Kulkukoira  Proturbo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 885982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1020 : 14.11.2012, 21:18:11 »
Empä tohon osaa sanoo..rupeet vaa metästää jostain samal halkasijal olevii jäykempii jousii..moottorikoneistamolt vois löytää apua tohon..niil varmaan melko kattavat kirjat mistä löytyy vaihtoehtoi

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1021 : 15.11.2012, 19:26:16 »
Onko olemassa jotain nyrkkisääntöä toho pakosarjan tekoon, ku tuon esim. 6 pytyltä putken johon yhdistä sitte 5 ja 4 pytyn putket niin pitäiskö se putki 6 pytyn jälkeen suurentua jottei virtaukset häiriintyisi..? ja todennäiköisesti pitää, mutta kuinka paljon..? 35,6mm eli 36mm (sisähalk.) putkesta pitää tehä nuo yksittäiset lähdöt mutta se yhdysputki..paljon sen halkaisija pitäs olla? 40, 44,..?

Tossa on kuva selventämää tilannetta..



Toi on luonnos pakosarjan rakenteesta, laipanpaikkaa varmaan joutuu siirtää vielä.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012, 19:41:37 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1022 : 15.11.2012, 20:25:21 »
En jaksais vaivata omaa päätäni yhtää noil pakosarjoil..vakiosarja virtaa varmaan paljon paremmin ku se deekun kansi joten sillä mennää  8)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1023 : 15.11.2012, 21:25:16 »
En jaksais vaivata omaa päätäni yhtää noil pakosarjoil..vakiosarja virtaa varmaan paljon paremmin ku se deekun kansi joten sillä mennää  8)

Kerrankin asiaa... se on lähinnä aivan sama mikä pakosarja siellä on kun kanavat on niin ahtaat että huhhuh ja toisena ettei se jakajapumppu edellenkään "nosta kierroksia tarpeeks". Noi pakosarjat on lähinnä silmän lumetta.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2012, 13:35:24 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1024 : 15.11.2012, 22:18:28 »
En jaksais vaivata omaa päätäni yhtää noil pakosarjoil..vakiosarja virtaa varmaan paljon paremmin ku se deekun kansi joten sillä mennää  8)

Ei taho oikee T4 kompura mahtua 240 konetilaan vakiosarjalla..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1025 : 15.11.2012, 22:20:18 »
Kerrankin asiaa... se on lähinnä aivan sama mikä pakosarja siellä on kun kanavat on niin ahtaat että huhhuh ja toisena ettei se jakajapumppu edellenkään "nosta kierroksia tarpeeks". Noi kaikki muu on lähinnä silmän lumetta niinku on tässä jo 5 vuotta kaikki tietäny :D

Niin..no tarkotin ihan näin yleisellä tasolla oli kanavat kuinka huonot tahansa.. kerran ku tekee niin paree tehä sitte kunnolla.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1026 : 15.11.2012, 22:46:51 »
Niin..no tarkotin ihan näin yleisellä tasolla oli kanavat kuinka huonot tahansa.. kerran ku tekee niin paree tehä sitte kunnolla.

Jos on ylimääräistä aikaa jne. tuhlata tekemällä turhaa työtä eikä silti saa sen kunnollisempaa.
Vakiosarja riittää hyvinkin pitkälle ja on jo valmiiksi kunnollinen.
T4 kotelo ei kyllä ole mikään kovin iso kun GT32 kotelokin mahtuu paikoilleen vakiosarjan jatkeeksi.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012, 22:51:14 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1027 : 15.11.2012, 22:52:46 »
ja jos nyt välttämättä haluut sen sarjan tehä ni putken sisämitta sama tai korkeintaa aavistuksen isompi mitä on pakokanavan ulostuloreikä..ja mahollisimman lyhkäset putket..ei tartte käyä miksaamaa mitää erikokosii sinne sekaa.HX35 meni heittämällä paikallee että en sitte tiiä kuinka paljon isompi se T4 kompura mukamas on.No joutu omasta sen pokkauksen vasaroimaa lyttyy että mahtu mut jälkeepäin vaihoin repsikan puolelle uuen moottorin kumin ni ei ois tarvinu vasaroida mitää.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1028 : 15.11.2012, 22:56:22 »
Ja itellää tollain propleema että pitäis saada alapään syöttöö pienemmäks muun syötön kärsimättä..meinaa nääs tukehtuu alakierroksil ku ojentaa nilkkaa.Vai laitetaanko suoraa se remmi mukaa  :D

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1029 : 15.11.2012, 22:58:01 »
noita vakiosarjojakin on paria erilaista ja pitää muistaa 2- ja 7-sarjan erot korissa

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1030 : 15.11.2012, 23:15:48 »
Jos on ylimääräistä aikaa jne. tuhlata tekemällä turhaa työtä eikä silti saa sen kunnollisempaa.
Vakiosarja riittää hyvinkin pitkälle ja on jo valmiiksi kunnollinen.
T4 kotelo ei kyllä ole mikään kovin iso kun GT32 kotelokin mahtuu paikoilleen vakiosarjan jatkeeksi.

Eipä kyllä mahdu 200-sarjaan...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1031 : 16.11.2012, 07:52:09 »
Jos on ylimääräistä aikaa jne. tuhlata tekemällä turhaa työtä eikä silti saa sen kunnollisempaa.
Vakiosarja riittää hyvinkin pitkälle ja on jo valmiiksi kunnollinen.
T4 kotelo ei kyllä ole mikään kovin iso kun GT32 kotelokin mahtuu paikoilleen vakiosarjan jatkeeksi.

varmaan mahtuu jos moukaroi kunnolla, mut tarkoitus tehä sarja silleen et se sopii sinne moitteetta ja onhan se vähän kosmeettisestikkin komeempi ku vakiosarja..  ::) ;)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1032 : 16.11.2012, 09:34:53 »
Ittetehdyn pakosarjan kosmeettisesti komeampi ulkonäkö riippuu hyvinkin pitkälti tekijän ammatti- ja hitsaustaidoista.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2012, 09:37:13 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1033 : 16.11.2012, 12:15:07 »
Ittetehdyn pakosarjan kosmeettisesti komeampi ulkonäkö riippuu hyvinkin pitkälti tekijän ammatti- ja hitsaustaidoista.

hitsauskokemusta kyl on mut siihen päälle tulee eriste niin ei paljoo saumat näy..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1034 : 16.11.2012, 13:38:13 »
onhan se vähän kosmeettisestikkin komeempi ku vakiosarja..  ::) ;)

Noi superturbo miehet on puhunu että mitä lyhyempi sarja, sitä parempi dieselissä. Että sen takia ei oo oikein mitään järkee tehdä jotain pitkää blingbling-sarjaa ku vakiosarja on parempi...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron