Elekma  Autoracing

Setämiehen Amazon 20v

  • 593 Vastauksia
  • 223359 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #105 : 28.01.2013, 12:20:05 »
Mielenkiintoinen projekti. On tullut seurailtua jo hetkeen aikaa, mutta päivityksiä ja kommentteja sataa niin että hengästyttää. :o
Yksi huomio tästä kuvasta-


Onko tuo alapallonivel tarkoituksella kiinni alatukivarren päällä? Alkuperäisestihän se pallonivelen runko-osa on tukivarren alapuolella. Jos sen jättää noin niin keula taitaa olla matalammalla ja hiukan geometriakin muuttunee. Vai onko niin, että tuon hammastanko-muutoksen takia on pallonivel laitettava tukivarren päälle, että raidetanko ei ota kiinni alatukivarteen?
Tuleeko tähän muuten siis kaksipiiriset jarrut? Tuossa palkissahan on nuo korvakkeet niille putkien ja letkujen yhtymäkohdille, etkö aio niitä käyttää kun putki menee nyt ohi?
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013, 12:31:24 kirjoittanut large »

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #106 : 28.01.2013, 13:26:24 »
Mielenkiintoinen projekti. On tullut seurailtua jo hetkeen aikaa, mutta päivityksiä ja kommentteja sataa niin että hengästyttää. :o
Yksi huomio tästä kuvasta-

Onko tuo alapallonivel tarkoituksella kiinni alatukivarren päällä? Alkuperäisestihän se pallonivelen runko-osa on tukivarren alapuolella. Jos sen jättää noin niin keula taitaa olla matalammalla ja hiukan geometriakin muuttunee. Vai onko niin, että tuon hammastanko-muutoksen takia on pallonivel laitettava tukivarren päälle, että raidetanko ei ota kiinni alatukivarteen?
Tuleeko tähän muuten siis kaksipiiriset jarrut? Tuossa palkissahan on nuo korvakkeet niille putkien ja letkujen yhtymäkohdille, etkö aio niitä käyttää kun putki menee nyt ohi?

Katos p....le, väärinhän se on kasattu :-\. Tsekkasin pikaisesti purkuvaiheen kuvat arkistoistani ennen kasausta, mutta kuitenkin sain väärinpäin. Kyllä oikeinpäin on tarkoitus olla, hammastanko ei osu alatukivarteeen.

En käyttänyt alkuperäisiä kiinnikkeitä kun jarruletkukin on muun merkkisestä vehkeestä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013, 17:40:25 kirjoittanut AulisR »
Amazon 20v
850R
P1800

EVO8

  • Vieras
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #107 : 28.01.2013, 14:08:19 »
Arveletko ettei joustot molemmilla puolin riitä? Tätä mietin kyllä itsekin. En tiedä auttaako, mutta immu ei ole pultattu kiinteästi peltiin, välissä on paksut kumiprikat ja se pystyy kääntymään jonkin verran.

Jep. Moottori elää yllättävän paljon ja tuossa kohdassa läppäkotelon liike voi olla useamman sentin.

Poissa ESAB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #108 : 28.01.2013, 16:22:11 »
Eiköhän katsastussetä vaadi kaksipiiriset jarrut? Eikös ole ollut alkujaankin ja vielä kun on tehokkaampi kone.

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #109 : 28.01.2013, 16:39:48 »
Tätä arvelen itsekin, jos tuo on vielä ollutkin alunperin 2-piirisillä. Tää on tietysti tylsää olla muka joku besserwisser ja muistutella näistä katsastusjutuista, mutta uskoisin että katsastuksessa vaaditaan 2-piirijarrut. Ei kai ne oo vaikeat tässä vaiheessa tehdä?

Eiköhän katsastussetä vaadi kaksipiiriset jarrut? Eikös ole ollut alkujaankin ja vielä kun on tehokkaampi kone.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #110 : 28.01.2013, 16:50:36 »
Hienolta näyttää konehuone!  O0

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #111 : 28.01.2013, 17:12:33 »
Tätä arvelen itsekin, jos tuo on vielä ollutkin alunperin 2-piirisillä. Tää on tietysti tylsää olla muka joku besserwisser ja muistutella näistä katsastusjutuista, mutta uskoisin että katsastuksessa vaaditaan 2-piirijarrut. Ei kai ne oo vaikeat tässä vaiheessa tehdä?

Ainakin siinä on kakspiirinen pääsylkkä paikallaan, että taidettiin tarkoittaa kakspiiristen etujarrujen pois jäämistä, eikös Amazonissa ole vakiona samantapaset, kun 100/200 sarjassa?

Tuota paineenrajoitinta melkein harkitsisin toisenkin kerran, sehän ainakin minun oppieni mukaan rajoittaa molempien piirien painetta ja ainakin ite sain rajoittimella aikaseks vaan pehmoset jarrut, jos oli säädetty mihinkään muuhun asentoon, kui täydelle paineelle. Mutta tää nyt on tällasta arvelua, kukin tavallaan.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #112 : 28.01.2013, 17:30:45 »
Ainakin siinä on kakspiirinen pääsylkkä paikallaan, että taidettiin tarkoittaa kakspiiristen etujarrujen pois jäämistä, eikös Amazonissa ole vakiona samantapaset, kun 100/200 sarjassa?

Tuota paineenrajoitinta melkein harkitsisin toisenkin kerran, sehän ainakin minun oppieni mukaan rajoittaa molempien piirien painetta ja ainakin ite sain rajoittimella aikaseks vaan pehmoset jarrut, jos oli säädetty mihinkään muuhun asentoon, kui täydelle paineelle. Mutta tää nyt on tällasta arvelua, kukin tavallaan.


Kun olen aloittelija näissä niin tsekkasin Googlesta, mitä yksi ja kaksipiirinen tarkoittaa :)

"Yksipiirijarrun toimii niin, että kaikkiin jarruihin kohdistuu sama paine. Vuodon sattuessa piirin mihin tahansa osaan, lakkaavat kaikkien pyörien jarrut jarruttamasta. Siksi yksipiirijarru ei ole enää sallittu autoissa.

Kaksipiirijarrut ovat joko akseli- tai ristijakoisia. Ristijakoisessa piirit ovat vasen takajarru ja oikea etujarru sekä oikea takajarru ja vasen etujarru. Akselijakoisissa järjestelmissä piirit vaikuttavat akseleittain. Takavetoiset autot käyttävät tätä piirijakoa. "


Eli kyllä tähän on kaksipiirijarrut tulossa, muttei tuplaletkuilla niinkuin Amazonissa alkuperäisesti oli. Pitäisi olla ok katsastuksessa. Kyselin asiasta katsastuskonttorista kun tehostimelle ei meinannut paikkaa löytyä ja ajattelin tehdä polkimet rallityyliin kahdella sylinterillä ja pedalboxilla. Se idea jäi kun löytyi sopivan pieni tehostin.

Paineenrajoitin ei mielestäni rajoita eteen tulevaa painetta, pääsylinterissähän on erilliset piirit eteen ja taakse. Rajoitin on pääsylinteristä takajarruille menevässä letkussa, sillä on tarkoitus varmistaa ettei takajarrut mene lukkoon ennen etujarruja.

Jarrusatuloiksi tulee tälläistä hard core kamaa.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013, 19:15:18 kirjoittanut AulisR »
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #113 : 28.01.2013, 18:18:27 »
Onko etusatuloissa yhtä suuret männät joka kolossa? Joissakin on erikokoisilla männillä, ja ne täytyy olla oikein päin.

Hyvältä näyttää.

Onko sulla ohjauksen "kardaaninivelet" linjassa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #114 : 28.01.2013, 18:44:48 »
Onko etusatuloissa yhtä suuret männät joka kolossa? Joissakin on erikokoisilla männillä, ja ne täytyy olla oikein päin.

Hyvältä näyttää.

Onko sulla ohjauksen "kardaaninivelet" linjassa?

Etusatuloissa on eri kokoiset männät jättöpuolella. "Pyörimissuunta" pitää vaihtaa kun Mitsussa satulat on etupuolella ja Amazoniin ne tulee takapuolelle
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #115 : 28.01.2013, 20:17:56 »
Olitkos sä meinannu tota konetta viritellä mitenkään vaparina? Onkos tommosessa matalapaineturbo koneessa mimmoset puristukset?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #116 : 28.01.2013, 22:12:30 »
Olitkos sä meinannu tota konetta viritellä mitenkään vaparina? Onkos tommosessa matalapaineturbo koneessa mimmoset puristukset?

En ainakaan tässä vaiheessa. Tavoitteena olisi saada peli nippuun, toiminaan ja vielä kilpienkin väliin. Katotaan sitten jatkoa jos tässä onnistun.
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #117 : 28.01.2013, 22:50:08 »
Tuosta moottorista on tiukassa pauttiarallaa 200 Nm vääntöä ja 120 heppaa tehoa. Noi vapariturbot aika hengettömiä kun turbo on tallin hyllyllä.

Johtunee miedoista nokista ja nokkakulmasta. Ei oikein tule täytöstä millekkään alueelle. Mutta en enempää sotke hyvää rakennustopiccia jonninjoutavalla moottoritekniikka jorinalla. Omat inspikset vaan nousee vastaavaan rakenteluun.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #118 : 28.01.2013, 23:32:15 »
Eli kyllä tähän on kaksipiirijarrut tulossa, muttei tuplaletkuilla niinkuin Amazonissa alkuperäisesti oli. Pitäisi olla ok katsastuksessa. Kyselin asiasta katsastuskonttorista kun tehostimelle ei meinannut paikkaa löytyä ja ajattelin tehdä polkimet rallityyliin kahdella sylinterillä ja pedalboxilla. Se idea jäi kun löytyi sopivan pieni tehostin.

Jees, tämä selvä. Eli kaksipiiriset, mutta ei ristikkäisiä piirejä. Tuo jarrupiirien ristikkäisyyshän oli huikeaa turvallisuusedistystä kun sellaiset tuli 100-sarjaan ja Amazoneihinkin viimeisiin vuosimalleihin 1969-70.

Keep up the good work.  O0

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #119 : 29.01.2013, 06:55:10 »
Tuosta moottorista on tiukassa pauttiarallaa 200 Nm vääntöä ja 120 heppaa tehoa. Noi vapariturbot aika hengettömiä kun turbo on tallin hyllyllä.

Johtunee miedoista nokista ja nokkakulmasta. Ei oikein tule täytöstä millekkään alueelle. Mutta en enempää sotke hyvää rakennustopiccia jonninjoutavalla moottoritekniikka jorinalla. Omat inspikset vaan nousee vastaavaan rakenteluun.

Olet varmasti oikeassa koneen hengettömyydestä, tulee varmaankin olemaan kohtuu helppoa mittauttaa koneesta tehorajoihin mahtuvat tehot. Jos Amazonin haluaisi saada oikeasti liikkumaan, tämä ei varmastikaan ole järkevin (eikä ainakaan halvin) konevaihtoehto, vaparivitosen virittäminen vaatii lompakon avaamista ihan setelipuolelta. Kevyt budjettiviritys onnistunee sopivilla vaparin osilla, onhan tässä sama poraus



Jees, tämä selvä. Eli kaksipiiriset, mutta ei ristikkäisiä piirejä. Tuo jarrupiirien ristikkäisyyshän oli huikeaa turvallisuusedistystä kun sellaiset tuli 100-sarjaan ja Amazoneihinkin viimeisiin vuosimalleihin 1969-70.

Keep up the good work.  O0


Näin on, on nuo termit itselläkin välillä hakusessa. Eli perus kaksipiirinen paineenrajoittimella, jonka kaavion otin Rallyracen sivuilta. 
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013, 07:00:21 kirjoittanut AulisR »
Amazon 20v
850R
P1800

 

KL-varaosat  Race.fi