KL-varaosat  Race.fi

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 587817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1260 : 13.03.2018, 22:27:42 »
Nyt on densot tilattu jo. Mutta joutaahan noita yllämainittujakin kokeilla, ellei näillä tule muutosta nyt mihinkään.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1261 : 14.03.2018, 14:09:01 »
Kannattaiskohan kokeilla tulpaks vaikka NGK BP6ES, meillä ainakin kilpa-autoissa toiminu hyvin. Eikä maksa motonetissä kun 2,90kpl.
Ei.
NGK:t ei kestä yhtään rikasta seosta. Pimenee jo startatessa kun antaa polkimella starttihuikat.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1262 : 14.03.2018, 18:10:43 »
Tänään kun asiaa pyörittelin ja availin vaihtoehtoja aamukahvilla, niin ehkä vika tosiaan on niin yksinkertainen että nuo on ollut vaan liian kylmät tulpat. Seiskat. Vein Densot takaisin kauppaan, ei niillä ollut w20-tulppaa hyllyssä niin otin sitten NGK B6HS:t matkaan kun ne sai heti.  hcs:t tilaan jossain välissä, sillä viisteellä, ja jos niitä kutosena saa, tai sitten vastaavat densot jos löytyy.

Mutta anyways, otin densot irti autosta, niin  :o tulpat oli muuttuneet jo maaelektrodeista ja osittain jo keskielektrodista ja eristevaipastaankin ruskeiksi. Eli seokset on takuulla kunnossa. Puoltaisi tuohon että tulpat on liian kylmät. Iskin kutoset kiinni ja pieni koelenkki niin tehoa tuli varovaisesti arvioiden n.784654927689 kertaisena lisää ::) Mutta sitä en kerinnyt enää seurailemaan lopettiko se sen pätkimisen. Huomenna rakennellaan emännän autoa, ylihuomenna jatkuu amukan laitto, perehdyn siihen puolaan tarkemmin sitten samalla.

Kummat on paremmat ulkonevalla eristeellä (BP..), vai että elektrodi on syvällä (B..)
« Viimeksi muokattu: 14.03.2018, 18:24:21 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1263 : 14.03.2018, 20:22:45 »
Meillä on aina laitettu kummat nyt on sattunut olemaan B tai BP, enkä oo huomannu eroo.
 Ei mulla ainakaan yhessäkään jokkis autossa eikä tuos rokkiralli biilissä oo pimentyny NGK vaikka on talvellakin hinkattu käymään ja poljettu kaasua minkä kerkiää! Mutta sehän on makuasia minkä merkkisiä osia kukakin haluaa käyttää...

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1264 : 14.03.2018, 21:04:34 »
Vähän jännä että sekotellaan eri pituuksisia tulppia (E ja H). Niissähän 6.3mm pituus ero?  ???

EDIT: pituustypo, ei sais väsyneenä kirjottaa  ;D
« Viimeksi muokattu: 14.03.2018, 21:06:33 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1265 : 14.03.2018, 21:14:39 »
Joo kyllä se taitaa tuo H olla passeli versio minun koneessa. Mitenkäs kun lueskelin NGK:n sivuilta noista iridiumeista ja platinatulpista, miten niitä kehutaan, toimiiko ne tämmöisessä perus virivaparissakin, niinkuin ne itse väittää, niiiiin paljon paremmin kuin tavalliset tulpat ? Vai onko se kärjen kovuuus vaan kestoikä-kikka ?

"Tarvittava sytytysjännite on huomattavasti pienempi ja liekkirintama leviää paremmin palotilassa"


Onko kellään kokemusta tästä puolasta ? Minulla kerran oli tuo, hyvinhän se toimi, mutta vakkarijakajalla kun virtoja pidin päällä sillon aikanaan kun valojen sähköjä kävin läpi, niin tuo sitten otti ja suli. Nyt kun tuo uusi jakajahan käsittääkseni ei puolalle käy vaikka olisikin virrat päällä pitkään ???

Ja vielä edittiä, onko täällä kellään kokemuksia noista pulstar tulpista ?? Kaasutinexpertti ainakin myy niitä.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2018, 22:09:23 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1266 : 15.03.2018, 00:32:36 »
Tuohon tulpan eriste asiaan en oikeen osaa sanoa mitn.,mutta BP:tä ja yleensä 7 ite noissa koneissa käytin ja hyvin pysyivät puhtaana,eli ainakin minun tapauksessa lämpesvät nekin riittävästi.
Kyllähän ne iridium tulpat hyvät on ja pysyvät paremmin puhtaana,eivätkä pimiä niin herkästi paksulle mentäessä jne.,eli hyvät on kyllä jos vaan raahtii ostaa,mutta jos muuten kaikki on kunnossa niin huomaako sitten moottorin käytöksessä eroa on kyllä vähän niin ja näin.
Tuosta puolasta tai noista pulstar tulpista ei tietoa.Mutta yli 1ohm. puola on tuon yykaakoon kanssa oltava,ettei jakaja pimiä..
« Viimeksi muokattu: 15.03.2018, 00:35:53 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1267 : 15.03.2018, 11:06:25 »
Eikös sulla ole ignition123-jakaja? Siihen suositellaan Boschin sinistä puolaa. Itsellä kokemusta että toimii.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1268 : 15.03.2018, 11:39:09 »
Boschin punainen 0 221 119 030,semmoisen tai vastaavan ite laittaisin,siinä ainakin jytyä riittävästi...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1269 : 15.03.2018, 22:17:17 »
Eksyin tänään biltemaan kierrokselle, no kannatti käydä, löytyipä amukkaan pyyhkijän sulat 2.90e/kpl 8) Parempi kuin sata jänistä !



Työhanskat ja takavalot myös löytyi. Tämä päivä enimmäkseen meni fordin kimpussa, sivupeili oli risa, kokeilin saanko sen sisälle ehjät mekanismit toisesta peilistä (koska varaosa oli erivärinen nääs), no onnistui se. Ja ympäri autoa muutakin askarreltavaa oli. Illalla vielä jäi tuo amukan puola kiinnostamaan sen verran että piti se mennä repimään irti:



Ei ole ainakaan itselleni tuttu merkki tuo, enkä mitään tietoakaan löytänyt, eikä siinä ollut mitään numeroita tms mitään missään.

Fordissa on bilteman sininen :D Ja varastossa oli jemmassa tämmöisiä:



Tossa vaiheessa ei vielä ollut oma sytytys hereillä. Mutta vähän ajan päästä alkoi raksuttaa :facepalm: Tutkin noita boscheja vähän tarkemmin.



Ja jopas jotakin :facepalm: :)) :uglystupid2: V:> Siinähän se sitten on, mainittu bossin punainen 8)

Nyt pitäisi olla kovaa settiä syttypuolella:



En kerinnyt kokeilemaan kun kylmä kone ja piti alkaa jo kotiutumaan. Puola oli paksumpi kuin muut, ja ei mennyt tietenkään tuonne pidinjalkaan, sitäkin piti harrastaa suuremmaksi. Huomenna selviää toimiiko vai nou.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1270 : 16.03.2018, 07:16:47 »
Intermotor  :facepalm:
Mitä itellä ollut tuon merkin sytkä tai sähköosia niin laatu on mitä on.

Vinokoneen päätyjakajan kansia ostanut pari ja ekan kiristin halki kun oli ropeli, sen jälkeen oikaissut santapaperilla pöytää vasten.
Samaiseen päätyjakajaan ostin kiireessä Motonetistä pyörijän -> ei käynytkään...
Ja joku anturi kesti 2kk... Oisko ollu flektin anturi  :(
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1271 : 16.03.2018, 13:43:08 »
Intermotor  :facepalm:
Mitä itellä ollut tuon merkin sytkä tai sähköosia niin laatu on mitä on.

Vinokoneen päätyjakajan kansia ostanut pari ja ekan kiristin halki kun oli ropeli, sen jälkeen oikaissut santapaperilla pöytää vasten.
Samaiseen päätyjakajaan ostin kiireessä Motonetistä pyörijän -> ei käynytkään...
Ja joku anturi kesti 2kk... Oisko ollu flektin anturi  :(
Muistaakseni intermotorin paketissa lukee, että virranjakajan kansi on kiero, että se pitää kiristää tasaisesti kiinni niin oikenee, että kuuluu olla kiero tai vastaavaa. En muista ihan tarkkaan mitä siinä luki ihmettelin vaan tuota tekstiä/asiaa asiakkaan kanssa, kun myin vasta yhden tommoisen päätyjakajan kannen varaosapuljussa. Itellä on ollut kans intermotorin vehkeitä niin osa on toiminut ja osa ei. B200k pyöriä muistaakseni meni jotenkin oikosulkuun tai jotain. Oli sulanut/lyönyt läpi ja samalla hajotti 3 pytyn tulpanjohdon. 

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1272 : 16.03.2018, 14:56:52 »
Joo,kyllä tuolla puolalla kipuna piisaa jos vaan ehyt on,ja yleensähän nuo kyllä kestää miltei iäisyyden jos ei oo kiehuteltu jne.
Tuo punainen puola(ns.suurtehopuola) on tarkoitettu alkujaan kärkivehkeisiin etuvastuksen kera käytettäväksi.
Eli jos ja kun siinä tod.näk jossain lukee että,use only with ballast resistor,niin älä välitä siitä,tuota esivastusta se ei tarvitse tuon kärjettömän(muuttuva kosketuskulma/latausaika jne.) kanssa,varsinkin kun lisää kipinätehoa haetaan...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1273 : 16.03.2018, 16:45:10 »
Noniin. Nyt on kokeiltu puolaa ja tulppia. Ja suutinrallia arsenaalilla mitä varastosta löytyi. Kiinni oli siis ps155 ja ilma170 (f2 putki).

Noilla kun koitin ekana koelenkkiä, ekat havainnot on, että humppaaminen on helpottunut todella paljon. Ja joka kerta kun koelenkki ajettu niin vilkaisin tulpat (b6hs), niin eriste ja keskielektrodi, sekä maaelektrodi oli 100% puhtaat. Muuten oli nokiset. Eli lämpöarvokin on selkeästi parempi nyt.

Mutta, koelenkin päässä auto jaksoi hätäsesti kakkosella heittää ympäri, sekä vedossa kolmonen oli vajaatehoinen ja neloselle vaihto niin kone kuoli kokonaan. Ei mitään reaktioita mihinkään ennenkuin kierrokset laski tarpeeksi alas. Otin boksin irti, no se ui bensassa, kirjaimellisesti.

Vaihdoin tilalle 145 pääsuuttimet, ja kävin uuden koelenkin ilman airboksia. Aivasteli enemmin, tehoalueella ihan sama juttu, ~4500rpm kohdilla kuolema tuli. Pelti auki ja konehuone oli pesty bensalla. Tulpat puhtaat.

Heitin vielä lisäksi isommat ilmasuuttimet (180), ja koelenkillä kakkosella autoa kääntäessä se halusi jo ottaa toisenkin donitsin ;D sen verran villiintyi jo nyt. Vedossa kolmonen lasetti ihan täysillä tappiin asti, neloselle vaihto kuoletti koneen kuitenkin taas, samanlailla kun olisi virrat ottanut pois, ei mitään elämää mistään... kierrokset alas ja taas alkoi eloa löytymään. Tosi kierrosherkkä paikallaan, selkeästi parempi, ja ei enää pessyt konehuonetta. Paikallaan kaasuttaessa ihan siellä 6000--> kierroksilla vasta sylki bensaa ulos. Pitääkö vieläkin vaihtaa isommst ilmat ??

Tuolla olisi yhdet poratut. Ne voisi porata 200 kokoon, ja kokeilla loppuuko se kuoleminen tai helpottaako se edes yhtään ???
« Viimeksi muokattu: 16.03.2018, 16:47:12 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1274 : 16.03.2018, 17:52:13 »
Laita laajakaistalambda nii ei tarvi summis arpoa suuttimia.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy