Autoracing  KL-varaosat

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886039 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #300 : 09.09.2011, 21:31:33 »
Ajossa lähtee siinä 3000 päälle vetämään kunnolla, sitä ennenkin jo tietysti ahtaa, mutta ei vielä kunnolla. noin 6000 asti riittää vetoa joten kuten.
Eli kyllä nää vermeet oikeesti tarttee jonkun muuttuvasiipisen tai muuten hifistellyn ahtimen, jos käyttöautona pitää ja tahtoo merkittävästi vakiota enemmän vetoja... Vakiona toki tehokasta vetoaluetta ei ole, mutta on tuo vähän korkealta dieselille jos 3000 alkaa tosissaan vetämään. 
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #301 : 09.09.2011, 21:52:19 »
Eli kyllä nää vermeet oikeesti tarttee jonkun muuttuvasiipisen tai muuten hifistellyn ahtimen, jos käyttöautona pitää ja tahtoo merkittävästi vakiota enemmän vetoja... Vakiona toki tehokasta vetoaluetta ei ole, mutta on tuo vähän korkealta dieselille jos 3000 alkaa tosissaan vetämään.

Kyllä tää mulla ainakin käyttöautona toimii, jo pitkän aikaa ainoana sellaisena :D
Ajellaanhan näillä vapareinakin ;) Eikä tässä missään kohtaa varmaan vähempää taida olla kun vakiossa, ylemmäs vain on tullut enemmän lisää kuin alemmas.. Eli riippuu omista mieltymyksistä, miten laajaa vääntöä vaatii.
Mutta jos laajaa käyttöaluetta haluaa niin pienemmälläkin ahtimella päästään varmasti sinne 200hv yli. Esim garretin GT32 herää varmasti alempaa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #302 : 09.09.2011, 21:55:10 »
Ei muuta kun videoo vaan... :) Vaikka 0-200km/h mittaristoa kuvaten ja mittarivirhe huomioon ottaen. Siittä saa jokainen kellotettua omat lukemansa ;)

Mutta eihän niin lujaa saa ajaa kun suljetulla aluella ;)

Täytyy kokeilla jotain kun on kuivaa keliä. Äsken yritin tossa kuvata 80-120, mutta aika hankala siitä on kunnon aikaa saada. jotain alle 4s se näyttäisi olevan mutta paha sanoa sen tarkemmin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #303 : 09.09.2011, 21:56:29 »
2kohtuullista juuttuvasiipistä olis varmaan optimi.

Mutta se on taas makuasia mistä tykkää käyttiksessä, mutta siis jos toi olis ihan kuollu 3krpm asti ni olis aika kamala käytössä  :2funny: sais aina kepittää pienempää ku tars liikkua....
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #304 : 09.09.2011, 22:36:55 »
Mutta se on taas makuasia mistä tykkää käyttiksessä, mutta siis jos toi olis ihan kuollu 3krpm asti ni olis aika kamala käytössä  :2funny: sais aina kepittää pienempää ku tars liikkua....

Kuulostaa vakio B19ET:ltä ;D

E:Sellaista toi ST homma oikeasti on. Alhaalla ei juuri mitään, ylhäällä niin p*rkeleesti. Ja alhaallakin jotain mut se savun määrää ni huh ;D
« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 09:31:27 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #305 : 10.09.2011, 09:43:44 »
Äsken yritin tossa kuvata 80-120, mutta aika hankala siitä on kunnon aikaa saada. jotain alle 4s se näyttäisi olevan mutta paha sanoa sen tarkemmin.

On siellä sit ainakin enemmän voimaa ku mulla oli... 4.1sek 80-120. Vakio ahtimella tais olla ~6sek. Olis tarvinnu mitata vielä aikoina ennen ahdintakin, tuskinpa olis 15 sekunttia riittäny ;D

Täytyy katella aikoja kans omasta farkusta kun saa kytkimen pitämään. Nostin ahdot 0,7->1,2bar ja ruuvasin syöttöä oikein kunnolla lisää ni enää ei pidä kytkin kun 1 ja 2 vaihteilla :D Välijäähdytintä vielä kaipailis mutta ilmankin toimii kun ei ota pitkiä vetoja tai montaa lyhyttä peräkkäin.

R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #306 : 10.09.2011, 12:27:06 »
Kuulostaa vakio B19ET:ltä ;D

E:Sellaista toi ST homma oikeasti on. Alhaalla ei juuri mitään, ylhäällä niin p*rkeleesti. Ja alhaallakin jotain mut se savun määrää ni huh ;D

Paitsi rakentamalla. Esim. kunnollinen VNT-ahdin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #307 : 10.09.2011, 13:09:37 »
Paitsi rakentamalla. Esim. kunnollinen VNT-ahdin.

Joo mutta sit ei taas kestä alakerta... paitsi että senkin voi tietty vahvistaa :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #308 : 10.09.2011, 13:16:07 »
Joo mutta sit ei taas kestä alakerta... paitsi että senkin voi tietty vahvistaa :)

Ei kai d24 ole mikään poikkeus alakerran vahvistamisesta, vahvistetaan niitä muissakin.
Unohdetaan se mersu nyt hetkeksi. Mielestäni ST-käsitteeseen mahtuu muutakin
kuin isompi pumppu ja isompi turbo?

Ihan OT:na, kaikki aina puhuu ettei d24 alakerta kestä, mutta itse ainakaan en ole onnistunut
löytämään yhtäkään kuvaa hajotetusta d24 alakerrasta, joka on rikottu liiallisella
alaväännöllä? VNT:llä varmasti pystyisi myös saavuttamaan sähköisesti ohjattuna
alhaalta esim samanlaisen vääntökäyrän nousun mitä saa t03:lla 1.0bar:illa, eikä tämä
ole rikkonut alakertoja. Ja sitten ylempänä avataan enempi siipiä, ts. ei kasvatettaisi
pakopesän a/r-suhdetta lineaarisesti vaan epälineaarisesti.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #309 : 10.09.2011, 15:16:27 »
On siellä sit ainakin enemmän voimaa ku mulla oli... 4.1sek 80-120. Vakio ahtimella tais olla ~6sek. Olis tarvinnu mitata vielä aikoina ennen ahdintakin, tuskinpa olis 15 sekunttia riittäny ;D
Vapari d24 on muistaakseni 80-120, joku 9s tjsp. On mulla jossain videokin, tarvii luntata.
Vtut ees ollu, kun 17s....  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #310 : 10.09.2011, 15:27:23 »
Vapari d24 on muistaakseni 80-120, joku 9s tjsp. On mulla jossain videokin, tarvii luntata.
Vtut ees ollu, kun 17s....  :2funny:
6-ovisen 740 korissa vaparisoidulla (turbovika) D24T:llä 60-120 noin 29s... Nauratti kyllä kovastikin ::).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #311 : 10.09.2011, 16:02:43 »
Vapari d24
17s....  :2funny:

No jotain tollaista ajattelinkin ;D Vaikka aikaisemmin tuossa yksi älynväläys kirjoitteli että nilitän kun en ole saanut omaa nokilekaa vetämään mutta mun mielestä ~4 sekunttia kuulostaa aika hyvältä ~17 sekunttiin verrattuna. Että kai se johonkin veti sentään ;)

T: The EX D24Virittäjä

E: Huomenna vois tarkastaa oman D24T:n kiihtyvyyden 80-120km/h :)

« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 16:05:20 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #312 : 10.09.2011, 16:04:54 »
Milläs vaihteella olette noita 80-120km/h aikoja vetäneet ?

ainakin tuolla omalla on kiitos tiheän perän vähän huono vetää tuo väli kun 4 on liian lyhyt ja vitonen liian pitkä ::)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #313 : 10.09.2011, 16:08:43 »
Milläs vaihteella olette noita 80-120km/h aikoja vetäneet ?

ainakin tuolla omalla on kiitos tiheän perän vähän huono vetää tuo väli kun 4 on liian lyhyt ja vitonen liian pitkä ::)
Varmaankin nelosella tai 3-4 vaihtaen ;) Vitonen tosiaan liian pitkä ja kolmonen saattaa jäädä lyhyeksi kun todellista nopeutta on 120km/h... siittähän se ST:n veto vasta alkaakin kun saa nelosen sisään.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #314 : 10.09.2011, 17:13:59 »
Paitsi rakentamalla. Esim. kunnollinen VNT-ahdin.

Jospa rakentaisi sarja-ahdetun niin ei tarvi leikkiä vnt-leluilla?
Holset siellä lukee..

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron