Autodiagnoosi  Carcom Oy

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #75 : 09.02.2011, 20:45:46 »
Tuota ei kai nokka voi olla 180 astetta pielessä? Pumppu siellä on sen 180 pielessä. Nokan takapäästä hihnapyörä löysälle niin että pumppu ei pyöri kun pyöräytät kampea kierroksen, sitten vaan laitat pumpun ajoituksen kohdalleen.
Miksei vois olla? jos sattunu asentaessa pikku kämmi...
Se nokka akselin takapäässä oleva hahlohan ei ole ihan keskellä, se on joko hieman ylä- tai alapuolella riippuen kumminpäin se akseli, kun irtonaista nokka akselia tuossa vilkuilin.
 YKK ssa sen pitäs olla yläpuolella ja ykkösen nokkien osoittaa yläviistoon? näin ainaki lueksin landian puolella.
No minulla se hahlo on alapuolella, venakoppaa en vielä aukassu.
eikös pumpussakin ainaki suuntaa antavat ajotusmerkin hihnapyörässä ja rungossa? että se tuskin 180 pielessä?

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #76 : 10.02.2011, 10:10:28 »
-20 pakkasta ja viikkoja seissyt D24T tulille ilman lämmitystä -> http://www.youtube.com/watch?v=TrRTU1o8A2c
 :D :D :D

Tähän samaan rotiskoon tarvis löytää välijäähdytinsarja ja hiukan vakiota isompi ahdin. 12mm syöttöpumppuja löytyykin jo 2kpl. Ei kauheasti kehitys mahdollisuuksia kun prosentit 49% :(
« Viimeksi muokattu: 10.02.2011, 10:14:10 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #77 : 10.02.2011, 14:37:43 »
Miksei vois olla? jos sattunu asentaessa pikku kämmi...
Se nokka akselin takapäässä oleva hahlohan ei ole ihan keskellä, se on joko hieman ylä- tai alapuolella riippuen kumminpäin se akseli, kun irtonaista nokka akselia tuossa vilkuilin.
 YKK ssa sen pitäs olla yläpuolella ja ykkösen nokkien osoittaa yläviistoon? näin ainaki lueksin landian puolella.
No minulla se hahlo on alapuolella, venakoppaa en vielä aukassu.
Kokeileppa kiertää kampiakselia 1 kierros, oiskohan se nokan hahlo silloin yläpuolella ;)

Pumpun ajotus  sulla kaiketi heittää (pumpun ajoitus pitää sattua nokan kanssa kohdalleen ts. ruiskutus työtahdille)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #78 : 10.02.2011, 15:06:01 »
Miksei vois olla? jos sattunu asentaessa pikku kämmi...
Se nokka akselin takapäässä oleva hahlohan ei ole ihan keskellä, se on joko hieman ylä- tai alapuolella riippuen kumminpäin se akseli, kun irtonaista nokka akselia tuossa vilkuilin.
 YKK ssa sen pitäs olla yläpuolella ja ykkösen nokkien osoittaa yläviistoon? näin ainaki lueksin landian puolella.
No minulla se hahlo on alapuolella, venakoppaa en vielä aukassu.
eikös pumpussakin ainaki suuntaa antavat ajotusmerkin hihnapyörässä ja rungossa? että se tuskin 180 pielessä?

Juuri niinkuin tossa jo mainittiinkin niin pyöritä konetta kierros niin silloin nokka on oikeinpäin. Nokkahan kääntyy 180 astetta kun kampiakseli pyörii 360 astetta. Eli siis pumppu täytyy vain olla samoinpäin ajoitettu kuin nokka-akseli, muuten pumppu ruiskuttaa vaihtotahdin, eikä puristustahdin aikana kuten kuuluisi.
Jos pumpun ajoitus on nyt just eikä melkeen niin periaatteessahan voisit kokeilla lukita pumpun tarkasti paikkaansa, avata nokka-akselin takimmaisen hihnapyörän ja pyörittää kampiakselia tasan kierroksen ja kiristää taas takimmaisen nokkapyörän, jolloin ajoitus pitäisi olla kohdallaan. Siitä en sitten mene takuuseen onko riittävän tarkka konsti.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #79 : 10.02.2011, 15:15:58 »
Kokeileppa kiertää kampiakselia 1 kierros, oiskohan se nokan hahlo silloin yläpuolella ;)

Pumpun ajotus  sulla kaiketi heittää (pumpun ajoitus pitää sattua nokan kanssa kohdalleen ts. ruiskutus työtahdille)
Juuri niinkuin tossa jo mainittiinkin niin pyöritä konetta kierros niin silloin nokka on oikeinpäin. Nokkahan kääntyy 180 astetta kun kampiakseli pyörii 360 astetta. Eli siis pumppu täytyy vain olla samoinpäin ajoitettu kuin nokka-akseli, muuten pumppu ruiskuttaa vaihtotahdin, eikä puristustahdin aikana kuten kuuluisi.
Jos pumpun ajoitus on nyt just eikä melkeen niin periaatteessahan voisit kokeilla lukita pumpun tarkasti paikkaansa, avata nokka-akselin takimmaisen hihnapyörän ja pyörittää kampiakselia tasan kierroksen ja kiristää taas takimmaisen nokkapyörän, jolloin ajoitus pitäisi olla kohdallaan. Siitä en sitten mene takuuseen onko riittävän tarkka konsti.
enpä tätä tajunnut :-[  kiitokset teille :)
eli se pumppu on tosiaan 180 pielessä niinku joku mainitsi ::)

joo nyt hörähti nöyrästi käyntiin ;)
« Viimeksi muokattu: 12.02.2011, 22:19:21 kirjoittanut janekki »

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #80 : 17.02.2011, 21:10:42 »
niin kun oli jo kysymys mulla aikaisemmin eli minkä kokoisella pakopesällä kannattaa laittaa tuo holset hx35 tohon d24 kylkeen jolla vielä pysyisi "käyttöautona"
Kaveriksi tulee tietysti 12mm nestepää ja alucuuleri + 3" putkisto.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #81 : 18.02.2011, 14:52:22 »
Mitenkäs muuten onko mahdollista syöttöpumpun vakio nestepäästä tehdä sorvilla tai jollain semmonen 12mm tai jopa isompi ? Mikä siinä tulee ensimmäisenä vastaan ?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #82 : 18.02.2011, 21:17:10 »
Mitenkäs muuten onko mahdollista syöttöpumpun vakio nestepäästä tehdä sorvilla tai jollain semmonen 12mm tai jopa isompi ? Mikä siinä tulee ensimmäisenä vastaan ?
Kannattaako tuota pilata, kun ihan toimivan kiinalaisen nestepään saa satkulla.
Ihan vaan näin, että joo, jos ees 2h menee suunnitteluun ja sorvaamiseen, niin halvemmalla pääsee kinukilla. Vai hinnoittelenko oman aikani yläkanttiin?

niin kun oli jo kysymys mulla aikaisemmin eli minkä kokoisella pakopesällä kannattaa laittaa tuo holset hx35 tohon d24 kylkeen jolla vielä pysyisi "käyttöautona"
Kaveriksi tulee tietysti 12mm nestepää ja alucuuleri + 3" putkisto.
Eikös se yleensä oo joku #12, ei mulla mitään hajua oo kunhan huutelen.

Ite pistän sellasen pakopesän kun sattuu siinä ahtimessa olevan minkä ostan, jos herää ens viikon keskiviikkona, niin sitten ökylinjaan takasin, ja se he221w siihen myllyn kylkeen, niin ei tarvee ressata

On ainakin selkee tapaus että jossain on vikaa.  :)
o, mutta ei ainakaan pakoputki ala ruostumaan sisältäpäin  :pomo:


Seuraavalla kerralla kun täällä rikotaan -20 valosaan aikaan, niin vois laittaa videota, että kyllä se d24 lähtee kuin se kuuuluisa mese kun on muutama hehkupimeenä ja seissy syksystä. Ensimmäisellä starti(moottori)lla. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 21:19:52 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #83 : 21.02.2011, 09:05:02 »
Kannattaako tuota pilata, kun ihan toimivan kiinalaisen nestepään saa satkulla.
Ihan vaan näin, että joo, jos ees 2h menee suunnitteluun ja sorvaamiseen, niin halvemmalla pääsee kinukilla. Vai hinnoittelenko oman aikani yläkanttiin?

Ihan sillä vaan ajattelin kun veli olisi ammattikoulussa... ja on yksi ylimääräinen tommonen vakionestepää. Tuli vaan taas yks säästö idea mieleen  ::) ei sillä, että siitä siellä ammattikoulussa mikään hyvä tulis. Läihnnä vaan sitä tarkotin, kun en oo noita tutkinut, että onko noissa jotain erikoisia muotoja vai onko kyse vaan isommasta reiästä ?


Edit: niin ja millä spekseillä olevaa ahdinta tämmöseen d24:seen kannattais kattella jos haluaa semmosen missä ei ainakaan pakopaine pääse ahdistamaan ja mahtuis vaiko Ticin pakosarjan kanssa paikalleen ? sit sais kummiski ahtaa viimeistään 3 tonnin kohilla :D  eli millanen A/r yms ? en ahtimista tiedä oikein mitään nimittäin.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2011, 10:58:31 kirjoittanut Suicidesanta »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #84 : 21.02.2011, 20:47:29 »
niin kun oli jo kysymys mulla aikaisemmin eli minkä kokoisella pakopesällä kannattaa laittaa tuo holset hx35 tohon d24 kylkeen jolla vielä pysyisi "käyttöautona"
Kaveriksi tulee tietysti 12mm nestepää ja alucuuleri + 3" putkisto.

No mulla oli 12mm nestepäällä ja 3" putkistolla 12 pakopesällä, heräili siinä 3000 nurkilla, ehkä vähän ennemminkin. Eihän se pahaa tekisi vaikka vähän aikaisemminkin heräilisi, mutta kyllä tolla pärjäili. Kun nyt saan auton kasaan niin jos sattuu samalla suunnalla liikkua niin voi tulla ihmettelemään ja arvioimaan mihin suuntaan omaa ahdintaan haluaisi, mutta sitä ei sitten tiedä koska se on kasassa. Konehan mulla on nyt siis irrallaan jäähdyttimen särkymisen seurauksena, kasattuna kyllä jo valmiiksi.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #85 : 23.02.2011, 21:36:03 »
onko kukaan tilannu/tilaamassa h-profiili veivejä d24t koneeseen?
ois kiinnostusta kimppatilaukseen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Executive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #86 : 24.02.2011, 22:33:46 »
Parnerilta valmistuu ensi kuun lopussa D24 veivit.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #87 : 01.03.2011, 11:57:47 »
Onko Garretin Gt-sarjan juuttuvasiipisissä ahtimissa sama laippa kun t03:ssa? Kuinkakohan paha tuollaiseen olisi tehdä ohjaus?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #88 : 01.03.2011, 13:30:33 »
Ei kauheasti kehitys mahdollisuuksia kun prosentit 49% :(

Mitä siihen sitten on vaihdettu? Samoista osistahan ei mene prosentit kuin kerran, mutta tietysti jos korinosia on vaihdeltu jo niin paljon että tekniikanosia ei enää pysty vaihtamaan niin huonompi homma :( Tosin eihän sekään rajoita kuin ahtimen vaihdon jos on alunperin ahdettu ja tietysti välijäähdyttimen vaihdon jos on aluperin sellainen.
Niin ja laatikkoa ei pysty vaihtamaan vahvempaan eli jos ei satu olla m90 versio niin raja tulee äkkiä vastaan.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #89 : 01.03.2011, 13:40:53 »
Onko Garretin Gt-sarjan juuttuvasiipisissä ahtimissa sama laippa kun t03:ssa? Kuinkakohan paha tuollaiseen olisi tehdä ohjaus?

Laipasta en tiedä, veikkaisin kuitenkin että ei? Muistaakseni joissain ainakin jotain kolmepulttisia, tosin ihan arvailua vaan.
Ohjauksesta löytyi vanhalta foorumilta juttua paljonkin, suurimmaksi osaksi valonviejä nimimerkin kirjoittamina. Eli ohjaus onnistuu painekellollakin kyllä ja muistelisin että joku olisi näihin kehitellyt jopa jotain prototyyppiä yksinkertaisesta sähköohjauksestakin? Tosin näitä juttuja en lukenut kokonaan enkä ajatuksella ja siitäkin on aikaa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron