Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: J2K - 14.11.2015, 19:28:46
-
Miten herkästi tulee ilmoitus kun egr on tukittu? Pitääkö ajaa pitkä matka?
-
Miten herkästi tulee ilmoitus kun egr on tukittu? Pitääkö ajaa pitkä matka?
Voit päästä pitkänkin matkan, ~100km tai kolme kertaa käynnistys + muutama kilometri ajoa voi saada jo valon tauluun. Tuo kaikki riippuu olosuhteista ja ajotavasta, mutta valon saa aikaiseksi ennemmin tai myöhemmin jos EGR on käytössä.
-
Ok, kiitos. Ensi perjantaina on ohjelmointia tiedossa.
-
Ok, kiitos. Ensi perjantaina on ohjelmointia tiedossa.
Mitä meinasit tehdä?
-
Egr pois käytöstä.
-
Egr pois käytöstä.
Siitähän on jo egr pois käytöstä!
-
Siitähän on jo egr pois käytöstä!
?
Eikös tuo ole toiminnassa kun eilen ne arvot piikitteli ajon aikana?
Se on nyt tulpattu ja alkaa kohta herjaamaan jos se toimii.
Itse nyt kaverin kans työmatkalla ja perjantaina pääsen vasta jatkamaan sen kimpussa.
-
?
Eikös tuo ole toiminnassa kun eilen ne arvot piikitteli ajon aikana?
Se on nyt tulpattu ja alkaa kohta herjaamaan jos se toimii.
Itse nyt kaverin kans työmatkalla ja perjantaina pääsen vasta jatkamaan sen kimpussa.
Ne arvot kuuluu piikata, koska päästä isommat paineet pois turbolta tuota kautta. Tulppaus ei sinulla sytytä valoja, koska egr on kiinni käytännössä koko ajan.
-
Varmistellaan vielä. Eli jos ei ole ohjelmoitu pois niin silloin pitää ottaa se toiminto pois ettei mene vikatilaan?
Vai onko nuo piikit sellaisia joita tulee kun on jo ohjelmoitu pois?
Olettaisin että on pidempään auki eikä sekunnin osia kun on toiminnassa.
-
Varmistellaan vielä. Eli jos ei ole ohjelmoitu pois niin silloin pitää ottaa se toiminto pois ettei mene vikatilaan?
Vai onko nuo piikit sellaisia joita tulee kun on jo ohjelmoitu pois?
Olettaisin että on pidempään auki eikä sekunnin osia kun on toiminnassa.
Piikkejä tulee vaikka on egr ohjelmoitu pois käytöstä ja tällöin voi halutessa myös tulpata kanavan, mutta mitään hyötyä siitä ei ole. Kun egr on käytössä elää se kaasun asennosta riippuen koko ajan. Kaasu pohjassa menee kiinni.
-
Ok. Olen tietämättä ajanut tulpattulla autolla jo pidempään :o
Mitenkähän paskainen kone olisikaan ollut jos olisi työntänyt tuonkin ajan moskaa sisään..
Lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Ei ole tarvinnut käynnistää lämmitintä ajaessa.
Hitaastihan tuo nousee normilämpöön pakkasilla, mutta niinhän tuo tuntuu olevan muillakin.
-
Lainataan vanhaa topiikkia. Omassa uudessa autossa (2009 2,4D) EGR error on käytännössä jatkuvasti 99,2% (pienen osan ajasta vaihtelee välillä -100%-100%), EGR pyynti käyttäytyy ihan loogisesti kaasun asennon mukaan. Livedataa siis katsottu Torquella.
Tarkoittaako tämä, että EGR:ssä on jotain vikaa, vai onko softalla poistettu käytöstä? Mitään vikakoodeja ei anna siis EGR:n suuntaan.