Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D24 => Aiheen aloitti: Grease Monkey - 18.09.2013, 12:26:55
-
Laitan kysymyksen tännekin, jos joku dieselmies sen hoksaisi paremmin. :P
Eli tarvitsisin seuraavia tietoja:
Löytyisikö mistään 240 dieselin maksimi etuakselipainoa? (linkki?) Löysin vihreäkantisista ainoastaan bensaversioiden(?) max. painot 855kg ja 260:sten 930kg.
Mikä on dieselin/V6 -mallien etujousien jäykkyys? (spring rate)
Ja jos jollain on dieselin irto-osia, niin ehtisikö käyttää puntarilla seuraavat osat: Imusarja, pakosarja, vauhtipyörä ja kytkin. Tai vaihtoehtoisesti vetolevy ja turbiini.
-
Eikö kenelläkään ole dieselin osia hyllyssä punnittavaksi?
-
ei pahalla, mutta mihinkä tarkoitukseen tarvitset ko. osien massoja?
-
Pitää hankkia digivaakaan uudet patterit loppu viikosta. Ensi viikolla sitten viimeistään viisaimpia.
-
Hieno juttu, jos saat punnittua! Se dieselin etuakselipainokin kiinnostaisi.
-
Mihin tarvit noita painoja? Imusarjaa/pakosarjaa löytyy erilaisii ja eri painosii.
Jaa oliki vapari kysees.sitte taitaa olla saman painosii
-
Vaikuttaako se punnitustulokseen, jos kertoo mihin painoja tarvitsee? :D No, vaihtoehtoisesti minulle kelpaa täydellisen D24 moottorin paino. Siis kokonaisena suoraan keulalta nostettuna apulaitteineen.
Perusmoottori painaa 198kg (vihreäkantisen mukaan). Tähän painoon ei sisälly imusarja, pakosarja, vauhtipyörä ja kytkin. Laturin ja startin painon tiedän.
Onko Tyggillä tai vpernulla tietoa em. osien painosta vai muutenko kiinnosti?
-
Eiku enemmän kiinnosti se että mihkä niit painoi tarvit ku ne ite painot :D
-
Vaaka parhaat päivänsä nähnyt, mutta suht oikein pitäisi olla:
vauhtipyörä 13.0kg ja kytkinlevy+asetelma 6.2kg. Imu- ja pakosarjaa ei ollut irtaallaan.
-
Kiitokset! Vauhtipyörä nostaakin koneen kokonaismassaa aika tavalla, mikä on vain pelkästään hyvä asia. ;)