummasti.
V70 TDI

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1268 : 03.01.2015, 23:17:40 »
Kyllähän hiasteen perä kestää ainakin saman ku Volvolainen.

Ny olis lankun perä muutettu, 850 iskarit sovittelin akselin taakse, tukivarsien kiinnityksiä pudotin akselissa 4 cm alaspäin ja ylälinkit muutin säädettäviksi. Peräkulma on nyt noin 5 astetta alaviistoon, tukivarsien alla maavaraa 7-8 cm ja vakaajakin kulkee aika alaalla murikan kohdalla, sille varmaan täytyy vielä jotakin tehdä.




Jarrut sain eilen tehtyä, taakse pitää vielä uudet palat hakee ja käsijarrun kahva lyhentää.
Jos huomenna tekis mölinäputken kuntoon, siivois tallia ja jos viittii niin ettiä syytä huonolle tyhmäkäynnille.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1269 : 11.01.2015, 17:09:42 »
Tallia siivotu ja mölinäputki tehty.
Koneen kans palo hihat, eilisen ja tän päivän ruuvannu kaikki mahdolliset eikä se suatana käy. Katos loppukin tyhmäkäynti ku käytin kaasarit atomeina ja vaihdoin paikkoja :peetu: Oli jo leka kädes, että junttaan sen kaasupolkimen päälle ja katton kuinka kauan vinokone huutaa :knuppel2:. Kai se on soleksit nakattava nurkkaan, vaikka aina oon niitä kehunu  :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1270 : 15.01.2015, 18:07:24 »
Uudessa vauhdin maailmassa juttua meidän uudesta projektista. Ei mitään hajua mitä siinä on, kun kiireellisen aikataulun takia juttu tehty puhelimen välityksellä.. Vähän on perhosia vatsassa.  :idiot2:

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1271 : 07.02.2015, 19:43:33 »
Hohoo, Volvo käy *taavih-> :3/4 jättää sen: *taavih->  <Kippis>
Eikä tarvinnu ku vaihtaa toiset kaasarit. Imusarja pitää vielä vaihtaa ku nakkasin vaan kokeeks 45:t kiinni R-Sportin imusarjaan niin jää rappua, kaasuvivustokin menee vielä uusiksi. Nokankin taas vaihteeksi ajotin, kokeillaan mitä sanoo ku laitoin vähän myöhäsemmälle mitä ennen. Nokan stefan vaihdoin ja venakopan väliin laitoin tiivisteen, ei enää lennä öljy tallin kattoon kaasutellessa eikä pakosarjan päältä nouse sininen savu :D

Tartteeko kukaan melkein ehjiä alkuperäisiä R-Sport sarjan Solex 45 ADDHE kaasareita? Toisesta on runko rikki (murtunut tyhjäkäynnin säätöruuvin kohdalta), akseleissa väljää ja kaikki suuttimet porattu tai/ja tinattu :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1272 : 08.02.2015, 21:44:04 »
Parit tunnit tuli oltua tallilla. Naamapellin väsäsin, heitin oman jäykän flektin kuikkaan (ei enää remmit vinkase kaasutellessa), syylärin etupuolelle tuli jonku bemarin puhaltava flekti. Kaikki kolme hyllystä löytynyttä jenkakelloa totesin rikkinäisiksi, yks ei tee mitää, toinen lyö viisarin tappiin heti ku kytkee virran ja kolmas näyttää ihan mitä sattuu. Laitoinpa ne kumminkin vielä talteen jos vaikka joskus tarttee ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa arska90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1273 : 13.02.2015, 19:06:56 »
Mistä ootte noita 2.5 hammaskehiä/rattaita tilaillu m45?
ei kai muuta oikeeta moottoria olekkaan ku volvo vino???

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1274 : 13.02.2015, 19:27:14 »
Huutoniemen Esalta on ostettu.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo