Futurez  Kulkukoira

240 etujarru ongelmaa , Lisää ongelmia

  • 57 Vastauksia
  • 12817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa
« Vastaus #15 : 05.12.2014, 18:23:48 »
Tarkoitin niitä millä jarruputket on kiinni satulassa.

Jepjep, eli niitä ns. junttureita tarkoitit. Rakkaalla lapsella on sama nimi on ne sitten jarruputkessa tai -letkussa, kuten tässä tapauksessa :)

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa
« Vastaus #16 : 06.12.2014, 16:28:47 »
onko jollakin tietoa että minkä auton jarruletkut olisi riittävän pitkät uros/naaras päillä että saisi letkut suoraan satulaan kiinni? ei tarttis lähteä hyllyjä lonimaan tarvikeliikkeeseen. suorastaan hanurista tuollaiset pienet putkenpätkät tolpan ympärillä, helpottais muutenkin jarru/naparemontteja kun sais satulat roikkumaan letkujen varaan.

onkos kuinka moni tehnyt moisen kansalaistottelemattomuuden että on poistanut jarukilvet, nekin on täysin tarpeettomat. leimallahan ne pitäis olla kun alunperin sellaiset on...itse olen aika monista laitteista menneinä vuosina poistanut ne eikä konttorilla ole huomautettu asiasta

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa
« Vastaus #17 : 06.12.2014, 22:59:11 »
Konttorilta kysytty ja saatu vastaus, että ok, jos kilvet poistettu molemmilta puolin. Ja näin leimatti muutama 240.

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa
« Vastaus #18 : 06.12.2014, 23:46:24 »
-98 vuoskerran V90:stä pehkaantumisen takia jouduin nyt ennen joulukuun leimaa nuo uusimaan eli ei noita nyt hirmu usein joudu uusimaan. Pikku homma kun vaihtui samalla etulevytkin uusiin hyviksi havaittuihin Bilhelvetin uritettuihin Sport-levyihin :)

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa
« Vastaus #19 : 14.12.2014, 20:15:21 »
Nyt on satula tilattu ja seuraavaksi taitaa olla edessä ilmaus. Nyt alkoi vähän pelottaa kun lueskelin 240 jarrujen ilmauksesta jota olin luullut helpoksi hommaksi eikä asia taidakaan olla aivan näin. Ensimmäinen kysymys on, että kun takajarruihin ei ole koskettu, niin ovatko ne pysyneet ilmattuina vaikka järjestelmään on tainnut päästä ilmaa kun säiliö valui tyhjäksi toisen satulan irrotuksen yhteydessä. Eli pitääkö nyt joka tapauksessa ilmausjärjestyksen mukaisesti ilmata kaikki satulat, vaikka vain etusatulat on ollut irti? Ja luin myös että jostain anturista tms. pitäisi ottaa joku johto irti ennen ilmausta, että ei sulje jotain piiriä noissa letkuissa. Liittyykö jotenkin tähän järjestelmään mistä luin, että jos sattuu letku hajoamaan niin sille renkaalle loppuu nesteen meno ja muut jarrut toimii yhä?

Poissa Kuutoshullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa
« Vastaus #20 : 14.12.2014, 21:53:53 »
no eihän se jos sie takajarrutkin ilmaat ni ei se paha homma ole... Jos vaan ruuvit lähtee auki...
Mun mielest kun mää vaihdoin kaikki jarru hilkeet omaani 200:seen niin ei siin ilmaukses ollu mitään hämärää muutakuin että mult meni se venttiili rikki siit kuskinpuolelt mihi tulee 8 putkee... Uus tiskilt 160 egee...
Jotain romuja vaan yritetään... Dodge Lancer vm 62...

Poissa Edeus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa
« Vastaus #21 : 18.12.2014, 16:29:40 »
Se tuo ilmaus onnistuu kyllä kun ajatuksella ja rauhassa tekee. Jos yksi letku on ollut irti pitää ilmata kolme pyörää, eli käytännössä samalla kannattaa kiertää koko auto.
Elämää saman kaksnelivitosen kanssa takana vuodesta 2006

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa
« Vastaus #22 : 23.12.2014, 19:39:10 »
No, nyt on uusi satula ja putket sun muut paikallaan. Enää on se ilmaaminen, jossa ei päästy puusta pitkälle. Järjestyksen mukaisesti aloin ilmaamaan vasenta taka satulaa. Aluksi tuli nesteen mukana isompia kuplia, sitten kuplat alkoivat pienetä ja sitten tuli muutama isompi ilmatasku, jonka jälkeen alkoi tulla pelkkää ilmaa eikä enää nestettä juuri lainkaan. Sain vedettyä nesteitä 2-3dl satulan läpi ennen kuin nesteen tulo loppui ja nyt tarvittaisiin apua tämän suhteen. Polkimessa ei siis ole mitään tuntumaa vaan menee löysänä pohjaan koko ajan. Pitäisikö polkimeen saada edes jonkinmoinen tuntuma kun kaikki ruuvit on kiinni, vaikkei järjestelmä olisikaan vielä kunnolla ilmattu?

Ja muutama kysymys vielä ilmaamisesta yleisesti. Eli varmistan vielä että eikö auton pidä olla sammutettuna kun ilmataan? Ja voiko aluksi ottaa suurimmat ilmat ulos vain pumppaamalla poljinta, vai pitääkö koko ajan laittaa ilmausruuvi kiinni kun poljin on pohjassa ja vasta sitten päästää poljin ylös ja avata taas ruuvi ja painaa poljin alas ja sulkea ruuvi jne. ettei vedä ilmaa sisään poljinta nostaessa?

Kaikki neuvot ilmaamisen ja tämän ongelman suhteen olisi nyt enemmän kuin tervetulleita, jotta saadaan volvo henkiin nyt kun on kelitkin parhaimmillaan  O0

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #23 : 23.12.2014, 20:02:06 »
Olikos sulla se jakotukin anturi irti kun ilmasit? Täällä neuvottu että se irti että se mäntä keskittyy siinä. Kuulostas siltä että jos nestettä tuli aluksi mutta ei enää että toinen jarrupiiri on poissa pelistä sen jakotukin männän takia kun on nyt toisessa laidassa.

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #24 : 23.12.2014, 21:40:48 »
Anturin johto oli kyllä irti, siis se johto mikä menee valkoiseen muoviseen osaan jakotukissa. Tosin aikasemmin olin toista puolta edestä vähän koittanut ilmata anturin johto kiinni. Voikohan se vaikuttaa? Kun koitin vielä vasemman puolen etusatulaa niin sieltä kyllä tuli nestettä. Miten se anturin johto vaikuttaa sen männän liikkeisiin jakotukin sisällä? Onko se vaan brake failure valon anturi vai vaikuttaako se jotenkin mekaanisesti vielä siihen mäntään?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #25 : 23.12.2014, 21:48:31 »
Anturin johto oli kyllä irti, siis se johto mikä menee valkoiseen muoviseen osaan jakotukissa. Tosin aikasemmin olin toista puolta edestä vähän koittanut ilmata anturin johto kiinni. Voikohan se vaikuttaa? Kun koitin vielä vasemman puolen etusatulaa niin sieltä kyllä tuli nestettä. Miten se anturin johto vaikuttaa sen männän liikkeisiin jakotukin sisällä? Onko se vaan brake failure valon anturi vai vaikuttaako se jotenkin mekaanisesti vielä siihen mäntään?

Ei se piuhan poistaminen auta, kun se pitää ottaa se anturi pois
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
No kun halvalla sai.

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #27 : 23.12.2014, 22:08:05 »
Kiitos tästä tiedosta, ihmettelinkin vähän että mitä se johdon irrottaminen auttaa niin kuin olin jostain lukenut  :D Jos tuo mäntä nyt on mennyt toiseen reunaan ja sulkenut piirin, niin mitenkä sen saa takaisin keskelle? Pitääkö irrottaa ja purkaa koko jakotukki vai saako jotenkin muuten?

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #28 : 23.12.2014, 23:53:09 »
Joku kertoi siirtäneensä jollakin piikillä tms. sen männän siitä anturin reiästä keskelle. Varovasti kun katsoo ettei murjo niitä tiivisteitä niin sillei se onnistuu helpoiten.

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #29 : 24.12.2014, 00:32:44 »
Täytyy koittaa. Toivottavasti onnistuu noin ettei tarvi irrottaa jakotukkia. En haluu edes arvata montako jarruputken mutteria menis mun tuurilla pyöreeksi

 

Kulkukoira  Proturbo