RallyBaron  Samppasport

V40 ilmastointikompura

  • 2 Vastauksia
  • 1255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OceanBoy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
V40 ilmastointikompura
« : 07.09.2011, 08:38:48 »
Eli auto on V40 2001 automaatti-ilmastoinnilla. Saako kompuraan vaihdettua pelkän laakerin vai pitääkö ostaa koko jytky? Ja jos saa vaihdettua, kannattaako viedä ammattilaiselle vai onko helppo vaihtaa itse?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V40 ilmastointikompura
« Vastaus #1 : 07.09.2011, 16:01:00 »
Eli auto on V40 2001 automaatti-ilmastoinnilla. Saako kompuraan vaihdettua pelkän laakerin vai pitääkö ostaa koko jytky? Ja jos saa vaihdettua, kannattaako viedä ammattilaiselle vai onko helppo vaihtaa itse?

Hihnapyrän laakerin saa vaihdettua, mutta kompuran sisäistä ei

Poissa ArttuP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 ilmastointikompura
« Vastaus #2 : 07.09.2011, 16:06:23 »
Miten sulla ilmeni tuo laakerivika? Mulla on myös epäilys, että omassa kompurassa laakeri (magneettikytkimen?) vetelee viimeisiään. Auto v40 -01 1.9HP.

Viimeisen viikon aikana on muutaman kerran hetkellisesti syttynyt latauksen merkkivalo ja jännitteet on tippuneet noin 12v paikkeille. Tätä on kestänyt ainoastaan muutamia sekunteja. Epäilykset oli ensin hihnan kiristimessä tai laturin vapaakytkimessä.

Nyt paikallistin jännitteen tippumisen kompuran käynnistymiseen. Kun kompuran magneettikytkin vetää alkaa sieltä suunnalta kuulumaan melkoinen säksätys (kuulostaa harakan naurulta :D ) Onko kenelläkään kokemusta x40 kompuran laakerin vaihdosta? Vai onkohan kyseessä laakerivika? Voiko nesteiden vähyys aiheuttaa ylimääräsiä ääniä kompuran päällä ollessa?

-edit-

Täytyy vetää sanat takaisin. Ei se ääni tulekkaan ilmastoinnin kompurasta. Se kuuluu selvästi ylempää. Ääni kuuluu välillä myös kun ilmastoinnin kompura ei ole päällä, mutta huomattavasti vaimeampana. Hihnan kiristin heilahtaa kun ääni kuuluu, eli vikaveikkaus siirtynee kiristimen suuntaan :)
« Viimeksi muokattu: 07.09.2011, 18:32:45 kirjoittanut ArttuP »

 

Ateho  Elekma