Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886218 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #810 : 04.08.2012, 04:17:57 »
Itsella tulee omaan D24 kylkeen kiinni seuraavat osat:
12mm nestepää pumppuun
Modattu ahtokara
HX 35 ahdin
Orkkiskokoinen täysalumiini cooler.
Kyllä, savuahan noilla osilla tulee, mutta jos sen maagisen 200hv penkkilapun saisi ajettua niin tyytyväisiä oltaisiin.

Mahtaakohan noilla saada tuon 200Hv rikki? Sopiiko HX35 D24Ticin pakosatsiin? Kuinkas halvalla porukka on saanut 200Hv irti koneesta ;) ?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #811 : 04.08.2012, 14:54:26 »
Mahtaakohan noilla saada tuon 200Hv rikki? Sopiiko HX35 D24Ticin pakosatsiin? Kuinkas halvalla porukka on saanut 200Hv irti koneesta ;) ?

Jos noilla ei sitä "maagista" 200 rajapyykkiä saa rikki ni jotain on menny pieleen  ;)
Ja käy HX35 D24t:n pakosarjaan jos T3 laipalla ( Kuten varmaankin vähintään 99,9% 35:sista on) Sehän riippuu ihan mikä on halapa ???
« Viimeksi muokattu: 04.08.2012, 15:04:33 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #812 : 04.08.2012, 19:13:18 »
Meinasin että paljonko tuohon pitäisi rahaa laittaa, mikäli osat ostaa uutena?
Laskeskelin, että tonnilla pitäs pärjätä?  :)

Eikös tämä ole loppupeleissä näillä muutoksilla "Bolt-on" lukuunottamatta ahtokaran muokkausta? Mietteissä oli, että kasaan osat tuohon itse ja vien säädettäväksi. Epäileväisenä vain kyselen, kun ekaa kertaa tekemässä öljynvaihtoa isompaa autoon..

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #813 : 04.08.2012, 20:26:52 »
Aika halvalla saat ahtimen 12mm nestepään jos meinaat tonnilla selvitä  ::)
Siihen päälle kun laskee vielä muut materiaali kulut (putkisto,ahtoputket,välijäähy,silikoniletkut ja klemmarit yms) ni hyvä että ees 3k:ta tulee riittämään.. Jos pumpusta haluaa hyvän 12mm nestepään kanssa kannattaa sen vaihto ja säätäminen jättää oikeasti ammattilaisille. Jos oikein muistan niin taiskohan tonni riittää ees Boschin 12mm nestepäähän sen vaihtoon ja pumpun värkkäämiseen hp-dieselillä.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #814 : 04.08.2012, 20:34:09 »
pakkoko se on hp:lla käyttää? holysmokella oli 500e nestepään vaihto.. sisältäen nestepään.. jouset ja tiivisteet...
740 M50B25

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #815 : 05.08.2012, 00:50:35 »
143hv/348Nm resepti
-D24 ajettu 500tkm
-T3 pakosarjoineen, d24ticistä
-450x300x76 kiinakooleri.

Sekoitetaan, nostetaan ahto 0.8bar ja ruuvataan syöttöä sen verran kun luonto antaa periksi, ja vóila, tuloksena 143 savuavaa hevosta.

Entäs tämä resepti? Tämän uskoisi saavan jo tonnilla? Meinaan pikaisella etsinnällä T3 pakosarjoineen saa 300e, sitten kuulerin 150e. 550e jää putkistoon putkistoon, silikooneihin ja klemmareihin.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #816 : 05.08.2012, 11:31:07 »
no riippuu mistä roikkuu.. saahan noita karrettiakin uutena ja ne maksaa..
740 M50B25

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #817 : 05.08.2012, 11:35:18 »
Isoin kulu on juuri se nestepää ja sen vaihto. Harva pumppuvirittäjä asentelee nykyään noita kiinanestepäitä ja aidolla boschilla hintaa tulee tosiaan pitkälle toista tonnia. Kiinalaisia nestepäitähän saa kyllä halvalla, eli jos joku sellaisen asentaa ja säätää pumpun niin kohtuu maltillisilla kustannuksilla pitäisi päästä.
HX35W (eli hukkaportillinen versio) meni mulla vakio pakosarjaan koneistamalla pari milliä pakosarjan laipasta ja tekemällä hukkaportin kellon kiinnityksen uusiksi. Runkoaisan reunusta (siis sitä jossa on kaksi peltiä päällekäin pistehitsattuna toisiinsa) piti hiukan vinguttaa. Tosin kokoamisjärjestystä piti hiukan miettiä, että kaikki sopii paikalleen. Kompurakotelo täytyi asentaa vasta kun ahdin oli paikallaan.

Rahaahan palaa aina vähintään kaksi kertaa enemmän kuin alunperin laskee, se oon huomannut  :2funny:

Jos jotain kiinnostaa niin tosta vois lähteä hyvä auto valmiiksi rempatulla ja viritetyllä tekniikalla jos tarpeeksi maksetaan ;) Varmasti halvempaa kuin vastaavan rakentaminen itse, tosin se tekemisen ilo jää pois  :)

Tossa pikaisesti kun laskee suurimpia kuluja:
-Ahdin (hx35 uutena) 720e
-Cooleri (450x300 kiina, uusi) 121e
-Silikoniletkut noin 50e
-Tee-se-itse putkisto 3" noin 150e
-Koneistukset noin 60e
-Sähköinen siirtopumppu tarvikkeineen noin 70e
-Kytkin (uusi sachs SRE) 320e
-Syöttöpumppu (käytetty PP-diesel kiinapäällä, joita ei tee enää) 450e

Eli tässä kohtaa jo melkeen pari tonnia.

Tähän sitten tosiaan päälle se, että pp tai hp ei asentele kiinapäitä enää, eli vähintään se 1200e pumppuun, jos ei sitten teetä jossain muualla, joista mulla ei omakohtaista kokemusta ole.

Plus se että itse ainakin näillä tehotavoitteilla remppasin koko moottorin varuiksi eli:
-Mäntäsarjat 480e
-Lohkon hoonaus+tasopinnan koneistus 160e
-Kannen tasopinnan koneistus, ohjurien tarkastus ja tarvittaessa vaihto, venttiilien ja seetien hionta, koeponnistus yms 320e
-Kaikki laakerit, stefat, tiivisteet, kunnollinen kannentiiviste yms, en muista, mutta heitetään 200e

Tähän päälle vielä kaikkien osien rahdit, ruuvit, mutterit, klemmarit, maalit, letkut, putket, nippelit ja nappelit joita ei heti tule huomioitua, niin rahaa on palanut jo 3,5ke. Jos laatikkona on m46 niin sitten tähän vielä kestävä laatikko ja sille sopiva kardaani yms päälle.

Toki tämän kaiken voi tehdä vanhalla avaamattomalla koneella ja käytetyillä ja romuläjästä löydetyillä osilla, mutta tämä esimerkki oli siitä miten paljon sitä vaan menee vaikkei äkkiä uskoisi, kun tekee varman päälle.
Mutta eipähän tarvitse murehtia kestääkö kannentiiviste tms. Itse tein omani käyttöautoksi, joten en viitsinyt ottaa riskejä vanhojen osien kanssa.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 12:01:43 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #818 : 05.08.2012, 15:13:01 »
pakkoko se on hp:lla käyttää? holysmokella oli 500e nestepään vaihto.. sisältäen nestepään.. jouset ja tiivisteet...

Käytin esimerkkinä tuota hp:ta
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #819 : 05.08.2012, 15:48:44 »
Entäs tämä resepti? Tämän uskoisi saavan jo tonnilla? Meinaan pikaisella etsinnällä T3 pakosarjoineen saa 300e, sitten kuulerin 150e. 550e jää putkistoon putkistoon, silikooneihin ja klemmareihin.
t3 ei kannata sijoittaa, ellei sellaista valmiiksi löydy. Ennemmin vaikka hx 35 tai joku halpa kiinalainen ;)
Kuuleri saksasta 105e rahteineen kotiovelle koosta riippumatta, taitaa samasta puljusta saada silikonitkin. Joku 150e putkistoon ja loput sijoittaa pitävään kytkinsarjaan. nälän kasvaessa kestävämpi loota ja 12mm nestepää
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 15:52:31 kirjoittanut Ari E »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #820 : 05.08.2012, 17:13:36 »
pakkoko se on hp:lla käyttää? holysmokella oli 500e nestepään vaihto.. sisältäen nestepään.. jouset ja tiivisteet...

Koska tuo on tehty? Itsekin tuonne sähköpostia laittelin, mutta ei vastailtu. Oli tarkotus soitella mutta sattui tulla tuo PP-dieselin pumppu vastaan niin jäi se homma. Jostain sain joskus käsityksen että tuolta ei enää saisi nestepäitä, mutta saattaa olla huhupuheita.
Sivuilla näkyi olevan vuodelta 2008 että 600e
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #821 : 05.08.2012, 20:15:09 »
t3 ei kannata sijoittaa, ellei sellaista valmiiksi löydy. Ennemmin vaikka hx 35 tai joku halpa kiinalainen ;)
Kuuleri saksasta 105e rahteineen kotiovelle koosta riippumatta, taitaa samasta puljusta saada silikonitkin. Joku 150e putkistoon ja loput sijoittaa pitävään kytkinsarjaan. nälän kasvaessa kestävämpi loota ja 12mm nestepää

Kiitoksia kaikille nyt asiallisista viesteistä!

 Olen nyt päätynyt siihen tulokseen, että turbotan tuon volvon noilla vakio sisuskaluilla, mutta vain 0.8ahdoilla. Myöhemmin sisuskalujen päivitys ja 1.5ahdot, isompi nestepää, ja parempi laatikko. Turboksi ei ole nyt tulossa holsetti, muttei mitään kinukkiakaan. Ajattelin Garretin K27 sarjalaista.


Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #822 : 06.08.2012, 16:52:04 »
Moikka taas!

Mistä kannattaa tilata pako-ja imusarjaa? Kiitos etukäteen TAAS... :)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #823 : 06.08.2012, 18:11:54 »
Samalta saitilta markkinapaikalta eipä niitä muualta saa tehtyjäkään
ja originaaleilla on pojat pärjänny piitkälle
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #824 : 06.08.2012, 19:45:36 »
Koitin selailla kyllä markkinapaikalta käytettyjä sarjoja, mutta eipä niitä löytynyt. Tai löyty, mutta oli >:(

Pitää varmaan ettiä tarkemmin...  Ja joku sanokin että Saksasta saisi kuulerin reilulla satkulla kuluineen. Voiskos joku ltietäväinen linkittää sivulle? eBayn kautta saa Briteistä 120e Erotus ei ole iso, mutta jos Saksasta saisi myös silikoonit samalla, niin mielummin ostaisin kaikki samasta firmasta..

 

KL-varaosat  Race.fi