Autoracing  KL-varaosat

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #180 : 19.05.2011, 09:24:29 »
Ihan samanlainen välityssuhe ku normi jakopäässäki.
Mutta riittääkö se että uutta pumppua pyörittää samaa nopeutta kuin vakioo vai voisko pumpuissa olla "sisäisiäkin" eroja että pysyy tahdissa? Vai onko niissä joku standarti?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #181 : 19.05.2011, 10:05:33 »
Mutta riittääkö se että uutta pumppua pyörittää samaa nopeutta kuin vakioo vai voisko pumpuissa olla "sisäisiäkin" eroja että pysyy tahdissa? Vai onko niissä joku standarti?

Äkkiseltään aateltuna pitäs kaikkien olla samanlaisia mut en mee vannomaan. Rivipumpun toimintahan perustuu nokka-akseliin joka painelee pumppuelementtejä ja silloinhan toiminta on hyvin pitkälti samanlainen kun venttiilikoneistossa kun nokka-akseli aukasis esim. pelkkiä imuventtiilejä elikkä niinku dohc-koneissa. Joku enempi asiaan paneutunut osaa varmaan selittää paremmin mut nuin mä sen aattelen.

Parempi remmiki löyty elikkäs tuo hopan d16 moottorin remmi on just sama hammastukseltaan ku volvon remmi. Eli näin vois aatella et remmin tiedoista löytyvä P on hammasprofiilin merkki.

Jospa sen sais tälle päivää kokeiltua saako pumpun pyöriin koneen matkassa ku startilla pyörittää. Kiristimen ja ohjarirullan joutuu eka rakenteleen.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #182 : 19.05.2011, 18:37:14 »
Huomenna pääsee kokeileen lähteekö volvo käyntiin uudella pumpulla ku startilla pyöritti moottoria niin pumppuki pyöri matkassa ja remmi pysy tiukalla eikä karannu pyöriltä. Pumpun remmin kiristin tuli tekastua teurastetusta deekun vesipumpusta.

Yritän muistaa huomiseksi ottaa järkkärin ja go pron mukaan et saa kuvia ja jos lähtee käyntiin niin otan videon pätkääki.

Vielä pitää alkaa selvittään miten öljy ja polttoaine letkut tulee pumppuun.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #183 : 19.05.2011, 18:41:32 »
Mutta riittääkö se että uutta pumppua pyörittää samaa nopeutta kuin vakioo vai voisko pumpuissa olla "sisäisiäkin" eroja että pysyy tahdissa? Vai onko niissä joku standarti?
stantardi on 1/2 välityssuhteella kampuran hihnapyörään ;D ;)  valoja päälle :2funny:

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #184 : 20.05.2011, 12:58:30 »
No kaipa se olisi mahdollista että pumpussa olisi itsessään jokin 1:2 alennusvaihde, mutta eipä tuollasen tekemiseen oikein muuta perustetta ole kuin erikoisuuden tavoittelu.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #185 : 20.05.2011, 22:34:18 »
Eipä tosiaan taida olla sellasia pumppuja missä ois alennusvaihde.

Oma volvo projekti eteni taas sen verran et ensimmäinen käynnistys yritys on suoritettu ja lupaili jo mut sit loppu akku niin ei tullu säädettyä enää ennakoita myöhäsemmälle ku potki vähän vastaan. Huomenna jos sais hehkut peliin ja yhen suihkuputken korjattua tai vaihdettua jos jemmoista löytyy ehyt.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #186 : 27.05.2011, 01:14:03 »
paljonko on tuotto tuolla 12mm nestepäällä? meinaan millilitroja?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #187 : 28.05.2011, 12:41:33 »
kertokaas mikä olis semmonen sopiva ja tuohon vakiopakosarjaan suoraan käypä turbo mistä sais jotakin 200-300hp irti? Schwitzer:ltä , garretilta ja holsesilta niin ossaa ruveta ehtimään. alkaa tuo vakio puhallin olemaan pikkuhiljaa entinen.

Poissa Commander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • Volvo V90 -ST
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #188 : 28.05.2011, 20:43:45 »
kertokaas mikä olis semmonen sopiva ja tuohon vakiopakosarjaan suoraan käypä turbo mistä sais jotakin 200-300hp irti? Schwitzer:ltä , garretilta ja holsesilta niin ossaa ruveta ehtimään. alkaa tuo vakio puhallin olemaan pikkuhiljaa entinen.

Paljon on käytetty Gt32:sta
http://www.proturbo.fi/turbot/turbos.htm

Poissa Commander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • Volvo V90 -ST
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #189 : 28.05.2011, 20:56:59 »
paljonko on tuotto tuolla 12mm nestepäällä? meinaan millilitroja?

Olen kuullut että Boschin päällä on 120milliä maksimisyöttö. Mihin tarvit tietoa?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #190 : 29.05.2011, 12:09:06 »
kertokaas mikä olis semmonen sopiva ja tuohon vakiopakosarjaan suoraan käypä turbo mistä sais jotakin 200-300hp irti? Schwitzer:ltä , garretilta ja holsesilta niin ossaa ruveta ehtimään. alkaa tuo vakio puhallin olemaan pikkuhiljaa entinen.

Holsetilta HX35, semmonen on itellä. Hain Lehtoselta nokialta, eli veprotech nimisestä paikasta.
12 pakopesällä lähtee mulla ahtamaan vähän alta 3000rpm ja kolmessa tonnissa on aikalailla täysi rähinä.

GT32 herää kuulemma alempaa mutta onhan se huomattavasti pienemmillä siivilläkin ja pienemmällä pakopesällä, eli tuskin riittää yhtä pitkälle.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #191 : 29.05.2011, 12:29:41 »
protoparts.fi saa jotain (hinnasta ja takuusta päätellen kiinalaisia tms?) hx30(kopioita), sekä jotain muita.
Tekisi mieli testata tuota HX30:stä, että miten pitkälle riittää ja tekeekö sillä mitään.
Tuo HX30 kun olisi hiukan lähempänä tuota GT32 kokoluokkaa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa BDiesel

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #192 : 29.05.2011, 12:54:23 »
Villi veikkaus että tuo hx30w kopio ei oikein hyvin toimis d24:sesa, muokkaamatta, hukkaportin aukko olematon ja pakopesä aika pieni.
Mulla on semmonen 1.7td:sä 12mm np:llä, herää siinä josain 3000 jäläkeen ja aika äkkiä pakopaineet ampasee taivaisiin.
Kiina laadusta ei oo pahaa sanottavaa, ainakaan vielä, 1.5 paineilla rullattu vuoden verran ja n.35tkm.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #193 : 29.05.2011, 15:47:30 »
Olen kuullut että Boschin päällä on 120milliä maksimisyöttö. Mihin tarvit tietoa?

vähä epäilen tuota tietoa.
jos tuo tieto pitää kutinsa niin tuolla pumpulla pitais irrota aika huimia tehoja.

verrataa esim mersussa käytettävään boschin rivipumppuun joista 7mm tapeilla irtoaa tekiästä riippuen 130-170 milliä.
(130milliä ensimmäisissä versioissa ja mynä nykyään saa jo 170 milliä.)

uteliaisuuttaan kyselen.

menipä kauas aiheesta. sori ot
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #194 : 29.05.2011, 18:55:03 »
http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=15&products_id=68
tuommonen ei olis paha tai sitte suoraan tuo gt37

onkos mitenkä kokemuksia tuommosesta Holset He351Ve toimivuuvesta tossa volskinkonneessa
« Viimeksi muokattu: 29.05.2011, 19:07:48 kirjoittanut vaihtoehto »

 

Ateho  Elekma