Carcom Oy  Ateho

940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm

  • 70 Vastauksia
  • 40368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" (Uusi pumppu 18.8.-11)
« Vastaus #15 : 19.08.2011, 12:12:38 »
Eikös se ole 100 hevosvoimaa / per litra... Tosin silloin ei kukaan uskonut, että Mersun 603 ja 606 koneista voi ottaa sellaisia litratehoja huoleti... Nykyäänhän tuollaisia näkee lähes joka pitäjässä...
[Ot] pahoittelut nykyään pidetään st rajana vissiin 100kw/litra, mutta koko ST käsitys on kärsinyt muutenkin inflaation. [/ot]

Mutta toivottavasti sieltä on nyt löytyny uudella pumpulla ne puuttuvat heposet kuitenkin ;)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" (Uusi pumppu 18.8.-11)
« Vastaus #16 : 19.08.2011, 12:55:39 »
Tuo pumppuhan on ollut aikalailla vastaavassa kokoonpanossa, paitsi omatekoisella pakosarjalla ja erillisellä hukkiksella ja käsittääkseni hiukan pienmmällä ahtimella oli penkitetty 1,8bar paineilla 286/470nm, mutta tiedä sitten miten optimistinen penkki on ollut. Itse olen tyytyväinen jos 100hv/litra menee rikki, riittää käyttikseen.

Toivotaan että kanget kestää ja pidetään ahdot max 2barissa ja jos ei kestä niin sitten menee rikki. Kankia koitin hiukan katsella sillon mutta ainoat mitä löysin olivat niillä väärillä mitoilla enkä joutanut enempää metsästää tai teettää uusia, kun piti saada auto ajoon. Vakiokangillakin kun on kuitenkin otettu yli 300hv. Tosin varmasti laatuvaihtelua näistäkin löytyy mutta 250hv tehoilla pitäisi kuitenkin hieman toleranssia olla vielä. Ahdin herää kuitenkin sen verran myöhään että mitään järisyttävää alavääntöä ei tule joka kanget särkisi. Kunnon VNT ahtimella ne olisikin jo pakolliset.

Niin ja ite meinasin tuolla st rajalla just tuota vanhaa 100hv/litra, tosin voihan se olla nykyään 100kw litra ja kai se on kohta 200hv litra tai voihan sen nostaa vaikka 300hv/litra jos niin haluaa.
En siis sitä takoittanut että mikään maata mullistava laite olisi, en todellakaan. Mersuista otetaan reippaasti enemmän ja d24:sistakin huomattavasti kovempia lukuja kun tästä.
Ja nykyään tehokkaita vanhoja pölttoöljylinttoja löytyy joka kylältä, toisista useempikin, että ei tällä leuhkimaan pääse :D
Mutta kyllä sillä töissä kulkee :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" (Uusi pumppu 18.8.-11)
« Vastaus #17 : 19.08.2011, 15:03:12 »
Ei saa käsittää väärin mun aiempaa kommenttia, onhan toi 260hv kuitenkin hieno lukema, harvalla on moista tällä foorumilla näkynyt deekusta.  O0

Mittaripornovideota odotellessa.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" (Uusi pumppu 18.8.-11)
« Vastaus #18 : 19.08.2011, 22:27:48 »
Niin ja ite meinasin tuolla st rajalla just tuota vanhaa 100hv/litra,
Tuohan on virallinen raja ja miljoona vuotta vanha se on ihan sama mitä porukka selittää "nykysistä" rajoista.

100hv/litra on kyllä hatunnoston arvoinen suoritus deekusta, kun pääset siihen, vielä kun toi kone olis vähän keveemmässä kopassa ni olis aika raketti.
Saat ainakin kunnon etumatkan tehossa kun etin vielä toisen vuoden motivaatiota tehä deekulle mitään  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" (Uusi pumppu 18.8.-11)
« Vastaus #19 : 08.09.2011, 21:44:50 »
No niin, tänään kaveri soitti iltapäivällä että nyt pääsis penkkiin jos heti lähdet :D
Onneksi ei ollut mitään erikoista, joten karautin paikalle ja olin ovella just kun kaverin m5 saatiin repästyä, eli kerrankin ajoissa paikalla.

Vieläkään ei saatu kierroslukua eikä sitäkautta vääntöjä, mutta tehot sentään nousi siihen alkuperäiseen tavoitteeseen.
Tulos tällä kertaa 187,1kw moottoritehoa, eli 254,5 hevosvoimina.
Eli alkuperäinen tavoite on siis saavutettu joka oli 250hv rikki :)

Tehohuippu tosin on aika kapea, käyrästä näkee selvästi kun ahdot nousee huippuunsa ja sitten alkaakin lasku samantien. Johtuuko tuo tehon lasku sitten nokasta, kannesta vai syöttöpumpusta, en osaa sanoa. Ahdinta muuttamalla saisi heräämään alempaa ja sitäkautta ajettavaa kierrosaluetta leveämmäksi. Mutta ajellaan nyt ainakin toistaiseksi näin, niin kauan kun toimii :)

Laitellaan lappua näkyviin ja videota kun keritään..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #20 : 08.09.2011, 22:20:09 »
Millä kierroksilla huipputeho?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #21 : 08.09.2011, 22:47:08 »
Millä kierroksilla huipputeho?

Noin 4500 luokkaa. Tarkasti ei tiedä kun ei tosiaan saatu sitä kierrostietoa vieläkään, joten nopeudesta pääteltävä arvot suunnilleen.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #22 : 08.09.2011, 22:49:33 »
Noin 4500 luokkaa. Tarkasti ei tiedä kun ei tosiaan saatu sitä kierrostietoa vieläkään, joten nopeudesta pääteltävä arvot suunnilleen.
Aika jännä, samassa paikassahan sen on tolla t3sellakin  :o Liekkö jotenkin perusmoottoriin liittyvä ominaisuus, jossei ees noin isolla hyrrällä ja hyvällä pumpulla saa sitä tehokierroslukemaa tosta siirrettyä  :o
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #23 : 08.09.2011, 23:12:52 »
Aika jännä, samassa paikassahan sen on tolla t3sellakin  :o Liekkö jotenkin perusmoottoriin liittyvä ominaisuus, jossei ees noin isolla hyrrällä ja hyvällä pumpulla saa sitä tehokierroslukemaa tosta siirrettyä  :o

Mielessä kävi kyllä sekin että riittääkö tuo pumpun oma imuteho enää vai olisiko erillisestä siirtopumpusta apua. Senkin ajattelin jossain välissä laittaa ja kokeilla, koska ei kai se ota jos ei annakaan.
Tai sitten se on nokka/kansi puolella se ominaisuus.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #24 : 09.09.2011, 17:25:16 »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #25 : 09.09.2011, 18:09:51 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Komeeta  ;) Vielä kun saat väännöt lapulle. Onko veikkauksia niiden suhteen?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #26 : 09.09.2011, 18:40:29 »
Seuraavassa penkityksessä sitten 200kW rikki?  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #27 : 09.09.2011, 22:11:45 »
Kiitoksia kehuista :)

Virityspuolen d24 keskustelussa onkin jo juttua, että tehon ja välitysten mukaan lasketun kierrosluvun mukaan siinä 4200 kohdalla on 408nm, huippuvääntö on varmaan jotain hiukan yli sen.

Seuraavassa penkityksessä sitten 200kW rikki?  ;)

Tuskin nyt sentään  :2funny:  Ajellaan nyt hetki näin. Tai no sen siirtopumpun voisi tietysti laittaa..

Niin ja muuten projektin kuulumisia:
Tossa viikolla tilasin karpiolalta uudet ristitapit tuohon vuosikausia nurkissa pyörineeseen lukkoperään. Tarkoitus oli laittaa se joskus drifteriin mutta koska se nyt on ainakin toistaiseksi jäissä niin päätin laittaa sen nyt sitten tähän.
Tiistaina tilasin ja keskiviikkoaamuna klo 10:45 tuli matkahuollosta viesti että paketin saa noutaa :) Eli taas ensiluokkaista palvelua karpiolalla.
Tänään kaavin massat pois akselista, seuraavaksi olisi tarkoitus hiekkapuhaltaa ja maalata, jonka jälkeen kasaus ja perä kiinni.

Etupäähän on myös hyllyssä kaikki uudet puslat sekä 960 hammastanko sisä sekä ulkopäineen. Oma hammastanko on siis hiukan väljä. Mittailin pikapikaa että koko pakettina pitäisi tuo hammastanko ja raidetangot mennä heittämällä kiinni, mutta se jää nähtäväksi..
Eli kun nosturi vapautuu taas niin harrastetaan pientä alustajumppaa ja toivotaan että ajettavuus hiukan parantuisi :)


Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #28 : 09.09.2011, 22:38:31 »


  Tai no sen siirtopumpun voisi tietysti laittaa..




Eikös siellä pumpunkupeessa pitäs olla mittapiste kotelopaineen mittaamista varten? elä kysy mistä löytyy viisaammat kertokoon ;) tuon mittaamalla vois päästä jyvälle tarviaako siirtopumppua...

Ja vielä pikkasen sen kuvernöörin hieno säätöä et varmasti riittää vetäviäkierroksia, nokkaa, ennakkokäyrää ja ja ja .... :nälkä: :nälkä: :nälkä:
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #29 : 13.09.2011, 22:19:22 »
Eikös siellä pumpunkupeessa pitäs olla mittapiste kotelopaineen mittaamista varten? elä kysy mistä löytyy viisaammat kertokoon ;) tuon mittaamalla vois päästä jyvälle tarviaako siirtopumppua...

Ja vielä pikkasen sen kuvernöörin hieno säätöä et varmasti riittää vetäviäkierroksia, nokkaa, ennakkokäyrää ja ja ja .... :nälkä: :nälkä: :nälkä:

Jaa, enpäs ookaan niin paljoo tutustunut tuohon pumpun sielunelämään. Tuo paineen mittaus tosiaan voisi kertoa tarvitseeko pumppua vai ei.

Katsotaan nyt mitä seuraavaksi.. tuo pumpun rassailu on kuitenkin sen verran henkimaailman hommia etten ihan heti viitsi itse lähteä kokeilemaan..vaatisi sen verran pitkää perehtymistä ettei tahdo aika riittää. Eiköhän se kokolailla hyvä ole kun sen on PP-diesel tehnyt  ;)

Tänään sain vaihdettua vihdoin toisen hammastangon vanhan väljistyneen tilalle sekä samalla laitoin uudet puslat koko etupäähän ja kyllä muuttuikin ajettavuus :)
Vanhat puslat oli siis semmoset kun ne näissä yleensä on eli perus ok, ei päällepäin vikaa eikä väljän tuntuiset ja katsastuksessakin kelpasi kovasti. Mutta ajattelin piruuttani kokeilla minkälainen tämmönen on ajaa kun kaikki on uutta ja totesin nyt että kannatti :)
Soratiellä jyrinä pieneni huomattavasti ja asfalttitien katkoksissa ennen selkeästi tuntuneet pamahdukset hävisivät lähes kokonaan.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Carcom Oy  Ateho