Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 890815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1035 : 16.11.2012, 15:30:23 »
Noi superturbo miehet on puhunu että mitä lyhyempi sarja, sitä parempi dieselissä. Että sen takia ei oo oikein mitään järkee tehdä jotain pitkää blingbling-sarjaa ku vakiosarja on parempi...

Tottahan tuo, mut vaikka sen turbon sinne alas laittaisinki niin ite teen sen sarjan ku oon sellanen ihminen joka tykkää tehä omin kätösin ja mulla on pakosarjan laippaki saapumassa leikkuusta.

silti hiukka epäilen että mahtuuko tuo turbo sinne..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1036 : 21.11.2012, 20:16:00 »
Vaikkei nyt suoraan d24-viritykseen liitykkä niin aikamoisia diesel-klonkswageneita jossain päin maailmaa ::) Mitäköhän pellin alta mahtaa löytyä?

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=fvwp&v=DumsHE-cZxw
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1037 : 22.11.2012, 14:37:11 »
Lupossa ainakin 1,9PD, luultavasti Skodassakin.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1038 : 22.11.2012, 17:09:02 »
https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=ha6JwTY7RJY&feature=endscreen

Vähän aiheesta ohi tämäkin, mutta pumppu lienee Bosch VE4? Tässä niitä kaksin kappalein :D

Ei liene deekuun kahta laitettu, ainakaan en ole kuullut?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1039 : 22.11.2012, 18:18:28 »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1040 : 22.11.2012, 19:15:36 »
Pitihän se arvata  :idiot2:
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1041 : 22.11.2012, 19:56:23 »
Mutta eipä taida olla vetävien suhteen mitään hyötyä kahdesta pumpusta? :P Eli tupla määrä ainetta mutta samat kierrokset vai??
 
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1042 : 22.11.2012, 20:06:19 »
Eiks oo helpompi sovittaa rivipumppu toho deekuun..?  ::) Mut taitaa olla tuo deeku sen verran "helpompi" hajoamaan, että ehkä ennemmin suosisin OM606 mottia jos haluaa paljon voimaa.. Mutta, harrastuksia pitää olla!  8)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1043 : 22.11.2012, 20:35:03 »
On siinä rivipumpun sovittamisessaki oma savottansa ku pitää tehä keulalle toinen jakopää. Tai jostaki rattorista löytyy väärin päin pyörivä rivipumppu mut ei oo tullu vielä vastaan. Jospa tälle talvea sais selvitettyä kuin paljon deeku kestää kierroksia ku työmaalla oottaa pyöräkuormaajan rivipumppun ilman kierrostenrajoitusta. Sen verran pitää vielä pajottaa et teen sähköisen kierrostenrajoittimen siihen.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1044 : 23.11.2012, 07:14:14 »
On siinä rivipumpun sovittamisessaki oma savottansa ku pitää tehä keulalle toinen jakopää. Tai jostaki rattorista löytyy väärin päin pyörivä rivipumppu mut ei oo tullu vielä vastaan. Jospa tälle talvea sais selvitettyä kuin paljon deeku kestää kierroksia ku työmaalla oottaa pyöräkuormaajan rivipumppun ilman kierrostenrajoitusta. Sen verran pitää vielä pajottaa et teen sähköisen kierrostenrajoittimen siihen.

onhan siinä, mutta enemmän niitä löytää netistä mitä tollasia tuplia. Mielenkiinnolla odotan et semmonen rivarideeku tulis ja pääsisi vielä miittiin näkeen.  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012, 07:17:25 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1045 : 23.11.2012, 09:42:16 »
Tosta tuplapumppuvirityksestä ei oikein saa selvää että miten toimii..molemmat vaparin pumppuja mutta miten toi alemman pumpun kaasu? Tolla hukkiksen kellolla? Ois aika fiksu kyl eli toinen pumppu antaa keittoo vast jollain tietyil ahdoil..

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1046 : 23.11.2012, 10:44:48 »
onhan siinä, mutta enemmän niitä löytää netistä mitä tollasia tuplia. Mielenkiinnolla odotan et semmonen rivarideeku tulis ja pääsisi vielä miittiin näkeen.  :pomo:

Mäki koitin aikanaan katella juttua rivipumpullisesta deekusta mut en löytäny yhtään.

Ainakin p-boschilaisella kaasuun vastaavuus oli ihan eri ku vakiopumpulla. Toivottavasti kerkeis saamaan ennen miittiä valmiiksi. Kyyti sille pitää varmaan keksiä ku ei kehtaa lähtä tuotakaan matkaa ajamalla siirtää. Melkosesti vielä hommaa ennen ku saa ajokuntoiseksi ton projekti ku jarrutki pitää rakentaa ku ei tuu enää tehostinta ja rintapeltiki pitää tehä kokonaan uusiksi. Viikon ku sais taiottua jostain aikaa niin etenis melkosesti.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1047 : 24.11.2012, 17:44:30 »
Tosta tuplapumppuvirityksestä ei oikein saa selvää että miten toimii..molemmat vaparin pumppuja mutta miten toi alemman pumpun kaasu? Tolla hukkiksen kellolla? Ois aika fiksu kyl eli toinen pumppu antaa keittoo vast jollain tietyil ahdoil..

Niin mä mietin tätä kans, että mitäs tossa käy kun (kuvan mukaan) joka suuttimen kohalla on t-haarat vaan ja molempien pumppujen syöttöputket yhdistyy niihin. Niin jos toisessa pumpussa on vähemmän syöttöä (painetta?) kuin toisessa ja ne syöttää samaan aikaan kuten niiden tietysti täytyy, niin mitä se vähemmällä syötöllä oleva pumppu tykkää siitä että sinne käy toinen työntämään suuttimen 'ohi' tavaraa väärään suuntaan? Takaiskut tietysti t-haaroihin muttamutta...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1048 : 24.11.2012, 18:12:06 »
Niin mä mietin tätä kans, että mitäs tossa käy kun (kuvan mukaan) joka suuttimen kohalla on t-haarat vaan ja molempien pumppujen syöttöputket yhdistyy niihin. Niin jos toisessa pumpussa on vähemmän syöttöä (painetta?) kuin toisessa ja ne syöttää samaan aikaan kuten niiden tietysti täytyy, niin mitä se vähemmällä syötöllä oleva pumppu tykkää siitä että sinne käy toinen työntämään suuttimen 'ohi' tavaraa väärään suuntaan? Takaiskut tietysti t-haaroihin muttamutta...
Ei se syötön määrä vaan se paine ero. Nestepäässähän on itsessään takaisku. samoin avautumispaineet molemmissa pumpuissa samat.
ahdonalaisen jousta ja karaa säätämällä kai tuonkin sais toimimaan jotenkin järkevästi.
ennakko pitää olla just samat molemmissa, pitkästä ruiskutusajasta tuskin tulee muuta kuin pakolämpöä.

nää siis pelkkiä mutuiluja
« Viimeksi muokattu: 24.11.2012, 18:41:53 kirjoittanut Ari E »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1049 : 24.11.2012, 18:51:12 »
On semmosta säätämistä että rivipumppua vaan kehiin ja jos tahtoo pumpun vedon ottaa perältä niin tekee siihen hammaspyörä-laatikon, jossa 1:1 veto, niin saa pyörimissuunnan muutettua. Mut voihan sen vedon  ottaa edestäki.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Kulkukoira  Proturbo