Samppasport  Futurez

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 587866 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #135 : 23.10.2014, 12:53:24 »
Tosin samainen koneistaja ei edes suostunut tekwmäön jaon muutosta taka-akseliin, koska on kuulemma "liian työlästä".., eikä kasaamaan taka-akselin perämurikkaa, kun "ei ole ikinä tehnyt eikä ole minkäänlaista mielenkiintoa opetella"

Viimeinen kerta kun sinne menen muutenkaan, ei pahemmin vakuuta tuo työmoraali. Ei taida vaan viittiä tehdä tommosia "euro-romuja"..



Se on lama nyt, luulis kaikki työt kiinnostavan :)
Kannattaa tosiaan mennä muualle asioimaan.
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #136 : 23.10.2014, 13:04:36 »
Missäspäin topicin "omistaja" vaikuttaa ?

edit : Profiilissahan tuo olikin, kanta-hämeessä olisin saattanut muutaman seetimiehen tietää.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2014, 13:08:07 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #137 : 23.10.2014, 13:23:36 »
Toi kuvattu stefa on täysin loppu.

Joo niin itekin arvelin, en vaan tiennyt varmasti, ja budjetti taas luokkaa 'lasketaan pennejä', niin ei viitsi turhaan ostaa mitään,mutta tuo täytyy kyllä uusia.

Niin luulisi että koneistamo tekisi koneistustöitä :idiot2: ne kun sattuu saamaan rahaa siitä, taitaa olla rikas koneistaja kun on varaa valita työnsä.

Ja joo, lappeenrannasahan minä asustelen :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #138 : 23.10.2014, 15:03:21 »


Pitäisi löytää läheltä joku pätevä koneistamo, niin kansi lähtisi työn alle, se iso kansi tosin onkin ollut jo puoli vuotta irrallaan, juuri siksi että en laita kiinnii sitä ennenkuin se on huollettu. Ainakin venttiilit ja ohjurit tarvii vaihtaa, heiluu niin pahasti jo.

Kattele joku paja joka tekee virikansia, niiltä onnistuu nuo hommat haastavampiinkin paikkoihin.

Morgo systems esim?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #139 : 23.10.2014, 16:50:41 »
Joo niin itekin arvelin, en vaan tiennyt varmasti, ja budjetti taas luokkaa 'lasketaan pennejä', niin ei viitsi turhaan ostaa mitään,mutta tuo täytyy kyllä uusia.

Niin luulisi että koneistamo tekisi koneistustöitä :idiot2: ne kun sattuu saamaan rahaa siitä, taitaa olla rikas koneistaja kun on varaa valita työnsä.

Ja joo, lappeenrannasahan minä asustelen :)

Imatralla olisi Vuoksen Moottorikoneistamo Oy.
Kyselin vasta Kenttiin seetitöiden hintaakin sieltä, mutta en kyllä yhtään muista paljonko olisi ollut  :D Ei muistaakseni kuitenkaan ollut hirmu kallis.

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #140 : 23.10.2014, 17:39:10 »
Imatralla olisi Vuoksen Moottorikoneistamo Oy.
Kyselin vasta Kenttiin seetitöiden hintaakin sieltä, mutta en kyllä yhtään muista paljonko olisi ollut  :D Ei muistaakseni kuitenkaan ollut hirmu kallis.
Muutama vuosi sitten olis hämeessä seetien vaihto maksanut 20€/kpl
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #141 : 23.10.2014, 19:15:43 »
Joo taidan suunnata imatralle muutenkin noiden koneistusten kanssa. Nyt olisi tärkein ja kiireinen työ saada tuo vauhtipyörä tasapainotettua että saan auton nippuun nopeasti ! Vielä kun kelit ei ole liian pahat(ulkona tehdään remppaa).

Pitää kysellä, ja saa vinkata jos kukaan tietää kuka tasapainottaa  :hello:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #142 : 23.10.2014, 21:44:19 »
Jos HYVÄN tasapainotuksen haluaa ,tässä on yhteystiedot (tosin TUUSULASSA asti )

http://www.racersplace.fi/home.php
Huippukone ja ammattitaito.
Kaikki pyörivät mukaan ,siivapyörä ,akseli ,vauhtipyörä ja kytkin.

Vaurioista päätellen yksi kiertokankikin on "entinen"  .kiertokankien tasapainotus on hyvä huomioida myös .

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #143 : 24.10.2014, 01:05:21 »
Ei se kanki ainakaan näyttänyt pilalle menneen, en sitten tiedä onko käynyt miten kuumana ja sen seuraukset ??? Muuten taisi pehmeä laakeri olla ainoa mikä antautui. Pitänee kai käyttää jossain koko kasa arvoitavana. Sen näköisiä on nuo kanget, että ovat tasapainotettu keskenään, ainakin niitä on alapäistä hiottu jokaista eri määrä. Varmaan on kampikin, mutta tohon pakettiin kuulunut vp on jo hävitetty, joten pakettinahan tuo on ilmeisesti taas tehtävä. Kyllä se hyvä olisikin kun tuolla sain koneen sinne 9500rpm nurkille kiekumaan, vakiokannella ei pysty kuin päälle 7000rpm:ään.

Pitää olla yhteydessä tuonne racers placeen ! Jos ei nyt tähtitietwellisiä hintoja ota niin kiikutan kaikki kamat tonne kerralla fiksattavaksi.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #144 : 24.10.2014, 15:32:53 »
Kattele joku paja joka tekee virikansia, niiltä onnistuu nuo hommat haastavampiinkin paikkoihin.

Morgo systems esim?

Morgolle passaa joo soitella, saattaa olla hinnoittelultaan kilpailukykyinen. Lemiltä löytyy.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #145 : 25.10.2014, 16:25:05 »
Ei se kanki ainakaan näyttänyt pilalle menneen, en sitten tiedä onko käynyt miten kuumana ja sen seuraukset ??? Muuten taisi pehmeä laakeri olla ainoa mikä antautui.

Pitää olla yhteydessä tuonne racers placeen ! Jos ei nyt tähtitietwellisiä hintoja ota niin kiikutan kaikki kamat tonne kerralla fiksattavaksi.

Racers place tekee vaan tasapainotuksia , osat oltava kunnossa ennen sitä ,(kampiakselin kaulat ,vauhtipyörä ,)

Pieni "lottovoitto " on jos tuon laakerivaurion seurauksena ,kiertokangen "isoreikä"  on mitoissaan !
Näyttäisi siltä että kk laakeri on pyörähtänyt myös pesässään .

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #146 : 27.10.2014, 21:11:28 »
Joo tossa korjausosiolla vähän kirjoittelinkin noista kansihommista, moottoria on nyt niputeltu pikkuhiljaa ja kantta ihmetelty.



Tossa vielä kuvaa miten oli mennyt venttiilit.



Tossa kannessa siis 42mm venat, mutta löytyi hyllystä myös 44mm venat jouten, käytin niitä harrastusmielessä sorvissa, ja tulihan niistä sinällään ihan hyvät :D Kunhan ajattelin kokeilla miten onnistuisi, vedin silmämääräisesti uuden 45' kulman, ja perään vielälisäviisteet 30 asteen kulman. Läppäsin tänään niillä imukanavat ja lopputulos oli peräti parempi kuin hyvä :o Kuvassa mustalla tussilla söhritty istukka että näkee kosketuspinnat paremmin.



Omasta meilestä ton paremmat ei kyllä voisi edes olla, tiedä sitten ??? Vielä huono kuva venan viisteistä.



Tossa tuleva kone, huomenna haen uuden takastefan ja saan pohjan niputettua kunhan saa takakopan keskitettyä paikalleen. josko öljyvuodot loppuisi noilta osin.



Huomenna viisteytän myös nuo 42mm imuvenat, oli käyttöä tai ei, vaan kun eipä ole muutakaan tekemistä  ;D

Sitten kun saisi jossain tuon vauhtipyörän tasapainotettua vielä, olen kyllä miettinyt että tarviiko edes, otin aika maltilla pois, ja keskitin sen todella huolellisesti sorviin, niin kuinka pahasti voisi tuosta edes mennä vinoon ??? Tuli ajankuluksi yksi päivä sorvattua toinenkin 6-bolt kiekko samalla reseptillä, paino about 7kg, olisi joutilaana ;)
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 21:26:28 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #147 : 04.11.2014, 23:52:05 »
Tänään otettu ekat (kumi)savut irti ;D Vaatinee vielä paljon tuunaamista tosin, mutta ainakin kaikki toimii, kone on tosi hyvä. Kyllä on kierrosherkkä kone 8)

Konepaketin kiinnitystä pitänee modata vähän, tuo ehkä vähän liikaa tärinää koriin (ei kuule omia ajatuksia), pistin läpipulteilla :D
« Viimeksi muokattu: 04.11.2014, 23:53:44 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #148 : 08.11.2014, 10:35:43 »
Öljylämpöjä varten laitoin tommosen.




Puslasetti ohjaukseen.



Moottorin tuentaa, kun oli vähän liian karu tärinä autossa niin piti tehdä jousto myös ylöspäin.






Tosta tulikin erittäin hyvä, tärinät rauhoittuivat tosi mukavasti (vrt: aiempi läpipultti ilman tuota yläpuolen systeemiä), mutta silti kone kestää erittäin tiukasti suorassa.

Ainut paha väljäpaikka on voimansiirrossa enää tuo vaihdelaatikko :( Se on kyllä harvinaisen ärsyttävä ominaisuus.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #149 : 20.11.2014, 22:53:47 »
Aiemmin tänävuonna kirjoittelinkin johonkin täällä kun kaasarit (SU:t) kävi ampumaan noita vaimenninkorkkeja irti :idiot2: En keksinyt siihen mitään syytä, piti vetää rautalangalla sillon pari kieppiä kaasarin ympäri että korkki kestää matkassa. Niitä aikani katseltuani totesin että nyt on tehtävä jotain asialle. Tämmöstä jälkeä syntyi, kun pikaisesti piti suunnitella jotain ;D



Tarkemmin.



En ole yli vuoteen koskenutkaan kaasareihin, oli ihan älyttömän likaiset sisältä, ja olivat kaikkea muuta kuin synkassa tai säädöissään, jonka vuoksi rupesi jo takkuilemaan liian rajusti. Purin ne ja pesin ja säädin uudestaan, koneen käynti ja toiminta muuttui ihan kokonaan, ja menohalujakin tuli pikkasen lisää.

---

Ihmettelin myös kun vesi hupenee kokoajan koneesta, tämän oireen huomasin siis vasta kun kerran yhtäkkiä heitti pahasti ylikuumaksi >:( Eikä siinä tilanteessa ollut mahdollista sammuttaa, vaan ajaa rauhallisemmalle paikalle. Mietin vaan miten noin pahasti keittää, toivottavasti ei nyt jo rikkonut juuri kasattua ehjää konetta (männänrenkaat)..



Luulin että tuo pultinreikä oli vesitilaan yhteydessä jostain syystä, ja tulee sieltä. Tungn täyteen tiivisteliimaa, mutta vuoto ei loppunut. Myöhemmin ottamiani kuvia tutkiessa löytyi etttä vesihän vuotaa tuosta itse putkesta, ruostunut puhki vaan.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2014, 23:03:06 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo