Jatketaas välillä taas kasaamista, nyt vuorostaan alustaa. Harjoittelin jarruputkien vetoa etupäähän, huomattavasti kivempi tehdä näin pöydällä kuin auton alla.
Jousiksi tulee Lesjön -40 mm sarja. Yritin valita sellaisen setin joka ei olisi liian jäykkä. Puslat on polyuretaaniset ja kallistuksenvakaajatkin aika järeät, nekin jäykistävät jousitusta. Jäykillä jousilla lopputulos voisi mennä jo liian epämukavaksi.
Vertailuna vanhat ja uudet. Aika samat mittaiset ovat vaikka pitäisi olla -40mm. Saas nähdä mikä on lopputulos kun auton laskee renkailleen
Kuva kasatusta etuakselista paikoillaan
Taka-akselikin jo paikoillaan, kallistuksenvakaaja vielä puuttuu
Laitoin uudet rajoitinremmit, eipä pitkään kestänyt
Piti vaihtaa remmi vanha takaisin paikoilleen, ainakin tilapäisesti
Vaihdoin pääsylinterin suurempaa, eipähän Wanhan rouvan pysähtyminen ainakaan siitä jää kiinni. Pikku Suzukin sylinterin näytti kovin heiveröiseltä
Uusi löytyi Nissan Maximasta, männän halkaisija 1" ja laipan mitat muuten samat kuin Suzukin paitsi offsettiä 10 mm enemmän.
On hyvä kun kavereissa on ammattilaisia, heidän apu on korvaamatonta
Kaveri pyöräytti tehostajan ja sylinterin väliin sopivan laipan.
Laipan takia tehostajan pultit jäi liian lyhyeksi. Tarvittiin toistakin kaveria apuun, hän teki yhteisen ideatuokion jälkeen sopivat mutterit.
tehostin+ pääsylinteripaketti asennusvalmiina
Kun koko jarrusysteemit menee uusiksi, lisäsin setuppiin myös jarrupaineen säätimen. Katsastussetä ei tykkää, jos takarenkaat lukkiutuvat ennen aikojaan
Tehostin paikoillaan ja jarruputket valmiina tehostajalle. Laitoin myös kytkimen nestesäiliön ja putket kiinni .