RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886284 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #90 : 01.03.2011, 13:54:36 »
Mitä siihen sitten on vaihdettu?

En tiedä eikä paljoa kiinnostakkaan... rakentaa tuota voi edelleenkin mutta mitään kauhean silmiin pistävää ei parane tehdä. Ei sitä katsastusmiestä/poliisia kiinnosta onko siellä m4x vai m90 laatikko tai onko perä 1030 tai 1031 kun täytyyhän nyt hajonneet osat saada korjata/vaihtaa toimiviin mutta se saattaa kiinnostaa jos keulalta törröttää vaikka maskinkokoinen alucooleri mitä otteessa ei lue. Siksi haussa alkuperäinen cooleri-sarja ja tuon muuttuvasiipisen laitan jos menee kohtuu huomaamattomasti vakiosarjaan. Mitään huipputehoja ei haeta vaan mukavaa käyttö-aluetta heti alhaalta alkaen ja kaikki yli 150hv riittää. Ei pitäis olla kenelläkään mitään valittamista kun savutuskin pienenee.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #91 : 01.03.2011, 14:14:37 »
En tiedä eikä paljoa kiinnostakkaan... rakentaa tuota voi edelleenkin mutta mitään kauhean silmiin pistävää ei parane tehdä. Ei sitä katsastusmiestä/poliisia kiinnosta onko siellä m4x vai m90 laatikko tai onko perä 1030 tai 1031 kun täytyyhän nyt hajonneet osat saada korjata/vaihtaa toimiviin mutta se saattaa kiinnostaa jos keulalta törröttää vaikka maskinkokoinen alucooleri mitä otteessa ei lue. Siksi haussa alkuperäinen cooleri-sarja ja tuon muuttuvasiipisen laitan jos menee kohtuu huomaamattomasti vakiosarjaan. Mitään huipputehoja ei haeta vaan mukavaa käyttö-aluetta heti alhaalta alkaen ja kaikki yli 150hv riittää. Ei pitäis olla kenelläkään mitään valittamista kun savutuskin pienenee.

Niin no joo, voihan sen noinkin ajatella. mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos sattuu innokkaampi katsastusmies kohdalle, niitäkun eniten kiinnostaa just noi joissa prosentit on ihan rajoilla jo muutenkin. Melko epätodennäköistä tietysti, mutta mahdollista ja melko ikävä napsaus jos niin huono tuuri sattuu.
Ja jos siellä ei cooleria alunperin ole niin miksei sinne saisi sellaista laittaa, koska alkuperäisten osien osuushan ei silloin vähene, oli se sitten volvon alkuperäinen tai ei. Ja jos taas alunperin on ollut ihan toisella tekniikalla ja esim moottori vaihdettu kokonaan kaikkine päivineen niin saa sen ahtimenkin silloin vaihtaa ihan laillisesti ja salailematta, eikä siitä voi lisää prosentteja sillon tulla.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #92 : 01.03.2011, 14:21:41 »
Ja jos taas alunperin on ollut ihan toisella tekniikalla ja esim moottori vaihdettu kokonaan kaikkine päivineen niin saa sen ahtimenkin silloin vaihtaa ihan laillisesti ja salailematta, eikä siitä voi lisää prosentteja sillon tulla.

Noinhan se kai menee ahtimen kohdalla ja eikös coolerin laitto rinnastettu moottorin vaihtoon? Elikäs kun tuo on jo muutettu bensasta->dieseliksi eli kone vaihdettu niin silloin saa lykätä siihen coolerinkin ilman lisäprosentteja?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #93 : 01.03.2011, 19:21:06 »
tuon muuttuvasiipisen laitan jos menee kohtuu huomaamattomasti vakiosarjaan.
Voin sanoa ettei mene, tai ainakin ohjauspatentit paljastaa.


Tommonen menee kohtuu huomaamattomasti, ja rahkeet riittää 240hepan seuduille jos nälkä kasvaa syödessä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #94 : 01.03.2011, 21:01:44 »
Voin sanoa ettei mene, tai ainakin ohjauspatentit paljastaa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tommonen menee kohtuu huomaamattomasti, ja rahkeet riittää 240hepan seuduille jos nälkä kasvaa syödessä.

Ihan erillainen vnt on mulla kiikarissa. Isompi kuin tuo kuvan mutta tuskinpa silti riittää yli 200hv. Jotenkin epäilen ettei tolla kuvassa olevalla saada muuta aikaiseksi kuin pakopainetta...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #95 : 01.03.2011, 21:15:21 »
Onkos D24:ssä ja vw1.6d/td:ssä sama koneen ja laatikon välinen jako, kun muutenhan nuo on sama moottori eri sylinteriluvulla vaan ???
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #96 : 01.03.2011, 22:02:13 »
Noinhan se kai menee ahtimen kohdalla ja eikös coolerin laitto rinnastettu moottorin vaihtoon? Elikäs kun tuo on jo muutettu bensasta->dieseliksi eli kone vaihdettu niin silloin saa lykätä siihen coolerinkin ilman lisäprosentteja?

Toi on vissiin vähän vääntöä aiheuttanut ihan konttoreillakin asti, mutta mun käsittääkseni oikeasti homma menee niin että coolerin laitto rinnastetaan moottorinvaihtoon vain moottorinvaihtoa koskevien vaatimusten osalta, eli että tehot, päästöt yms menee rajoihin. Periaatteessahan vähäpäästöiseen ei saisi kai asentaa tarvikecooleria jos tarkkoja ollaan. Mutta muutosprosentteja ei mun ymmärtääkseni voi viedä koko moottorin osalta jos asennetaan cooleri tai ahdin. Prosentithan lasketaan jäljellä olevista alkuperäisistä osista.

Mutta tässä tapauksessahan homma on silloin selvä, jos kerran on jo vaihdettu bensasta dieleliksi, eli prosentteja ei tarvitse tekniikan osalta pelätä. Eli ihan huolettomasti voi rakennella :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #97 : 01.03.2011, 22:03:57 »
Onkos D24:ssä ja vw1.6d/td:ssä sama koneen ja laatikon välinen jako, kun muutenhan nuo on sama moottori eri sylinteriluvulla vaan ???

Mä oon aina ymmärtänyt että on. Tosin itse en ole ikinä kokeillut eli 100% varmuudella en uskalla sanoa. Täytyypä huomenna vertailla caddyn ja "volvon" koneita kun käyn pajalla.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #98 : 02.03.2011, 06:12:52 »
Mä oon aina ymmärtänyt että on. Tosin itse en ole ikinä kokeillut eli 100% varmuudella en uskalla sanoa. Täytyypä huomenna vertailla caddyn ja "volvon" koneita kun käyn pajalla.

Jos sulla on helposti saatavilla tuo d24:n kaaveli ni sillähän se käy? (tai volkkarin laatikko)...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #99 : 02.03.2011, 08:18:16 »
Ihan erillainen vnt on mulla kiikarissa. Isompi kuin tuo kuvan mutta tuskinpa silti riittää yli 200hv. Jotenkin epäilen ettei tolla kuvassa olevalla saada muuta aikaiseksi kuin pakopainetta...
Kuvan ahdin ei ole VNT, vaan he221w. :pomo:

Onkos D24:ssä ja vw1.6d/td:ssä sama koneen ja laatikon välinen jako, kun muutenhan nuo on sama moottori eri sylinteriluvulla vaan ???
Näin on annettu ymmärtää.

Ainakin tee-se-itse-urheiluautomiesten mukaan jopa bensavolkkarin perään on hyvä metästää dieselivolvon tai lt:n laatikkoa, joten kaippa siinä on sama jako.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2011, 08:20:56 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #100 : 02.03.2011, 10:25:17 »
Kuvan ahdin ei ole VNT, vaan he221w. :pomo:
 Näin on annettu ymmärtää.

Ainakin tee-se-itse-urheiluautomiesten mukaan jopa bensavolkkarin perään on hyvä metästää dieselivolvon tai lt:n laatikkoa, joten kaippa siinä on sama jako.
Eli Volvon D24:sen tilalle voi laittaa volkkarin bensabokserin ;D ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #101 : 05.03.2011, 11:49:55 »
Ajatuksena oli et sais vaggilaisen dieselin johonkin suht pieneen takavetokoppaan suht helposti, lainais vaan volvosta voimansiirron...

Sori OT mut tää virtuaalirakentaminen on välillä tämmöstä :idiot2:
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #102 : 05.03.2011, 11:57:11 »
Ajatuksena oli et sais vaggilaisen dieselin johonkin suht pieneen takavetokoppaan suht helposti, lainais vaan volvosta voimansiirron...

Sori OT mut tää virtuaalirakentaminen on välillä tämmöstä :idiot2:

Sama ajatus on ollut itsellä... amazon+vw1,6td. Pesis nykydieselit mennen tullen kulutuksessa ja muissakin kuluissa. Paku verolla tietenkin. Mutta taitaa jäädä vaan haaveeksi ::)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #103 : 14.03.2011, 18:49:59 »
olisko tuommonen Garrett GT2052V VNT ahdin parempi kun tuo 2.4tdic vakioturbo? olis yks tuommonen vnt ahdin ylmääräsenä varastossa kun jäi D5 konneesta

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #104 : 14.03.2011, 18:52:41 »
olisko tuommonen Garrett GT2052V VNT ahdin parempi kun tuo 2.4tdic vakioturbo? olis yks tuommonen vnt ahdin ylmääräsenä varastossa kun jäi D5 konneesta
ei ole
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Futurez  Kulkukoira