Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: J2K - 14.11.2015, 19:28:46

Otsikko: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: J2K - 14.11.2015, 19:28:46
Miten herkästi tulee ilmoitus kun egr on tukittu? Pitääkö ajaa pitkä matka?
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: volvotdi - 15.11.2015, 17:14:32
Miten herkästi tulee ilmoitus kun egr on tukittu? Pitääkö ajaa pitkä matka?

Voit päästä pitkänkin matkan, ~100km tai kolme kertaa käynnistys + muutama kilometri ajoa voi saada jo valon tauluun. Tuo kaikki riippuu olosuhteista ja ajotavasta, mutta valon saa aikaiseksi ennemmin tai myöhemmin jos EGR on käytössä.
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: J2K - 15.11.2015, 17:18:45
Ok, kiitos. Ensi perjantaina on ohjelmointia tiedossa.
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: volvotdi - 15.11.2015, 17:32:57
Ok, kiitos. Ensi perjantaina on ohjelmointia tiedossa.

Mitä meinasit tehdä?
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: J2K - 15.11.2015, 23:14:36
Egr pois käytöstä.
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: volvotdi - 16.11.2015, 00:11:17
Egr pois käytöstä.

Siitähän on jo egr pois käytöstä!
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: J2K - 16.11.2015, 06:39:49
Siitähän on jo egr pois käytöstä!
?

Eikös tuo ole toiminnassa kun eilen ne arvot piikitteli ajon aikana?
Se on nyt tulpattu ja alkaa kohta herjaamaan jos se toimii.
Itse nyt kaverin kans työmatkalla ja perjantaina pääsen vasta jatkamaan sen kimpussa.
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: volvotdi - 16.11.2015, 09:03:28
?

Eikös tuo ole toiminnassa kun eilen ne arvot piikitteli ajon aikana?
Se on nyt tulpattu ja alkaa kohta herjaamaan jos se toimii.
Itse nyt kaverin kans työmatkalla ja perjantaina pääsen vasta jatkamaan sen kimpussa.

Ne arvot kuuluu piikata, koska päästä isommat paineet pois turbolta tuota kautta. Tulppaus ei sinulla sytytä valoja, koska egr on kiinni käytännössä koko ajan.
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: J2K - 16.11.2015, 10:30:53
Varmistellaan vielä. Eli jos ei ole ohjelmoitu pois niin silloin pitää ottaa se toiminto pois ettei mene vikatilaan?
Vai onko nuo piikit sellaisia joita tulee kun on jo ohjelmoitu pois?
Olettaisin että on pidempään auki eikä sekunnin osia kun on toiminnassa.
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: volvotdi - 16.11.2015, 13:53:55
Varmistellaan vielä. Eli jos ei ole ohjelmoitu pois niin silloin pitää ottaa se toiminto pois ettei mene vikatilaan?
Vai onko nuo piikit sellaisia joita tulee kun on jo ohjelmoitu pois?
Olettaisin että on pidempään auki eikä sekunnin osia kun on toiminnassa.

Piikkejä tulee vaikka on egr ohjelmoitu pois käytöstä ja tällöin voi halutessa myös tulpata kanavan, mutta mitään hyötyä siitä ei ole. Kun egr on käytössä elää se kaasun asennosta riippuen koko ajan. Kaasu pohjassa menee kiinni.
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: J2K - 16.11.2015, 14:02:33
Ok. Olen tietämättä ajanut tulpattulla autolla jo pidempään  :o
Mitenkähän paskainen kone olisikaan ollut jos olisi työntänyt tuonkin ajan moskaa sisään..
Lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.  Ei ole tarvinnut käynnistää lämmitintä ajaessa.
Hitaastihan tuo nousee normilämpöön  pakkasilla, mutta niinhän tuo tuntuu olevan muillakin.
Otsikko: Vs: EGR:stä kysymys
Kirjoitti: taffu - 10.11.2019, 20:36:43
Lainataan vanhaa topiikkia. Omassa uudessa autossa (2009 2,4D) EGR error on käytännössä jatkuvasti 99,2% (pienen osan ajasta vaihtelee välillä -100%-100%), EGR pyynti käyttäytyy ihan loogisesti kaasun asennon mukaan. Livedataa siis katsottu Torquella.

Tarkoittaako tämä, että EGR:ssä on jotain vikaa, vai onko softalla poistettu käytöstä? Mitään vikakoodeja ei anna siis EGR:n suuntaan.