Kulkukoira  Proturbo

*VOI POISTAA*

  • 9 Vastauksia
  • 6931 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
*VOI POISTAA*
« : 21.03.2016, 02:42:54 »
Alkuperäinen suomiauto aukottomalla huoltohistorialla. Huoltokirja on täysi, jonka lisäksi kattavasti huollettu sekä korjattu ja paljon osia vaihdettu. Auto on muutenkin ollut hyvällä pidolla, jonka huomaa sisältä ja ulkoa. Auto on ruosteeton. 3.0 koneen jatkona harvinaisempi manual vaihteisto, jonka ansiosta keskikulutus jää helposti alle 10L / 100km vaikka oma kaasujalka välillä tuppaakin ilmastonmuutosta edistämään.

Väriltään harvinainen, väriä vaihtava black berry metallic, tummanvioletti helmiäismetalli – Pimeässä lähes musta.

Auto katsastettu kehujen kanssa, puhtain paperein 9.1.2017. Seuraava katsastus 18.4.2018. Katsastusmiehen viime arvio ”Poikkeuksellisen hyväkuntoinen yksilö, tähän autoon on perehdytty”. Juha Mattila K1-Katsastajat Vuosaari.

Hieman viimeisintä korjaus- / laitto historiaa:

Öljyt + suodatin
Tulpat
Ilmansuodatin
Polttoainesuodatin
Tuulilasinpyyhkijöiden- ja valonpyyhkijöiden sulat
Öljykorkin tiiviste
Akku Bosch silver S5008 77Ah
Ilmastointihuolto sekä järjestelmän desifiointikäsittely
Jarru- ja kytkinnesteet
Jäähdytinnesteet + Forten pesu käsittely
Ohjaustehostimen öljyt + Forten pesu käsittely
Vaihteisto- ja peräöljyt vaihdettu ja huuhdeltu useaan kertaan (tasauspyörästön lukko toimii hyvin)
Lohkolämmittimen johdotukset ja liittimet käyty läpi, puhdistettu ja rasvattu
Ikkunamekanismien sekä koneistojen rasvaus
Mittari- sekä kojelaudanvalot
Philips X-treme Vision polttimot pitkiin ja lyhyisiin

Jarrulevyt- ja palat eteen sekä taakse
Käsijarrukengät
Käsijarruvaijerit
Jarrujen liukutapit kumeineen eteen
Jarrukilvet eteen
Oikea etujarrusatula
Etu- ja takajarruletkut
Jarrujen ilmausruuvit eteen sekä taakse

Etuiskunvaimentimet, jouset, kääntölaakerit, holkit ja jousenistukat
Takapään lehtijousi
Takaiskunvaimentimet (Nivomat, perän automaattinen korkeudensäätö)
Takakallistuksenvakaaja kokonaisuudessaan koiranluineen
Ylemmät takatukivarret
Raidetangon sisä- ja ulkopäät
Alapallonivelet
Etutukivarsien kaikki helat
Koiranluut
Etukallistuksenvakaajan runkokumit
Vasen etupyöränlaakeri
Vasen takapyöränlaakeri
Lähes kaikki helat, myös takatuentaan
Aurauskulmien säätö

204hv mallin nokka-akselit
Jakohihna, kiristin, vesipumppu, vaimenninelementti sekä kaikki ohjurit ja rullat
Apulaitehihna kaikkine kiristimineen, rullineen ja ohjureineen
Ilmamäärämittari
Lambda-anturi
Nokka-akselin asentotunnistin
Moottorinohjauksen lämpötila-anturi
Moottorin imuilmaletku
Termostaatti ja termostaatin letkulähtö
Ilmastoinnin painetunnistin
Polttoainepumpun ja polttoainajärjestelmän rele
Moottorin puristuspaineet mitattu 17,7 17,7 17,9 17,9 17,9 17,9 bar
Kaasuläppäkotelo, tyhjäkäyntimoottori sekä liekkilukko puhdistettu
Kaasu- ja cruisevaijerin ja vivustojen rasvaus

Kytkin
Painelaakeri
Vaihteiston takastefa
Kytkimen työ- ja pääsylinteri
Vaihdekepin helat
Umpiot
Tuulilasi
Jarrutehostin
Ohjaustehostajan paineputki
Jäähdytin
Lämmityslaitteen sisäkenno (Mittatilauksena alkuperäisillä messinkipäädyillä ja kunnon kennolla eikä mitään muovi / alumiini höpöhöpöä).
Paisuntasäiliö sekä korkki
Ylävesiletku
Moottoriantenni
Pakoputkiston kannattimet
Tuulilasinpyyhkijöiden varret
Moottorin pohjamuovi

Jenkki vilkut
Uudemman mallin vanteiden keskikupit
Kromiset pyöränmutterit
Roiskeläpät eteen ja taakse
Volvo sisätilanlämmitin ja Volvo ensiapulaukku
Etupuskurin alalippa ja takapuskurin alahelma maalattu korinväriin, maalautettu ammattilaisella
Takalasien tummennus, teetetty ammattilaisella
Diamondbrite maalipinnan käsittely tehty viimeksi syksyllä + säännöllisesti vahattu
Nahkaverhoilun käsittely kolmesti vuodessa


Olen omistanut auton kuutisen vuotta ja auto on entisöity omaa käyttöä ja huolettomia kilometrejä ajatellen. Omistussuhteeni aikana auton laittoon on mennyt noin 13000€, Volvon henkilökunta-alennuksien jälkeen. Vaihdetut osat pääsääntöisesti Volvon alkuperäisosia. Tositteita ja huoltodokumentteja löytyy mapillinen.

Tämä auto ei ole vaikeiden ja kalliiden tyyppivikojen vuoksi myynnissä, mitä suurin osa näistä on. Takapään lehtijousi ja Nivomat takaiskunvaimentimet (Volvolla 800€ kpl) uusittu. Autoon on vaihdettu lähes kaikki helat, myös takatuentaan. Perä ei roiku ja on hyvä ajaa, semmoinen kuin ison Volvon pitää. Lämppärin sisäkenno uusittu, mittatilaustyönä parasta mitä sai. Täydellinen kansiremppa tehty aikaisemman omistajan toimesta. Tälle autolle on tehty remontit mitkä suurimmalla osalla, myynnissä olevista on edessä.


Pitäähän sitä vanhassa autossa tietysti vikojakin olla:

- Siellä, täällä pientä kiveniskemää.
- Aiheuttaa närää naapurustossa sekä liikenteessä.

Mainittujen varusteiden lisäksi löytyy myös tasauspyörästölukko, Volvon parempi hälytin lasinrikkoutumistunnistimella, Volvon paras stereo- ja kaiutinsarja (soi hyvin), moottoriantenni, tekstiilimatot, tavaratilan verkot yms. Kaikki muut varusteet tähän on uutena ruksattu paitsi sähköpenkit ja kattoluukku. Molemmat renkaat ovat Volvon omilla 16" alumiinivanteilla (Andromeda & Mercurius). Moottori on muutettu 180 heppaisesta vastaamaan 204 heppaista mallia (mm. Royal).

Hintapyyntö 6400€. Vaihdossa en ota mitään. En vanhaa kulmadivaania enkä mönkijää tai lastenpyöriä, joka myös tarkoittaa sitä. Pennin venyttäjät naurettavineen tarjouksineen älkää siis vaivautuko. Tiedetään että ”vastaavia” autoja saa 2.5 veromoottorilla, puoli miljoonaa ajettuina hyvinkin halvalla, tämä ei ole semmoinen.

Kuvia ja lisätietoa: https://www.nettiauto.com/volvo/s90/8658905

Tästä autosta ei ole pakko päästä eroon, voin pitää mielelläni itselläni.

Myydään asiasta ymmärtävälle.

Auto on Helsingissä.

Tosiostaja soittaa. En vastaa tekstiviesteihin.

040 735 9131 / Henkka
« Viimeksi muokattu: 07.06.2017, 21:38:36 kirjoittanut Kasipätkä »

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S90 -97 3.0 manual *6800€*
« Vastaus #1 : 06.05.2016, 19:17:04 »
*6800€*
« Viimeksi muokattu: 16.05.2016, 16:38:13 kirjoittanut Kasipätkä »

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S90 -97 3.0 manual *6800€*
« Vastaus #2 : 03.06.2016, 11:44:21 »
6400€...
« Viimeksi muokattu: 19.06.2016, 01:15:36 kirjoittanut Kasipätkä »

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S90 -97 3.0 manual *6400€*
« Vastaus #3 : 08.07.2016, 16:24:19 »
...

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S90 -97 3.0 manual *6400€*
« Vastaus #4 : 02.08.2016, 01:14:07 »
Hyvään kotiin, asiasta ymmärtävälle hyvä Volvo :)

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S90 -97 3.0 manual *6400€*
« Vastaus #5 : 13.09.2016, 11:13:17 »
...

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S90 -97 3.0 manual *6400€*
« Vastaus #6 : 18.10.2016, 01:34:24 »
...

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S90 -97 3.0 manual *juuri leimattu* Helsinki
« Vastaus #7 : 09.01.2017, 15:57:58 »
Syksyllä tehty jarrusatulahuolto, käsijarru herkistetty sekä jarrunesteet vaihdettu
Kaikki ilmaruuvit uusittu
Termostaatti ja jäähdytinnesteet
Aurauskulmat säädetty (camber säätöruuvit löytyy)
Philips X-treme Vision +130% ajovalopolttimot

Tänään leimattu kehujen kanssa :)

Asiasta ymmärtävälle hyvä Volvo :)

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S90 -97 3.0 204hp manual Helsinki
« Vastaus #8 : 03.03.2017, 14:35:12 »
Hintaa tarkistettu  :)

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: Volvo S90 -97 3.0 204hp manual Helsinki
« Vastaus #9 : 06.03.2017, 15:24:15 »
Pakko vastata, kun sattu silmään.

Kyseinen peli työkaverin vanha laite ;D

Kovasti harmittelee kun meni aikanaan vaihtamaan pois :-\

Hinta turhan kova, muuten ostaisin takaisin t. tyäukko ;)
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy