Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 587818 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #690 : 24.11.2016, 13:44:22 »
Onkos sulla minkälainen tuulitunneli flektillä vai onko syyläri "auki" flektin sivuilta? Vaikuttaa nimittäin siltä, että nyt sun flekti ei puhalla syylärin läpi vaan ilma karkaa sivuille. Mulla on etupäässä imeviä flektejä ollut ja nekin tarvitsee tuulitunnelin ettei flekti ime sivuilta vaan syylärin läpi.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #691 : 28.11.2016, 20:58:58 »
Olipahan taas mielenkiintoinen öljynvaihto. Aikaa meni 4 tuntia. :idiot2:









Viikko ollut uusi suodatin kiinni ja nyt jo oli vulkanoitunut siihen alumiinilaippaan kiinni. Ei lähtenyt, ennekun otin 60cm varrella ja tuolla bachon härvelillä, sekin vaan meinasi avata suodattimen kuin säilykepurkin :buck2: Huhhuh, pakko saada se alulaippa pois sieltä. Ensikesänä tulee erillinen jakotukki johonkin, jolle tulee paine alkuperäisestä anturipaikasta lohkossa. Tms.. Saa linkata jos joku tietää mistä saisi halvalla moisia ::) 4:lle anturille.

Öljy itse oli siistiä, hopeista väriä heijasteli paljon, mutta magneettipropussa ei ollut mitään, eli laakeritomua, kaikki ok. Paineet ok.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #692 : 30.11.2016, 20:04:11 »
Tänään säätelin konetta ja sytkää, kai se parani vähän :P Sen verran että kokeilin onneani leimalla. Läpi meni kehujen kanssa ::)

No sieltä kotiopäin ajaessa sitten loppui veto lyhyeen :buck2: Lopetti ottamasta kierroksia ollenkaan yli 2500rpm. Purkamaan vaan ja tällä kertaa selvittiin säikähdyksellä.



Liimaus oli pettänyt, mutta ei tuo pääse tippumaan minnekkään kun on niin lähellä imutorvea, ja kierroksilla imu vetäisi tuon siihen torveen tulpaksi. Liimasin uudestaan vaan, mutta tein vähän pintaa liimalle.



Josko nyt kestää, aika herkässä on taas meno kun säädin monta tuntia kaasareita, niin väljät että tosi vaikea saada "optimiin", ellei jopa mahdotonta :idiot2: Ainakin on leima 8)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #693 : 01.12.2016, 17:04:05 »

No sieltä kotiopäin ajaessa sitten loppui veto lyhyeen :buck2: Lopetti ottamasta kierroksia ollenkaan yli 2500rpm. Purkamaan vaan ja tällä kertaa selvittiin säikähdyksellä.


Jotenkin näitä sun juttuja lukiessa tuntuu että sulla on todellinen harrasteauto. Saa laittaa. On muuten ensimmäinen ama, jonka huoltojaksona tuntuu olevan kaksi viikkoa tai 200 km, kumpi tulee ensiksi täyteen. Isompi huolto kuten moottorin purkaminen on ajankohtainen jossain 500 kilometrin kohdalla.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #694 : 14.02.2017, 16:41:38 »
Kyllä se niin on että minun autollani taitaa olla pakkasraja, alle -10'c pakkasella ei tarvitse ajella :idiot2: Pari hellepäivää niin lämpömittarit tapissa ja kone vaan yskii ja kilkattaa.. "kilisee kilisee männänrenkaat, helkkyen välkkyen" >:( Talviauto tulee tuosta kohta. Taino sillonkin pitää olla flekti ja lisävesipumppu päällä kokoajan.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #695 : 14.02.2017, 20:28:55 »
Niin monta sivua, etten nyt selaa kaikkia ::) Onko noita lämpö ongelmia ollut aina tai mistä (muutoksesta) lähtien? Eri kannella/syylärillä jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #696 : 14.02.2017, 21:49:24 »
Onhan niitä ollut 4:llä eri koneella jos milläkin kokoonpanolla. 3 niistä on hajonnut lämpöjen takia. 3 eri kannella.

Ainut vaihtoehto on enää syyläri oikeastaan, sitäkin vaihdoin neljästi kesällä, ja kaikilla sama juttu, tällä viimeisimmällä lämmöt kesti edes jotenkin alle satasessa. Nyt ei enää kestä silläkään. Vesipumppu on myös mallia peltiropellipa**a :nohnoh

Seuraavaksi vaihtuu kyllä syyläri täysin uuteen, sekä uusi alumiinisiipinen vp.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #697 : 19.02.2017, 03:07:11 »
Olen myös miettinyt, että millainen flekti tässä olikaan? Saattaa hyvinkin juontaa lämpöongelmat juurensa siihen. Kaikki muut osat kun kerran ovat vaihdettu jo useaan otteeseen. Itsellä esimerkiksi alkaa vaan lämmöt nousta kesäkelillä, jos ei pysy koko ajan liikkeessä. Flektinä on joku halpa sähköflekti, saman näköinen, kuin bilteman ja tuulitunnelikin löytyy. Pitäisi se vaihtaa tehokkaampaan kesäksi.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #698 : 20.02.2017, 09:52:41 »
En usko, että vesipumppu tekee lämpöongelmia, vaikka olisikin se peltisiipinen. Vaihtaa jäähdyttimen uuteen käyttämättömään niin tod.näk. lämmöt asettuu sillä. Vanha jäähdytin jos on irrallaan muutamankin kuukauden niin ruostuu sisältä aika hyvin tukkoon. Tappikoneisissahan on ihan ominaisuutena, että paikallaan nostavat lämpöjä vaikka olisi alkuperäinen ropelli humisemassa, vähän kierroksia niin heti tipahtaa viisari alaspäin. Pyöriikö sitten vesipumppu liian hitaasti tyhjäkäynnillä vai eikö vaan lämpö poistu konehuoneesta? Mulla on lankussa sähköflekti pakko-ohjauksella, tyhjäkäynnillä flekti sammuksissa nostaa lämmöt tappiin muutamassa minuutissa, flekti päälle ja minuutissa (tai jopa alle) lämmöt tippuu normaaliin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #699 : 20.02.2017, 10:21:40 »
Itselläni oli 164 lämpöongelmia aina kun ilmat lämpeni. Vein jäähdytinkorjaamoon missä laitettiin kenno uusiksi. Ongelmat katosi tyystin, ei edes ranskan vuoristoteillä +30C helteillä neula noussut yli keskikohdan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #700 : 20.02.2017, 23:01:52 »
Flekti on motonetistä, se semmoinen kunnollinen bumerangisiipinen, ilma liikkuu kyllä niin että letti lepattaa, ei se ole syypää. Peltipumppu on yksi tekijä, puhun kokemuksesta. Ja nyt ajettiin kyläilemään tänään lahteen, niin auto keittää ja seokset metässä ja koko hel****n p***a taitaa hajota. Mitään ei voi tehdä, vahdin vaan että lämmöt ei päässyt satasesta enää ylemmäs. Paisarista työntää ilmareijistä semmoista sinappia pitkää narua  :idiot2: ei voi tajuta, ainakaan vedet ei sotke öljyyn, mutta jos öljyn painepuolelta ruuttaa öljyä vesiin. Mistä tuo sinappi oikein tulee. :buck2: kansipahvi kai pitäisi tarkistaa.

Alkaa olemaan mitta täysi noita tappikoneita kohta ihan tosissaan vaikka miten haluan uskoa ja luottaa tuohon pataan, ei niin ei vissiin...
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #701 : 20.02.2017, 23:52:35 »
Ennakot ja seokset kohdallaan?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #702 : 21.02.2017, 08:46:58 »
Onko sillä flektillä tuulitunneli? Ei paljon jäähdytä jos on sivuilta auki eikä ilma kulje syylärin läpi. Peltipumppu njet proplem, käytetty kilpamoottoreissakin ongelmitta. Kaveri on ajanut ties kuinka kauan vähän vuotavalla peltipumpulla eikä keitä kun muistaa lisätä nestettä. Se on tainnut ottaa lämmöistä itteensä ja kansipahvi moro. Vai rupeeko paisarista pursuamaan heti vai vasta kun kuumenee? Ettei se sinappi oo ruostepaskaa?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #703 : 21.02.2017, 12:03:11 »
Peltipumppu onkin hyvä kilpakoneessa mitä laulatetaan seitsemännessä oktaavissa kokoajan, katukone tarvii pitkiä tyhjäkäyntejä liikennevaloissa, njet toimi.

Flekti on kiinni kennossa, kaikki ilma menee läpi, perusasioita tommoset.

Ennakot on alueella, ei ne yhtäkkiä hyppää persiilleen siellä, seokset hyppii koska kaasarit on ihan finaalissa. Ei uutta sekään tässä tapauksessa, en usko että siitä johtuu.

Mutta se sinappi. Olen pessyt lohkon, kennon pessyt vaikka millä ja juoksuttanut vettä tuntitolkulla läpi, voiko sieltä edellen tulla sinappia noin paljon  ??? Eilen oli sama kuin olisi 10cm nauhan puristanut tuubista, sitä tulee ihan luvattoman paljon, pakko olla kansipahvi, tai kansi halki tms :-\ se kuitenkin tukkii koko systeemin ja aiheuttaa varmasti nyt tuokta kuumenemista. Uusi kenno ihan turha jos se täyttyy samantien tuolla puurolla myös. Pitäisi vielä kotiin päästä 150km, saa nähdä miten käy.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #704 : 21.02.2017, 21:37:09 »
Oletko tutkinut keinuvipuakselin pulttien reijät  kannesta ? tai lähinnä niiden pohjat .
Sitä kautta menee öljy paineella nesteen sekaan, JOS on, huolimattomasti öljystä ym. puhdistettu kierrereikä ja vauhdilla kierretty pultti paikoilleen ,valu kannessa halkeaa ,ei kovin isosti ,mutta pienikin "vika " riittää .
Erityisen varovainen on oltava jos alkuperäiset pultit on suurennetu .
Joitain vastaavan laisia ongelmia kun sulla , on etsitty todella kaikista mahdollisista "normaalista "paikoista , vika on löytynyt juurikin em.pultin pohjan hajoamisesta .

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron