Kulkukoira  Proturbo

Halkosarja + garrett gt40

  • 12 Vastauksia
  • 5913 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Halkosarja + garrett gt40
« : 17.08.2011, 21:01:04 »
Paljon voisi hönkiä tällä kombinaatiolla? b230f puristukset 9.0:1. Megaruutta, garrett gt40 halkosarja ;D
Kokoonpano on vähintäänkin nauretta, mutta mitä voisin odottaa? Pakosarja vaihtuu kylläkin jossain vaiheessa, mutta talveksi ei suuria tehoja haeta.

Halkosarjan ja ahtimen välille tehtäisiin ylös/eteen muutoskappale

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #1 : 17.08.2011, 22:21:55 »
Ainiin siis nyt puhutaan halkosarjan läpivirtaamisesta, ei moottorin mahdollisesta tuotosta. Koneeseen kaikki tulossa uusiksi ym. Alun perin ideana ajaa talvi vaparina, mutta uskaltaako tuolla ahtimella ja halkosarjan välilaipalla ajaa?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #2 : 18.08.2011, 01:42:34 »
Vaparin pakosarja vois olla jopa toimivampi tossa konstruktiossa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #3 : 18.08.2011, 09:42:44 »
Sitten se on varmaan tyydyttävä talvi ajamaan vaparina ja kesällä heittää sitten ahtimen kiinni jonkun laadukkaan pakosarjan kanssa :) Tuleepahan ainakin leima ensin

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #4 : 18.08.2011, 12:23:21 »
Vaparin pakosarja vois olla jopa toimivampi tossa konstruktiossa.
Meinaskohan juha tässä että tekisi laipan vaparisarjan ja ahtimen väliin
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #5 : 18.08.2011, 12:25:37 »
Meinaskohan juha tässä että tekisi laipan vaparisarjan ja ahtimen väliin

Jep

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #6 : 18.08.2011, 15:00:43 »
Meinaskohan juha tässä että tekisi laipan vaparisarjan ja ahtimen väliin
Miksei.
No onhan niitä ollut Sävar ukoilla, ainankin tikkukoneessa, ihan pulsesplit sellaisia ja helvetin kovasti ovat niillä ajaneet.
Tai no ei varsinaisesti pelkkää adapterilaippaa vaan väliputket.



Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #7 : 06.09.2011, 22:00:32 »
Niin eikös sillä naapurimaan jenssillä ollu b20 valusarjasta putket turbolle ja 400 kaakkia tehoja? Muistelin, että jossain välis ainaki sellanen viritys ollu.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #8 : 09.09.2011, 10:50:11 »
Mulla oli aikoinaan 9.3:1 puristeisen B21E:n kyljessä halkosarjassa kiinni HX35. Kiinnitys oli hoidettu erittäin tyylikkäästi, hitsasin 90asteen 2.5" pakoputkikäyrään kiinni T03laipan, ja tuon laipan pulttasin halkosarjaan ja hitsasin migillä ympäri. Tuohon sitten toiseen päähän kanssa T03 laippa ja holsetti siihen töröttämään. Ja väliputkeen sitten kiinakopio 50mm hks:stä.

Tuossa tuo jäätävä asennus näkyy, onneksi siitä halkosarja-sovituslaippahässäkästä ei ole kuvia  :D

Mutta toimi tuon ihan jees. Tuossa streetdynolla tehtyä lappua, tuosta näkee miten ahtopaine käyttäyty, en kuolemaksenikaan muista onko kakkosella vai kolmosella vedetty, on kuitenkin 7vuotta vanhaa asiaa.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8938
  • Teiden tukko
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #9 : 09.09.2011, 10:55:37 »
Mutta toimi tuon ihan jees. Tuossa streetdynolla tehtyä lappua, tuosta näkee miten ahtopaine käyttäyty, en kuolemaksenikaan muista onko kakkosella vai kolmosella vedetty, on kuitenkin 7vuotta vanhaa asiaa.

Eikö teholappu oteta suoralla vaihteella eli yleensä nelosella? :juhau: Vai onko tässä vain testattu jotain?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #10 : 09.09.2011, 11:53:45 »
Eikö teholappu oteta suoralla vaihteella eli yleensä nelosella? :juhau: Vai onko tässä vain testattu jotain?  ???

Tuossahan oli puhetta ahtopaineen käyttäytymisestä.

Luulen että tuollainen vakiopakosarja hyödynnettynä voi olla hintaan ja työmäärään nähden joskus ihan varteenotettava.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #11 : 09.09.2011, 13:00:39 »
Eikö teholappu oteta suoralla vaihteella eli yleensä nelosella? :juhau: Vai onko tässä vain testattu jotain?  ???

Noissa streetdynotuksissa menis äkkiä kortti jos nelosella survois sen pari markkaa taulussa. On siis laskettu sytkäpulssin mukaan lasketusta kiihtyvyydestä kun tiedetään vaihteen, perän ja renkaan koosta tuleva välitys ja auton massa.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8938
  • Teiden tukko
Vs: Halkosarja + garrett gt40
« Vastaus #12 : 09.09.2011, 13:18:07 »
Noissa streetdynotuksissa menis äkkiä kortti jos nelosella survois sen pari markkaa taulussa. On siis laskettu sytkäpulssin mukaan lasketusta kiihtyvyydestä kun tiedetään vaihteen, perän ja renkaan koosta tuleva välitys ja auton massa.

Mä käsitin ensin että tämä streetdyno on jokin tehomittauksia suorittava paikka. :facepalm: Pahoitteluni väärinkäsityksestä.  :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Autoracing  KL-varaosat