Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 587754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1050 : 03.09.2017, 01:24:23 »
Tänään oli tärkeä päivä auton kannalta. Näyttää hyvältä nyt.

Ilmanputsari ei kestänyt paikallaan, piti tehdä lisätuentaa sille.





Kokeilin myös nyt ne imuvuodot. Ei missään ollut mitään reaktiota, oli koko piha pöllyssä kun suihkuttelin tuota  :D Ei vuotoja :)



Minun oma kilpuri S*



Synkat tarkistin, ne on ok. Ja nyt perehdyin tuohon syttyyn kunnolla. Edelleen jakajarunko on nollissa. Sytyt haettu ajamalla tuolle käyrälle, vielä on varaa aikaistaa kun ei nakutusuhkaa ole lähimainkaan vieläkään. Melkein 15 tk-ennakko ja aivastelu oli poissa :o Tyhjäkäynti on nyt 1000rpm.



Kokeilin edelleen niitä isompia 65 tyhjäkäyntisuuttimia, mutta ei vaan säädy niillä. Sitten kävin tutkimaan niitä vanhoja kiinni olleita suuttimia, jotka on porattu. Keksin tavan mittata niiden koko, minulla on tosi hyvä kuusiokoloavainsarja, pikkukokoja tuumaisina ja millisinä. Sieltä löysin sopivan avaimen pääsuuttimen reikään, ja tönärillä mittasin sitten avaimen, 155. Ja ilmasuuttimet 170 piti kutinsa, niitä ei ole porattu. Tungin ekana 170 ilmat kiinni, no ylärekisteri parani heti. Sitten tungin ne poratut pääsuuttimet. 3000--> alkoi seos kestää nätsti alueella, mutta aivastelu tuli sitten 2000-2500 kohdalle rajuna takaisin. Ajattelin että kokeillaan nyt vieläkin kerran niitä 65 tk-suuttimia. ruuvit taitaa olla nyt 1 3/4 auki, ja voila. Seos pysyy nyt koko kierrosalueen läpi optimaalissa mittarin mukaan. Aivastelu korjaantui nyt sitten noilla, vaikka aiemmin vaan pahensivat.

Nyt siis 65f8, ps 155, is 170. Ja toimii 8) Kakkonen vetää donitsia siinä missä ykkönenkin :3/4 jättää sen: Ennakoita hierotaan kokoajan tässä ajellessa. Ja tk-suuttimet tilaan vielä 60f8. Ongelmana vielä tuo tasan 2000rpm kohdalla (ja siitä alle) armoton nykiminen, mutta ennenkin se johtui nokasta ??? Siitä eteenpäin ei mieti, ei nyvi, eikä aivastele enää ollenkaan missään. Kiihtyy kuin hauki rannasta, alla oleva kuva puhukoon puolestaan :D



Kiitos paljon kaikille ketkä jakoi viisauttaan kaasareiden kanssa -H-
« Viimeksi muokattu: 03.09.2017, 01:26:13 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1051 : 03.09.2017, 18:57:08 »
Voiko neulaventtiilit yhtäkkiä pettää ja alkaa tulvimaan. Aluksi oli tosi hyvä ja nyt yhtäkkiä ei seosmittari riitä enää, käy niin rikkaalla???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1052 : 03.09.2017, 19:26:55 »
Toimiko se Biltema reissun kuitenkin? ;) Hyvännäköinen se oli siellä muiden muovipuikuloihin verraten. O0

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1053 : 03.09.2017, 20:36:29 »
Toimiko se Biltema reissun kuitenkin? ;) Hyvännäköinen se oli siellä muiden muovipuikuloihin verraten. O0

Kyllä toimi, käytin kummityttöä koeajolla :P Auto on kuin huvipuistolaite noille muksuille  :D Piti käydä ostamassa teline puhelimelle, ei riitä kädet enää säätämään ennakkokäyriä ja ajamaan samalla. Kyllä löytyikin hyvä teline nyt 8)



Imatralla kävin pyörähtämässä säätöajoa, siellä sain koesovittaa portaita ;D Hämmästyksissäni on kyllä todettava että nehän perhana sopisi :o





Mutta itse säätöihin. Kaupungissa pyöriessä seokset oli edelleen nätisti alueella kokoajan. Kutostiellä pysyi myös nätisti vielä ja veti hyvin ja kulki tasakaasulla hienosti vitosella.  Sitten kun ohittelin parit siinä :3/4 jättää sen: (päästin kierrokset ihan ylärekisterille) niin seos veti ensinnäkin aivan ylilaihaksi siellä ylhäällä, sen jälken nousi rikkaalle, ja jäi sinne, ja imatralla rauhallisemmassa ajossa se vaan jatkoi kiipeämistä :idiot2: Alkoi jo kuulla ja tuntea kuinka se röpöttää kun tyhjäkäyntikin taistelee jaksaako käydä enää edes. Siksi epäilys heräsi että onko neulat entiset :idiot2: Tai syttytulpat ???

Kaupunkiin kyllä päästiin, rikkaalla ajellessa.. Vaihdoin ne 155 pääsuuttimet takaisin 145, mutta ei vaikuttanut. pikkukierroksilla ajaessa soppa ihan ylipaksua. Mutta sitten 80 alueella jonkun matkaa niin nousi optimille taas :idiot2:  Tarkistin bensapaineet, olivat ok. Mutta mielestäni kun tein taas tuon tulvimistestin, niin kurkun pohjat oli ihan märkänä bensasta..



En keksi muuta kun että neulat on hajonneet :buck2: Voiko ne tosiaan vaan yhtäkkiä alkaa vuotamaan ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1054 : 03.09.2017, 21:19:23 »
Kyllä toimi, käytin kummityttöä koeajolla :P Auto on kuin huvipuistolaite noille muksuille  :D
Uskon sen kyllä, et muksuille se sellaselta vaikuttaa vaikka omistajalle saattaa olla murheenkryynikin :D

En ihmeemmin neuloista tiedä mutta ei kai ne katso aikaa ja paikkaa hajoamiselle, uusia tai ei.

Kävelitkin sitten miun vierestä siinä heti porttien jälkeen.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1055 : 03.09.2017, 21:33:58 »
Aijaa, no, enpä minä tunnista omaa emäntääkään aina kun vastaan tulee :idiot2: :D Ajatus jos on päällä niin olen ihan sokea ulkomaailmalle ::)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1056 : 03.09.2017, 21:35:57 »
Tuossa ei taida olla kumitiivistettä neulaventtiilissä?

Käytetyissä, silloin tällöin pidempiä aikoja kauan kuivana olleissa moottoripyörien kaasareissa ollu ongelmaa et välil käyny neulaventtiili vuotamaan, ja useimmiten lakannut vuotamasta kun koputellu kohokammioon. Näissä useimmiten kumitiiviste neulaventtiilissä

Autojen kaasareissa neulaventtiili/koho kuitenkin lienee suuremmalla rasituksella kun polttoainetta tulee paineen kanssa.
Toki normaalisti pitäisi kestää jopa 0,3bar asti.

Ihmettelen kyllä jos olisi neulaventtiilit "hajonneet". ???

Miltäs tulpat näyttää?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1057 : 03.09.2017, 21:40:09 »
Kato puristukset ja tulpat.
Jos kaasuttimet tulvii, tarkasta venttiilit. Onko kumipintaiset vai messinkiset neulaventtiilit?


Kunhan ei ole pakopuoli ottanut laihuttelusta kipeää..

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1058 : 03.09.2017, 21:55:12 »
Neulat voi hajota liiasta paineesta eivätkä enää pidä vaikka paineet säätääkin alemmas. Ja neulassa ei välttämättä näy vikaa mutta ei vaan pidä. Jos neulassa näkyy selvä rengas niin kannattaa suosiolla uusia.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1059 : 03.09.2017, 22:15:07 »
Messinkineulat on. Juuri kasatessa laitettu uudet, mutta joo ylipaineella aloitin kokeilut :( Mistä maailman reijästä niitä kumikärkisiä neuloja voisi löytää ???

Tulpat piti katsoa, mutta unohdin. Huomenna tutkitaan. Epäilen että tulpat on ottanut kipeää ainakin siitä järjettömästä uittamisesta sillon ekoilla starteilla.

----

Tarkennetaan vielä: Eli tyhjäkäynti kiipeää ylirikkaalle, mutta sitten viimeisin kotimatka pudotti seoksen optimille kun ajoin  80kmh. Ajattelin vaan että voisiko tuo puoltaa neulojen vauriota edelleen, että kulutusta on tuossa vauhdissa, ja ei sillon tulvisi niin pahasti ainakaan kuin tyhjäkäynnillä, jolloin ei kuluta paljoa mitään ja sen vuoksi sitten tulvii :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 04.09.2017, 00:35:39 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa pertsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1060 : 04.09.2017, 08:35:50 »
Dellorttolla ainakin on kaikissa paineistetuissa kumikärjet webruista ei tietoa.

Tutki tosi tarkkaan neulaventtiilin kärki ja sen kaasuttimen rungon seeti pinta niistä kyllä näkee jos ne ei sovi toisiinsa kunnolla tai on likaa..?

Dellortot ainakin olivat kranttuja oikeasta p-paineesta ja kohojen korkeus säädöistä, rikkinäiset kohotkin oireilee myös samalla tavalla...

Työninto on kyllä tässä topiikissa kadehdittavaan, tsemppiä vaan kaasutin jumppaan.. :) :)

http://freetechnics.fi/kaasuttimien-osat/weber-dcoe-dco.html 

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1061 : 04.09.2017, 21:12:12 »
Weberiin ei saa enään kumikärkisiä neuloja :( Ja jos ostat neulat uudet osta sitten weberin omat, eikä niitä kinuskikopio fajsin neuloja, kun ne on pienessä sakeviinissä sorvattu jostain joulutinasta, eikä kestäny kauaa,vaikka oli paineet kohillaan!

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1062 : 04.09.2017, 22:04:36 »
Joo tilasin moposportista weberin omat. Huomenna ovat perillä, samaa kokoa 200 tulee nyt.

Tänään tuli uudenkarheat 155 pääsuuttimet, josko ne toimisi, nyt siellä oli aiemmin kokeilussa poratut "155" suuttimet nääs.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1063 : 05.09.2017, 13:09:12 »
Väliraportti. Puristukset tasaiset 12.5bar. Tulpat tasaisesti nokiset, koska rikkaalla käy. Laturin kiinnitys on antautunut jälleen.

Peräpäässä kävi erittäin terävä ja kova pamaus. Epäilen että tukivarsien korvake repesi korista :facepalm:

------------------------

Laturi on nyt kiinni taas. ver.734, ei tunnu mikään siellä alakorvakkeessa kestävän ehjänä.

Vanha pultti oli hyvin porsinut kierteet, eikä se mahtunut ulos paikaltaan. Piti katkaista, syyläri ottaa kiinni.





Kokeilin tämmöistä ratkaisua.





Ei sitäkään saa millään laitettua ellei syyläriä irroita. Eikä kädet mahdu mistään väliin jos kiertää sen laturin kanssa sinne. Irti vaan taas ja suunnittelupöydälle. Päädyin sitten toteamaan että pultti on pakko laittaa takakautta, mutta sinne ei taas mahdu avain mitenkään ja mistään. Ratkaisin sitten vastaavasti asian, ainakin oli näppärä käyttää, kestää sitten tai ei :idiot2:







Takanta ylettää ujutella pultti paikalleen, ja mutterin voi kiristää nyt ilman avainta pultin kannassa. Loppui hihnan naukuminen. Mutta löytyi samalla öljyvuoto moottorista, etustefa mennyt. Muistaako kukaan minkä kokoinen stefa sinne tuli taas :-[ ?



Sitten taas vaihteeksi kengät pois ja pukille.



Yritin paikantaa sitä pamausta, mistä ihmeestä se kuului, mitä repesi/katkesi.. En löytänyt mitään, pelko riipii että perämurikassa jotain tapahtui.

Noita korvakkeita epäilin, mutta en nähnyt selkeitä jälkiä missään. Eipä nuo kovin vahvoilta kyllä näytä muutenkaan :buck2:





Perä kasaan, jouset takasin, laitoin jousten päälle vähän kumia kun ne piti karmeaa meteliä joustossa,nuo kumit keskittää hyvin nyt ne ja vaikuttaisi ettei ota kiinni enää, lisäksi jos ne 1cm korottaisi perää samalla.



Siinä se raasu taas on :(



Huomena ilmataan jarrut kuntoon, ja vaihdetaan stefa, ja nyt on kaasareihin uudet neulatkin.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2017, 21:14:49 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1064 : 06.09.2017, 10:22:57 »
B20 kampuran etustefa...

68/52/10 ja kiertosuunta oikealle.  OE numero 1276425. Varaosaliikkeessä Elringin valmistamana 465194.

"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

 

Carcom Oy  Ateho