Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #795 : 04.07.2012, 15:04:32 »
sen mitä hx35 1,5bar ahdoilla, coolerilla ja 10mm nestepäällä ja 3" rännillä ny saakaaa tehoja..

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #796 : 04.07.2012, 16:06:39 »
sen mitä hx35 1,5bar ahdoilla, coolerilla ja 10mm nestepäällä ja 3" rännillä ny saakaaa tehoja..

Onko HX35 joku vakio cumminsin ahdin vai tehty isommaksi?
HX35:n pystyy suurentamaan 67mm turbiinille ja 60mm kompuran joten kasvuvaraa on ja aftermarkettina saa liki 65mm billettikompuraa joten ihan heti ei jää pieneksi.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012, 16:14:13 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #797 : 04.07.2012, 19:26:23 »
Onko HX35 joku vakio cumminsin ahdin vai tehty isommaksi?
HX35:n pystyy suurentamaan 67mm turbiinille ja 60mm kompuran joten kasvuvaraa on ja aftermarkettina saa liki 65mm billettikompuraa joten ihan heti ei jää pieneksi.

Ennemmin tuossa varmaan tuleekin vastaan tuo 10mm nestepää.
Tuolta (voimansiirtopuolelta) löytyy vastaus itse kysymykseen: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20008.0
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #798 : 04.07.2012, 19:30:15 »
Saa vaihettua mut tarvii sellasen pirun ohkasen ohjaus holkin suutin kärjelle siinä vaiheessa kun taas kiristää suuttimen runkoa ettei jää vinoon.

Mullekin jäi vähän epäselväksi että minkä holkin sinne tarvitsee? Itse oon ainakin purkanut ja kasannut ihan ilman mitään erikoistyökaluja. Pelkkä yksinkertainen suutintesteri avautumispaineen testaukseen riitti.
Jos avautumispaineissa on heittoja niin sitten tarvitsee uusia shimmilevyjä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #799 : 04.07.2012, 23:18:33 »
miten tiukalla näissä pitäis olla syöttöpumpun hihna kun omassa deekussa se on melko löysällä ? ???

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #800 : 04.07.2012, 23:57:20 »
Mullekin jäi vähän epäselväksi että minkä holkin sinne tarvitsee? Itse oon ainakin purkanut ja kasannut ihan ilman mitään erikoistyökaluja. Pelkkä yksinkertainen suutintesteri avautumispaineen testaukseen riitti.
Jos avautumispaineissa on heittoja niin sitten tarvitsee uusia shimmilevyjä.

Siis se on työkalu joka sitte vedetään pois välistä kun suutin on kiristetty. Eihän se tietenkään pakollinen ole mut ite ainaki käyttäny eikä siitä mitään haittaakaan oo ollu.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #801 : 11.07.2012, 19:23:08 »
Siis se on työkalu joka sitte vedetään pois välistä kun suutin on kiristetty. Eihän se tietenkään pakollinen ole mut ite ainaki käyttäny eikä siitä mitään haittaakaan oo ollu.

Ok, en ollut tuollaisesta ennen kuullutkaan. Eipä siitä varmasti haittaakaan ole kyllä. Itse kasailin ilman, vailla parempaa tietoa :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #802 : 11.07.2012, 20:22:24 »
miten tiukalla näissä pitäis olla syöttöpumpun hihna kun omassa deekussa se on melko löysällä ? ???
Itse olen sormituntumalla kiristänyt ja hyvin pysynyt.
Nyrkkisääntönä olen pitänyt sitä että jos rupeaa lämpimänä narisemaan tuo hihna on se silloin liian tiukalla.
semmoinen 0.5-1.0 cm liikerata hihnan keskikohdalta on passeli.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #803 : 12.07.2012, 01:11:21 »
Eiköhä se oo melko sama ku jakohihnassa, et pisimmältä syrjältä pitää saada käännettyä yli 45ast hihnaa, mut alle 90.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #804 : 12.07.2012, 01:41:38 »
Niin ja jos on liian löysällä hihna niin sehän muuttaa jo ennakkoakin? Vai olenko väärässä??
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #805 : 12.07.2012, 16:32:00 »
Niin ja jos on liian löysällä hihna niin sehän muuttaa jo ennakkoakin? Vai olenko väärässä??
tuota pohdin itsekin...

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #806 : 25.07.2012, 18:59:16 »
mikä on kannen pulttien kiinnitys momentti ja entäs nokka akselin pukkien pultties momentti ja kuinka ennakon saaa katottua kohillee ? jaja sit voiko tota kantta käyttää ku kaikis muitten pyttyjen kohalla haljennu venttiilien välistä ja yks pirstiö menee venan vieresta palotalaa kohti? kone oli käynnnis ennen purkua

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #807 : 25.07.2012, 19:06:07 »
Tuolla on hyvät ohjeet syöttöpumpun ennakon säätämiseen....

http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_D24TIC/syottopumppu/Syottopumppu.htm

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #808 : 25.07.2012, 19:12:21 »
kiitos. vielä nokan ajoitus tietäs nii

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #809 : 25.07.2012, 19:16:48 »
Tuolla on siitä nokan ajoituksesta...

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=659.0

Jos nokan ajoitus epäilyttää, kannattaa ottaa nokan takapyörä kokonaan irti, jolloinka sen alta löytyy tarinanTM mukaan 3.4mm leveä hahlo. Tämä hahlo kuuluu kone 0-merkissä olla tasan kansitason suuntainen, jos se ei ole, nokan etupyörän pulttia sen verta löysään että sen saa asetettua kansitason suuntaiseksi ja ykkösen nokat viistottain ylöspäin(tämän tarkistaminen ei liene tarpeen jos ei ole täysin "pallo hukassa") ja siitä pultti kiinni. Momenttia en ulkomuistista sano, 70Nm on hyvä veikkaus muttei todellakaan fakta, itse olen vetänyt sen mitä 17mm piipulla ilman jatkoa jaksaa

 

Elekma  Autoracing