Carcom Oy  Ateho

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 591207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1635 : 03.10.2020, 21:22:33 »
Miun muistaakseni saa, mut olikohan niin että piti olla nähtävissä.
Voin tuon vielä varmistaa maanantaina katsurilta.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1636 : 03.10.2020, 21:35:31 »
Ajattelin tehdä sinne takapenkin alle tosiaan semmoisen "syvennyksen", että säätimet jää tavallaan vakiopaikoilleen, mutta sisäpuolelle. Tai sitten hitsaan jonkun "kotelon" niille vaan sinne alle, että saa vaikka siipimutterilla auki ja kurkattua sisään jos tahtoa on nähdä.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1637 : 03.10.2020, 21:41:02 »
Toki käytännössä katsuria tuskin kiinnostaa, vaikkei (helposti) näkisikään jarruputkia.
Innokkaampi saattaa alkaa ihmettelemään ja hylätä.

Asiakkaan=omistajan vastuulla, jos mitää viritelmiä tms. piilossa. :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1638 : 03.10.2020, 21:42:46 »
Josko sitä leimaisi noilla vanhoilla, ja voisi sitten esitellä että siellä ovat säältä suojassa. Sen jälkeen sitten saattaisi mennä uudet säätimet paikalleen V:>
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1639 : 03.10.2020, 21:44:36 »
Mä tosin luulen että jos pidät säätimen ihan siellä auton alla ja laitat ohutta massaa päälle niin se kestää toiset 50 vuotta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1640 : 03.10.2020, 22:04:42 »
Kun minulla auto kulkee myös talvet. 10v sitten tein täyshuollon paineensäätimillekin, ja ei mennyt montaa vuottakaan kun ne oli jo aivan läpiruosteessa suolapesujen ansiosta, turha toivekkaan säätää niitä, vaikkakin eipä noita tarvitse säätääkää kuin sen kerran sikäli.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1641 : 04.10.2020, 01:40:13 »
Kysymällä selviää saako siirtää.

Jos meinaat sitten sitä ruostepeikkoa vältellä, niin joudut lutraamaan koteloihin öljyä ja pohjaan jotakin erittäin runsaasti.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1642 : 04.10.2020, 13:06:03 »
Mitenkä tuolla virtysreseptit topikissa kun selailin sen läpi kokonaan, niin toiset saa tehoja semmoisen 150hp ja toiset pitkälle kolmatta sataa, koneena 2.0-2.3l välillä :idiot2: Itselle olisi nyt näillä meiningeillä tulossa se 2.3l B20 stroukkikone (92x85). Monella luki tuolla myös olevan 45 vaakatuplat, joilla saatu vaihtelevasti semmoista 180-230hp välillä(jos nyt en ihan metsään muista taas), monella 50 tuplilla samaa teholuokkaa.

Lähinnä tässä sitä jaarittelen että mikä todennäköisyys on tuolla omalla tulevalla koneella päästä edes lähelle sitä 200hp lukemaa.

Siihen on siis tulossa nyt tämmöistä ellei taas suunnitelmat mene päälaelleen.

B20 92mm lohko
85mm 8-bolt akseli
154 H-profiilit + kuplan 92 männät
6kg vauhtipyörä
Sachs turbon kytkin

Kansi tuo kauan varastossa hautunut rallikansi 46/40, vihdoinkin kunnossa
Vahvistettu keinuvivusto, tuplajouset, aluretainerit(saattaa vaihtua luotettavampiin)
Nokka varmaan volvon S 12,9/300/101. Tai ehkä vaan uusi R. (koska saa näköjään tosi edullisesti ruotsista)
Nostimet varmaankin timos kevennetyt, tai sbc:t
Molytikut (kg tai jotkut kuplan)

Sytkäpuolella 123 tune+
Piuhat spiro-pro
Bosch punainen puola

45dcoe tuplat (nyt 36 kurkut) varmaan 38 kurkuilla (tai 40kokeilla)
2-osainen pitkä imusarja 48mm kurkuilla (tehty tuon kannen kaveriksi)
Airbox (itsetehty, melkovarmasti jää liian pieneksi)

4-2-1 pakosarja 2,5" kollektori
Putki 2,5" akselin taakse asti, yksi läpivirtaava pönttö välissä. Akselilta jakautunut 2x2" molemmille puolille, mutta mahdollisuus muokata 2x2,5" tai 1x2,5", mutta uskon että ei tuo enää noinkaan ahdista.

M46 kiinni (tai M47 mahdollisesti tulossa)
Isoimmalla kardaanilla
Perä 240, 4,1 sekä torsen.

Tuolla pitäisi saada auto liikkumaan aika rajusti alavääntöjen kustannuksella. Tuo jääkööt viimeiseksi tappikoneeksi minun tarinassani, mutta pakko yrittää se 200 saada rikki, siitä on tullut elämäntavoite ja pakkomielle. Sen jälkeen vaihtuu tekniikka.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1643 : 04.10.2020, 16:38:39 »
Olikos tuohon rallikanteen duunailtu jo ne pakoventtiilien seetirenkaat
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1644 : 04.10.2020, 16:43:04 »
Ei siinä ole tilaa enää laittaa renkaita. Väliseinämä on liian ohut.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1645 : 04.10.2020, 17:24:41 »
Onhan niitä seetejä asennettu kiinni toisiin esim jenkki v8 kansissa aika useinkin.

Miullakin b6304 kannessa isommat seetit ja ei siihe jääny ku tosi ohut seinämä väliin.
Asennuksen kanssa vaa joutu tarkka olemaa ettei se seinämä käänny alas.

Lainaus
Mitenkä tuolla virtysreseptit topikissa kun selailin sen läpi kokonaan, niin toiset saa tehoja semmoisen 150hp ja toiset pitkälle kolmatta sataa, koneena 2.0-2.3l välillä
Kokonaisuus ratkaisee.
Ja varmasti merkittävin on se, miten kansi on tehty.
Tekijöitä on monenlaisia, ja kannet tehty eri tavoin niin siitä sitä heittoa jo yksinään tulee yllättvän paljon.

Sit toinen juttu on, että penkkejä on erilaisia ja osa noista tuloksista on pyörätehoja ja osa laskennallisia kampiakselitehoja.. eri korjauskertoimineen (joita on ihan muutama).

Jos se hattu vaan toimii hyvin tuossa koneessa, imukanavan pituus on "alueella" ja saat riittävän hyvin pidettyä imuilmanlämmöt alhaalla (koska pakosarjat suoraan kaasareiden alapuolella) niin kyllä sieltä sen noin 200hv@7000rpm pitäisi saada irti.
 Toki pakosarjojen mitoituskin olisi hyvä osua "alueelle".. mut mitä oon noita kaupan pakosarjoja katsellut, niin useimmissa on liian isot primäärit (vinokoneen pakosarjat).
« Viimeksi muokattu: 04.10.2020, 18:40:38 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1646 : 04.10.2020, 19:10:39 »
Kävin tökkimässä tuon apparin puolen valmiiksi.

               

Kyllä se vaan on palkitseva olo kun tuo alkaa näyttää tuolta ::) Meinasi tosiaan iskeä sillon väliaikainen epätoivo kun alkoi tuota mätää löytyä ihan urakalla, mutta niin siitä selvittiin.

Sää myös suosi tänään 8)

          

Vastapuolelle aloin vielä tekemään vähän matkaa myös tuota lattiapalaa.

          

Tutkin noita iskareita myös vähän paremmin. Kovasti ne oli mehinyt öljyä ulos, mutta putsasin ne ja koitin puristaa kasaan niin kyllä ne vaan on edelleen niin pirun jäykät, taidan vaan laittaa nuo takasin edelleen.

               

Osaako joku varmistaa epäilyt että nuo on ne bilsteinin laatuiskarit ? Ikivanhaa bilteman varastoa.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1647 : 06.10.2020, 19:21:29 »
Tuli tänään käytyä taas vähän hitsaussavottaa turaamassa. Askel eteenpäin ja kaksi taaksepäin taas.

Lattian paikka tuli sulateltua tuonne nyt paikalleen.



Sekä tässä välissä valmistin tuon alakiinnityksen turvavyölle.

     

Saa jatkossa sitten ajella joskus amukallakin koko perheen voimin, kun kummallekin muksulle on nyt vyöt takana. Ja myös lätkäsin alle vielä jäykkärit tuonne alakorvakkeille, eipähän pääse nuljahtamaan ikinä. Ja toki on alkuperäistyylinen nyt myös.

          

Mutta, niin siinä vaan sitten pääsi käymään että nyt tuo korvakeremontti on sitten 100% valmis ::)

           

               

Ja sitten ne 2 askelta taaksepäin joista alussa mainitsin...

          

Koko oikea takahelmakulma on auki, sekä keskellä lattiaa reikä. Mutta nuo on helppoja onneksi. Eniten nyt mietityttää tuo takajalkatila pellit ja niiden muotoilu. No, sekin selviää varmasti kun alan niitä työstämään. Tämmöistä täällä tällä kertaa.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1648 : 06.10.2020, 19:56:05 »
Vakuuttavannäköiset nuo uudet korvakkeet kyllä on. :) O0

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1649 : 07.10.2020, 09:19:29 »
Teemun kanssa ihan samoilla linjoilla. Vaativa homma ku pitää melkeen tyhjän päälle rakentaa uutta.

Tuossa pari sivua taaksepäin mietit että kiinnostaako kuvat/tarina ketään, niin oon itsekkin pidemmän aikaa seurannu tätä projektia ja sen etenemistä aktiivisesti. Tulee vaan kirjoteltua aika harvoin että se kävisi ilmi, mutta kyllä meitä seuraajia varmasti on  ;)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron