Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 890801 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #555 : 23.12.2011, 16:12:24 »
Hyvä pointti. Mutta eikös siinä pitäis olla aika törkeen tiuha perä ettei vauhti piisaa, vaikka olis vain 4-v lootakin?

Tiheä perä ja 4-lovinen loota... ei se välttämättä muuta tarvi että vetävät loppuu 150km/h jälkeen? Kulkee tietty kovempaakin mut 402 metrillä ei oo hirveesti aikaa odotella.

Olis kyllä hauska kuulla tosta vehkeestä enemmän. Ei ilmeisesti katulaillinen kun varttimaili repäisyt ajettu siirtokilvillä?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #556 : 24.12.2011, 21:18:56 »
Eipäs herää sepelimylly tuolla 12mm nestepäällä, pumppu imee mutta suutinputkista ei tule tipan tippaa pitkälläkään sahaamisella. Kahesti jo purkanu ja kasannu mutta ei löydy vikaa

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #557 : 24.12.2011, 21:27:25 »
Hyvä pointti. Mutta eikös siinä pitäis olla aika törkeen tiuha perä ettei vauhti piisaa, vaikka olis vain 4-v lootakin? 5-vaihteisesta puhumattakaan.
Mulla joutu ainakin 128kmhssa(nykysessä loppunopeudessa) heittää jo vitoselle.
Lienee 4.1 tai 4.3perä. Toihan vetää johki 4500rpm asti, eikä tosiaan kierrä kun 4970rpm vaikka kikkailis kuinka  :P

Tästä syystä 3.31 perä oottelee tossa että joku jaksais lukottaa ja asentaa.
Jolla 4500rpm olis nelosella jo 153kmh, voi vaikuttaa aika positiivisesti varttiaikaan, kun ei tarvii vitosta kaivella esiin viimesellä parilla kymmenellä metrillä ja saa vedettyä pitempään sillä kuuluisalla väännöllä. Ennen pitkän perän laittoa ei voi ees harkita getragin asentamista, kun muuten motarilla 120kmhssä jenkoja joku 4300  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #558 : 24.12.2011, 21:42:31 »
Eipäs herää sepelimylly tuolla 12mm nestepäällä, pumppu imee mutta suutinputkista ei tule tipan tippaa pitkälläkään sahaamisella. Kahesti jo purkanu ja kasannu mutta ei löydy vikaa

Kuulostais siltä ettei sammutinsolenoidille tuu 12 volttia... voisko olla noin helppo vika? Äkkiä lähtee selvittämään vikaa sen vaikeimman kautta jos turhaantuu ku ei ala savua tulemaan putken päästä ;)

E: Tai sitten se solenoidi on rikki/jumissa. Mulla on joskus jumittanu tuo sillain päin ettei auto sammu vaikka avaimesta kääntää :)
« Viimeksi muokattu: 24.12.2011, 21:46:01 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #559 : 24.12.2011, 22:03:43 »
Kuulostais siltä ettei sammutinsolenoidille tuu 12 volttia... voisko olla noin helppo vika? Äkkiä lähtee selvittämään vikaa sen vaikeimman kautta jos turhaantuu ku ei ala savua tulemaan putken päästä ;)

E: Tai sitten se solenoidi on rikki/jumissa. Mulla on joskus jumittanu tuo sillain päin ettei auto sammu vaikka avaimesta kääntää :)
kyllä se ainaki naksahtelee kun käyttää johtoa poissa ja pistää takasin, eli pitäs toimia?
onkos muita hyviä vikakohteita ???

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #560 : 24.12.2011, 23:51:11 »
Eipäs herää sepelimylly tuolla 12mm nestepäällä, pumppu imee mutta suutinputkista ei tule tipan tippaa pitkälläkään sahaamisella. Kahesti jo purkanu ja kasannu mutta ei löydy vikaa

Tuleeko siis paluupuolelta ainetta ulos? Vai miten totesit että imee?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #561 : 24.12.2011, 23:57:05 »
Mulla joutu ainakin 128kmhssa(nykysessä loppunopeudessa) heittää jo vitoselle.
Lienee 4.1 tai 4.3perä. Toihan vetää johki 4500rpm asti, eikä tosiaan kierrä kun 4970rpm vaikka kikkailis kuinka  :P

Tästä syystä 3.31 perä oottelee tossa että joku jaksais lukottaa ja asentaa.
Jolla 4500rpm olis nelosella jo 153kmh, voi vaikuttaa aika positiivisesti varttiaikaan, kun ei tarvii vitosta kaivella esiin viimesellä parilla kymmenellä metrillä ja saa vedettyä pitempään sillä kuuluisalla väännöllä. Ennen pitkän perän laittoa ei voi ees harkita getragin asentamista, kun muuten motarilla 120kmhssä jenkoja joku 4300  :2funny:

Miten sulla noin vähän kiertää? Mulla vetää oman jenkamittarin mukaan yli 6000rpm, mutta se näyttää hiukan liikaa. Todellisia kierroksiakin kuitenkin yli 5500.
Ainakin perinteisellä yhden ahtimen tekniikalla yli 300hv tehoihin tarvitaan sen kokoluokan ahdin että herääminen on niin myöhäistä, että edes jonkinlaiseen vetoalueeseen tarvitaan vetäviä reilusti enemmän kun 4500. Tosin kuten sanoin, paha tuosta valkosesta farkusta on mitään sanoa kun ei tiedä mitä tekniikkaa sieltä löytyy. Voihan se ollakin ettei kierrokset riitä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #562 : 25.12.2011, 00:17:53 »
Tuleeko siis paluupuolelta ainetta ulos? Vai miten totesit että imee?
pumppu oli ihan täynnä kun sen avasin taas, mutta suutinputkista ei vaan tule mitään.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #563 : 25.12.2011, 00:51:30 »
pumppu oli ihan täynnä kun sen avasin taas, mutta suutinputkista ei vaan tule mitään.
Ja nestepää liikkuu kuitenkin? Itse katsoisin eka sen solenoidin vielä varmuudeksi, vaikka luulisikin kyllä että toimii jos kerran naksuu. Mutta kaikista helpoin tarkistaa.
Ootko ottanut paluuletkua irti pumpusta ja katsonut tuleeko sieltä ainetta?
Jos kaikki on kasattu niinkun alunperinkin ja k-mitta on kohdallaan niin ideat loppuu.
pitkän startinhan se tosiaan vaatii eikä aina tahdo ilmata siltikään itseänsä mutta jos tosiaan pumppussa asti jo on ainetta niin siitä eteenpäinhän sen pitäisi kyllä alkaa jo liikkumaan. Vaikein osuus on saada aine pumpulle asti.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #564 : 25.12.2011, 10:59:05 »
Miten sulla noin vähän kiertää?.
En tiiä mutta oon vaan ihan tyytyväinen ettei katsurin tarvee särkeä.  :P Ja tosiaan kun soppaloppuu nytten jo 4tonnista ylöspäin ajossa kun ei oo ahdonalaista, niin ei sen tarvii kiertääkkään.

Jossain vaiheessa tässä kun tdpumpun ja nestepään naittaa keskenään niin pitää gurulle sanoa että säätää sellaseks ettei kierrä juuri enempää kuin nytten.

pitkän startinhan se tosiaan vaatii
Monestihan jo pelkän suutinputkien matkan ilmanpoisto jossei ite auta vie akullisen, eli ihan kätevää nää "itseilmaavat"  :P
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #565 : 25.12.2011, 11:19:05 »
pumppu oli ihan täynnä kun sen avasin taas, mutta suutinputkista ei vaan tule mitään.
Tee eriliset letkut pulloon meno ja paluu, turha hankuuttaa sitä pumppua tyhjänä montaa kertaa  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #566 : 25.12.2011, 11:35:16 »
Ja nestepää liikkuu kuitenkin? Itse katsoisin eka sen solenoidin vielä varmuudeksi, vaikka luulisikin kyllä että toimii jos kerran naksuu. Mutta kaikista helpoin tarkistaa.
Ootko ottanut paluuletkua irti pumpusta ja katsonut tuleeko sieltä ainetta?
Jos kaikki on kasattu niinkun alunperinkin ja k-mitta on kohdallaan niin ideat loppuu.
pitkän startinhan se tosiaan vaatii eikä aina tahdo ilmata siltikään itseänsä mutta jos tosiaan pumppussa asti jo on ainetta niin siitä eteenpäinhän sen pitäisi kyllä alkaa jo liikkumaan. Vaikein osuus on saada aine pumpulle asti.
paluuletkustakin tulee ainetta kyllä, solenoidinkin tarkistin vielä, sekin pelittää.
alkaa kohta ideat olla vähissä, pumppu taas irti ja eikun auki ja tutkimaan ::)

Tee eriliset letkut pulloon meno ja paluu, turha hankuuttaa sitä pumppua tyhjänä montaa kertaa  ;)
minä oon kaatanu aina sen pumpun melkein täyteen pullosta ja sitten letkut kiinni ;)

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #567 : 25.12.2011, 12:44:48 »
Olis kyllä hauska kuulla tosta vehkeestä enemmän. Ei ilmeisesti katulaillinen kun varttimaili repäisyt ajettu siirtokilvillä?
Lienee yhtä laillinen kuin kaikki muutkin viritetyt autot tässä maassa.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #568 : 25.12.2011, 14:46:30 »
En tiiä mutta oon vaan ihan tyytyväinen ettei katsurin tarvee särkeä.  :P Ja tosiaan kun soppaloppuu nytten jo 4tonnista ylöspäin ajossa kun ei oo ahdonalaista, niin ei sen tarvii kiertääkkään.

Jossain vaiheessa tässä kun tdpumpun ja nestepään naittaa keskenään niin pitää gurulle sanoa että säätää sellaseks ettei kierrä juuri enempää kuin nytten.

Se on tietysti mistä itse tykkää :) En itsekään mitään yli 6000 rpm halua tuota kierrättää kun venakoneisto on vakio ja tasapainotuskaan tuskin huippuluokkaa, mutta niin myöhään heräävällä ahtimella mitä tuo hx35, täytyy vetoaluetta kasvattaa yläpäästä, että säilyy käyttömukavuus.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #569 : 25.12.2011, 15:58:38 »
mutta niin myöhään heräävällä ahtimella mitä tuo hx35
Siksi alunperin ajatuksena oli se he221w, mutta taloudelliset seikat pakotti laittaan sen kiertoon sillon. Nyt kun jossain vaiheessa on mahdollisuus sijottaa taas tuohon pommiin, niin ahtimeksi tulee todennäköisesti juuri tuo ei niin hyvä ratkaisu eli hx35. He221w olis isolla pakopesällä riittäny johonkin 260hepan paikkeille, ja silti herääminen katotaan kellosta eikä kalenterista  :P
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy