KL-varaosat  Race.fi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891337 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #960 : 23.10.2012, 19:54:35 »
Höpöhöpö, ihan hyvin piisaa vakiopää tuohon 160hp. Ahdin kannattais vaihdella vähä isompaan kun vakio...

Näytä mulle se deeku missä vakionestepää riittää "ihan hyvin" 160hp  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa jagu81

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #961 : 23.10.2012, 20:20:48 »
Joo luin nuo aiemmat kommentit tai siis koko tän stoorin ku tääl on. Mikä kannessa sitten heikkoa on? Miksi kanget tarvis vaihtaa? Itse ajattelin mahdollisesti pienempää ahdinta jotta sais heräämään alempaa. Putkihan on 3 tai 3,5" ja on vain hieman reilun metrin mittainen niin ei niin hirveesti vastaanlaita ainankaan. Vai et riittäis vakio kone kutakuinkin tohon tavoitteeseen. Se on pelkästään hyvä juttu.. Laakerointi ja rengastus ja hoonaus nyt varmaan kuitenkin tulee, sekä pumpun ja suuttimien käyttö jollain asiantuntijalla joka sais säätää ja kattoo kaik kärjet sun muut kuntoon ja ruuvata valmiiks *vink* *vink*.. Moottorin perushommat osaan itsekin. Vinkit on aina tervetulleita vaikka privaan ja muutenkin ehdotuksia noista asiantuntijoista.

Kiitos vastauksista..

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #962 : 23.10.2012, 20:23:16 »
Vink, pitkä moottori, lohko ja kansi eri materiaalia, vink
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #963 : 23.10.2012, 20:45:36 »
Vink, TDI, vink
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #964 : 23.10.2012, 21:33:23 »
Ja VINK..pien turbo..isot pakopaineet ja kansi sanoo poks..liikaa lämpökuormaa..mekaaninen ahdin ois mun mielestä tossa kohtaa se ainut ja oikee vaihtoehto.Ehkä eaton m90 vois riittää tai sitte ihan suosiol m112..saaviel ihan kohtuuhintaa ku ei heti ensimmäist vastaantulevaa osta ;)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #965 : 23.10.2012, 22:12:24 »
Ja VINK..pien turbo..isot pakopaineet ja kansi sanoo poks..liikaa lämpökuormaa..mekaaninen ahdin ois mun mielestä tossa kohtaa se ainut ja oikee vaihtoehto.Ehkä eaton m90 vois riittää tai sitte ihan suosiol m112..saaviel ihan kohtuuhintaa ku ei heti ensimmäist vastaantulevaa osta ;)

Ei varman pakopaine kohoa liian korkeelle vakio turbollakaan(ei oo kokemusta kyl..), jos ahtopaine ei oo yli 0,8-1,0 bar.. mutta sillon alkaa tuo 140-150hp olla max. teho noilla paineilla kun vaan tarpeesti saa ruokaa. Mut ei oo pahitteeks vaikka vakio pakopesä vaihtuis isompaan..

Voi olla, että koko motti kestää kun pitää huolen ettei pakopaine nouse yli ahtopaineen eikä hae mitään hirmu alhasta vääntöaluetta. Mutta kanget on kyl varmasti aika kovilla joka tapauksessa..veneessä kuitenki rasitus on raskaampi mitä autossa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #966 : 23.10.2012, 22:16:20 »
Mistä tollasen 12mm nestepään sais tilattua?

Poissa jagu81

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #967 : 24.10.2012, 06:44:30 »
Mistä tollasen 12mm nestepään sais tilattua?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18090.0

ei tarvinnut hakuakaan käyttää..

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #968 : 24.10.2012, 12:16:50 »
Joo luin nuo aiemmat kommentit tai siis koko tän stoorin ku tääl on. Mikä kannessa sitten heikkoa on? Miksi kanget tarvis vaihtaa? Itse ajattelin mahdollisesti pienempää ahdinta jotta sais heräämään alempaa. Putkihan on 3 tai 3,5" ja on vain hieman reilun metrin mittainen niin ei niin hirveesti vastaanlaita ainankaan. Vai et riittäis vakio kone kutakuinkin tohon tavoitteeseen. Se on pelkästään hyvä juttu.. Laakerointi ja rengastus ja hoonaus nyt varmaan kuitenkin tulee, sekä pumpun ja suuttimien käyttö jollain asiantuntijalla joka sais säätää ja kattoo kaik kärjet sun muut kuntoon ja ruuvata valmiiks *vink* *vink*.. Moottorin perushommat osaan itsekin. Vinkit on aina tervetulleita vaikka privaan ja muutenkin ehdotuksia noista asiantuntijoista.

Kiitos vastauksista..

Mitä tollasia virityksiä alkaa kyhäämään kun valmiitakin saa halvalla-> http://www.nettivene.com/moottori/volvo/494237

BTW, mitenköhän toimis autossa? Saiskohan hyvin tehoo ulos? :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa jagu81

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #969 : 24.10.2012, 16:33:03 »
Mitä tollasia virityksiä alkaa kyhäämään kun valmiitakin saa halvalla-> http://www.nettivene.com/moottori/volvo/494237

BTW, mitenköhän toimis autossa? Saiskohan hyvin tehoo ulos? :)

Muute iha jees mut taitaapi olla "pikku" volvon (FL6 tms.) kone eli painaa vain noin kolme kertaa niin paljon ku auton moottori ja toi on viel sit 24v. Ja hinta on huomattavasti isompi. Itse tehtynä tietää mitä se on ja mis kunnos.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #970 : 24.10.2012, 20:23:32 »
Sie olis nettiautossa 310hv D24 myynnissä näimmä ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #971 : 26.10.2012, 10:42:28 »
Muute iha jees mut taitaapi olla "pikku" volvon (FL6 tms.) kone eli painaa vain noin kolme kertaa niin paljon ku auton moottori ja toi on viel sit 24v. Ja hinta on huomattavasti isompi. Itse tehtynä tietää mitä se on ja mis kunnos.

Joo kyllä auton moottorin saa halvemmalla marinoitua mitä ku ostais valmiiks marinoidun merimoottorin. D24 motti kestää kuitenki suht hyvin, ne kanget ny voi vaihtaa jos mieli teköö mut mietin et onkoha se ihan NIIIIIN välttämätöntä vielä max 150hp tehoissa vaikka vedessä mennäänki..riippuu täysin veneen massasta.

Jostain vaan nestejäähdytetyn öljynlauhduttimen hommaat, niin varmaan sillä pääsee pitkälle jo. Eikös niitä oo semmosia jtn pakosarjan jäähdytyssarjoja..? vai oonko nähny unta?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #972 : 26.10.2012, 10:57:12 »
Muute iha jees mut taitaapi olla "pikku" volvon (FL6 tms.) kone eli painaa vain noin kolme kertaa niin paljon ku auton moottori ja toi on viel sit 24v. Ja hinta on huomattavasti isompi. Itse tehtynä tietää mitä se on ja mis kunnos.
Jonka lisäksi tuo on noin metrin korkuinen, joten tulee pieni lisätarve scoopille.

Lisäksi reilujen tehojen ottaminen ei ole kovin helppoa, vaika henkilöautoon kone iso onkin, koska tuo on keskinopea diesel, punaraja muistaakseni 2700rpm.

Poissa Jassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #973 : 26.10.2012, 11:55:47 »
Meleko kunnioittetavat luvut deekusta :o
http://www.nettiauto.com/volvo/245/5174633

Poissa donneri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #974 : 26.10.2012, 21:11:38 »
oon tuon volvon nähny kalajoella kiihdyttelemässä testipäivillä,ripeä tapaus :D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron