Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #135 : 20.03.2011, 08:54:58 »
Jos 5-pyttysestä niin 250d on varmaan kyseessä ku nuo 300 on kuutosia.
e o.
esim. w123 korisen 300d on 5pyttynen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #136 : 20.03.2011, 11:11:00 »
Onneksi itellä on sen verran lyhkäset välitykset ku on 4.1 perä ja m40 laatikko niin on vähän helpompi pysyä oikeilla kierroksilla.

Mitä pidemmät välitykset sitä parempi... lyhyillä välityksillä tuo 1000-kierroksen huuma on entistäkin lyhyempi.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #137 : 20.03.2011, 12:28:43 »
e o.
esim. w123 korisen 300d on 5pyttynen.

Jaa eipä oo nuista vanhemmista tietoo.
Mitä pidemmät välitykset sitä parempi... lyhyillä välityksillä tuo 1000-kierroksen huuma on entistäkin lyhyempi.

Aavikkovälitteinen peräki löytyy. Vaihetaan sitte jos on tarvetta kuhan saahaan koeajot suoritettua. Jospa sais vähän enempi käyttökelposia kierroksia ku tonnin verran.
Lainaus

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #138 : 23.03.2011, 23:26:08 »
onko kukaan kokeillu esim 4 vaihteella 60-120 kiihdytyksiä?
kiinnostais tietää mitä muilla menee :)
0-100 kiihdytys riippuu paljon renkaista jne
tuo vois olla suuntaa antava testi onko kone ollenkaan palanssissa.
ite en ole tuota väliä vetänyt vielä.
mutta 5 vaihteella 100-140  8.5sek
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #139 : 23.03.2011, 23:39:00 »
onko kukaan kokeillu esim 4 vaihteella 60-120 kiihdytyksiä?
kiinnostais tietää mitä muilla menee :)
0-100 kiihdytys riippuu paljon renkaista jne
tuo vois olla suuntaa antava testi onko kone ollenkaan palanssissa.
ite en ole tuota väliä vetänyt vielä.
mutta 5 vaihteella 100-140  8.5sek

Mulla meni joskus vakio-ahtimella 100-140 alle 6 sekunttia... viriahdistimella varmaan about 4 sekunttia.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2011, 18:54:05 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #140 : 24.03.2011, 00:12:17 »
Mulla meni joskus vakio-ahtimella 0-140 alle 6 sekunttia... viriahdistimella varmaan about 4 sekunttia.
jos näin on niin mulla on kaikki päin perunaa tällä hetkellä.
niin muuten ei oo väli jäähdytintä mulla ollenkaan.

vedikö 4 vai 5 vaihteella?
« Viimeksi muokattu: 24.03.2011, 01:05:36 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #141 : 26.03.2011, 15:51:11 »
Mulla meni joskus vakio-ahtimella 0-140 alle 6 sekunttia... viriahdistimella varmaan about 4 sekunttia.

Melko kova suoritus, jos 0-140km/h menee 4s. 0-100 3sekuntia? Pesee aika monet urheiluautot ja moottoripyörätkin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #142 : 26.03.2011, 18:54:48 »
jos näin on niin mulla on kaikki päin perunaa tällä hetkellä.
niin muuten ei oo väli jäähdytintä mulla ollenkaan.

vedikö 4 vai 5 vaihteella?

Nyt on kirjoitusvirhe korjattu... 4-vaihteella vedin.

Huono video kun pimeetä mutta kyllä tuosta nyt jotenkin hahmottuu tuo kulkupuoli. Vakio ahdin, vakiopumppu ja kiinacooleri. Mulla on jossain valoisallakin kuvattu video josta taisin laskeskella että 6 sekunnin paikkeille meni 100-140.

http://www.youtube.com/user/volvo242turbo?feature=mhsn#p/u/6/H_D5UfM_Hws
« Viimeksi muokattu: 26.03.2011, 19:07:47 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #143 : 31.03.2011, 10:23:44 »
Nyt on kirjoitusvirhe korjattu... 4-vaihteella vedin.

Huono video kun pimeetä mutta kyllä tuosta nyt jotenkin hahmottuu tuo kulkupuoli. Vakio ahdin, vakiopumppu ja kiinacooleri. Mulla on jossain valoisallakin kuvattu video josta taisin laskeskella että 6 sekunnin paikkeille meni 100-140.

http://www.youtube.com/user/volvo242turbo?feature=mhsn#p/u/6/H_D5UfM_Hws

Ihan kunnioitettavia suoritusarvoja kyllä. Eikös sulla ollut 242 kopassa toi vai? Paljonko siinä on omamassa tai punnittu paino?
Mulla toi 945 meni jotain 5,5 sek 100-140, omamassa rekisteriotteen mukaan vähän reilu 1500kg.
Tosin pumppu ihan liian pienellä. Kunnon säädöillä en ole ehtinyt kokeilla vielä. Niin ja paketti siis: hx35 12 pakopesällä, 450x300 kiinacooleri, 3" putki, pumppu joku mystinen kiertopalkinto, ei mitään hajua. Niin ja kannesta kanavat siistitty. Ahdot oli noi 1,3bar.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #144 : 31.03.2011, 15:42:14 »
Ihan kunnioitettavia suoritusarvoja kyllä. Eikös sulla ollut 242 kopassa toi vai? Paljonko siinä on omamassa tai punnittu paino?

242:ssa juu ja rekisteriotteessa oli 1250kg bensakoneella(B19A+M45). Dieseltekniikalla(D24TIC+M46) ei ole punnittu... kyllä varmaan helpolla 100kg tuli lisää massaa kun tuli painavampi kone, vaihde-laatikko, cooleri, poppivehkeitä jne jne.

Tarvis toi farkku kans säädellä iskuun ja siinä kun on painoakin se 1500kg niin olis aika hyvä vertailla tohon sun hyrskyttimeen. Kyllä äsken jonkun amiksen primera ainakin jäi vaikka ei oo muuta kun syöttöä hiukan käännetty lisää. Oli pakko nöyryyttää se kun löi ensin jarrut lukkoon kun lähdettiin rampista ja roikuin perässä. Ajattelin että mennään ohi sitten kun ei saa perässä ajaa :D Se sai hiukan savua silmille kun vanha ahdin räjähti, ajoi öljyt putkeen ja nyt sitä vanhaa öljyä tuntuu löytyvän jonkun verrankin sieltä putkistosta. Varmaan jääny öljyä pönttöjen villoihin jne.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Okko

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #145 : 31.03.2011, 15:48:23 »
OT: Minkälainen farkku sulla Juha on, että tietää varoa kun sattuu sielläpäin ajelemaan  :arkkupakastin:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #146 : 31.03.2011, 18:13:45 »
OT: Minkälainen farkku sulla Juha on, että tietää varoa kun sattuu sielläpäin ajelemaan  :arkkupakastin:

Voimakeulainen, orkkis 245 Turbo mikä on dieselöity. Virgot alla ja turbo-merkki takaluukun kannessa siispä ihan alkuperäisen bensa-turbon näköinen päällepäin ;) Hopeinen. Vois joskus tehdä rälläkällä jotain jännää ja palauttaa tuon alkuperäiseksi. Kori kun on viimeisen päälle hyvin säilynyt belgialaiseksi...

E: Kuva lisätty ja kattotelineet lähtee kesällä pois.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2011, 18:19:21 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #147 : 07.04.2011, 22:07:45 »
onnistuuko muuten d24 koneen kannen hionta ihan venttiilit paikallaan noin normaalisti jos ei ole paljoa plaanattu ?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #148 : 07.04.2011, 23:44:15 »
onnistuuko muuten d24 koneen kannen hionta ihan venttiilit paikallaan noin normaalisti jos ei ole paljoa plaanattu ?
Jos sä kerran viitit sen kannen purkaa irti niin ei ole enää isotyö sen jälkeen purkaa niitä 12 venttiiliä irti....
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #149 : 17.04.2011, 21:51:05 »
Offitopiccina:
Kerrankin kävi tuuri kun satuin kurkkaamaan pellin alle, oli jääny 50tkm sitte jakopäänrempassa kiristäjän mutteri löysälle..:D

Kuvia


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy