Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: leifbromeros - 20.12.2019, 10:51:05
-
Yritin haulla etsiä, mutta en suoraa vastausta tähän löytänyt. Tarkoitus viritellä 631 kantta. Tämmöiset olisi tulossa pakoventtiileiksi: https://www.raak-racing.com/shop/index.php/tuotteet/ss-terasventtiilit/ss-valve-38-117-8mm-detail
Mutta mikä olisi oikea imuventtiileiden koko näiden kaveriksi?
-
Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3697.195)
Tuota topikkia kun selaa taakse päin, niin löytyy aika hyvin jo jotain tietoa.
46/38mm venttiilit, tai sit pysyy alkuperäisessä koossa molempien venttiilien osalta.
Yli 46mm imuventtiilistä ei hyötyä (jopa päin vastoin), ja joudut vaihtamaan isomman seetirenkaan, kuten myös 46mm venttiilille mikäli seetirenkaan sisähalkaisija kasvaa yli 88% venttiilin halkaisijasta (engl. termein "throat size").
Toki monesti yli 88% koko vaatii muutenkin vähän kulmien kanssa pelaamista, että sen saa toimimaan eli ei liene varsinaisesti ongelma.
Syvällisempää tietoa löydät sit mm. speedtalkista (useimmat topikit vaativat sisäänkirjautumisen), kun laitat googleen esim.
site:speedtalk.com volvo cylinder head
Ja ruotsinkielisiltä foorumeilta, savarturbo jne. en oo ite sieltä ettinyt tietoa, kun ei tuo ruotsinkieli oikein suju..
-
Aika huonosti tuntuu löytyvän tietoa näistä kansista mistään foorumeilta. 530/531 kansista sitten löytyy juttua jos jonkin näköistä.
Onko kellään tietoa joutuuko noilla 46/38 venttiileillä jyrsimään mäntien kolot uusiksi?