RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886046 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #870 : 21.09.2012, 13:17:18 »
Se on vähän miten sitä vaihdelaatikkoa käyttää ja huoltaa. M46 530nm ajettu läpi  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ramperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #871 : 21.09.2012, 14:43:12 »
Olihan tässä topicissa toki aiemminkin puhetta kun joku oli tilaillut kankia ruotsista, jotka eivät sitten sopineetkaan pyörimään, niin ruotsista oli vastailtu että olisivat tarkoitettu isommalle poraukselle, joita sielläpäin paljon käytetään? Tiedä sitten onko ruotsin pojan selityksiä, vai liekö oikeasti perää? Onko muuten kellään tietoa vw 1,9tdi koneen männistä, onko niissä mitään samaa? Ja mikä halkaisija?

Lanttolan on melkein oikeilla jäljillä. Ruottin (SPM) h-veivit mahtuu pyörimään koneessa (ainaki jos on porattu ylikokoon, niinkuin itselläni 77mm). Ainoa probleema oli että veivin alapää oli liian leveä, veiveissä 78mm leveyttä niin eihän se mahtunu sylinteriputkesta läpi. Itse koneistutin omista veiveistä 0,5mm puoliltaan poies ja lentävällä tasoitin reunoja. SPM:män mukaan tuon 1mm kärsii ottaa poies. Nyt itsellä usiampi tuhat kilometriä takana.

Ja joo, veivit on alunperin suunniteltu suuremmalle poraukselle. Ruotsissa on kuulemma suosittua porata d24 lohko 81mm ylikokoon ja käyttää 1.8 turbo audin mäntiä.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #872 : 22.09.2012, 15:29:51 »
Sattui silmään tällainen o_O

http://www.nettiauto.com/volvo/740/5086272

vaikka myyty jo onkin.

Varmaan ei ole penkissä käynyt kun heitetty noin tasalukemat noihin, mutta onko toi nyt ees mahollista tolla ve6:lla? Ja koskaan en ole myöskään nähny d24:ää porattuna, oisko tää nyt sitte d28  8) Mitähän mäntiä ovat käyttäneet...

Jos 2bar antaa ~300hv niin miksikäs ei 2.9bar vois olla 400hv tai edes lähemmäs? Epäilen kyllä itsekkin mutta mutta jos vaan pumppu antaa tarpeeks ainetta niin että 2.9 barissa lykkää vie mustaa niin varmasti 400hv on helisemässä d24:sta. Mutta taitaa olla unta vaan..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #873 : 22.09.2012, 15:33:16 »
taitaa tuolla ahtimella pakopaineetkin nousta noilla ahdoilla vaikka soppa riittäs

bandHX35FR (Full Race)Vesijäähdytteinen ahdin kisakäyttöön.
 Suositellut moottoritilavuudet 1,6–2,2 litraa.
 Ahdin viritetyille moottoreille, tehot 400–550 hv.-
Kompressori 54/77 mm- Turbiini 70/60 mm- Watecooled BH- Turbiinikotelo 14 cm²
« Viimeksi muokattu: 22.09.2012, 15:36:06 kirjoittanut Ari E »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #874 : 22.09.2012, 18:57:03 »
Ehkä se 400 heppaa sieltä irtoais jos ois mersun rivari (7 tai 8mm elementeillä) ja vähintää tuo hx40 superi.. Toisaalta tuntuu tyhmältä käyttää katuautossa yli 2,0 barin paineita..tai tää on vaan mun mielipide.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #875 : 24.09.2012, 12:10:27 »
Mulla pakopaineet oli 3,2 ahdoilla hx35:lla karvan alta 3 kiloo että ei sen nyt viel ihan helposti pitäs käydä ahistamaa.

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #876 : 24.09.2012, 20:32:06 »
AAZ on ihan tavis 1,9TD kammiokone, Ventosta, Golfista, Passatista jne. Mäntä on korkeampi kuin 1,6/2,4 mäntä ja isommalla tapilla (26mm vs 24mm) 1,9 vaparikoneen mäntä on hiukan matalampi kuin 1,6/2,4 mäntä ja samalla 24mm tapilla ja näille männille oon kuullu porattaneen deekujakin. Näillä tilavuudeksi tulee ~2,6 litraa (79,5mm poraus).

Poissa 140

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #877 : 26.09.2012, 12:49:54 »
Minäkin tuon ilmon bongasin nettiautosta ja laitoin viestin sille myyjälle että onko tosiaan penkitetty nuo lukemat niin vastas että on penkitetty. Mutta en kyllä itsekkään usko tuota. Ois pitäny pyytää tarkemmat speksit koneesta.  :P

Poissa _mika_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #878 : 28.09.2012, 16:05:18 »
Mäki oon tuon superi volvo ilmoituksen nähny jo 3 eri omistajalla lyhyen ajan sisällä ja voin sanoa että täyttä puppua on koko tarina tai siis on han siä tehty pumppu ja turbo jne. mutta se joka tuon volvon on rakentanu niin sen myynti ilmoitus on kopioitu ja laitettu siihen hyvällä omalla tunnolla kätevästi lisää tehoa. :2funny: Se tais olla niin että 2.8 baarin paineilla on mitattu 300hv ja pumppu riittää 350hv asti.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #879 : 28.09.2012, 17:23:10 »
Mäki oon tuon superi volvo ilmoituksen nähny jo 3 eri omistajalla lyhyen ajan sisällä ja voin sanoa että täyttä puppua on koko tarina tai siis on han siä tehty pumppu ja turbo jne. mutta se joka tuon volvon on rakentanu niin sen myynti ilmoitus on kopioitu ja laitettu siihen hyvällä omalla tunnolla kätevästi lisää tehoa. :2funny: Se tais olla niin että 2.8 baarin paineilla on mitattu 300hv ja pumppu riittää 350hv asti.

Tossa on tuo vanha ilmoitus, jossa saattaa olla jo vähän perääkin. http://www.nettiauto.com/volvo/740/5047413

Tosin silti tuo 600nm m47 laatikon läpi hiukan epäilyttää. Tässä ilmoituksessa on vielä tilavuuskin ihan 2.4. Selittää hiukan miksi noissa uudemmissa ilmotuksissa ei ole päätä eikä häntää, kun on vaan lisäilty omia märkiä unia sekaan ja muutettu hiukan lukuja..
Jos siinä tosiaan on tuo HP:n tekemä pumppu yms, niin kyllä siinä ihan oikeasti saattaa voimaa ollakin. Noiden myöhempien ilmoitusten perusteella sitä kyllä ei olisi ikinä uskonut..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #880 : 28.09.2012, 21:02:42 »
Terve taas!

Ei mene nyt varmaankaan täysin oikeaan topikkiin, mutta täällä ainakin saa hyvää tietoa! Kertokaapas mistä saisi otettua signaalin kierroslukumittarille? Eikös laturilta saisi otettua signaalin, kun muistaakseni laturillekin tuli tieto pyörimisnopeudesta?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #881 : 28.09.2012, 21:09:30 »
Terve taas!

Ei mene nyt varmaankaan täysin oikeaan topikkiin, mutta täällä ainakin saa hyvää tietoa! Kertokaapas mistä saisi otettua signaalin kierroslukumittarille? Eikös laturilta saisi otettua signaalin, kun muistaakseni laturillekin tuli tieto pyörimisnopeudesta?

Laturin W-nastasta joo, itellä ei vaan oikeen pelitä ag:n diesel kiekkamittari..se heittelee eikä sitä saa kalibroitua millekkään alueelle.. :s
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #882 : 28.09.2012, 21:13:04 »
Mistäs muuten "edullinen" ja TOIMIVA kiekkamittari mieluummi  vähän isompi?  Vois tehä ite kokonaa uuen mittariston ku noi vollen mittarit toimii miten toimii..

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #883 : 29.09.2012, 18:19:51 »
siellähän se taas http://www.nettiauto.com/volvo/740/5112415 myyjä vaihtuu, tarina säilyy ;D

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #884 : 29.09.2012, 18:51:55 »
Tossa taitaa olla isompaakin vikaa, kun omistaja vaihtuu vaihtumistaan..

 

Autoracing  KL-varaosat