Käynti ilman ryyppyä ei ole koskaan ollut ongelma. Auto lämpiää nopeasti, joten ryypynkin saa pois aika pian. Kun käynnistän auton kylmänä, jo parin minuutin käynnin jälkeen, ajaessa "hyytyy", vaikka painaa kaasua, siitä tietää, että ryyppyä pienemmälle, ja huomaa heti, kun piristyy. Tuollainen se on ollut aina, on käynyt ja kukkunut. Ja lämpimänä tietää myös, ettei ole asiaa käynnistää ryypyn kera. Loogista.
Ennusteet on viime aikoina heittäneet täysin häränpyllyä, kun "säännöllisen" noin 30km maatieajon aikana/jälkeen, on sammunut. Nyt päässyt pitkiäkin matkoja, ja taas eilen iltapäivällä se tukehtuminen tapahtui noin 10km seka-ajon jälkeen. Ei voi toisin sanoen enää kovin paljon satunnaisempi vika olla.
Bensan määrään en ole kiinnittänyt huomiota... Etelän matkalla tankki on ollu ensimmäisen kohtauksen tullessa noin puolillaan, ja siitä sitten huvennut. Tankkaan tankin lähtöpaikassa aina täyteen, ettei tarvitse matkalla pysähdellä tankkaamaan, saa posottaa vaan ilman taukoja. Samoin oli takaisin tullessa, alle puolivälin. Eilen tankki oli edelleen tyhjenemään päin, muttei lähellä oranssia vieläkään.