Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 25.01.2016, 18:14:38
-
Eipä tuo hehkuta, vaikka hehkujen pitäisi olla uusia 2 viime kesänä uusittu ja 2 toissa kesänä. Olisiko kellään laittaa kytkentäkaaviota ja sulakkeen numeroa sekä, releen sijaintia ? Olisi helpompi alkaa äimistelemään kun olis kuvat.
-
Hehkun rele on se iso musta tulipellissä.
-
Hehkun rele on se iso musta tulipellissä.
Nagares ?
-
Nagares ?
Just se
-
Mitattu hehkuilta yleismittarilla, akun miinusta vasten hehkutuksen aikana n.12 volttia. Voisikohan tuon pumpun ajoitus olla pielessä vai miksi lähtee vasta pitkän sahauksen jälkeen käymään ? Savuarvo oli kuitenkin 0,46 eli ihan lussu kone ei ilmeisesti ole
-
Voisko vetää ilmaa suodatinjalasta?
Kannattaa kattoa onko märkä siitä napin ympäriltä ja kokeilla tuleeko sieltä naftaa ku painelee. Itsellä oli aikanaan siinä vika.
-
Mitsun Hetero:ssa oli kanssa pitkät piuhat, siinä oli imuputki mätinyt, mutta V40 taitaa olla muoviputket. Pitää kokeilla jollan Bräkyllä suihkia huomenna, nyt ei jaksa enää ihmetellä. Saako niitä suodatinjalkoja muualta kuin Tiskiltä ?
-
Maksaa tiskillä muistaakseni viissatasen se jalka.
Laitoin ihan tarvikemallin, tais viiskymppiä maksaa.
-
Etäpäivä koulusta, on aikaa tutkia. Ne kaksi helpompaa hehkua sain mitatuksi ja molemmat pimeinä. Uusi outous on, että eilen eikä tänään sytyttänyt hehkun merkkivaloakaan ? mikäs sen tappoi ?
Saako niitä kahta pumpun takana olevaa hehkua vaihdettua ilman pumpun irroittamista ?
-
Etäpäivä koulusta, on aikaa tutkia. Ne kaksi helpompaa hehkua sain mitatuksi ja molemmat pimeinä. Uusi outous on, että eilen eikä tänään sytyttänyt hehkun merkkivaloakaan ? mikäs sen tappoi ?
Saako niitä kahta pumpun takana olevaa hehkua vaihdettua ilman pumpun irroittamista ?
Saa mutta se ei ole helppoa, nivelillä ja pitkillä jatkoilla olen omaani vaihtanut hehkut... vaikkakin on boschion pumpulla mutta tilaa ei ole sen enempää tai vähempää.
-
Kävin hakemassa uudet hehkut ja biltsusta erilaisia nivel-räikkiä ja lenkkejä. Onkin paljon lyhyempi tuo hehku, kuin pajerossa ( muistaakseni n.18cm )
Eipä niihin pumpun takaisiin hehkuihin päässyt millään, mutta virtapiuhan sain irroitetuksi ja mitattua, jotta vastustaavat. Kaksi helpompaa Densoa eivät vastustaneet, joten vaihtoon. Suodattimen jalan sain tähystettävään malliin suodatinkotelon irroittamalla. Ihan kuivalta näytti siellä.
Selkä ei kestänyt enempää remonttia tänään eli huomenna kokeilen, jos hehkut toimisi / merkkivalokin suostuisi palamaan.
-
Eipä syty hehkun merkkivalo mittaristoon, eikä tule hehkuille virtaa. Missä on sulake ?
Tuossa on virtapiirikaavio (http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/s40/d4192t/d4192t.htm)
Sulake numero 13 oli ehjä eli mistä seuraavaksi hakemaan vikaa `?
-
Mystistä, irroittelin se hehkureleen tuliseinästä sekä kaikki kolme johtoa. laitoin ohjauspiuhan sekä sen paksun syöttökaapelin kiinni ja pyysin eukkoa laittamaan virrat päälle rele napsahti ja sieltä hehkuille menevistä liittimistä mittailin, jotta virrat tulee. Johdot kiinni ja kaikki toimii ihan ok.
Jopa hehkun merkkivalokin toimii.
-
Mystistä, irroittelin se hehkureleen tuliseinästä sekä kaikki kolme johtoa. laitoin ohjauspiuhan sekä sen paksun syöttökaapelin kiinni ja pyysin ukkoa laittamaan virrat päälle rele napsahti ja sieltä hehkuille menevistä liittimistä mittailin, jotta virrat tulee. Johdot kiinni ja kaikki toimii ihan ok.
Jopa hehkun merkkivalokin toimii
hapettumaa
-
Taas on hehkut pimeenä, aattelin mitata pihtiamppeerimittarilla nuo hehkut, mutta ei ookkaan kuin AC alueelle mittaus. Millään viitsisi alkaa purkamaan johtoja, jotta sais mitatuksi onko ne rikki. Tuohan on toteutettu siten , että kahdelle hehkulle menee yhdestä liittimestä virta eli paljonkohan mahtaisi olla kahden toimivan hehkun vastus ?
-
Tässä kun on aikaisemmin vaihdettu hehkuja, niin onko ne kaikki vaihdettu kerralla uusiin vai osa niistä ?...hehkut pitää uusia kaikki kerralla, mikäli niitä vaihtaa.
-
Tässä kun on aikaisemmin vaihdettu hehkuja, niin onko ne kaikki vaihdettu kerralla uusiin vai osa niistä ?...hehkut pitää uusia kaikki kerralla, mikäli niitä vaihtaa.
Viimeksi laitettiin kaksi hehkua ja kahden viikon sisällä siitä loput kaksi hehkua , noin 15kk sitten Boshin valmisteita olivat.
-
Joissain dieseleissähän on käynnistyksen jälkeinen jälkihehkutus, joka on päällä vielä moottorin käydessä. Se on siis päällä vaikka hehkuvalo sammuu. Ettei tässä jäisi joku sellainen päälle jatkuvasti, mikä sitten rikkoi nuokin hehkut ?
-
No ei tullutkaan kuntoon. Aamustartti oli taas kuin ilman hehkua. No pajalle takas ensiviikolla
Kuinkas, mistäs se ottaa sen hehkutustarpeen lämpötilatiedon, jotta voisi kylmäspraylla saada useampia hehkutuksia peräkkäin suoritettua vian hakemiseksi ? Auto muuten lähtee helpommin käymään, jos nokka on alamäen suuntaan ::)
-
Edelleen lähtee käymään vajatahtisesti, vaihdettu on hehkut ja polttoainesuodattimen jalka, Voisiko lämpöanturin vika tehdä tuon ödeeman ? Mistä löytyy se anturi mitattavaksi ?