Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #615 : 03.01.2012, 10:47:06 »
sama kuin mulla, herää sitten vasta 3000rpm

jos tavoite vain 200hp niin pienempi mukavempi

millanen pakosarja sulla on? paljon on lukemat..230-240hp?
oukei..no onko ehdotuksia? toi T3/T4 tuliki jo..

Onko ne t3 vakioturbot ihan onnettomia?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #616 : 03.01.2012, 10:53:17 »
millanen pakosarja sulla on? paljon on lukemat..230-240hp?
oukei..no onko ehdotuksia? toi T3/T4 tuliki jo..

Onko ne t3 vakioturbot ihan onnettomia?

vakiopakosarjalla, kato toi allekkirjoituksen showroom linkki niin näet speksit.

kysy ahdinta myös tuolla topickissa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6706.75;topicseen
tuntuu että tätä topickia seurailee vain nämä diesel virittäjät, tuota seuraa semmoisetkin jotka osaisi neuvoa tuossa ahdin valinnassa. ja nyt en tarkoita ettei täältä muka ketään osaisi  ;)

oma mielipide että saisi olla hieman pienempi kuin GT32 (jos et hae kuin 200hp), mutta en arvaile että mikä sitten olisi hyvä
« Viimeksi muokattu: 03.01.2012, 10:59:16 kirjoittanut skebazu »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #617 : 03.01.2012, 14:54:45 »
Pörrr, ei voinu vastustaa kiusausta, tilasimpa nipun noita korkeenostosia nokkalevyjä  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #618 : 03.01.2012, 16:11:22 »
945 dieselistä on T3/T4 ahtimella saatu 12mm nestepään kanssa lukemat: 187 Hv / 306 Nm

http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_D24TIC/viritys/ahdin.htm

että tuo taitaisi olla aika hyvä 200hv tehoihinkin...

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #619 : 03.01.2012, 19:26:43 »
945 dieselistä on T3/T4 ahtimella saatu 12mm nestepään kanssa lukemat: 187 Hv / 306 Nm

J*malauta noi vanhat automaattilaatikot syö hevosia ja vääntöö :D
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #620 : 03.01.2012, 21:14:14 »
945 dieselistä on T3/T4 ahtimella saatu 12mm nestepään kanssa lukemat: 187 Hv / 306 Nm

http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_D24TIC/viritys/ahdin.htm

että tuo taitaisi olla aika hyvä 200hv tehoihinkin...

jeps, paljonko ahtoja?

Sais vain jostain edullisesti tollasen T3/T4:sen.. :s
Tuolla turbo-topicissa ehdoteltiin myös mitsun 18T 7 pesällä, mutta katotaan nytte mikä sattuu ekana kohdalleen.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #621 : 03.01.2012, 21:29:12 »
jeps, paljonko ahtoja?
"Aika lailla valmista, tehot mitataan toukokuussa Volvo-kerhon mittauspäivillä. Ahdot sovitettiin bleederillä 1,0 - 1,2 bar tienoille ja alkukokemukset ovat sangen positiivisia."
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #622 : 04.01.2012, 00:51:34 »
J*malauta noi vanhat automaattilaatikot syö hevosia ja vääntöö :D
Onneksi oma deeku on M90 vaihteistolla 8)

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #623 : 05.01.2012, 23:48:22 »
miten tuo m46 kestää penkissä vejättää 4 vaihteella ku tarvis kohta penkkilaput tuolle turbolle ja välijäähylle ja vois kokkeilla samalla että mitä sieltä irtoaa...

sehän on suora tuo nelonen että luulis kestävän vääntöjä jonku verran.. ei haluttais taas pistää laatikkoa palasiksi noilla väännöillä :buck2:

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #624 : 06.01.2012, 02:13:20 »
miten tuo m46 kestää penkissä vejättää 4 vaihteella ku tarvis kohta penkkilaput tuolle turbolle ja välijäähylle ja vois kokkeilla samalla että mitä sieltä irtoaa...

sehän on suora tuo nelonen että luulis kestävän vääntöjä jonku verran.. ei haluttais taas pistää laatikkoa palasiksi noilla väännöillä :buck2:

Ei se nyt penkkivedossa hajoo hölömö ;) Eikä nelonen noista muutenka hajoo vaan kolmonen...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #625 : 06.01.2012, 09:55:50 »
Ei se nyt penkkivedossa hajoo hölömö ;) Eikä nelonen noista muutenka hajoo vaan kolmonen...
Eikä kolmonenkaan vaan apuakseli  :-\ eiku....

alarli00, ei mitään ongelmaa 350Nm väännöillä peNkissä m46, eikä näytä oikeasti paljon vääntävilläkään olevan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #626 : 07.01.2012, 14:46:29 »
Noniin selvis muuten se pumppu ongelmakin, tuo tehdas uusi 12mm nestepää on väljä :facepalm:
ihmekkään jos ei polttoaine tule paineella, vanha 10m nestepää on ihan eritiukka, mitenkähän tuo käyttäytys vakio nestepää jyrkällä nokkalevyllä? tuli se k-mitan säätöprikka hiottua jo oikeisiin mittoihin..

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #627 : 07.01.2012, 20:15:37 »
Noniin selvis muuten se pumppu ongelmakin, tuo tehdas uusi 12mm nestepää on väljä :facepalm:

Ei muutaku reklamaatiota !
Onko bosch vai kiinalainen ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #628 : 07.01.2012, 20:54:35 »
kiinalainen.  jäi sellainen kuva noiden kahden kiinanpään vertailusta, että siellä tehtaalla on kaksi laatikkoa vaikka nyt potskin hylättyjä kiinanpäitä  toisessa männät ja toisessa itse nestepää. siellä joku kiinalainen sitten koittaa löytää urakkatahtiin ne suunnilleen sopivat parit ja myyntiin :idiot2: 

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #629 : 08.01.2012, 12:31:55 »
Saako noita nestepäitä mistään Suomen verkkokaupasta tai myymälästä..? Ku tuntuu et kaikki vaan tilaa kiinasta tai sitten noi dieselkorjaamot hommaa nestepäät jostain tukusta..

Ku aattelin et vois itte yrittä laittaa paikalleen tai sitte viedä toho kaverin velipojalle niin vois irrota vähän halvemmalla. Se on autoasentaja ja tuleva insinööri + pulling virittäjä niin eiköhän seki homman osaa.. :D riippuu toki hinnasta.. Halvin minkä tähän asti oon kuullu niin on PP-dieselin 250€ 12mm nestepää + asennus..

Onko tietoa viel halvemmasta? Eiks noi nestepäät oo jtn 120-150€ luokkaa..?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Ateho  Elekma