Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886044 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #270 : 03.09.2011, 20:05:06 »
Pari vuotta vanhoja aikoja kaverin kännykästä 242TD Volvolla ilman lukkoa... katellaan tässä saunan jälkeen ja naureskellaan :D

Paras 0-100kmh 8.8sek
Paras 402m 15.9sek
Paras loppunopeus 151kmh
Paras 80-120 4.1sek

Että sellasia lukemia :) Harmi kun ei päässy koskaan lukkoperällä korjaamaan tota 0-100 ja 402m aikaa. Eihän se auto koskaan säädöissä ollukka...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #271 : 06.09.2011, 09:32:50 »
Mun käsittääkseni kyllä!
Onko tuo kannen vaihto ihan "perus juttu" vai vaatiiko ammattilaisen kättä? (mittalaitteita tms.) Entä millainen tiiviste siinä on? Tarvitseeko uusia vai kelpaako tiivistemassa tyylinen ratkaisu?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #272 : 06.09.2011, 10:17:58 »
Onko tuo kannen vaihto ihan "perus juttu" vai vaatiiko ammattilaisen kättä? (mittalaitteita tms.) Entä millainen tiiviste siinä on? Tarvitseeko uusia vai kelpaako tiivistemassa tyylinen ratkaisu?

Ei tarvi ammattilaista. Kaasuvivun asento on hyvä merkata jos haluaa sen takaisin samoille booreille. Tiiviste säilyy ehjänä, ei tarvi massoja tms.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #273 : 06.09.2011, 11:35:39 »
Ei tarvi ammattilaista. Kaasuvivun asento on hyvä merkata jos haluaa sen takaisin samoille booreille. Tiiviste säilyy ehjänä, ei tarvi massoja tms.
Eli ilmeisesti kumitiiviste? Selvä peli se on sitten iltahomma loppuviikosta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #274 : 06.09.2011, 12:00:41 »
Eli ilmeisesti kumitiiviste? Selvä peli se on sitten iltahomma loppuviikosta.

Tuohon menee aikaa n.15 minuuttia silmät kiinni ;)

E: Kumitiiviste tosiaan.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #275 : 06.09.2011, 12:02:33 »
Tuohon menee aikaa n.15 minuuttia silmät kiinni ;)

E: Kumitiiviste tosiaan.
Aina paranee, on se deekun viritys helppoa ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #276 : 06.09.2011, 15:01:01 »
Aina paranee, on se deekun viritys helppoa ;D

No huono viritys se kannen vaihto on sillä ei se tehoa lisää tuo päin vastoin. Ainoastaan savutus ja kulutus pienenee silloin kun ei ajeta ahdoilla... mutta vastaavasti alavääntö kärsii. Alavääntöä saa tietty lisäämällä perussyöttöä mutta sitten se on taas aivan sama vaikka olis se vaparinkin pumppu ;D Tämä on ainakin minun mielipide.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #277 : 06.09.2011, 15:10:13 »
No huono viritys se kannen vaihto on sillä ei se tehoa lisää tuo päin vastoin. Ainoastaan savutus ja kulutus pienenee silloin kun ei ajeta ahdoilla... mutta vastaavasti alavääntö kärsii. Alavääntöä saa tietty lisäämällä perussyöttöä mutta sitten se on taas aivan sama vaikka olis se vaparinkin pumppu ;D Tämä on ainakin minun mielipide.
Savutuksen vähentäminen normiajossa tarkoituksena, hetkellisesti (reissun takia). Ruuvi käännetään kyllä tappiin kun reissu heitetty  :2funny:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #278 : 08.09.2011, 21:50:59 »
Tänään uusi penkkireissu tehty, tälläkertaa tuloksena 254,5hv, eli alkuperäinen tavoite saavutettu :)
Kokoonpano siis:
d24tic perusmoottori
ahdin holset hx35w 12 pakopesällä
pakosarjasta erotettu 1,2,3 ja 4,5,6 toisistaan väliseinällä, eli jaetulle pakopesälle sopivaksi
600x450 kiinacooleri
pp-dieselin pumppu kiinapäällä
3"putki
kannen kanavia aavistuksen siistitty kun oli kerran auki.
ahtopaine noin 2bar
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #279 : 08.09.2011, 22:23:50 »
Onhan sieltä jo jonkin verran tehoakin tullut :o

Paljonkos väännöt oli ?


Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #280 : 08.09.2011, 22:50:44 »
Tänään uusi penkkireissu tehty, tälläkertaa tuloksena 254,5hv, eli alkuperäinen tavoite saavutettu :)
Kokoonpano siis:
d24tic perusmoottori
ahdin holset hx35w 12 pakopesällä
pakosarjasta erotettu 1,2,3 ja 4,5,6 toisistaan väliseinällä, eli jaetulle pakopesälle sopivaksi
600x450 kiinacooleri
pp-dieselin pumppu kiinapäällä
3"putki
kannen kanavia aavistuksen siistitty kun oli kerran auki.
ahtopaine noin 2bar

Hieno lukema! :) Paljon varttimailin loppunopeus?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #281 : 08.09.2011, 22:52:02 »
Onhan sieltä jo jonkin verran tehoakin tullut :o

Paljonkos väännöt oli ?

Tavoitteena oli kun auton ostin että jos sen 250hv saa rikki, tai edes 100hv/litra niin olen tyytyväinen. Tosin käyttöalue saisi olla laajempi. Eikä lisätehokaan ikinä pahitteeksi olisi, mutta esim isommalla ehtimella taas käytettävyys kärsii ja käyttöautonahan tuo paku mulla toimii.
Vääntöä ei saatu paperille kun ei saatu kierroslukutietoa penkissä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #282 : 08.09.2011, 23:01:32 »
Vääntöä ei saatu paperille kun ei saatu kierroslukutietoa penkissä.

Lässyn lässyn... :)  Kaideman penkitti monta vuotta sitten Harisella vakio-ahtimella reilu 190hv ja väännöt oli muistaakseni 360Nm. Elikä oikeasti tuossa autossa oli 150-160hv/360Nm kun penkki kusetti. Sulla on nyt taasen teholukema hurja mutta väännöt niin pienet ettei tohdi edes ilmoittaa. Eli taas penkki kusettaa! Jos todellista 254+hv niin varttimaili reilusti alle 14.5sek. Aikaa odotellessa...
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 23:05:24 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #283 : 08.09.2011, 23:02:54 »
Hieno lukema! :) Paljon varttimailin loppunopeus?

Kiitosta vaan  -H-
Vartilla en ole päässyt käymään uudella pumpulla, vanhalla jotain 143. Painava auto ja yksi ainoa veto, ekaa kertaa vartilla. Ja turha sanoa ettei kuski vaikuta loppunopeuteen, kaveri nimittäin veti pari lähtöä tolla mun volvolla eka alle kun itse ajoin Mantaa, niin kaverilla loppunopeus about 10km/h huonompi.

Niin ja siis vanhaan pumppuun verrattuna huipputeho kasvoi reilut 50 heppaa, eli eiköhän se parempaankin pysty, kunhan jossain pääsee koittamaan :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #284 : 08.09.2011, 23:05:32 »
Lässyn lässyn... kaideman penkitti monta vuotta sitten Harisella vakio-ahtimella reilu 190hv ja väännöt oli muistaakseni 360Nm. Elikä oikeasti tuossa autossa oli 150-160hv/360Nm kun penkki kusetti. Sulla on nyt taasen teholukema hurja mutta väännöt niin pienet ettei tohdi edes ilmoittaa. Eli taas kusee koko tulos! Jos todellista 254+hv niin varttimaili reilusti alle 14.5sek. Aikaa odotellessa...

No täällä on taas tutun lämmin vastaanotto kun jollain on ihan todellinen syy,
oli jo aiemmallakin kerralla. Ja muutenkinhan mies itse sanoo että auton pitää toimittaa
käyttiksen virkaa, mitä varttimaili tässä merkkaa?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Samppasport  Futurez