RallyBaron  Samppasport

-00 V40 ja pitkät valot sekä huonoin mahdollinen kylmäkäynnistys

  • 29 Vastauksia
  • 4572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
eli juurikin 3h sitten tyytyväisenä ostaa pätkäytin kyseisen automallin ja eipä sitte koeajolla siin  kaupungin pinnassa ollu tarvetta pitkille. kotimatkalla huomasin että naks naks nips naps ja pitkä väläthtää mut ei jää päälle.. ajelin sitte etusormi pitkiä päälläpitäen kotio.. onko yleinenkin vika ?? viiksessä?   toinen minkä huomasin ni tankkauksen yhteydessä hitonmoinen suhahdus tankista kun korkin avasin  ja hetkenpäästä tankattuani ja ajettuani tovin matkaa alkoi nyhtää ja röpeltään,ei sammu ja vetää iha oikein kierroksilla ym mut rumasti käy,kotopihas hetken nostelin kierroksia  ja pidin 2000 ja vähä yli tovin aikaa,ni sit alko hyriseen iha ok. koe ajolla tätä ilmiö ei ollu vaikka tyypitin kyllä volvon raskaammana kautti ;)  menikö sillä nyt herne nokkaan ku vaihto omistajaa vai tankkasinko vääränmerkkistä bensaa =D  kolmas havainto,viileä sadekeli ja 80km matka ajoa,ni kuuluuko flektin hurista kokoajan ? + vähä aikaa vielä sammuttamisen jälk ? kiesillä rullattu 235 tuh ja on manuaalivaihteinen,jos sillä joku merkitys...
« Viimeksi muokattu: 08.04.2016, 23:50:04 kirjoittanut Mss Zoni »
-waak

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #1 : 08.04.2016, 08:36:52 »
eli juurikin 3h sitten tyytyväisenä ostaa pätkäytin kyseisen automallin ja eipä sitte koeajolla siin  kaupungin pinnassa ollu tarvetta pitkille. kotimatkalla huomasin että naks naks nips naps ja pitkä väläthtää mut ei jää päälle.. ajelin sitte etusormi pitkiä päälläpitäen kotio.. onko yleinenkin vika ?? viiksessä?   toinen minkä huomasin ni tankkauksen yhteydessä hitonmoinen suhahdus tankista kun korkin avasin  ja hetkenpäästä tankattuani ja ajettuani tovin matkaa alkoi nyhtää ja röpeltään,ei sammu ja vetää iha oikein kierroksilla ym mut rumasti käy,kotopihas hetken nostelin kierroksia  ja pidin 2000 ja vähä yli tovin aikaa,ni sit alko hyriseen iha ok. koe ajolla tätä ilmiö ei ollu vaikka tyypitin kyllä volvon raskaammana kautti ;)  menikö sillä nyt herne nokkaan ku vaihto omistajaa vai tankkasinko vääränmerkkistä bensaa =D  kolmas havainto,viileä sadekeli ja 80km matka ajoa,ni kuuluuko flektin hurista kokoajan ? + vähä aikaa vielä sammuttamisen jälk ? kiesillä rullattu 235 tuh ja on manuaalivaihteinen,jos sillä joku merkitys...



Liekkö tankin huohotin tukoss? Ei saa korvaus ilmaa tankkiin ja siks suhisee ja pätkii. Onkos autossa ilmastointi? Vois selittää flektin pyörimisen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #2 : 08.04.2016, 09:03:17 »
on ilmastointi. uutena oireena tänäaamuna.. kilometrien pituisen starttausoperastion jälkeen akun viimeisillä henkäyksillä sain sen käymään. eilen ei tätä ongelmaa ollu lämpimäl koneel.. soitin myyjälle ja tivasin vähä faktoja.. sano et ei oo hänellä temppuillu (uskoo ken uskoo) mut sano sit et bensa oli eilen tuosta loppunu... no kipitän nyt siis hakemaa kaik suotimet uudet ja käytän matkalla vikakoodin luvussa varulta...
-waak

Poissa aapo62

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #3 : 08.04.2016, 10:43:52 »
Pitkien vika vois olla CEM boksissa,  jos sellainen autossasi on, löytyy kuskin jalkatilasta, suojamuovi pois, vas reunassa kojetaulun alla musta laatikko koko n 20*100*200. Googgelista löytyy haulla kuvia jos epäröit mitä tarkoitan.
Laitoin myös yv:n.

« Viimeksi muokattu: 08.04.2016, 14:05:41 kirjoittanut aapo62 »

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #4 : 08.04.2016, 13:48:13 »
mistä mä tiiän et onko mulla tuos cem boxi? ne tosiaa välähtää ja pysyy pääl jos piän sormella..mut ei muute =) 

vikakkodin luvussa ainut mitä herjas ni oli alipainesäätöventtiilin solenoidi,eli just se ku on sitä painetta tankis jne.. mut eise minusta voi kylmäkäynnistykseen vaikuttaa,ko lämpimänä auto sit pelaa iha ok.

oiskos se kuitenni tuo kampiak.as.tunnistin joka ei kylmänä jostaii syyt anna infoa eteenpäin ??
-waak

myyrä

  • Vieras
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #5 : 08.04.2016, 14:46:15 »
Saattaa olla tyhmä neuvo mutta valot pitää olla valokatkaisijasta päällä että pitkä valo pysyy päällä. Eli onhan tuo katkaisin oikeassa asennossa ?

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #6 : 08.04.2016, 15:56:37 »
Saattaa olla tyhmä neuvo mutta valot pitää olla valokatkaisijasta päällä että pitkä valo pysyy päällä. Eli onhan tuo katkaisin oikeassa asennossa ?
  ääni tälle,  itekkin tuota ihmettelin kun olivat vikakoodin luennassa  kääntäneet valot  pois
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #7 : 08.04.2016, 16:50:08 »
joo,kyllä se katkaisija tuli käänneltyä jokaikisee asenttoo kokeilun vuoks. ei vaikutusta.

tuota toista ongelmaa tutkiessani ja tulpat ym siin ohes vaihtaessani,tuntuu et jos annan "jalkakaasua" eri asennoissa ni saattaa lähtä vähä vähemmällä sahauksella kylmänä käyntiin,lämpimänähän tuo pelaa iha moitteetta. ni oiskos se sittenkin se kaasuläpän asentotunnistin ??

tosiaan vikakoodeja ei antanu millekkään nuista,eikä service valo oo vilahtanukkaan... hmmmm.....
-waak

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #8 : 08.04.2016, 16:51:56 »
varsinkin kun tuossa pihalla kaasutellessa tuntuu ettei se iha terävästi vastaa kaasuun vaan miettii hetken ja sit vast...
-waak

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #9 : 08.04.2016, 20:19:00 »
Service valohan on vain huollon ilmaisin, ei se vikakoodeista kerro mitään. Lambdan kuvalla oleva valo kertoo jos on vikaa ja palaa jatkuvasti. Ettei tässä olisi vikana hajoamassa oleva bensapaineensäädin tai pumppu ?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #10 : 08.04.2016, 20:28:03 »
Tuolta löytyy ohjeet releen vaihtoon CEM-boksiin. http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=67584
Itsekin olen onnistuneesti yhteen boksiin moiset vaihtanut.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: -00 V40 ja pitkät valot
« Vastaus #11 : 08.04.2016, 21:21:12 »
iltapäivän/illan roplaamisen tuloksena,lisähavaintoja... onko normia et auto jos käypi alle 10 min ni tuo flekti rääkyy heti välittömästi ?  kylmänä ed röpeltäen käyntiin,nyt ehkä aavistuksen pienemmäl sahauksel ku on uutta tulppaa ja johtoo ja kaikkia antureita kateltu ja putsailtu.. ja kun jää röpeltäen käymää (siis kylmänä) ni ei minusta vastaa kunnolla kaasuun,sit yks kaks herää ja alkaa ottaa kiekkaa,jonka jälkeen myös käy oikein sieväst ja nätist.. 

No huomenna jatkuu,koitan suhisevan painetankin saaha hengittään ja tutkin sen polttoaineen alipaineen säätöhässäkän,,et oiskos paskaanen tms... kun tuostahan oli myyjällä puheidensa mukaan loppunu bensa eilen... tulpat oli melko mustat ja rikkaan "tuoksuiset" et laihalla ei ainakaan käy =D 

luuliskos tuo lie,kylmäkäynnistäessäki auton olevan lämmin ja säätää sen mukaan + lyö flektin päälle... ?
-waak

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
tulipas tuossa mieleeni sellainenkin,kun eilen koeajolla (asfaltti ja kuoppanen hiekkaie)  auto oli hiljainen hissukka ja pelas ok,samoten kotimatkan pelas ok. mut sit tänää kiinnitin huomioo siihe et pakoputki "pärrää" plärisee tms jostain ja tänäänkun sen alusta loppuun autonalla kävellen heiluttelin ja rapistelin,se oli iha ehjä ja hiljainen,mut jos siel onko sisuksis joku lambda tms katin sisäkalut löysänny ja lambda säätää mitä sattuun sit .... voikoha tuota lie miten testata,et pois sulkis senkin vaihtoehdon.. edelleen ainut "vikakoodi" lukuoperaatiossa oli tuo evap...
-waak

s73

  • Vieras
Vedot tallella koeajossa?
Mikäli ne oli tallessa ja katti ei helise koputellessa, se on ehyt.
Pakopuolen vuoto voi löytyä pakosarjan,  katin väliltä, tiivisteet ehyet ja laippaliitokset kiritty?
Nokea missään kohdin putkistoa?


Sytkävika voi olla syynä huonoon kaasuvasteeseen.

Lämpöanturi selittäisi useimmat oireet.

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
vedot oli tallella koeajossa,ja nyttenkin heti kun sen saa vaan käymää, alkaa sitten myös vastaan kaasuunkin oikein kun saa ensin herätetttyä sen. koko putkisto oli siisti,ei  nokea missään ja ku ottaa kiinni joka paikast vuorollaan ja heiluttaa ravistaa ym ni ei helise eikä kilise,vaan käyntiin ku saa ja lähtee ajaa ni ärsyttävä pärinä...
-waak

 

Ateho  Elekma