RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #105 : 14.03.2011, 18:54:32 »
noh siinä olis ylmääränen turbo myynnin jos jotakin kiinnostaa johonkin pikku kiisseliin laittaa

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #106 : 14.03.2011, 19:31:14 »
olisko tuommonen Garrett GT2052V VNT ahdin parempi kun tuo 2.4tdic vakioturbo? olis yks tuommonen vnt ahdin ylmääräsenä varastossa kun jäi D5 konneesta

No ihan varmasti on parempi... herää alempaa ja huipputehokin ihan varmasti sen 150hv ainakin mitä AtAi:n 70-luvun garretilla.

E: Maksan siittä 100e jos toimiva, laita privaa.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2011, 19:33:38 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #107 : 14.03.2011, 20:44:22 »
No ihan varmasti on parempi... herää alempaa ja huipputehokin ihan varmasti sen 150hv ainakin mitä AtAi:n 70-luvun garretilla.
liian ahdas tämmöseen esikammiomoottoriin tuollainen.

lisäksi turhaan tuottaa lisä työtä ohjauksen rakennus.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #108 : 14.03.2011, 21:00:54 »
liian ahdas tämmöseen esikammiomoottoriin tuollainen.

lisäksi turhaan tuottaa lisä työtä ohjauksen rakennus.

Ahdashan se on mutta ihan varmasti parempi kuin t03 joka osa-alueella... jos väität että tuo D5 ahdin ei ole parempi kuin 40 vuotta vanha t03 niin :2funny:

E: "olisko tuommonen Garrett GT2052V VNT ahdin parempi kun tuo 2.4tdic vakioturbo?"
« Viimeksi muokattu: 14.03.2011, 21:03:22 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #109 : 14.03.2011, 21:21:49 »
Ahdashan se on mutta ihan varmasti parempi kuin t03 joka osa-alueella... jos väität että tuo D5 ahdin ei ole parempi kuin 40 vuotta vanha t03 niin :2funny:
Ei se ole sen parempi, tämän D24-moottorin kyljessä, joten kuikkaa heittäköön sillä, d5sen kyljessä se toki on parempi kuin t03
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #110 : 14.03.2011, 23:08:32 »
Ahdashan se on mutta ihan varmasti parempi kuin t03 joka osa-alueella... jos väität että tuo D5 ahdin ei ole parempi kuin 40 vuotta vanha t03 niin :2funny:

Tuskinpa sillä sen parempia huipputehoja saa kuin vakio garretillakaan. D5:ssa sillä kyllä saa suuremmat tehot mitä d24:ssa omalla vakioahtimellaan, mutta sen eron taas tekee täysin eri vuosikymmeneltä peräisin oleva moottori. D5:ssa voi riittää melko pitkällekin mutta d24 on niin vanhaa perua että se vaatii melkoisen hyrrän että sieltä saa edes jotain ulos.
Lähtee se varmasti herkemmin mukaan mutta se onkin taas eriasia tarvitseeko sellaista alavääntöä ja kestääkö paikat niin hurjaa vääntöä pienillä kierroksilla. Muuten vakioon käyttöautoon voisi olla ehkä ihan ok, mutta toisaalta sovittamisessa on sellainen työ että itse ainakin katselisin saman tien ahtimen joka riittää sitten tarvittaessa hiukan pidemmällekin. Mutta jos on intoa näperrellä eikä tehotavoitteet ole kovin korkealla niin saahan sitä kokeilla :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #111 : 15.03.2011, 01:02:55 »
Tuskinpa sillä sen parempia huipputehoja saa kuin vakio garretillakaan.

Kysymys taitaa olla edelleenkin: "olisko tuommonen Garrett GT2052V VNT ahdin parempi kun tuo 2.4tdic vakioturbo?"

Ja jos edelleenkin väitätte että tuo ahdin on huonompi ku t03 niin hypätkää se 40 vuotta taaksepäin ja järveen. Ihan varmasti saa sen 150hv ja plussana että se alkaa tonnista. Ketään ei kiinnosta koneen kestävyys tai mut lässyn lässyn jutut vaan nyt puhuttiin ahtimesta. Näyttäkää ja todistakaa sitten että t03 on parempi kuin GT2052V.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #112 : 15.03.2011, 08:37:58 »
Kysymys taitaa olla edelleenkin: "olisko tuommonen Garrett GT2052V VNT ahdin parempi kun tuo 2.4tdic vakioturbo?"

Ja jos edelleenkin väitätte että tuo ahdin on huonompi ku t03 niin hypätkää se 40 vuotta taaksepäin ja järveen. Ihan varmasti saa sen 150hv ja plussana että se alkaa tonnista. Ketään ei kiinnosta koneen kestävyys tai mut lässyn lässyn jutut vaan nyt puhuttiin ahtimesta. Näyttäkää ja todistakaa sitten että t03 on parempi kuin GT2052V.

Niin, kun väitit siis että se on joka osa-alueella parempi. Niin ei se ole, sillä sillä ei saa yhtään enempää tehoa. Kyllä vakioahtimellakin enemmän saa kun sen 150hv.
Kuten sanoin, herää se varmasti herkemmin, mutta muuta hyötyä sillä ei saavuteta. Enkä minä ainakaan ole väittänyt että se olisi huonompi. Mainitsin vain vähän niinkuin ohi aiheen että itse en pitäisi järkevänä alkaa sovittelemaan.

Ahtimena varmasti paljon parempi muttakun se ei vain oikein sovellu tähän koneeseen.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #113 : 15.03.2011, 21:35:02 »
Paljonko tuollasella 12 mm nestepäällä saadaan tuottoa tuosta vakiopumpusta? Ois kiva tietää mihin asti oman rivipumpun max 165mm3/str syöttö riittää.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #114 : 16.03.2011, 18:00:07 »
Paljonko tuollasella 12 mm nestepäällä saadaan tuottoa tuosta vakiopumpusta? Ois kiva tietää mihin asti oman rivipumpun max 165mm3/str syöttö riittää.
Lainaus käyttäjältä: [Max
@vastaheitto.com]
Vertailupohjana että 120millin syötöllä tuli 400hv/700nm kapeakantisesta kuuspyttysestä. MERSUSTA.

D24sen pumpusta tuskin saa millään tommosia mersumaisia 170millin syöttöjä....
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #115 : 16.03.2011, 18:54:33 »
Jostain luin et 12 mm nestepäällä ois max syöttö ollu 120 millin luokkaa.

Saa nähä mitä d24 saadaan irti kun vaan kerkeis tekeen sen loppuun. Kone ois jo uudella paikalla kiinni mut laatikkoa pitää vielä vähän muokata et saa kepin samalle paikkaa ku vakiona. Pakosarja piirretty ja tänään kunnostin koulussa startin siihen. Tää 250 km välimatka autoon vähän viivästyttää rakentelua.

Mä jätin ne mersun sika hintaset pumput väliin ja lainasin anoppilasta boschin p-pumpun 11 mm elementeillä. Ens viikolla ois tarkotus alkaa perehtyyn säätimen muokkaukseen et sais nostettua kierrokset siitä vakiosta 2400:sta ehkä jopa kolmin kertaseksi. Katotaan sit mitä deeku kestää.

Elkääkä vielä tuomitko et ei etes kannata kokeilla. Eihän kukaan tietäs mitä ne kehutut mersun koneet kestää jos joku ei ois kokeillu  ;D

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #116 : 18.03.2011, 16:13:16 »
Mikähän hitto se oli ton vakio t03 turbon pakopesän a/r ? ei jotenkin taas millään muista.  :idiot2:

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #117 : 18.03.2011, 21:19:35 »
Mikähän hitto se oli ton vakio t03 turbon pakopesän a/r ? ei jotenkin taas millään muista.  :idiot2:
kolmea eri vaihtoehtoa ollu d24sen kyljessä
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #118 : 18.03.2011, 21:27:23 »
Jostain luin et 12 mm nestepäällä ois max syöttö ollu 120 millin luokkaa.

Saa nähä mitä d24 saadaan irti kun vaan kerkeis tekeen sen loppuun. Kone ois jo uudella paikalla kiinni mut laatikkoa pitää vielä vähän muokata et saa kepin samalle paikkaa ku vakiona. Pakosarja piirretty ja tänään kunnostin koulussa startin siihen. Tää 250 km välimatka autoon vähän viivästyttää rakentelua.


Minkälaisen pakosarjan meinaat tehhä?  Kuvia?
Eikö alkuperäinen turbopakosarja ole mielestäsi hyvä?
Yleensä tuossa vaiheessa menee todella paljon aikaa, rahaa ja materiaalia ihan hukkaan.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2011, 21:29:52 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #119 : 19.03.2011, 00:07:22 »
Ei oo alkuperästä pakosarjaa muutako vaparin eli pakko tehä uus ;D

Tuommosen aattelin tehä.



Tarkotus tehä mahollisimman lyhyet putket nyt eka versioon. Hukkaportin putket puuttuu kuvasta. Siksiki tuon mallinen ku kone on parikytä senttiä takempana ku normaalisti.

Tuossa kännykkä kuva sovituksesta.



Elikkä turbo tulee tuohon pyyhkiänmoottorin etupuolelle. Turboksi tulee aluksi TO4:n. Helpompi sovitella kaikki sopivalle paikalle ku ei tuu ikinä oleen kilvissä. Jäärata leluksi tulee. Löyty koulun roskalaatikosta torstaina tunnin käyny deekun tyhjä kansi  :) Siitä tehään evo kakkoseen kansi. Ainut vika siinä oli et nokka-akselin laakeripukit puuttuu ja sen takia ois menny romuun. Onnex kerkesin pelastaan sen talteen.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo