Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891504 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1140 : 22.12.2012, 22:03:48 »
Juu kyllä se varmasti kunnossa oleva lähtee. Tuossa kusi syöttöpumppu niin ei tahtonu saaha löpöä aluksi ja varmaan osa syy on et koneessa on 15w40 mineraaliöljytki. Suodatinki ois ja työsuhdeetuina sais 10w30 niin sekin jo paljon helpottas. Synteettiset taidan kuitenki laittaa kuhan tili tulee. 1,9 tdi 3b passatti lähti -29 ilman roikkaa käymään.

Nyt on syöttöpumpussa uus kaasuakseli, sille hela ja tarvittavat tiivisteet, niin ja uus lohkolämppäri. Melkonen savotta oli vaan katella kaasuakseli oikeeseen kohtaa ku unohin merkata sen kohan. Samalla tuli vähän muokattua karaa ja lyhennettyä hukkaportin tankoa. Saa nähä luistaako kytkin kuin paljon pahemmin.

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1141 : 28.12.2012, 22:53:53 »
en viittinyt uuta alottaa jotenka lainaan teitä 

D24 kone ja sachs sre ja 4-lapanen sintteri, tilanne:



Uploaded with ImageShack.us

tuo ei taida olla ihan normaalia että on noin? joten milläs virityksillä tälläsiä on korjailtu?

kysymys 2: onko kuinka moni virittäny vaijjeri kytkinkoppaan tuon nestekytkin? lähinnä kuvia toteutuksista, jos vaikka alkais pyörimään jotain visioita omassa päässä   :D
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1142 : 29.12.2012, 13:02:28 »
Sintterilevy on suurella todennäköisyydellä paksumpi kuin orkkis kytkinlevy joten niiden paksuuden erotuksen verran shimmilevyjä asetelman ja vauhtipyörän väliin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1143 : 29.12.2012, 14:17:37 »
shimmilevyjä? prikkoja :D? ja joo olihan se jonninverran paksumpi.. missäs asennossa tuon kuuluis olla että olis lähellekkää oikein
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1144 : 29.12.2012, 14:33:59 »
shimmilevyjä? prikkoja :D? ja joo olihan se jonninverran paksumpi.. missäs asennossa tuon kuuluis olla että olis lähellekkää oikein

Mittaa ensin sintterilevyn paksuus sekä vakiolevyn paksuus. Sitten vähennät sintterilevyn paksuudesta sen vakiolevyn paksuuden. Näin saat selville paljonko prikkoja tarvitset. Eli esim näin: Sintterilevyn paksuus 10mm, vakiolevyn paksuus 8mm, 10-8=2, eli prikkoja 2mm verran.

Oikeastihan jos maksimaalista pitoa haetaan niin tuo pitäisi mitata, että missä kohtaa asetelman jousi on jäykimmillään ja shimmata tarkasti siihen esijännitykseen, mutta tässä tapauksessa taitaa mennä liian haastavaksi..

Meinataanko sitä hakea ihan oikeastikin vääntöä kun sre vakiolevyllä ei enää riitä?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1145 : 29.12.2012, 14:54:08 »
noo, jotain vääntöjä sieltä yritetään saada mutta ku vakio levyä enää ollu nii päätimpä ostaa sintterin, pakkohan ne rahat on johki tuhlata  ;D

mutta tosiaan, oiskohan jollai kertoa vakiolevyn paksuutta?  ja kelpaiskohan toho ihan normaalit prikat vai suosiolla ettii jotain kovia?
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1146 : 29.12.2012, 15:06:02 »
noo, jotain vääntöjä sieltä yritetään saada mutta ku vakio levyä enää ollu nii päätimpä ostaa sintterin, pakkohan ne rahat on johki tuhlata  ;D

mutta tosiaan, oiskohan jollai kertoa vakiolevyn paksuutta?  ja kelpaiskohan toho ihan normaalit prikat vai suosiolla ettii jotain kovia?

Niin no sitten se on ihan ymmärrettävää, jos vakiolevyä ei ollut :) Mutta jos lootana on ihan perus m46 tai m47 niin se laatikko hajoaa ennenkun kytkin luistaa, ihan vakiolevylläkin..

Kyllä siellä ihan normaalit prikat menee. Jonkun verran erilaisia voi joutua pläräämään että löytää likimain oikean paksuiset. Niin eikä mielellään niitä kaikista pienimpiä, siis ulkohalkaisijaltaan.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa tohelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1147 : 31.12.2012, 01:46:37 »
miten muuten onnistuu muuten tämän jäteöljy vatkaimen(D24) nokka-akselin ''pukkien'' hitsaus vai onnistuuko ollenkaan sitten vielä kysyisin että onko switcherin valmistava s2 liian suuri ahdin pyöritettäväksi vakio npllä turbon pesien koosta ei ole minkään laista tietoa tällähetkellä

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1148 : 31.12.2012, 09:01:52 »
miten muuten onnistuu muuten tämän jäteöljy vatkaimen(D24) nokka-akselin ''pukkien'' hitsaus vai onnistuuko ollenkaan sitten vielä kysyisin että onko switcherin valmistava s2 liian suuri ahdin pyöritettäväksi vakio npllä turbon pesien koosta ei ole minkään laista tietoa tällähetkellä

Kokeilemallahan se selviää. Luulisin että pystyy, mutta kysymys kuuluu miksi niitä pitäisi hitsata?

Tuohon ahdinasiaan on vähän mahdotonta sanoa mitään näillä tiedoilla. Mutta todennäköisesti liian iso.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1149 : 09.01.2013, 18:24:50 »
Parin vuoden tauon jälkeen aloin taas virittämään deekua vaikka vannoin etten näiden kans enää näppejäni likasta ja ihan ku ei muka parempaa tekemistä olis :D No onhan se mukava tossa pihalla, lumihangessa näpit jäässä ropata...

Loju 12mm syöttöpumppu tallinnurkassa, tai ainakin joskus kun sen ostin ni piti myyjän mukaan nestepää olla vaihdettu. Sitä aloin tänään vaihtamaan ja sit tdic:n imusarja, ahtoputket/letkut ja orkkis välijäähdytin löytyy kans nurkista. Jos ton sais tosta vakiosta 109hv/205Nm sinne ~150hv/~350Nm niin olisin nyt alkuun tyytyväinen. Riittää ainakin talven liukkaille... pikkasen isompi ahdin olis kans hakusessa, sellanen mikä antais 200hv kunnon paineilla ni säilyis voima alhaallakin eikä tarvis väkisin herätellä ;) Garrett 3/4 tai vastaava... saa kaupitella jos löytyy nurkista. Halvalla tietenkin...
« Viimeksi muokattu: 09.01.2013, 18:26:43 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1150 : 09.01.2013, 18:34:05 »
Parin vuoden tauon jälkeen aloin taas virittämään deekua vaikka vannoin etten näiden kans enää näppejäni likasta ja ihan ku ei muka parempaa tekemistä olis :D No onhan se mukava tossa pihalla, lumihangessa näpit jäässä ropata...

Loju 12mm syöttöpumppu tallinnurkassa, tai ainakin joskus kun sen ostin ni piti myyjän mukaan nestepää olla vaihdettu. Sitä aloin tänään vaihtamaan ja sit tdic:n imusarja, ahtoputket/letkut ja orkkis välijäähdytin löytyy kans nurkista. Jos ton sais tosta vakiosta 109hv/205Nm sinne ~150hv/~350Nm niin olisin nyt alkuun tyytyväinen. Riittää ainakin talven liukkaille... pikkasen isompi ahdin olis kans hakusessa, sellanen mikä antais 200hv kunnon paineilla ni säilyis voima alhaallakin eikä tarvis väkisin herätellä ;) Garrett 3/4 tai vastaava... saa kaupitella jos löytyy nurkista. Halvalla tietenkin...

Toi T3/T4 kyl heräilee mielestäni ihan hyvin..tosin paineita sinne ei voi varmaan sitä 1,3 bar enempää laittaa koska pakopaineet.. itellä on pakopesän A/R.63 toinen vaihtoehto on T70 http://www.ebay.com/itm/T70-V-BAND-TURBO-TURBOCHARGER-59-TRIM-7-A-R-COMPRESSOR-62-600-HP-BOOST-600-HP-/400382859795?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d38ad9a13&vxp=mtr

Suosittelen kokeileen kinuskia..mulla on nyt joku 2500-3000km alla ja kokeilin niin emmä ainakaa mitään väljää/vikaa siitä löydä ku otin sen ny irti pakosarjan vaihdon takia. Että varmaan ne kinukitki sen 10000-20000km ainaki kestää..miksei enemmänki? ja hinnat on 150-250$.. T3/T4:sia on paljon samaan hintaluokkaan ebayssä mitä nuita T70:kin, mutta se A/R .63 pakopesä ei mtn yli 1,5 baria varmasti anna ahtaa

Ja onhan tuo T70 jaetulla pesälläki..itekki tekis mieli kokeilla sitä..  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1151 : 09.01.2013, 21:06:03 »
Mikähän olisi seuraava sijoituskohde (heikoinlenkki) kun auto on 940 D24TIC+m90 320tkm ajettu,12mm nestepää, GT32 ahdin? Mikä antaa periksi vai kestääkö tuon helposti?  ::)

E: Ja 3" putkisto tulee
« Viimeksi muokattu: 09.01.2013, 21:09:57 kirjoittanut Sohveli »
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1152 : 09.01.2013, 21:40:34 »
Mikähän olisi seuraava sijoituskohde (heikoinlenkki) kun auto on 940 D24TIC+m90 320tkm ajettu,12mm nestepää, GT32 ahdin? Mikä antaa periksi vai kestääkö tuon helposti?  ::)

E: Ja 3" putkisto tulee

Kytkin ja cooleri :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1153 : 10.01.2013, 17:22:12 »
Toi T3/T4 kyl heräilee mielestäni ihan hyvin..tosin paineita sinne ei voi varmaan sitä 1,3 bar enempää laittaa koska pakopaineet.. itellä on pakopesän A/R.63 toinen vaihtoehto on T70 http://www.ebay.com/itm/T70-V-BAND-TURBO-TURBOCHARGER-59-TRIM-7-A-R-COMPRESSOR-62-600-HP-BOOST-600-HP-/400382859795?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d38ad9a13&vxp=mtr

Suosittelen kokeileen kinuskia..mulla on nyt joku 2500-3000km alla ja kokeilin niin emmä ainakaa mitään väljää/vikaa siitä löydä ku otin sen ny irti pakosarjan vaihdon takia. Että varmaan ne kinukitki sen 10000-20000km ainaki kestää..miksei enemmänki? ja hinnat on 150-250$.. T3/T4:sia on paljon samaan hintaluokkaan ebayssä mitä nuita T70:kin, mutta se A/R .63 pakopesä ei mtn yli 1,5 baria varmasti anna ahtaa

Ja onhan tuo T70 jaetulla pesälläki..itekki tekis mieli kokeilla sitä..  ::)

Mää voin ostaa sulta ton 3/4:sen pois uuden tieltä :)

Tänään sain vehkeen käymään tolla 12mm pumpulla ja äsken tilasin alucoolerin ja flektin... tuntuis että ilman cooleria tehot jäis persdynolla tolla t03:lla johonkin ~130hv tuntumille. 1.2bar ahtoja ja mustaa tulee mut ei vaan kulje. Vääntöö kyllä on! Toimii hetken lyhyillä vedoilla mutta pidemmillä toi vakio ahdin ei taida tuottaa ku lämpöö. Jos kunnon cooleri hiukan helpottais...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1154 : 10.01.2013, 21:08:41 »
Mää voin ostaa sulta ton 3/4:sen pois uuden tieltä :)

Tänään sain vehkeen käymään tolla 12mm pumpulla ja äsken tilasin alucoolerin ja flektin... tuntuis että ilman cooleria tehot jäis persdynolla tolla t03:lla johonkin ~130hv tuntumille. 1.2bar ahtoja ja mustaa tulee mut ei vaan kulje. Vääntöö kyllä on! Toimii hetken lyhyillä vedoilla mutta pidemmillä toi vakio ahdin ei taida tuottaa ku lämpöö. Jos kunnon cooleri hiukan helpottais...

Katotaan ny jos innostun vaihtaan.. Mut jos tommonen 1,2-1,3bar ahtoja on ok niin 3/4 kyllä vetää ihan sillee et kyl pää penkkiin painuu ku kiihdyttää asfaltilla..  :pomo: Riippuu tiesti kuka siinä penkisä istuu.. :D
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013, 21:10:59 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Ateho  Elekma