Carcom Oy  Ateho

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 587707 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #585 : 19.08.2016, 07:16:33 »
Lootan kiinnitykseen ajatus. Tukikumit on nyt pystyssä mutta pistä ne kulmaan A muotoon. Silloin tulee enemmän sivuttaistukea.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #586 : 19.08.2016, 21:24:08 »
Tänään sain jousihomman valmiiksi. Ja kyllä hyvä tulikin 8) jousilautasista tuli kivat.



Ja itse jouset.



Siellä lepää:





Eivät paljon ostettavia madallusjousia häpeä 8) Paketti asettuu kyllä 100% hyvin paikalleen, eikä kolise tai pauku. Rajoitusremmejä piti lyhentää parilla sentillä.



Myös watt-korvake on nyt valmis.



Ja sitten mennään minun viimeisimpään älynväläykseeni ;D Nimittäin tuohon taka-vakaaja hommaan. Kun on nyt tehokas liekki, ja noita amukan etuvakaajia pino varastossa, niin siitähän se ajatus siiten lähti :idiot2:



Tähän asti päästiin mutta sitten loppui kaasu.



Siihen tulee nimittäin perämurikan alittava mutka, samalla vakaaja kapenee toivottavasti sen ~10cm, jolloin se istuu paremmin kuin sata jänistä sinne tukivarsien väliin, ja oikeaoppisesti laitetaan vakaajan päät suoraan koriin kiinni. Tulee paksu hyvä vakaaja, mikäli tuo kokeilu onnistuu :D Sitten samalla laitan eteen tuplavakaajat. Ja ne 164 jouset kruunaa koko komeuden 8)




« Viimeksi muokattu: 19.08.2016, 23:07:59 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #587 : 20.08.2016, 23:45:31 »
Nyt tuo hieno synkkamittari on valmis.

       

Tänään tutkin vielä sitä ihmeellistä kolinaa, joka ei vaan häviä vaikka olen jo käynyt läpi ja korjannut vaikka mitä. No sitten se löytyi. Apusimpukka. Huolsin samantien sitä ja itse ohjaussimpukkaa, niin kyllä parani kummasti ohjaus, ja kolinat loppui laakista. Nyt kelpaa ajella. Tosin ohjaussimpukka on tiensä päässä.

Tosiaan kaikki kolinat poissa, ja tänään kun ajeltiin Imatralle mopoja ihmettelemään, niin kyllä oli nautinto ajella, voimaa on vitosellakin oikein mukavasti, ei nylkytä, ei yski, ei nyvi, ei pidä mitään ääniä. Lämmöt ei karkaa yhtään siellä ruuhkan keskellä, tyhjäkäynti tasainen, alusta mukava. Kerrassaan ylpeä fiilis 8) Joku on vihdoinkin onnistunut, se sirinä on rauhoittunut aika hyvin, mikä ikinä onkaan :o

Tässä vielä konehuone, ihan vaan huvikseen ::)



Huomenna taas kisoja katsomaan.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #588 : 21.08.2016, 08:53:10 »
Asiallisen näköinen pata ja hyvä kuulla, jos olet saanut pelin laulamaan ilman turhia sivuääniä.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #589 : 22.08.2016, 19:09:29 »
Auto toimi viikonlopun mukavasti, niin nyt taas viikko mennään näissä meiningeissä :idiot2:





Työn alla pikkujuttuja ympäri autoa. Huoltoa. Kaasarit nappasin irti, sai vihdoinkin paikat niille synkkaletkuille.





Ja tulpattuna.





Samalla nyt tuo öljylaippa remonttiin, sehän se oli mitä epäiltiin, laipan O-renkaat oli niin kuluneet että olivat montulla siellä tiivisteurien sisällä :idiot2: Eihän sellanen nyt hirveästi varmaan tiivistäkään. Tuli mieleen sellainen, että mitähän jos uusien renkaiden sijasta laittaisi samanlaisen kumirenkulan kuin öljysuodattimissakin on, sorvaisi tuon renkulan pois tuolta välistä vaan ???



Tutkiskelin tuota kardaania tänään samalla, ja sitä lootan kiinnitystä. Tuossa näkyy miten hyvin kardaani hakkaa koriin.



Noista kahdesta lootan kannakekumeista se oikeanpuoleinen on ihan nyrjähtänyt ja puoli senttiä alempana kuin vasen, joka on enemminkin venynyt pilalle. Pitänee kai kehittää toisenlainen tuenta ihan kokonaan :-\

Pistimpä ajankuluksi watt-linkinkin remonttiin kun vieläkin hieroo oikea pyörä kaareen. :D hienosäätö pakko tehdä.

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #590 : 22.08.2016, 21:02:23 »
Mites toi synkkamittari toimii kun noiden kaasarien välillä on iso yhdysputki? Oikeissa kaksoiskaasuttimissa  ne kaikki kurkut on erillisiä ja paine-ero korreloi virtausta.

Mittaa paine sieltä kupolin sisältä?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #591 : 22.08.2016, 21:41:46 »
Oli muuten aika hyvä huomio :facepalm:

Mutta uskon että saan ne silti tuollalailla mittaamalla paremmiksi. Eihän se toimi jos toinen läppä on kiinni ja toinen auki reilummin, vaikka onkin yhdysputki. Olen saanut sen aivastelemaan kyllä täysin pielessä olevalla synkalla. Eli ei se väliputki taida niin hirveän paljoa vaikuttaa siellä.

Viikolla tässä se selviää. Onhan siinä vieressä paikat tehdä sitten läpän toiselle puolelle samat reijät, sinne luistin ja läpän väliin. Sieltähän se  tosiaan muuten varmaan pitäisikin mitata :idiot2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #592 : 23.08.2016, 21:04:56 »
Tänään olin noiden watt-varsien kimpussa. M20 hienokierrepultit oli haussa mutta ei niitä ole koko kaupungissa. M18 sai kelvata. Kierre 1.5 nousulla, puolen kierroksen säätö miniminä, eli 0,75mm, luulisi olevan tarpeeksi tarkka. Piti tehdä tommoset "ohjausholkit" 1mm pellistä että saisi suunnilleen linjaan pultit, ja hyvinhän tuo patentti toimikin O0







Ei muuta kun lanka palamaan.



Pitäisi kestää, täydellä jerkulla hitsattu, ja tein vielä tulpatkin noihin pultin varsiin.



Ja vähän siistittynä:





Ja maalattuna:





Huomenna saa punaista pintaan. Pitäisi tulla hyvä. O-renkaat sain uudet myös siihen öljyryöstölaippaan, jos taas vähän aikaa niillä pärjäisi. Peräöljyt myös vaihtuu, koska entiset yrittää ruveta laulelemaan.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #593 : 24.08.2016, 20:29:54 »
Nyt on vatti taas kasassa. Oli tuo keskipatukkakin tuo sisäholkki kivasti ruosteessa ja jumissa niin kovin että ulosvetäjä tarvittiin. Paikalleen sain käsivoimin kun vähän huolsin ja laitoin jarrurasvat sinne, ainoa mikä siellä saattaa kestää paikallaan. Johan tuli hyvä, ja välyksetön.



Hetken mietittyä keksin miten tuonne saa uudet öljyt sisään, kun on vähän ahdasta.



Varsin kätevä ja simppeli konsti ;) Mutta se jäi mysteeriksi kuinka paljon tuonne öljyä tarvitaan ??? Luulen että sen 1.3L, mutta joku kirjoitti että niinkin paljon kuin 1.7L ? Pistin sitten kompromissi 1.5L. Toivottavasti riittää.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #594 : 25.08.2016, 08:41:32 »
Pitäisi olla 1030 1,3l ja 1031 1,6l öljytilavuus.

Tämä on mielenkiintoinen projekti, hyvä kun pidät Amazonia ajossa vaikka välillä töitä teettääkin  :)

Hyväksytäänkö tuo Watts-tuenta helposti katsastuksessa?

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #595 : 25.08.2016, 09:00:11 »
Onhan muuten asiallinen tukiratkaisu. Kuinka hyvin tuo vaikuttaa ajossa ?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #596 : 25.08.2016, 10:47:20 »
Nyt on reilu vuoden ajokokemus tuolla watt-linkillä takana, ja ei voi kun suositella lämpimästi ! Mutkaominaisuudet parani laakista, ja loppui se luikertelu mitä panhardi teki. Selkeitä eroja, ohjattavuuskin tarkentui.

Tarvii tuollainen muutoskatsastuksen, mutta tässä omassa se taisi unohtua V:> Leimasetä katsoi lampulla peräpään kohdalla ja hymähti, ja jatkoi matkaa keulalle päin ::) Tuo säätöominaisuus mennään kyllä arpapelillä, kelpaa tai ei.

Kyllähän tuo joo töitä teettää, ja on täynnä kaikenlaiaia parannuksia ja modauksia, muokattua tekniikkaa, melkein joka paikkaa on muokkailtu paremmaksi :) huvittavinta siinä on että mikään työ ei näy, ja auto näyttää enemminkin romuläjältä, mutta kyllä se vaan alkaa aika mukava ja suorituskykyinen ajettava olemaan 8) nyt kun tuo konetekniikkakin kerrankin toimii jotenkuten, ja tehova on varmaan sen 170hp käytössä, sen mitä kaasarit ja kansi pystyy tuottamaan, kummatkin hyytyy tohon lukemaan. Mutta tärkeintä onkin nyt että se toimii "tasaisesti ja luotettavasti".. lauantaina käydään kokeilemassa lentokentällä mitä tuo roju kulkee ;)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #597 : 25.08.2016, 13:09:41 »
Ei muuta ku : Lycka till och kör försiktig :))

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #598 : 25.08.2016, 21:23:28 »
Joo kiitos :) Toivotaan että auto kestää. Kardaani on ainut huolenaihe, kun se paskiainen täristää. Tosin kun se 100kmh jälkeen rauhoittuu.

Mutta, tänään niputin tuon öljylaipan, pistin uusien O-renkaiden väliin vielä mustaa silikonia, pitäisi pysä tiiviinä nyt. Ja kaasareihin tein taas yhdet reijät ;D



Tuossa kohdassa, eli läpän ja luistin välissä pitäisi olla aika itsenäinen alipaine ??? Onpahan vaihtoehtoja kokeilla, eiköhän sitä jostain ainakin nyt saada mitattua riittävät säädöt synkalle. Synkasta puheenollen, laitanpa taas tuosta hienosta pömpelistä kuvan :P



Huomenna vihdoinkin pääsee mittaamaan. Sitten kaasareista, niitä kasatessa tuli mieleeni noiden kaasarien virtausjutut, mitä joskus olen lukenut. Enpä malttanut olla purkamatta ja sitten vaan viila heilumaan, paljoakaan tietämättä mitä olen tekemässä ;D



Viilalla 10mm*5mm viisteet ja kevyt pyöristys perään. Vähän vertailukuvia:







Jäi tuo rungonpuolen kurkun reunat sitten vaivaamaan, terävä mutka siinäkin. Vingutin siihenkin jonkunlaiset pyöristykset.







Tuossa tuo vakiokurkku vertailuksi vielä.



Semmoinen siitä tuli. Asenne oli se, että syteen tai saveen.







Paikallaan vihdoinkin.



En ehtinyt sen enempää testailemaan, kuin tyhjäkäynnillä vähän aikaa, ainakin tyhjäkäynti muuttui semmoiseksi ralliauton pörinäksi, ennen se oli semmoinen hyrskyti hyrskyti-tyylinen, mitään säätöjä ei ole muutettu (synkkareiät oli tulpattu, vaikka kuvassa vielä suuttimet paikallaan). Ja kierroksiakin ottaa mielestäni herkemmin. Huomenna pääsee koeajolle kunhan lootan kiinnitys ja startti on korjattu.

Vähän videota vielä :P

https://www.youtube.com/watch?v=0jkuis1Ij1A&feature=youtu.be

Öljyt lootassa vissiin horkassa kun rullaa koko voimalinjaa :idiot2: (öp-mittari seilaa, unohtui laittaa kelloon piuhat paikalleen, ja sain melkein sydänkohtauksen tuosta syystä)

Huomiselle jäi startin korjaus, lootan parempi kiinnitys ja synkat. Startti sekoilee jotenkin, se alkaa sahata konetta, mutta sitten tavallaan ratas tippuu vp:ltä ja kone pysähtyy mutta starttimoottori silti jatkaa hurinaa.. En taas tajua :buck2:



« Viimeksi muokattu: 25.08.2016, 21:28:08 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #599 : 25.08.2016, 23:01:23 »
David Vizardin kirjassa How to tune BL-A engines on yberhyvät SU-kaasareiden duunausohjeet.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Elekma  Autoracing