Futurez  Kulkukoira

940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee

  • 23 Vastauksia
  • 6384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvotimo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #15 : 05.12.2018, 21:32:49 »
Ei ollut alapallonivelet koska kolahtelu jatkuu edelleen   :(
Jousen ja alalautasen väliin vois koittaa saada jotain.
Reaktiotangon puslatkin aattelin vaihtaa  ???
Katsotaan... katsotaan  ::)
« Viimeksi muokattu: 05.12.2018, 21:35:12 kirjoittanut Volvotimo »

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #16 : 06.12.2018, 19:17:42 »
Eikun joo en osannut näköjään lukea  ;D

Voiskohan olla, että uudet alapallot on vaan niin kuivat, että takertelee nyt, kun kerran hävisi hetkeksi ne vaihtamalla?
Vain halvin on kyllin hyvää.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #17 : 06.12.2018, 19:40:15 »
Itellä on käyny nii jos kääntää rattia ilman että auto käy tai etupäätä rempatessa kääntää pyörästä tai navasta renkaiden asentoa edestakasi. Ajamaan lähtiessä paukuttaa nii ku olis jotai rikki. Loppuu kyllä kunhan rauhakseen kääntää rattia ja odottelee.

Poissa Volvotimo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #18 : 06.12.2018, 20:21:34 »
Alapallonivelet olleet työn alla jo pariin otteeseen kolahtelun aikana niin jotenkin en epäile enää niitä ja välyksiä siis ei ole. Kolahdus ei tunnu ohjauksessa. Mutta joskus sen tuntee hiukan auton korissa jos niin voi sanoa, eli jokin liikahtaa ja muljuaa. Kylmänä liikkeelle lähtiessä miltei joka ikinen epätasasuus tai oikealle kääntö aiheuttaa kolhaduksen mutta jonkin aikaa ajanut niin ainoastaan satunnaisesti oikealle käännyttäessä kolahtaa ja jos sattuu olemaan sopivasti  jokin epätasasuus käännettäessä niin kolahtaa melko varamsti. :-\ Muuten jonkin aikaa ajettuna "lämpimänä" tasasella ajaessa suoraan jos lähtee rattia heilauttaa ja kurvailee vaikka miten niin ei kolhda  :idiot2: :2funny:
Remonttien jälkeen on vaikka kuinka ajeltu ja on käännelty rattia rauhallisesti jne mutta ei oo kyl siitä kiinni  :(
« Viimeksi muokattu: 06.12.2018, 20:23:37 kirjoittanut Volvotimo »

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #19 : 07.12.2018, 04:20:21 »
Itellä on käyny nii jos kääntää rattia ilman että auto käy tai etupäätä rempatessa kääntää pyörästä tai navasta renkaiden asentoa edestakasi. Ajamaan lähtiessä paukuttaa nii ku olis jotai rikki. Loppuu kyllä kunhan rauhakseen kääntää rattia ja odottelee.

Itse olen huomannut samaa jokaisessa takavetovolvossa, jota on tullut laitettua, ilmeisesti jotenkin pääsee ilmaa järjestelmään tai jotain.

Alapallonivelet olleet työn alla jo pariin otteeseen kolahtelun aikana niin jotenkin en epäile enää niitä ja välyksiä siis ei ole. Kolahdus ei tunnu ohjauksessa. Mutta joskus sen tuntee hiukan auton korissa jos niin voi sanoa, eli jokin liikahtaa ja muljuaa. Kylmänä liikkeelle lähtiessä miltei joka ikinen epätasasuus tai oikealle kääntö aiheuttaa kolhaduksen mutta jonkin aikaa ajanut niin ainoastaan satunnaisesti oikealle käännyttäessä kolahtaa ja jos sattuu olemaan sopivasti  jokin epätasasuus käännettäessä niin kolahtaa melko varamsti. :-\ Muuten jonkin aikaa ajettuna "lämpimänä" tasasella ajaessa suoraan jos lähtee rattia heilauttaa ja kurvailee vaikka miten niin ei kolhda  :idiot2: :2funny:
Remonttien jälkeen on vaikka kuinka ajeltu ja on käännelty rattia rauhallisesti jne mutta ei oo kyl siitä kiinni  :(
Hyvin mystiseltä vialta vaikuttaa, onko ääntä kuunneltu ulkopuolelta?
« Viimeksi muokattu: 07.12.2018, 04:26:34 kirjoittanut Lays »
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #20 : 07.12.2018, 17:49:45 »
Itellä on käyny nii jos kääntää rattia ilman että auto käy tai etupäätä rempatessa kääntää pyörästä tai navasta renkaiden asentoa edestakasi. Ajamaan lähtiessä paukuttaa nii ku olis jotai rikki. Loppuu kyllä kunhan rauhakseen kääntää rattia ja odottelee.

Itse vaihdoin tangon, pyörittelin rattia ilman auton ollessa käynnissä. Ollessa käynnissä, ja joku miljoona kertaa. Silti renkaat ja ratti vatkas valehtelematta 2cm. Oli aika veikee ajaa kotiin töistä sellasella. No ajelin raa'asti puolisen päivää ja yhtäkkiä lähti toimimaan eikä ongelmia.

Vanha hammastanko oli väljä, sekä aivan tajuttoman raskas verrattuna uuteen. "uutta" pystyy pyörittää ratista yhdellä sormella. Vanhaa ei jaksanut mitenkään.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Volvotimo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #21 : 10.12.2018, 17:26:57 »
Ei ole ääntä kuunneltu ulkoa, ja ääni kuuluu vaan siis ajaessa ja erityisesti oikealle käänyttäessä. Paikallaan kolhadusta ei saa aikaan. Kylmänä liikkeelle lähdettäessä useimmat epätasasuudet myös aiheuttavat kolahdusken. Lämpimänä satunnaisesti oikealle käännyttäessä ja jos epätasasuutta niin todennäköisemmin vielä kolahtaa.  :(

Lisäyksenä: apparin paikalla ollut sanoi että kolahdus ei siltä paikalta aivan täysin oikealta kuulu. Ja siitä tuli mieleen tuo reaktiotangon puslat.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2018, 17:32:47 kirjoittanut Volvotimo »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #22 : 10.12.2018, 21:34:46 »
Ei ole ääntä kuunneltu ulkoa, ja ääni kuuluu vaan siis ajaessa ja erityisesti oikealle käänyttäessä. Paikallaan kolhadusta ei saa aikaan. Kylmänä liikkeelle lähdettäessä useimmat epätasasuudet myös aiheuttavat kolahdusken. Lämpimänä satunnaisesti oikealle käännyttäessä ja jos epätasasuutta niin todennäköisemmin vielä kolahtaa.  :(

Lisäyksenä: apparin paikalla ollut sanoi että kolahdus ei siltä paikalta aivan täysin oikealta kuulu. Ja siitä tuli mieleen tuo reaktiotangon puslat.

Mulla kolahtelee ekat jarrutukset kun reaktiotangon puslia ei enään ole... Aika villi ajaa jarrutuksissa. (Auto leimattu 2kk sitten keskisuomessa, huh huh  :idiot2:) Sitten jos pakittaa niin taas alkaa sama kolina. Luojankiitos huomenna saa uudet puslat.  :D

Jos ne puslat on huonot silmämääräisesti vähänkään ilman irrotusta niin ne on huonot. Tai jos ne puuttuu kokonaan niin vielä huonompi.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Volvotimo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n ohjaus täristää, jäykkä ja kolahtelee
« Vastaus #23 : 08.01.2019, 15:37:31 »
Vihdoin ja viimein!   :hg:
Kolhtelut on kolahdeltu ja kaikki toimii viimoisen päälle  8)
Reaktiotangon puslat vaihdettu ja loppu kolina. Vaikka nosturilla kun oli niin vaikuttanut olevan mitään niissä mutta kyllä vaan oli. Olivat kyllä alustassa ne viimeiset osat jotka en ollut laittanut uusiks. Eiköhän nyt mene taas seuraavat 27vuotta. Ohjaukseen vielä yks viimeinen letku uuteen vaihdetaan kunhan saapuu marmoritiskille ja sit eiku  :3/4 jättää sen:
Kiitos ja kumarrus

 

Carcom Oy  Ateho