Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #315 : 10.09.2011, 20:37:54 »
Milläs vaihteella olette noita 80-120km/h aikoja vetäneet ?
Vaparina näkyy viteolla 4->5
Nelosella ei jaksanu nykiä kun reiluun satkuun, niin tars siinä viskoa vitoselle.
Nimim. 4.1 tai 4.3 perä...
Sen takia toi on noin hidas verrattuna tehoon vartilla kun varttimaililla tarvii ny ahdettunakin viskoa vitosta, jossain 125kmhssa, ja 128.01 oli muistaakseni parhaat loppunopeudet.  :2funny: Ja millään vaihteella ei oikeen riitä tehoalue, kun t03sella vetää jonkun ->4500rpm, kun ei toi ees kierrä kun alle 5000rpm, ny lyhyt perä + onneton käyttöalue muutenkin, ei oikeen sovi yhteen noin performancemielessä tulee nii pal kepitettävää  :idiot2:

Voi vähän varttimailiperformanssikin parantua kun saa ton 3.31 perän jossain vaiheessa auton alle, niin nykynen vitoselle vaihtokohta pompsahtaakin johonkin 150kmh luokkaan niin ei tarvii noilla tehoilla vitosta viskoa kehiin, ja pysytään pitempään tehoalueella.  :hello:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #316 : 11.09.2011, 13:58:19 »
Mielestäni ST-käsitteeseen mahtuu muutakin
kuin isompi pumppu ja isompi turbo?
Ei lienet muuta määritettä kuin 100kw/litra

Eli vakiodeekuun 240kw = 326hv  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #317 : 11.09.2011, 14:11:45 »
Ei lienet muuta määritettä kuin 100kw/litra

Eli vakiodeekuun 240kw = 326hv  :)

Nyyt et tainnu ihan ymmärtää.. ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #318 : 17.09.2011, 20:22:40 »
Laitampa pitkästä aikaa väliaika päivityksen tänne omasta projektista. Elikkä viime käynnistyksen yhteydessä kone alko jumittaan ja joku aika sitte purin alakerran niin yks kiertokangen laakerihan sieltä oli ihan seulana ja viereinen runkolaakeriki oli jumissa kampurassa mut lähti sievästi napauttamalla irti. Purin sit toisen alakerran ja siitä oli männän rengas poikki ja kampurassa runkolaakereiden kauloissa rannut ja runkolaakerit palasina. Hain iltasella yhen lohkon lisää josta otan kampuran ja ainaki yhen runkolaakerin ja vaihan yhen kangen. Huomenna ois tarkotus saaha alakerta nippuun ja mahollisesti kansi päälle. Jospa tässä piakkoin pääsis kokeileen käymään. Kannenpultteja ei oo uusia mut tarkotus ois hommata 12.9 pultit niin ei tarvis joka kerta uusia ku epäilen et kone tulee oleen usemman kerran osina kunhan aletaan hakemaan kestävyyden rajoja.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #319 : 17.09.2011, 21:37:45 »
moro!

hommasin uuden käyttiksen elikkäs 940 D24TIC pakettiauto

autossa kiinni

-Garrett GT32 turbo
-Iso alumiinicuuleri 450x300x76mm
-PP-dieselin 12mm pumppu
-76mm putkisto kahdella vaimentimella
-sähköinen siirtopumppu
-green kartiosuodatin
-Sachs SRE jäykkä asetelma
-m47 laatikko  :2funny: (kolmosen laukeamista odotellessa  ::))
-syöttöä lisätty
-ahtopaineet jotai yli 2bar (tarkalleen ei tiedä kun ahtomittari loppuu 2bariin, luulisin että 2.5bar suurinpiirtein. pitää tehdas mittarilla tarkastaa kun kerkiää)

mitäs veikkaatte että on tehoja, penkissä ei ole käyty ja myyjä epäili että +250hp ?
osaatteko vääntöä arvella ?

teillä jos on samanlaisia ollut niin ajattelin jos tietäisitte.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #320 : 17.09.2011, 21:49:08 »
Yli 200hv ja alta 500Nm.
Näin veikkaan. Joo erittäin hyvä laatikko alla,
ei muutaku vahvempaa ettiin, m90 dieselin kykäkopal vaan hiukka harvinainen
myynnissä olevaks.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #321 : 17.09.2011, 22:12:35 »
niin ja M90 on sitten kiinteällä kytkinkopalla, eli sitä ei pysty vaihtamaan päikseen noiden diesel, tina ja vinokone mallisten kesken ::)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #322 : 17.09.2011, 22:18:13 »
Jos siellä on m47 ja pitävä kytkin, niin siellä on alle 400Nm tai sitten se vääntö tulee jossain kovin korkeella  ;D

skebazu ei muuta ku penkkiin ja koittaa rikkoa tota J_lanttolan lukemaa, siinähän lanttolalla on tällä hetkellä todistetusti vrcf:n tehokkain d24.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #323 : 18.09.2011, 00:53:18 »
Jos siellä on m47 ja pitävä kytkin, niin siellä on alle 400Nm tai sitten se vääntö tulee jossain kovin korkeella  ;D

no korkealla tulee joo, ensin tuntuu ihan normaali tehoiselta mutta kun kierrokset ovat 3000rpm niin se on menoa ja 3500rmp on jo paskat housuissa  :)

en ihan lähe uskomaan tuota alle 400nm

mutta penkissähän tuo pitäisi käydä toteamassa turhaan sitä oikeastaan tästä sen suurempaa juttua tekee kunhan kysyin, että onkos jollain ollu samoja virityksiä ja käynyt penkissä.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #324 : 18.09.2011, 10:52:44 »
moro!

hommasin uuden käyttiksen elikkäs 940 D24TIC pakettiauto

autossa kiinni

-Garrett GT32 turbo
-Iso alumiinicuuleri 450x300x76mm
-PP-dieselin 12mm pumppu
-76mm putkisto kahdella vaimentimella
-sähköinen siirtopumppu
-green kartiosuodatin
-Sachs SRE jäykkä asetelma
-m47 laatikko  :2funny: (kolmosen laukeamista odotellessa  ::))
-syöttöä lisätty
-ahtopaineet jotai yli 2bar (tarkalleen ei tiedä kun ahtomittari loppuu 2bariin, luulisin että 2.5bar suurinpiirtein. pitää tehdas mittarilla tarkastaa kun kerkiää)

mitäs veikkaatte että on tehoja, penkissä ei ole käyty ja myyjä epäili että +250hp ?
osaatteko vääntöä arvella ?

teillä jos on samanlaisia ollut niin ajattelin jos tietäisitte.

Onnea uudelle autolle  -H-
Mistä päin muuten ostit? Minkä värinen?

Mullahan on muuten aikalailla sama kokoonpano, mutta ilman erillistä siirtopumppua, putkisto yhdellä vaimentimella ja ahtimena jonkun verran suurempaa kokoluokkaa oleva hx35.
Mulla väännöt oli hiukan yli 400nm välitysten, nopeuden ja tehokäyrän mukaan laskettuna, eli kyllä sulla varmaan enemmän on kun ahdin tod näk herää hiukan alempaa.
Kytkinhän sulla on sama kun mulla ja se kestää kyllä yli 400nm, laatikkokin voi sen kestää ainakin jonkun aikaa kun ei oikeen revittele varsinkaan kolmosella.

Tehot riippuu vähän miten pumppu ja ahdin piisaa.. Itse olen ajanut max 2 bar paineilla ja siinä oli sen 255, mutta mulla ongelmana että kun ahdin herää niin sitten alkaakin tehokäyrä hiipua, johtuuko sitten pumpusta vai mistä, sitä en tiedä.
Jos se vetää iloisesti ylös asti niin pitäisi se yli 250hv irrota, ehkä..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #325 : 18.09.2011, 11:22:09 »
Onnea uudelle autolle  -H-
Mistä päin muuten ostit? Minkä värinen?

Mullahan on muuten aikalailla sama kokoonpano, mutta ilman erillistä siirtopumppua, putkisto yhdellä vaimentimella ja ahtimena jonkun verran suurempaa kokoluokkaa oleva hx35.
Mulla väännöt oli hiukan yli 400nm välitysten, nopeuden ja tehokäyrän mukaan laskettuna, eli kyllä sulla varmaan enemmän on kun ahdin tod näk herää hiukan alempaa.
Kytkinhän sulla on sama kun mulla ja se kestää kyllä yli 400nm, laatikkokin voi sen kestää ainakin jonkun aikaa kun ei oikeen revittele varsinkaan kolmosella.

Tehot riippuu vähän miten pumppu ja ahdin piisaa.. Itse olen ajanut max 2 bar paineilla ja siinä oli sen 255, mutta mulla ongelmana että kun ahdin herää niin sitten alkaakin tehokäyrä hiipua, johtuuko sitten pumpusta vai mistä, sitä en tiedä.
Jos se vetää iloisesti ylös asti niin pitäisi se yli 250hv irrota, ehkä..

Kiitos

kyllä se vetää iloisesti ylös asti, ei siis rupea loppuun päin hyytymään vaan meno tuntuu kohenevan koko ajan, kierrokset vaan loppuvat kesken  :D

myyjä sanoi että on rikkonut jo yhden m47 laatikon ja tuo olis nyt se toka joka on menossa, ja kertoi myös tuosta kolmosesta, ettei sillä ole uskaltanut enään revitellä alakierroksilla, ite oon kolmosenki vetäny alusta loppuun siten että kakkosen kierrättää ensin ihan tappiin -> nopeata kolmoselle, kierrokset ei kerkeä paljon laskea ja kaasu pohjaan :) eli että siellä olis aina valmiina jo korkealla kierrokset. mutta pitää siis olla tarkkana kolmosen kanssa jatkossakin.

ahtopaineet on kakkosella sen karvan verran vajaa 2bar mutta kolmosella ja nelosella ahtopaine ylittää tuon 2bar jonka mittari maksimissaan näyttää, eli ei tarkempaa tietoa.

mustaa pukkaa pirusti putkesta heti 3000rpm jälkeen  ::)


jalasjärveltä/kauhajoelta ostin

E: tuli muuten semmonen mieleen että tuossa ei ole visko flektiä... sähköflekti on joskus ollut kiinni kun näkyy jäähdytys putkessa anturi olevan kiinni ja kun myyjältä sähköflektin sain kerta mukaan.
 kannattaakohan kuitenkin asentaa tuo sähköflekti takaisin, syytä en tiedä miksi se on pois otettu. lämmöt kyllä pysyy max puolessa välissä ja matka ajossa vähän sen alle. öljylämmöt 80astetta

terveisin nimimerkki: ei_diesel_tietoutta
« Viimeksi muokattu: 18.09.2011, 14:03:16 kirjoittanut skebazu »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #326 : 18.09.2011, 15:07:52 »
Eli tää on vissiinkin se Tuomiston vanha? Harkitsin tota itsekin ostaa joskus vuosi sitten, mutta sattui toi punanen tulla niin sopivasti vastaan niin hainkin sen.
Eikös laatikko ole kuitenkin m46? Taitaa olla jopa mun vanha loota :D

Tuskin se sitä sähköflektiä tarvitsee pakosti, koska ajossahan ajoviima jäähdyttää ja tyhjäkäynnillä tuottaa sen verran vähän lämpöä. Kesällä kuumilla keleillä voi olla tarpeellinen ehkä mutta talvella tuskin. Seurailee vähän miten lämmöt käyttäytyy, jos ne alkaa nousta yli puolenvälin tyhjäkäynnillä käyttäessä niin sitten se kannattaa laittaa. Vaan eipä siitä muutenkaan haittaa ole. Onko sille valmiit kiinnitykset olemassa?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #327 : 18.09.2011, 17:05:46 »
Eikös laatikko ole kuitenkin m46? Taitaa olla jopa mun vanha loota :D

Joo kyllä se m46 on eli nappivitonen.

edit : ja kyllä, tuomistolta haettiin
« Viimeksi muokattu: 18.09.2011, 17:08:16 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #328 : 18.09.2011, 18:34:21 »
VRG-538, toihan on tuo caidemanin exä.
Muuttunu näemmä caidemanin jälkeen pakettiautoksi.  :o


Ton jälkeen vissiin ahtoja vähän lisäilty....

Ei varmaan ollu enää kovin kallis peli. Onko vielä sielä tämä pakosarja?:

Kun joku koitti tota sarjaa joskus vuos sitten myydä mulle, että onko sinne jotain parempaa väännetty tilalle, vai onko toi sielä yhä.

Ja ny ku kuva todisti ex-caidemaniksi, niin joo, siellä on m46, ja sitten tiedänkin että yli 400Nm ja siinä on laatikko, jopa m46 kovilla, jos repii menemään noilla väännöillä.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2011, 18:36:01 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #329 : 18.09.2011, 19:06:08 »
ahtomittari menee tuohon "BOOST" kohtaan elikkä varmaan 2.3bar? Ja ei ole tuota pakosarjaa. taitaa olla vakio nyt..
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Futurez  Kulkukoira